Liveatleeds
Horns.., kicking tyres…
Something else…. Et av veldig få band i den aller hardeste enden som jeg finner interessant. Vanvittig dyktige greier… Samtidig groover det!
Well... J class båter hadde spinnakere på opp til 1.6 mål = 1600 kvadratmeterEr nok en J class ja, alltid likt disse klassiske formene….
Digre greier, opp mot 130 fot lange. Spekket med norske sjøfolk selv om det var utenfor reglement. Skulle være «amatører» ombord under America- Cup regattaene.Well... J class båter hadde spinnakere på opp til 1.6 mål = 1600 kvadratmeter
Langt fra amatører, det var mannet opp med en masse proff seilere fra Tysnes og Arendal, Christen Christensen fra Arendal er en av svært få personer som har vunnet Americas Cup 5 ganger, det er lite kjent hvor sentrale Nordmenn har vært i Americas Cup opp gjennom tidene, spesielt i J Class tiden.
Digre greier, opp mot 130 fot lange. Spekket med norske sjøfolk selv om det var utenfor reglement. Skulle være «amatører» ombord under America- Cup regattaene.
Ja, tapte for kengurufolket, i dag er det jo aussies og kiwier som dominerer sporten… Nordmennene ble omtalt som « Norwegian steam» i hine hårde dagerLangt fra amatører, det var mannet opp med en masse proff seilere fra Tysnes og Arendal, Christen Christensen fra Arendal er en av svært få personer som har vunnet Americas Cup 5 ganger, det er lite kjent hvor sentrale Nordmenn har vært i Americas Cup opp gjennom tidene, spesielt i J Class tiden.
Nordmenn hadde sentrale roller hos New York Yacht Club helt opp til 1980 med Dennis Connor
I 1983 var Nordmennene ute og da tapte Dennis Connor
(beklager avsporing)
He, he, tror danninga di er helt grei Dette er Lii audio sine ja.., rimelige, såpass at det er verd noen forsøk. GPA eller Altec får vente… Aller helst kunne jeg tenkt meg Altec 604 i en 360 l onken kasse. Det får vente, er vel også en tysker som lager blodtrimma delefiltre til disse. Da snakker vi fort om 50 pluss lakenNo viser eg fullstendig mangel på danning, men er dette dei kinesiske som er kjempebillige, eller sånne GPA av eitt eller anna slag som er kjempedyre?
Du har hvertfall gitt meg litt å tenke på, blir nok et eller annet «homebrew» høyttaleropplegg på sikt, helst med høy effektivitet, gjerne hornTakk for visitten, alltid hyggelig med besøk på roterommet.Det er jo litt spennende når andre ører skal høre på det en selv synes/tror er akseptabel lyd i hjemmet og hyggelig når det faller i smak.Uten dsp så hadde det vel ikke vært mulig å få såpass lyd ut av det som var stablet sammen for anledningen tror jeg.
Vi venter i spenning.(604?)Hva har vi henta med oss hjem her?
Hjertelig velkommen ut hit på øya når sakene er sikta innTil lukke. Små og nette saker, det der, ser det ut som. Kvar i all verda får folk all plassen frå?
Må finna på ei orsaking for ekskursjon til bya (eller var det rett utanfor?) ein gong. Både desse og Lenco PTP verkar veldig artig.