Musikk hos Liveatleeds

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Liveatleeds

Horns.., kicking tyres…
    Ble medlem
    11.05.2015
    Antall liker
    2.222
    Sted
    Sunnmøre
    Torget vurderinger
    2
    Nå har fått noen timer med nye høyttalere og kan ikke annet en å si meg særs fornøyd! Har endelig fått meg store deler av den lyden som jeg har vært ute etter. Stor og uanstrengt lyd med detaljer og ro. Litt «hotte», men det var jeg klar over og skal lukes bort med dsp eller nytt delefilter. De går ikke veldig dypt, men det som er der er stramt og veldig bra. Mellombassen er jo helt syk. Tenker at resten av kjeden har fått de høyttalerne de fortjener. Det ble en omvei, trodde jeg skulle få dette med de LM 222 som jeg solgte, men det ble ikke slik… De gjorde en del bra, men var ganske bleke i forhold til 604. Hjelper også med reelle 100 db/w og skikkelige kabinetter. Han som solgte meg LM 222 bytta til Altec A7 forøvrig😊 Det er rett og slett en klasse bedre lyd og to klasser mer morro! Mer kapasitet, mer «3d» mer kjøtt og blod. Dro fram de gamle AC/DC skivene, gøy med rock igjen🎉 Fornøyd kar her, og gammelt stuk funker fjell ( men det visste jeg allerede). Disse blir her leenge…

Kos i lytteposisjon!
    image.jpg

Sist redigert:

Liveatleeds

Horns.., kicking tyres…
    Ble medlem
    11.05.2015
    Antall liker
    2.222
    Sted
    Sunnmøre
    Torget vurderinger
    2
    Det må også sies at fundamentet og perspektiv også er tilstede ved lave lydnivåer, det var faktisk et viktig når jeg skulle ha noe nytt, blir mye kveldslytting på lave nivåer når resten av gjengen sover. Da drar jeg fram den lille single ended forsterkeren på 2 watt, rekker greit til typisk kveldsmusikk som hos meg blir mye akustisk jazz… Låter utrolig smooth og vakkert. Har også et par SET monoblokker med 6c33b-rør på ca 18/20 watt, ene blokka er blåst, men gleder meg til den er fiksa. Tungvint å få sånt fiksa her oppe på Sunnmøre, men har en løselig avtale med audiomix/Hans Kise nå i sommer. ( Han kjenner jo disse røra godt!).

Liveatleeds

Horns.., kicking tyres…
    Ble medlem
    11.05.2015
    Antall liker
    2.222
    Sted
    Sunnmøre
    Torget vurderinger
    2
    Selv for oss som er litt lunkne til bading var dette en høydare, utrolig flotte badeplasser og lett å unngå å svette sammen med halve Skandinavia på stranden…

IMG_8787.jpeg

Sist redigert:

Liveatleeds

Horns.., kicking tyres…
    Ble medlem
    11.05.2015
    Antall liker
    2.222
    Sted
    Sunnmøre
    Torget vurderinger
    2
    Et lite dypdykk i fargevalgene for 35 år siden ble det også… Smaken forandrer seg registrerer jeg😁

Tweedjakke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Antall liker
    4.811
    Sted
    Sunnmøre
    Blitt lite hifi er i det siste, desto mer kjøkken og ymse interiørforhandlinger😁 Kjøkken i bestilling og håndverker innkalt. Mer hifi om en måneds tid håper jeg på!
    Det er vel spot-on her på sentralen. Eg reknar med at du har klar ei forsvarstale for kvifor du ikkje går for reint stål og ei grundig utreiing av gass vs. induksjon? 🤭

Neidå, gratulerer. Ser ut som ein fin stad å ha kjøken.

Liveatleeds

Horns.., kicking tyres…
    Ble medlem
    11.05.2015
    Antall liker
    2.222
    Sted
    Sunnmøre
    Torget vurderinger
    2
    Det er vel spot-on her på sentralen. Eg reknar med at du har klar ei forsvarstale for kvifor du ikkje går for reint stål og ei grundig utreiing av gass vs. induksjon? 🤭

Neidå, gratulerer. Ser ut som ein fin stad å ha kjøken.
    Kjøkkenkroken og utsikten mot Vigrafjorden og tinderekka innenfor kan jeg ikke klage på. Heldigvis, på kjøkkensida er min bedre halvdel og jeg ganske samstemte😁

Liveatleeds

Horns.., kicking tyres…
    Ble medlem
    11.05.2015
    Antall liker
    2.222
    Sted
    Sunnmøre
    Torget vurderinger
    2
    Et lite musikktips fra meg, kanskje beste svenske skiva de siste 25/26 åra😁 Funker godt på kjøkkenet!

IMG_9090.jpeg

Tweedjakke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Antall liker
    4.811
    Sted
    Sunnmøre
    Godt å være på et realt kjøkkenforum, her er mer snacks, denne gang fra stua… Nå må vi ty til hybelkjøkkenet noen uker framover, kaos😅
    Dersom du skulle kjenna på at sluttsummen ser ut til å verta i minste laget, finst det heldigvis nok av trådar her inne som kan hjelpa deg.

(Det pussige er at hybelkjøkenet sannsynlegvis fungerer, det også)

Liveatleeds

Horns.., kicking tyres…
    Ble medlem
    11.05.2015
    Antall liker
    2.222
    Sted
    Sunnmøre
    Torget vurderinger
    2
    😁 Her er det uante muligheter til å svi av penger på alskens fancy greier, bare all out hvitevarer hadde doblet prisen vil jeg tro. Satser knallhardt på edruelighet videre…

Liveatleeds

Horns.., kicking tyres…
    Ble medlem
    11.05.2015
    Antall liker
    2.222
    Sted
    Sunnmøre
    Torget vurderinger
    2
    Hadde en vel bevandret «traver» innom for en kjapp lytt på antikvitetene mine ( Altec 604), fikk vel bekreftet ting jeg var klar over fra før. De er litt frampå oppover og mangler litt «ro» , mangler den dypeste enden, men mye potensiale og bra med headroom. Drøftet rommet mitt og vi var begge enige om det trengs litt demping på de rette plassene. Vi får vel prøve å måle litt før jeg går videre… Nytt delefilter står øverst på ønskelisten. Har vel landet på at jeg ønsker å strekke det så langt jeg kan med analog og passiv tilnærming før jeg prøver dsp og aktiv drift, lett puritansk kan vi vel si. Uansett, koser meg godt slik det er allerede!

Liveatleeds

Horns.., kicking tyres…
    Ble medlem
    11.05.2015
    Antall liker
    2.222
    Sted
    Sunnmøre
    Torget vurderinger
    2
    Etter et lite tips her på sentralen måtte jeg bare prøve denne, må være være helt spinnvilt på skikkelige store rigger med kapasitet! Ikke det jeg akkurat sitter og hører på, men gøy var det😊

IMG_9127.jpeg

Liveatleeds

Horns.., kicking tyres…
    Ble medlem
    11.05.2015
    Antall liker
    2.222
    Sted
    Sunnmøre
    Torget vurderinger
    2
    Over til noe annet, en evig klassiker i min bok, Fishermans Blues, Waterboys. Ble aldri det helt samme etter denne skiva, selv om Hr Scott har gitt ut en haug med titler etterpå, noen absolutt gode.

IMG_9128.jpeg

Liveatleeds

Horns.., kicking tyres…
    Ble medlem
    11.05.2015
    Antall liker
    2.222
    Sted
    Sunnmøre
    Torget vurderinger
    2
    Som litt over middels interessert i amerikansk politikk var det godt med en kald etter en lett mørbanking i natt… Legger bort nyhetssendinger noen dager, bra for mentalhelsa, Neil Young på anlegget «Farmer John»

IMG_9172.jpeg

Liveatleeds

Horns.., kicking tyres…
    Ble medlem
    11.05.2015
    Antall liker
    2.222
    Sted
    Sunnmøre
    Torget vurderinger
    2
    Kjøkkenhelvetet er i innspurten, satser på ferdigstillelse i til onsdag inkludert elektriker og rørlegger🤞 Altså en helg fylt av pappesker, borrestøv, hamring og skruing…

IMG_9181.jpeg

IMG_9182.jpeg

Vedlegg

Liveatleeds

Horns.., kicking tyres…
    Ble medlem
    11.05.2015
    Antall liker
    2.222
    Sted
    Sunnmøre
    Torget vurderinger
    2
    Da er vi straks ferdige med kjøkken, kun litt elektriker og rørleggerjobb igjen, blir digg å få tilbake hele huset😁 Nå skjer det ikke en dritt med huset før jeg har en fot i grava…

IMG_9199.jpeg

Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn