56fwb skrev:
Men: Hva med lyden...?!!!!
Hva med lyden man..... ????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
fortell FORTELL!!!! ;D
Beklager Fredd, glemte det viktigste som du helt riktig påpeker, LYDEN ;D
Det som satte i gang hele prosessen med salg av mine transistorblokker var en god hifi kamerats velvilje. Han hadde ( næmlig, for nå har han den ikke lenger ;D), en Mcintosh 275 som han tok med seg en tur opp til meg . Etter ett par låter ble det klart at den fikk ting til å falle på plass. Har i den senere tid irritert meg over en mellomtone som var i overkant "ståpå". Bass , diskant har vært bra hele tiden.
Med Mc 275 ble mellomtonen som rene ørebalsamen i forhold. Rett og slett deilig, vil bare sette på en cd til, og en til osv,, før jeg tar kvelden. Cdèr som tidligere ikke har blitt plukka ut av hylla spilles nå rett som det er. Selvfølgelig er ikke Mc 275 perfekt, men hvilken amp er det ? Det som er dens store styrke er den medrivende og engasjerende spillestilen som gjør at du hele tiden bare MÅ putte en ny cd i spilleren. Veldig engasjerende og musikalsk, punktum.
Da gjør det meg ingenting at den mangler det siste "glitteret" i toppen, og ruller litt tidlig av i bassen. Det siste fikser jeg med subben min, som går ned til 14 hz med bravour.
Til de som sitter med samme amper som jeg hadde før, JC-1, kan slappe helt av. Dette er og blir ett av de bedre kjøpene i mine ører, og den eneste grunn til jeg bytta var en bedre MATCH med Mc 275 på mine nåværende høytt.
Kan nævne at Mc 275 ble prøvd på Mirage M3-si, som jeg hadde før. DET var ingen god match , for å si det mildt. Der ble de fullstendig parkert av muskelgutta JC-1.
Som du sikkert skjønner Fredd, er jeg strålende førnøyd så langt. Og noe sier meg at det kan vare lenge. 8)