musicman
Hi-Fi freak
Litt forskjell i størrelse her
Vedlegg
-
299.1 KB Visninger: 477
Da hadde jeg koblet de bort tvert ;D ;Dmusicman skrev:Fantomet er nesten like kult som Mc 8)
Må få presisere at det kun er snakk om hjemlån og ikke kjøp Grandis. Håper for guds skyld de ikke gruser mine 275. Kona har satt lås på kontoen for i år.
Mvh
Takk skarruha Raymond ;DOblivion skrev:Har hørt K2 S9800SE med 1.2KW og 2KW monoblokker...
Regner med at lydsignaturen ikke er veldig forskjellig ;D ;D
Dette er noe av de få "kjøpe forsterkere og høyttalere" på markedet jeg kunne ha "levd" med
Du får pakke ned Fantomet og lytte til anlegget 8)
Oblivion skrev:Har hørt K2 S9800SE med 1.2KW og 2KW monoblokker...
Regner med at lydsignaturen ikke er veldig forskjellig ;D ;D
Dette er noe av de få "kjøpe forsterkere og høyttalere" på markedet jeg kunne ha "levd" med
Du får pakke ned Fantomet og lytte til anlegget 8)
pengesluk skrev:Det er ved disse størrelsene det begynner... 8) 8) Ved nærmere ettertanke, det taket der egner seg veldig som et basshorn...
janly skrev:Men hvordan låter det?? ;D
Mvh
Jan
56fwb skrev:Kult...
Trur det e bra om mor der ute kaste nøkkelen til kontoen.... ;D ;D ;D ;D 8)
Dette veit me kor det går...
Håpe dei he mykje rose ute i bya.. og i området rundt.. 8)
Finn M skrev:Du verden Tommy! ! !
Jeg er målløs!
Lån kan enten være svært tilfredsstillende saker; at du får bekreftet at det du har er meget, meget bra. Har egentlig troa på det. Men det er alltid en risk for at det motsatte kan skje. Og da kan det bli en dyr opplevelse. Jeg snakker av erfaring....musicman skrev:Slapp av Finn MFinn M skrev:Du verden Tommy! ! !
Jeg er målløs!
Bare på lån 8)
Mvh
Hvilke rør er det du bruker i dine MC 275 Musicman?musicman skrev:Dempefaktoren på 275 er veldig lav, 14 eller noe deromkring. 601 har endel høyere dempefaktor, men sammelignet med andre i samme klassen, er den fortsatt lav.
Vil ikke si 275 er feitere i lyden med dei røra som står i nå. 2x 275 satt opp som monoblokker yter nærmere 200 rørwatt pr side, og kan love det sparker så det merkes på JBL 4365. Det er som sagt mellomtonen jeg foreløpig har merket meg går i 275 sin favør.
Mc 275 med gode,kontra originale rør, er to forskjellige forsterkere.
601 sin styrke slik jeg hører det, er homogenitet og oppløsning. Veldig bra !
Mvh
Jeg har også hørt at Shuguang Treasure kt 88 skal være bra, ikke så ille pris heller. Har bestilt meg et par 4365, er derfor jeg lurer da jeg ikke har bestemt meg for hva slags forsterkeri jeg skal kjøre på dem. Er lysten på rør, spesielt for å gjøre oppsettet mer altetende med hensyn til innspillings kvaliteten på musikken.musicman skrev:Hei Janly
Jeg bruker "Sed Winged C" kt 88 power rør. Golden Dragon "Trustworty" 12ax7 og ordinære Golden Dragon 12at7. De to førstnevnte er mye bedre enn originalrøra som er helt ordinære Sovtek rør. Venter nå på Nos rør fra Mullard( cv 4024) som skal erstatte Golden Dragon 12at7.
Har planer om å prøve ut Shuguang Treasure kt 88. De får mye skryt rundt omkring, men det gjør også Winged C. Når det gjelder smårøra er det mye som frister, må nesten bare begynne i en ende og prøve seg fram. Ett rør som funker glimrende i ett merke trenger ikke være så magisk en annen plass. Det er vel det som gjør det så spennende å kunne leke seg med disse herlige gosakene. Hifi er en flott hobby, spes når det er rør inne i bildet.
Mvh