De tre JBLene tok jeg selv, de to Klipsch subbene tok en kompis.Tøffe greier dette.Spendt på lyden
Thnx!de horna synger så de bør dempes
CD horn koster diskantrespons
grattis...enjoy
Thnx!de horna synger så de bør dempes
CD horn koster diskantrespons
grattis...enjoy
Det er mye enjoy!
Med demping tenker du på isolasjon av en eller annen sort på utsiden av horna?
Hehe!! Velger å takkeBle plutselig litt stusselig den TV'en din
Kan jo ikke gjemme vekk de vakre statuene!!Lydtransparant lerret foran hele greia?
Asfaltmatter har densitet (egenvekt) på 2
Runde horn er av natur enklere å få stive og resonansfrie. GOTO har horn i spunnet tynn aluminium og tilbyr demping som en rimelig opsjon fra fabrikk. Et tykt tjærelignende stoff. Ikke vakkert men effektivt. 2360 kjenner jeg ikke rent resonansmessig - men dette er store horn med sore flater og avhengig av bassystem så\ ligger det muligens noe trigging der, ellers regner jeg med at fabrikken har sørget for at det ikke er nevneverdige resonanser innen selve hornets tiltenkte arbeidsområde. Er jo bare teste det - kjøre sveip og måle/høre.Vet for lite om det. Kanskje Sluket eller Tytte har noen tanker.
Har forstått at runde horn er stivere enn firkantete, allikevel har Goto valgt å kline på en stiv ujevn guffe.
Firkantede horn har kansje noen finner eller profiler?
Bergfinn: Hvor kan jeg få tak i en slik sinussveip fil (f eks FLAC) som jeg kan spille av?Det er enkelt å høre ulyder med sinussveip som stiger sakte.
Jeg bruker sveip fra Audiolense (gratis nedlastbar demo)Bergfinn: Hvor kan jeg få tak i en slik sinussveip fil (f eks FLAC) som jeg kan spille av?Det er enkelt å høre ulyder med sinussveip som stiger sakte.
Takk alle for svar!Det er mange sinusgeneratorer på nett.
https://www.google.no/search?site=&...0...1c.1.64.hp..0.6.309...0i131k1.Ye1PRmTqEN8
Online Tone Generator - Free, Simple and Easy to Use.
Hjemmelekse:Bruker 2360 på 2446 uten behandling og det er rom for forbedringer, så de skal behandles, men ta det kuli og kos deg. Må si at 2404 er en stor oppgradering, og om du får ånden over deg, så er 2123 mellom 2446 og 2226 også anbefalt, siden 2226 har endel svakheter oppover (og 2446 låter ikke spes bra nedover). Oppgrader gjerne membranene i 2446 til Radian 1245 hvis du skal bruke dem i mids med 2404 over. Låter langt bedre og er en rimelig oppgradering (imo).
Been there done that, hehe. Snart sitter nummerne som alfabetet og du kan lese og snakke gebrokken jblsk du også. De med jblsk som morsmål kan f.eks. fortelle oss hvilke basketer som kan couples med hvilke recone kits for å få gitt element osv.Hjemmelekse:Bruker 2360 på 2446 uten behandling og det er rom for forbedringer, så de skal behandles, men ta det kuli og kos deg. Må si at 2404 er en stor oppgradering, og om du får ånden over deg, så er 2123 mellom 2446 og 2226 også anbefalt, siden 2226 har endel svakheter oppover (og 2446 låter ikke spes bra nedover). Oppgrader gjerne membranene i 2446 til Radian 1245 hvis du skal bruke dem i mids med 2404 over. Låter langt bedre og er en rimelig oppgradering (imo).
2360 - Digert Horn
2446 - Kompresjonsdriver 2" passer til 2360 hornet
2404 - Diskant
2123 - 10" basser/mellomtone
2226 - 15" basser
Aha! Nå skjønner jeg uttrykket "Payback Time"De som hadde ansvaret for nummerbetegnelsen hos JBL burde betalt tilbake lønna.