Hmm... skeptisk..18sound sin 1,5" berylliumsdriver er et fint alternativ. Har ikke funnet andre som leverer nye drivere med 1,5". Radian har kun 1,4".
Grelv målte dem og sier at de er minst like bra som JBL 2450SL. De burde være noe bedre da verden forhåpentligvis går fremover med faseplugger og slikt? (LMC har vel en kommentar her regner jeg med). Byggekvaliteten er meget bra og neodym magneten er råkraftig.
Jeg var ikke helt fornøyd med matching av driverne. De er innenfor deres toleranser sier de. Det er vel slik i PA verdenen.
De var fleksible mot at jeg betaler litt ekstra så håndplukker de et par som matcher skikkelig i neste produksjon. Vet ikke om det er en tjeneste de tilbyr alle?
18 Sound | ND4015BE
Jevn produksjon.Det er dessverre ganske vanlig at drivere ikke måler 100% likt. De jobber innenfor et vindu som jeg syntes kunne vært mindre.
TAD sine kompdrivere er imidlertid kjent for å være ekstremt jevne. Vet ikke om det skyldes matching pair eller om produksjonen er jevnere?
Kan være at det å plukke par også er en del av det.Jevn produksjon.Det er dessverre ganske vanlig at drivere ikke måler 100% likt. De jobber innenfor et vindu som jeg syntes kunne vært mindre.
TAD sine kompdrivere er imidlertid kjent for å være ekstremt jevne. Vet ikke om det skyldes matching pair eller om produksjonen er jevnere?
De 2001 jeg fikk av deg er vel så vidt jeg husker, ikke matchet par.
Men de måler veldig likt.
Ikke hører jeg noen skjevheter i lyden heller.
Oisann, er visst en JBL tråd dette...for 12" og opp.
(jeg har noen JBL 12" i boden, men bruker heller TAD 1201, låter fett)
Sorry, not there finest hour ! If any hour at all...Disse dukket opp rett borti gata, er det ok høyytalere til ok pris?
https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=136727837
Jeg gjorde dette med et par 4311b jeg hentet fra en kjeller for noen år siden. De var sortmalte (spraylakkerte, muligens?). De var såpass herjet at jeg tok sjansen på å gå på med slipemaskin (mus/eksentersliper, IKKE båndsliper!). Prøvde meg med forholdsvis fint papir først, men det tok evigheter. Gikk for det groveste jeg kunne som ikke laget for mye spor, og holdt på til jeg var gjennom malingen. Gikk greit, men var mye jobb.Skal hente meg noen eldre JBL høyttalere (som jeg forsåvidt har hatt en gang tidligere også), morsomme saker, 3 vegs med 2226, 2118 og 2404.
Kassene er lagd i kryssfiner og forsåvidt i bra stand, men er ikke akkurat vakre uansett i den fargen. Så lurte på om noen har prøvd å fjerne lakken på lignende høyttalere og pusse de ned til ren kryssfiner igjen, om det kan bli OK eller om det bare er å glemme det og heller gå for maling/lakk?
Like disse:
Jeg skulle gjerne hatt dette sett i stuen! (Mest til pynt!)Ikke direkte JBL, men for så vidt noe langt mer skjeldent til salgs på Finn, gamle Eastlake/Westlake høyttalere (med JBL komponenter):
Vis vedlegget 525277
https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=132127657
RAL 5007 heter Brilliantblå og ligner veldig jaJa monitor farge
RAL 5007....trur jeg...
Oen, Ikke antydning til rust, bildet lyver litt.
Oks, ikke støv, og sammenlignet med andre bilder av mg så ser det normalt ut såvidt jeg kan skjønne.