Når bare 12" eller større er nok. Tråden for JBL fans.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Hornlyd

Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Antall liker
    11.307
    Torget vurderinger
    10
    En liten rift har ofte ikke så mye å si. Hvis du dypper en liten papirbit i utvannet trelim og fester bakfra på riften så blir det 99% bra.

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.569
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    men man VET at den er der....
    dessuten med trykket i et kompresjonshorn......
    mvh
    Leif

tore_v1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2007
    Antall liker
    102
    Torget vurderinger
    2
    Rift viste seg å være langt mer (er på tur for å hente de nå). Modell 4507 står det på kassene, 2308A på horna. . Eier kommer snart, så mer detaljer kommer. Kan se ut som jeg kommer til å trenge et rep-kit til bassen. Flengen sitter i hetta i midten og krever mer enn bare litt TLC.

Men, jeg har trua!

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.569
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    hetta er bare en støvhette og du kan bytte den ut
    mvh
    Leif

baldrick

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2006
    Antall liker
    749
    Torget vurderinger
    3
    Rift viste seg å være langt mer (er på tur for å hente de nå). Modell 4507 står det på kassene, 2308A på horna. . Eier kommer snart, så mer detaljer kommer. Kan se ut som jeg kommer til å trenge et rep-kit til bassen. Flengen sitter i hetta i midten og krever mer enn bare litt TLC.

Men, jeg har trua!
    Selve kassen uten element heter 4507 mens kassen med element (2035) heter 4637: http://www.jblproservice.com/pdf/Theatre Series/4637.pdf

Hornet er nok ikke 2308A men 2380A, driver er sannsynligvis 2445 eller 2446.

Fleng i støvhetta har i praksis fint lite å sei, må du investere i ny må du nok fort bla opp en 20-30 kr:) Speaker Dust Cap For Speaker Repair, JBL Style, Black Paper, DC-3P

tore_v1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2007
    Antall liker
    102
    Torget vurderinger
    2
    2380A, ja, husket feil der jeg stod.

2446 stemmer. De har tidligere blitt brukt til miksing av en del norske filmer og musikk. Gleder meg til å finne ut av historien bak.

Elektronikken blir nok temmelig midlertidig enn så lenge, men jeg mistenker at disse kan bli rimelig gode om de får riktig arbeidsvilkår.

Takk for link til støvhette, Baldrick!

tore_v1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2007
    Antall liker
    102
    Torget vurderinger
    2
    Får ikke lastet opp bilder fra mobil (jo, det fikk jeg..), men jeg har nå koblet kjapt opp for å sjekke ut at alt fungerer. Svinger godt i det som skal bli dedikert rom. Artig!

Det er 16 ohms versjonen av 2446, altså J-varianten. Delefilteret har en del justeringsmuligheter også.

Er det normalt å vinkle toppen mot sitteposisjon? Hvordan bør topp og bunn plasseres (i lengderetningen) for å bli rett?

20140614_162251.jpg

J

J.J

Gjest
    Det der kommer aldri til å funke....

Gi meg adressa di - så skal jeg avhente dem uten at du får no mer utlegg....... :rolleyes: :cool:

/JR

PS GRATTIS

tore_v1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2007
    Antall liker
    102
    Torget vurderinger
    2
    Mine andre horn-høyttalere, hadde Klipsch CF2 fra epic-serien for en del år tilbake. På det tidspunktet ble de for store for hybelen.

Når høsten kommer begynner også den seriøse jakten på elektronikk til disse. Innbiller meg at noe klasse A ikke er så dumt, men mangler erfaringer her med unntak av en trivelig opplevelse med en 30-watter fra Malmin. Denne drev Klipschene inntil de røk til fordel for Focal 1007Be.

Blir sikkert langt å kjøre, JJ, men om du er glad i å fiske kan vi kranhle om hvem som sitter igjen med hva.

Tror, utover det, at jeg fikk disse til en avsindig god pris. Hva er disse verdt?

tore_v1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2007
    Antall liker
    102
    Torget vurderinger
    2
    Det går inflasjon i ørretprisene når man bor i paradis.

Prosjektet med å få hentet ut potensialet i disse begynner til høsten. Når det svinger med småtteriene man har i boden må det bli bra når det blir litt mer finsiktet mot formålet.

trosse1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2012
    Antall liker
    2.351
    Torget vurderinger
    75
    Flott, kjellerrommet ligner mitt,bare at rommet ditt er 3 ganger så stort:rolleyes:
    Hvordan er akustikken der nede? Bruker du tiltak ?

John_Harald

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Antall liker
    1.854
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5
    Hva er historien bak disse subene? LMC vet kanskje..
    Trenger en effektforsterker, hva anbefales? Crown? Funket eldre DP PA-forsterkere?
    Nå står disse til pynt og er klar for å teste de ut snart.

Skink_123

Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Antall liker
    1.425
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    JBL K2 i demo på Oslo Hi-Fi Center! Velkommen!

John_Harald

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Antall liker
    1.854
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5
    Flott, kjellerrommet ligner mitt,bare at rommet ditt er 3 ganger så stort:rolleyes:
    Hvordan er akustikken der nede? Bruker du tiltak ?
    Akustikken er svært bra. Bruker kun 12 stk Rockfon Industrial akustikkplater 120*60*10 cm plassert dobbelt på frontvegg og i førsterefleksjon ved fronthøyttalerene.
    Det er mulig at det kommer flere tiltak etterhvert, f.eks Basabsorbenter fra Svanå for å ta en stående bølge.

Les mer her:

http://www.hifisentralen.no/forumet...-konserthuset-i-akershus-og-veien-videre.html

bacchus.d

Medlem
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    2
    Jeg var på soundgarden i Oslo og fikk en demo på S3900 i kombo med Hegel P30 + H30 blokker og HD25 som kilde, helt rått må jeg si. Skulle egentlig sjekke McIntosh MA7000 som var på kampanje til 40 laken, og som jeg også fikk demonstrert etterpå med et par Sonus Faber Olympica 2, men det var bare å gi opp og gå hjem og spare til ny hegel/jbl kombo haha. Kanskje ikke noe særlig saklig å sette ting opp mot hverandre på den måten, men det ble rett og slett umulig for meg å forholde meg til noe annet eller dårligere enn den jbl/hegel kombinasjonen der og da :D
    [h=2][/h]

T

Tittentei

Gjest
    Det gjør oppsettet ditt også duc, herregud så råe de er.

Ser du har pelt av linsene og har dem på toppen av høyttalern, hvorfor det? Jeg liker den ekstra dispursion 4343B gir med dem på, særlig siden jeg ikke sitter så langt fra.

Har du presset 4350'ene dine hardt noen gang? Hva skjer da? ;D

T

Tittentei

Gjest
    duc999, du merker at du får litt lyst til å bytte 4350 mot mine 4343b når jeg viser deg dette?

lfigZhB.jpg

Dette er et slags tappert forsøk på å overgå 4350 ;D

Sist redigert:

oct

Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Antall liker
    8.274
    Sted
    Oslo
    @ Tittentei: Får ikke opp bildet ditt, jeg:rolleyes:.

mvh

Sist redigert:

duc999

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2007
    Antall liker
    5.145
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    3
    Det gjør oppsettet ditt også duc, herregud så råe de er.

Ser du har pelt av linsene og har dem på toppen av høyttalern, hvorfor det? Jeg liker den ekstra dispursion 4343B gir med dem på, særlig siden jeg ikke sitter så langt fra.

Har du presset 4350'ene dine hardt noen gang? Hva skjer da? ;D
    Har ikke presset de så veldig hardt, men de gir jo lyd fra seg, når jeg skal spille veldig høyt, ruller jeg de til sideveggene og spiller på K2 som står bak lerrete. Ville nok ikke byttet de med dine, men det ser nå ut som du har fått bass nok nå :)

T

Tittentei

Gjest
    Men 4350 burde jo kunne spille veldig høyt. Både 4343B og 4430 spiller så det suser i alle fall. Sikkert ikke på nivå med K2 (S9800 enda?), men høyt, det blir det. Å få mer av det samme det som er interessant med 4350, uten at jeg savner noe, men mye vil ha mer og alt det der. :)

En fyr i distriktet ditt skal til å bygge 6 slike subber nå, og det er mulig jeg skal en tur opp dit for å høre systemet en gang i vinter. Da ville jeg veldig gjerne kommet innom deg og fått hørt 4350 også. Så hvis tilbudet ditt fra tråden til Spissoy står åpent da, så vil jeg gjerne det. :)

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    Satan du er aktiv titten, i alle tråder jeg åpner er det ett Tittentei bilde - he he...

T

Tittentei

Gjest
    LOL, har litt dilla og sikter mot den æresmedlem-tittelen innen 2015. Etter det legger jeg opp. Da har jeg klart å pådra meg en slik med 98 % svada og bør være fornøyd! ;D

oct

Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Antall liker
    8.274
    Sted
    Oslo
    LOL, har litt dilla og sikter mot den æresmedlem-tittelen innen 2015. Etter det legger jeg opp. Da har jeg klart å pådra meg en slik med 98 % svada og bør være fornøyd! ;D
    Ikke mye svada i dine innlegg:).

mvh

duc999

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2007
    Antall liker
    5.145
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    3
    Men 4350 burde jo kunne spille veldig høyt. Både 4343B og 4430 spiller så det suser i alle fall. Sikkert ikke på nivå med K2 (S9800 enda?), men høyt, det blir det. Å få mer av det samme det som er interessant med 4350, uten at jeg savner noe, men mye vil ha mer og alt det der. :)

En fyr i distriktet ditt skal til å bygge 6 slike subber nå, og det er mulig jeg skal en tur opp dit for å høre systemet en gang i vinter. Da ville jeg veldig gjerne kommet innom deg og fått hørt 4350 også. Så hvis tilbudet ditt fra tråden til Spissoy står åpent da, så vil jeg gjerne det. :)
    Ja klart du kan det :) hvem er det som skal bygge sunber da?

oct

Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Antall liker
    8.274
    Sted
    Oslo
    Tydelig at jeg har sovet i timen. M 2 har gått meg hus forbi. Tipper de vil ligge på 200 k. ++ i Norge.

mvh

oct

Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Antall liker
    8.274
    Sted
    Oslo
    @ rri: P.A. elektronikk, mao. Da får jeg høre m. Soundgarden, om det er match m. mine blokker. Takker uansett for info;).

mvh

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn