Når flater kvaliteten på CD spillere og kilder ut?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    15.707
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Bare 42 sider? Har tråden stoppet opp? (Ops, ble 43 der jo!)
    Hva er konklusjonen så langt, har dere kommet til enighet om den flate kvaliteten?
    Hold hverandre i hendene og spill vinyl er tipset mitt ;D

R

L

larkus

Gjest
    Kvaliteten på CD-spillere flater muligens ut allerede rundt kr. 3000,- Ifølge en produsent (som jeg ikke vil oppgi navnet på 8) ), er spillere i denne prisklasse så gode at man med god samvittighet kan stappe innmat fra slike inn i et litt fjongere kabinett og forlange kr. 50 000.- for isenkrammet. Jeg har selv hørt den aktuelle spilleren sammen med annet høykvalitetsutstyr, og kan opplyse om at det i mine ører låt flott :) :)

K.H.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Antall liker
    1.173
    Torget vurderinger
    10
    Jeg vil tro kvaliteten på CD-spillere begynner å flate ut like over kr.45.000,-, for det var det min Eximus CD-10 kostet...

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.467
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Godt å se at vi kan være enige om at sannheten er opptil hver enkelt... ;D.. Ihvertfall når det kommer til hva en skal bruke av penger på en gitt kilde. Uavhenig av psykoakustikk, placebo, hørsel, lytterom mm. Det er enda opptil en selv..Jippi ;D

Ulf-B

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Antall liker
    2.100
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Snickers-is skrev:
    Vi har kommet frem til at jeg har rett.
    Enda bedre: dette er en slik hyggelig diskusjon hvor alle har rett. Hver mann, sitt knekkpunkt.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.05.2009
    Antall liker
    160
    Ulf-B skrev:
    Enda bedre: dette er en slik hyggelig diskusjon hvor alle har rett. Hver mann, sitt knekkpunkt.
    Logisk.
    Standpunktene på denne sentralen dannes sjelden på basis av kunnskap og viten, men mer på basis av dimensjonen av egne investeringer.

L

larkus

Gjest
    Karma skrev:
    Ulf-B skrev:
    Logisk.
    Standpunktene på denne sentralen dannes sjelden på basis av kunnskap og viten, men mer på basis av dimensjonen av egne investeringer.
    Et utsagn som bør gå inn i historiebøkene på linje med "Ich Bin Ein Berliner" og "I have A Dream" ;D ;D

Holmium

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    783
    Torget vurderinger
    5
    Karma skrev:
    Ulf-B skrev:
    Logisk.
    Eller så kommer dimensjonen av egne investeringer av kunnskap og viten.

Holmium

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    783
    Torget vurderinger
    5
    RoDa skrev:
    Bare 42 sider? Har tråden stoppet opp? (Ops, ble 43 der jo!)
    Hva er konklusjonen så langt, har dere kommet til enighet om den flate kvaliteten?
    Hold hverandre i hendene og spill vinyl er tipset mitt ;D

R
    Vinyl er vel strengt tatt også en kilde ;D

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    15.707
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Vidar P skrev:
    Jeg er gladere jo flatere vinylen er jeg.
    Jeg også! Har en Steve Winwood som er så humpete at jeg imponeres av å se PUen holde kontakten med vinylen! :eek:
    Vinyl er ikke "en kilde", Holmium, det er KILDEN!! :D

R

L

larkus

Gjest
    RoDa skrev:
    Vidar P skrev:
    Jeg er gladere jo flatere vinylen er jeg.
    Jeg også! Har en Steve Winwood som er så humpete at jeg imponeres av å se PUen holde kontakten med vinylen! :eek:
    Vinyl er ikke "en kilde", Holmium, det er KILDEN!! :D

R
    Med en skikkelig platestrammer flater kvaliteten på vinyl ut 8)

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    15.707
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    larkus skrev:
    Med en skikkelig platestrammer flater kvaliteten på vinyl ut 8)
    Men da blir også lyden like flat som fra billigskiten til orso! :D :D :D
    Free Vinyl now!!

R

R

Roysen

Gjest
    Jeg har nettopp blitt oppmerksom på Weiss nye statement DAC kalt Maya til USD $200K og jeg kan i hvert fall si at den er langt fra flat. Den minner faktisk litt mer om en høytaler rent størrelsesmessig. 80 Kg og en ekstern PSU på 160 Kg.

Mvh
    Roysen

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.359
    Torget vurderinger
    12
    Jeg har alltid lagret vinylen vertikalt og trangt. Da jeg kjøpte Jazz At The Pawnshop på 80-tallen var den (blant mange nye plater den gangen) meget bulkete. I dag er de dønn flate alle sammen som et resultat av lagringen.
    Gratis, men tidkrevende.

Pittar

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    06.03.2006
    Antall liker
    35
    Torget vurderinger
    6
    La aldri vinyl komme i kontakt med akustikk demping materiale !
    Har nylig renset 6 stk. infisert av Glava, det ble mye bedre etterpå.

Pittar

TAS

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.12.2007
    Antall liker
    2.046
    Sted
    Norge
    Torget vurderinger
    9
    larkus skrev:
    Kvaliteten på CD-spillere flater muligens ut allerede rundt kr. 3000,- Ifølge en produsent (som jeg ikke vil oppgi navnet på 8) ), er spillere i denne prisklasse så gode at man med god samvittighet kan stappe innmat fra slike inn i et litt fjongere kabinett og forlange kr. 50 000.- for isenkrammet. Jeg har selv hørt den aktuelle spilleren sammen med annet høykvalitetsutstyr, og kan opplyse om at det i mine ører låt flott :) :)
    Et sted mellom de her to flater nok kvaliteten ut.... ;D

mvh,
    tas

Vedlegg

Snickers-is

Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Antall liker
    16.675
    Sted
    Østfold
    Holmium skrev:
    Karma skrev:
    Ulf-B skrev:
    Logisk.
    Hvordan vil i såfall den matematiske sammenhengen være?

KW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    390
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    ;D Ville blitt skralt med musikk uten ;)

KW

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.359
    Torget vurderinger
    12
    Kvaliteten flater ut når jeg sier det. Marantz cd7 er visst siste kupp før det flater ut ;)

Holmium

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    783
    Torget vurderinger
    5
    Snickers-is skrev:
    Holmium skrev:
    Karma skrev:
    Ulf-B skrev:
    Logisk.
    Var vel ikke så alvorlig ment. Poenget er at jeg tror ikke flertallet legger penger i noe de mener ikke gir noe mer kvalitet (inkludert lydkvalitet) enn annet utstyr som koster langt mindre, for deretter å forsvare det med nebb og klør enda de vet de tar feil.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.05.2009
    Antall liker
    160
    Holmium skrev:
    Snickers-is skrev:
    Holmium skrev:
    Karma skrev:
    Ulf-B skrev:
    Logisk.
    Var vel ikke så alvorlig ment. Poenget er at jeg tror ikke flertallet legger penger i noe de mener ikke gir noe mer kvalitet (inkludert lydkvalitet) enn annet utstyr som koster langt mindre, for deretter å forsvare det med nebb og klør enda de vet de tar feil.
    Nei, det er selvsagt ikke sikkert at de vet de tar feil..
    Men sammenheng mellom standpunkter og pris på eget utstyr i denne hobby, kan vel alle se som leser på forumet? Har da alle rett?? Uansett hva slags beviser man måtte bli presentert i en debatt, vil de fleste aldri innrømme at de selv har tatt feil. Det er faktisk noe som er helt utenkelig. Noen deltagere opphøyer seg selv til noe nesten guddommelig og ufeilbarlig.
    Noe av det tydeligste fenomen på forumet er en slags gjengmentalitet, venner og fiender.Dersom du ikke flagger medlemskap i en gjeng(f.eks. subjektivist/objektivist), blir du lett bare en grå mus som stort sett stryker andre med hårene i avdelingen om egne anlegg.
    Noen få klarer imidlertid å stå mot presset.
    Se f.eks. hvordan orso får gjennomgå i denne tråden..Han taler Roma midt i mot, og må tåle både latterliggjøring og ufine angrep.
    Jeg har aldri vært i kontakt med et miljø som har slik utpreget forakt for vitenskap og kunnskap, som dette forum. Stryker du ikke de rette personer med hårene, blir du utstøtt.
    Å være "æresmedlem" gir større status enn en doktorgrad.
    At Ivar Løkken har begynt å skrive igjen, er nesten for godt til å være sant. Spørsmålet er dog hvor lenge han gidder denne gangen..

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    274
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Karma skrev:
    ..Å være "æresmedlem" gir større status enn en doktorgrad…
    Bare fra sidelinja; nå er det vel bare to av oss her på HFS, og ingen av oss har gjort oss fortjent til den pepper du synes å slenge ukritisk rundt deg her nå, siden ingen av oss har deltatt i tema i denne eller liknende tråder. Så vær så vennlig..

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Karma skrev:
    Holmium skrev:
    Snickers-is skrev:
    Holmium skrev:
    Karma skrev:
    Ulf-B skrev:
    Logisk.
    Men sammenheng mellom standpunkter og pris på eget utstyr i denne hobby, kan vel alle se som leser på forumet? Har da alle rett?? Uansett hva slags beviser man måtte bli presentert i en debatt, vil de fleste aldri innrømme at de selv har tatt feil. Det er faktisk noe som er helt utenkelig. Noen deltagere opphøyer seg selv til noe nesten guddommelig og ufeilbarlig.
    Noe av det tydeligste fenomen på forumet er en slags gjengmentalitet, venner og fiender.Dersom du ikke flagger medlemskap i en gjeng(f.eks. subjektivist/objektivist), blir du lett bare en grå mus som stort sett stryker andre med hårene i avdelingen om egne anlegg.
    Se f.eks. hvordan orso får gjennomgå i denne tråden..Han taler Roma midt i mot, og må tåle både latterliggjøring og ufine angrep.
    Jeg har aldri vært i kontakt med et miljø som har slik utpreget forakt for vitenskap og kunnskap, som dette forum. Stryker du ikke de rette personer med hårene, blir du utstøtt.
    At Ivar Løkken har begynt å skrive igjen, er nesten for godt til å være sant. Spørsmålet er dog hvor lenge han gidder denne gangen..
    Svart belte i hersketeknikk!!! Grattis!!!

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.05.2009
    Antall liker
    160
    Vidar P skrev:
    Karma skrev:
    Bare fra sidelinja; nå er det vel bare to av oss her på HFS, og ingen av oss har gjort oss fortjent til den pepper du synes å slenge ukritisk rundt deg her nå, siden ingen av oss har deltatt i tema i denne eller liknende tråder. Så vær så vennlig..
    Jeg har ikke for vane å henge ut enkeltpersoner. Det var ikke meningen denne gangen heller. Meningen var å belyse hvordan status bygges opp på et forum som dette.Altså at man f.eks. legger mer vekt på hvor lenge en person har hatt råd til dyre anlegg, enn hva slags faglig bakgrunn han har. Så lenge kun to personer er æresmedlem, kunne jeg godt valgt et annet bilde.

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    6.578
    Torget vurderinger
    2
    Godt jeg ikke trenger og engasjere meg i denne tråden. Særlig siden jeg aldri har gjort noe feil. Ikke har jeg tenkt og gjøre det heller.

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    274
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Karma skrev:
    Vidar P skrev:
    Karma skrev:
    Jeg har ikke for vane å henge ut enkeltpersoner. Det var ikke meningen denne gangen heller. Meningen var å belyse hvordan status bygges opp på et forum som dette.Altså at man f.eks. legger mer vekt på hvor lenge en person har hatt råd til dyre anlegg, enn hva slags faglig bakgrunn han har. Så lenge kun to personer er æresmedlem, kunne jeg godt valgt et annet bilde.
    Jeg er glad jeg ikke er med deg ut på den tynne isen dette tøvpratet har ført deg ut på. Jeg joiner opp med rolfozzy og slenger på ei Dylan-skive heller.

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.359
    Torget vurderinger
    12
    Karma skrev:
    Vidar P skrev:
    Karma skrev:
    Denne saken har faktisk minst to sider. Det er de som forenklet bruker pris som argument for kvalitet og det er de som i sin etter mitt syn forenklede verden synes alt kan fremstilles via forenklede målinger og forenklet teori (jeg er faglig orientert teoretiker selv). I mitt hode er det en tilnærmet sannhet som ligger et sted mellom dette. Og helt personlig driter jeg i disse fraksjonene, for jeg har dannet min egen og der er det kun jeg og min egen tilfredstillelse og enorme ego som får aksess. Vi dyrker mangfoldet vi. Og musikken engasjerer oss selv om den helt sikkert ikke stemmer for andre. Men det gir tilfredsstillelse.

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.669
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    flate ut. flatlus. flasketut. fut med flass. fuck flat. flat fuck.
    flatulens.

Vedlegg

Holmium

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    783
    Torget vurderinger
    5
    Karma skrev:
    8)
    Kommer alltid standpunkt som følge av prisen? Eller kan prisen (ergo det man føler utstyr er verdt) bli en følge av standpunkt?
    Følger deg i stor grad på den uthevede påstanden, men jeg tillegger dette menneskelige egenskaper mer enn hobby. Dette opplever man på de fleste områder i samfunnet. Jeg vil påstå det gjelder begge "sider".

Det var nå også en påstand.

Mao hadde ingen talt Orso i mot hadde man strøket med hårene og vært en grå mus, i følge din analyse. ;)

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.359
    Torget vurderinger
    12
    Gago skrev:
    flate ut. flatlus. flasketut. fut med flass. fuck flat. flat fuck.
    flatulens.
    Jeg tror du skal satse mer på kylling og fisk og mindre på mais, kål, fiber og desslike. Så blir du straks bedre likt i venneflokken ;)

L

larkus

Gjest
    Karma skrev:
    Helt enig. Uthevet skrift i mitt sitat av Karma sitt anlegg bør få noen og enhver på dette forumet til å gå i tenkeboksen.

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    38.795
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    De av oss som har doktorgrader i tekniske fag (og dette er fler enn det er æresmedlemmer...) synes det også gir en viss status, i all beskjedenhet. ;)

Holmium

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    783
    Torget vurderinger
    5
    larkus skrev:
    Helt enig. Uthevet skrift i mitt sitat av Karma sitt anlegg bør få noen og enhver på dette forumet til å gå i tenkeboksen.
    Så absolutt, det burde dere gjøre alle sammen. 8)

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    6.578
    Torget vurderinger
    2
    Det er nesten 15000 medlemmer her, larkus. Da er det umulig at alle kan ha hver sin mening. Det er vel ikke så mange % av de som gidder og engasjere seg i denne tråden heller.

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn