Tror noen i denne tråden bør spørre seg selv: hvis jeg skulle testet ut alle de ulike Naim-konfigurasjonene som er mulig på egen hånd, uten hjelp fra de som har testet mye av det fra før, eller få pekepinner underveis, hvor mye penger og tid hadde jeg kastet bort på dårlige og ubalanserte systemer da?
Jeg synes det mildt sagt er frekt å gå så hardt ut mot enkeltpersoner som har loset så mange i denne og andre tråder, både i tråden og via pm'er. Naim handler ikke bare om boksene det spilles på, men hvordan man tilnærmer seg en balanse i oppsettet, og motivasjonen for hvordan man setter opp anlegget. Nettopp det har Vidar mer enn noen andre bidratt enormt til i denne tråden. Da bør man være litt takknemlig, istedet for å henge seg opp i en eneste setning.
Jeg har aldri vært av den formening at denne tråden skal være den store misjonstråden for Naims utbredelse i Norge. Hadde den vært det, så måtte den i såfall sett helt annerledes ut. Den er da for svingende en menings og erfaringsutvekslingstråd for de som har Naim selv, skal ha Naim, er interessert eller nysgjerrig på Naim, eller hva det måtte være. Det er en vennetråd. Ikke et markedstiltak fra Naim, norsk importør eller hva det måtte være.
Jeg er så enig som jeg kan få blitt i at dette må handle om de som liker Naim i en eller annen sammenheng. La bransjeaktørene heller gjøre jobben med misjonering på sitt eget forum som de faktisk har fått tildelt. Jeg bryr meg heller ikke en døyt om hvor stort dette merket blir, faktisk er jeg minst like fornøyd om det ikke blir noe større i det hele tatt. De fleste ting her i verden som blir for stort, blir jo til slutt et produkt for massene allikevel, la heller noen andre stå for det.
I denne tråden er det Vidar, Svein, Alshus, Stover, costello og mange flere (beklager for de navnene som er glemt, dere vet selv at dere har bidratt) som har kjørt opp og ned i seriene til Naim, og av det har vi andre hatt en flott anledning til å både bli bedre kjent med Naim, men også få hjelp til å endre fokus vekk fra ulykkelig hifi-jag til en lykkeligere tilværelse med fokus på musikk. Hvis man ikke klarer å se hvor mye det er verdt, fordi man er misfornøyd med at tråden ikke er det man skulle håpe den var, så får man jaggu finne seg en annen tråd å gulpe i, spør du meg. Lå nå for pokker ikke denne siste oase av hygge bli ødelagt av krangel, egoer, og prat som i det hele tatt ikke bidrar til noe konstruktivt, slik de fleste andre tråder blir.
Til sist, takk nok en gang til sushi som startet tråden.