Helt feil spør du megC. Alshus skrev:Du er for sent ute, Stover.
Har prøvd nettopp denne komboen med olive hi-cap, anbefales!e-h skrev:Nå blander du sikker meg og g-h
Likevel så er det såpass stor forskjell med ny psu på min SN at jeg virkelig kan anbefale å prøve en om du ikke har gjort det allerede. En flatcap kan således være et godt kjøp.
Er det noen andre som har prøvd akkurat den komboen Thomas1 har med psu?
Naim har alltid sagt at drivverk og dac i samme boks er overlegent separate løsninger. Etter det jeg husker.dtddiver skrev:Har sittet og lest litt på Naim-forumet; det virker som om det er forholdsvis almen konsensus om at alt over CD5i gruser Supernaits DAC. Hvorfor skulle dette være tilfelle?
Eller var det strømforsyningen som burde separeres fra signalgiversiden? Mener å huske at Naim ikke bryr seg med avstanden fra DAC til drivverk - og derfor likesågodt plasserer det i samme kassa.C. Alshus skrev:Naim har alltid sagt at drivverk og dac i samme boks er overlegent separate løsninger. Etter det jeg husker.dtddiver skrev:Har sittet og lest litt på Naim-forumet; det virker som om det er forholdsvis almen konsensus om at alt over CD5i gruser Supernaits DAC. Hvorfor skulle dette være tilfelle?
Hvorfor vet jeg ikke.
Denne må du forklare nærmere Vidar PDerfor plasserer de dac'en i drivverket, dvs rett inni laseren
De plasserer D/A-prosessoren i selve svingmekanismen i drivverket, slik at det skal være en kortest mulig digital overføring med minst mulig sjanse for jitter og innstrålt støy til digitaldomenet, idet de argumenterer for at denne støyen er svært "umusikalsk" og vil degradere lydopplevelsen mye.sonicfrontiers skrev:Denne må du forklare nærmere Vidar PDerfor plasserer de dac'en i drivverket, dvs rett inni laseren
Sonicfrontiers
Da er jeg på sporet igjen ;DDe plasserer D/A-prosessoren i selve svingmekanismen i drivverket
Min erfaring i Naim sammenheng er at tilbakelent ikke nødvendigvis er noe negativt....og det er vel ikke det du mener heller?Svein skrev:Har hatt 112x/150x. En Flatcap2 gjør at det låter noe mer fyldig og tilbakelent, ingen stor forandring etter min mening.
Skjønner at det låt rart. Med "rett inni" mente jeg rett inntil, upresis formulering, ser den. De analoge overføringene fra DAC er tradisjonelt ikke en bekymring for Naim som kjent, da de gjerne bruker DC i headunit og holder AC i en annen boks, bruker kraftige regulerte psu'er som ikke har noe problem med å drive lange signalveier, har veldig gunstige elektriske inngangsmiljøer i preampene for sine cdp'er, i tillegg til at de bruker denne støyreduserende stjernejordingsløsningen som fordrer DIN-plugger for å fungere best. Alt dette betyr at de godt kan koste på seg litt lengre analoge signalveier og ta det igjen med korte digitale veier, som da altså Naim mener låter best. Slik de løser det iallefall.sonicfrontiers skrev:Hei Vidar
Du skriver at de "plasserer dac'en i drivverket". Det er forståelig
etterpå skriver du "Dvs rett inni laseren"
Inni laseren er det vel ikke plass ???
Etterpå retter du det opp til
Da er jeg på sporet igjen ;DDe plasserer D/A-prosessoren i selve svingmekanismen i drivverket
Sonicfrontiers
Slett ikke. Synes Flatcap1 og 2(har aldri testet 2x) på de preampene jeg har testet har gått utover timing og fremdrift, omtrent som en bil med merkbart underdimensjonert motor. En Hicap, og faktisk Snaps2 gir nettopp mer fylde og klang uten å miste fremdriften. En Flatcap på cd3.5 gjør underverker imo, spilleren får en god balanse. Der synes jeg en Hicap blir for mye av det gode, kjapt og morsomt til å begynne med, men litt masete over tid.Stover skrev:Min erfaring i Naim sammenheng er at tilbakelent ikke nødvendigvis er noe negativt....og det er vel ikke det du mener heller?
En mer naturlig og lagvis presentasjon (les mer virkelighetsnær) kan oppleves som tilbakelent.
Erfarer at psu`ene generelt gir mer fylde, men også mer naturlig klang.
CDS3 kontra CDX2 har også dette fenomenet...blandt annet
Åhh. Må være en deilig følelse, Stover.Stover skrev:Åpne emballasjen, og ta ut en Superline.
Sett den et egnet sted (f. eks i et Fraim ) og skru ut de 2 transportskruene.
Er ikke helt enig i Flatcapens påvirkning, men kan være tilbøyelig til å være enig mht HC og cdp.Svein skrev:Slett ikke. Synes Flatcap1 og 2(har aldri testet 2x) på de preampene jeg har testet har gått utover timing og fremdrift, omtrent som en bil med merkbart underdimensjonert motor. En Hicap, og faktisk Snaps2 gir nettopp mer fylde og klang uten å miste fremdriften. En Flatcap på cd3.5 gjør underverker imo, spilleren får en god balanse. Der synes jeg en Hicap blir for mye av det gode, kjapt og morsomt til å begynne med, men litt masete over tid.Stover skrev:Min erfaring i Naim sammenheng er at tilbakelent ikke nødvendigvis er noe negativt....og det er vel ikke det du mener heller?
En mer naturlig og lagvis presentasjon (les mer virkelighetsnær) kan oppleves som tilbakelent.
Erfarer at psu`ene generelt gir mer fylde, men også mer naturlig klang.
CDS3 kontra CDX2 har også dette fenomenet...blandt annet
Har jo også hele tiden brukt høyttalere som er relativt frampå(unntatt SBL som er fantastisk balansert om den får stå omtrent klint på bakveggen [+ en kartong sikaflex i backup i kjelleren ]) og resultatene vil selvsagt variere med høyttalervalg.
Som sagt har jeg nesten ikke vært hjemme og lyttet, men i helga blir det mer.Åhh. Må være en deilig følelse, Stover.
Hva driver du den med?
Og fått noen førsteintrykk?
Kos deg med musikk.Da er CdsII/Xps på plass i benken. Dette kan bli sent.
Joda, har allerede vært litt frem og tilbake og jeg synes hc er mer engasjerende.Vidar P skrev:Skal du ikke forsøke den drevet av SC via 252? Ikke for det; jeg regner med at du har lagt ned research i det der og har god grunn til å gjøre som du gjør, men det hadde jo vært moro å høre om forskjellene. Kan ta med egnet kabel til de vitenskapelige eksperimentene jeg... hvis jeg får være med på de da
Mvh Vidar P
MaHa skrev:Da er CdsII/Xps på plass i benken. Dette kan bli sent.