Det er en dealbreaker om man skal kunne bruke musikken med andre avspillere på en fornuftig måte, altså at informasjon om sangen kan ligge i selve filen og ikke i et proprietært bibliotek. Jeg tror at når Naim åpner for lagring på NAS vil dette med slike formater tvinge seg frem.Bach_Man skrev:Også tydelig at anmelderen har holdt seg oppdatert med kranglingen på Naim-forum. At den bare ripper til wav er en dealbreaker for en pedantisk datanerd som meg selv, men en vanlig bruker vil vel neppe tenke mye på det, og det kan vel alltids fikses i en softwareoppdatering.
En ting som taler for wav lyd er jo at ved å bruke minst mulig cpu-kraft på dekoding vil man i teorien kunne få mindre støy både i form av elektronisk og viftestøy. Hvordan dette i dag er i praksis kan jeg ikke si.
Jeg kan ikke skjønne at dagens mobile prosessorer ikke er kalde nok til at HDX kan klare seg uten støyende vifter internt. Dette vil jeg gå så langt som å kalle en design-feil. Merk at her er det nok snakk om at man måtte forlenget utviklingstiden mye om man skulle laget HDX på f.eks. en Linux-platform.