Naim

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• U

utgatt60135

Gjest
    MaHa skrev:
    Jeez, som det sporer av i roundt earth de luxe, her da? Naimister hører på musikken og ikke egenskapene ved opptaket, det må vi da få lov til å slippe å diskutere det med andre i en vennetråd? Liker man ikke den tilnærmingen, så er det plenty av opptaks og holografi-tråder der ute. Man bruker da vel ikke titusenvis på ett anlegg for å kunne få mest mulig detaljer og luft (grøss, jeg hater det ordet) ut av en masse pling-plongplater som ikke er interessante. Nei, la oss ikke begynne ned den veien igjen, vær så snill.
    Vennetråd på 373 sider, men så tåler noen ikke en teknisk diskusjon :-\. I tillegg til endel svada, så er det en annen ting jeg legger merke til med Naimister, de tåler ikke konstruktiv kritikk. Her gjelder det å bare klø hverandre på ryggen.

Naimister hører på musikken og ikke egenskapene ved opptaket
    Det du hører er begge deler. Noe annet er umulig å unngå, med mindre du har hørsselvern på. Nok noe svada ting du kommer med. Naimister bruker masse penger og energi på HiFi, men lydkvalitet generelt skal de liksom ikke snakke om, bare musikernes intensjoner og annet svada. Noen ganger kan det nesten virke som at noen har holdt på med så mye "lydlytting" tidligere at de trenger sterk avhengig motmedisin i stedet.

(jeg blir borreist og kan ikke svare)

S

Steinar O

Gjest
    Tror man stort sett er enige Lyngen. Saken er vel bare at det er en sammenheng mellom hva Naim har fokusert på/ prioritert og hva lytteren lytter til, ikke at "det" ikke er der. :)

Utover det kan du ha så mye rett som du bare vil for meg ;)

BanjoArrne

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.01.2007
    Antall liker
    31
    MaHa skrev:
    Jeez, som det sporer av i roundt earth de luxe, her da? Naimister hører på musikken og ikke egenskapene ved opptaket, det må vi da få lov til å slippe å diskutere det med andre i en vennetråd? Liker man ikke den tilnærmingen, så er det plenty av opptaks og holografi-tråder der ute. Man bruker da vel ikke titusenvis på ett anlegg for å kunne få mest mulig detaljer og luft (grøss, jeg hater det ordet) ut av en masse pling-plongplater som ikke er interessante. Nei, la oss ikke begynne ned den veien igjen, vær så snill.

BanjoArne; XS er nok en fantastisk inngangsport til Naim, jeg er litt nysgjerrig på den selv. Når jeg vet hvor godt Nait5i spilte hos meg, så bør det være muligheter med den.
    Men, husk det som allerede er nevnt her. Forsterkeren skal bringe det gode som bor i kilden videre, og være en tilstrekkelig strømforsyning for høyttaleren, slik at den kan jobbe i fred og låte slik den skal. Det begynner mao. før forsterkeren, godlyden kan ikke oppstå etter kilden.
    Hei MaHa!Jeg og synes XS virker lovende og omtalene gjør den ikke mindre fristende å få hørt.

Jeg synte det oppsettet som sto i Trondheim hifi-messe spilte bra også og det er noe av grunnen til at jeg hadde lyst til å høre det.Det som var dumt den gangen var at jeg satt fremst og fikk diskanten til den venstre Audiovector S3 advantage som de spilte på rett i fleisen.Så tanken slo meg at dett måtte jo høres mye bedre ut om jeg fikk sitte litt lenger tilbake i og midten.Det hørtes ganske bra ut til og med fra den posisjonen jeg satt,dog litt vel skarpt.Men hva blir ikke det med diskantelementet pekende rett mot deg på 1,5 meters avstand. ? :-\

Er ikke kilden min bra nok?Jeg synes i allefall den spiller mye bedre enn det meste andre jeg har prøvd i rimelige prisklasser.Og den har høstet mye skryt.Den eneste som slaktet den var en rørnisse ved navn Lukasz Lampizator som rev den ifra hverandre før han i det hele tatt hadde testet fordi det var en katodespiller i hans øyne.det stemmer sikkert.Men man lodder seg ikke direkte fra to av benene på DAC`en å rett på en av rørene av den grunn.Det kaller jeg idioti i så fall.

Finnes bedre spillere det er jo helt klart.Men vet ikke da hva jeg skulle gå for og prisen vil nok sikkert øke på en del.Er det da best å bruke Naim der også(da den sikkert lettere passer sammen med forsterker) eller kan man for eksempel bruke en fra Ayre som jeg har sett litt på som virker ganske lovende?

Her er et bilde fra messen i Trondheim , men det er desverre ikke så tydelig.Dere vet sikkert mye bedre enn meg hva dette er. :)

Vedlegg

Bach_Man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Antall liker
    317
    Torget vurderinger
    3
    Utstyret på bildet ser ut til å være en HDX harddiskspiller, NAC 202 Forforsterker, NAP200 effektforsterker, Supernait Integrert i midten og Hicap og NAPSC strømforsyninger på nederste hylle. Nivået kan beskrives som entry-level for Reference serien.

Hvordvidt spilleren din er god nok aner jeg ikke, men det er jo mer snakk om synergi med resten av anlegget enn om hvor god en komponent er alene. Må nesten bare lytte selv. Jeg har selv prøvd gode komponenter som ikke var på talefot med Naim forsterker. Naim og Krell f.eks. er et eksempel på merker som ikke passer sammen, selv om begge er kvalietetsmerker.

BanjoArrne

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.01.2007
    Antall liker
    31
    MaHa skrev:
    Er enig i mye av dette Maha,Musikken er det som skal frem og ikke fokuset på egenskapene og for den del svakhetene i anlegget eller opptaket.Men litt Oksygen og karbondioksid(turte ikke si den samlede betegnelsen da du ikke liker det ordet,hehe) har vel Naim også skulle jeg da tro.Det er jo en del av mange instrumenter og en viktig del av Stemmer.Er det så på jordet da? ::)

BanjoArrne

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.01.2007
    Antall liker
    31
    Bach_Man skrev:
    Banjoarne: En annen ting å huske på med Naim er å ikke lese seg blind på antall watt. Naim har vel bransjens mest konservative effektangivelser. F.eks. er den massive toppmodellen NAP500 som driver det meste av tungrodde høyttalere bare oppgitt til 2x140W. Nait XS er 2x60 W, men den har en svær strømforsyning og spiller ringer rundt det meste av rimeligere integrerte forsterkere med oppblåste effektangivelse.

Som Steinar skriver kan en god kilde sammen med Nait 5i være en super kombinasjon. Trenger ikke å være Naim-logo på alt sammen. En god vinylspiller er utmerket sammen med en Nait. En rimelig CD/DVD-spiller avsløres derimot nådeløst.

Nait XS:

Det du sier om kreftene kontra oppgitt effekt minner meg mye om den lille Rotelen på 2X30 watt som jeg har som Vikar-forsterker,som synes å ikke bry seg om hva du hekter den på så lenge det ikke er overveldende tungt.Da spiller den faktisk med meget bra overbevisning til å være så liten. :)

Fint at det ikke er nødt til å være Naim all-the-way i allefall,selv om de sikkert spiller meget bra i kombo.

Så veldig ryddig og enkelt ut i den forsterkeren,det liker jeg.Ikke overøst med mikkmakk.Minner meg om Holfi og den gamle Rotelen. :)

BanjoArrne

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.01.2007
    Antall liker
    31
    Naim lover godt!

Da har jeg fått lest hele 4 Omtaler(3 og en test) om Naim Nait XS......Fy,dette virker lovende!Nesten så den ha fått så mye lovord at å prøve den kan bli nedtur pga forventningene. :-\ .Hehe,neida jeg tror bare veldig på at om det jeg leser stemmer,så lover det godt.Også det som sies her generelt om Naim lover godt. :)

Hadde lest en omtale fra Hifi-Choice fra før.Leste både fidelitys,Hifi och Musiks og Lyd og Bildes som jeg kjøpte i går.Tre forskjellige tester på en forsterker i en og samme måned....Naim er nesten like konstant som et vannmolekyl i hifi-magasiner denne måneden virker det som.Den ble omtalt litt forskjellig men mye av det samme blir nevnt over hele fjøla:Detaljrikdom,Varme,Engasjement,helhet,klang,dybde/tyngde,Stemmer og instrumenter som kommer godt fram og mye mer.Og det at den blir anbefalt til samme hva slags musikk man måtte ønske er bare prikken over i`en.Jeg skal høre en XS snart,dermed basta!

Så å si det eneste som skremte meg litt var da XS i fidelity ble omtalt som å være litt "kort" i lyden.Ble litt redd for at XS ikke lar instrumenter få klinge ut.Men da dette også kan være fordi den ble testet på et super-High-end-anlegg så tar jeg den med en klype salt.

I Lyd og bilde skrøt de jo sånn om at den hadde den beste klangen fra flygel i gruppetesten.Hifi & Musik likte at klangbalansen lente mot det nøytrale.Jeg liker også veldig godt det som nevnes med at den har Varme også,da det som ofte beskrives som nøytralt i mine ører ofte heller oppfattes som kjedelig,øretrettende og klinisk.Musikk har sjel,la den leve for svingende!.Da er den sikkert heller ikke så kresen på tidlig 90-tallscd`er heller,som ofte kan låte skarpt/tynnt.For ikke å snakke om Vinyl.Det frister ikke mindre å få hørt den,for å si det mildt.

Dette skal bli spennende,meget spennende! :D

Fadamacka

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    1
    Torget vurderinger
    1
    Drit i å analysere lyden når du drar dit for å ta en lytt i alle fall. Ta med favorittplatene dine og sett deg ned og hør på den. Sammenlign gjerne med Supernait og 5i, jeg synes den spiller livligere enn disse to. Supernait låter 'roligere', men har ikke samme spretten over seg, i mangel på bedre ord. Gled deg, jeg tviler på at du blir skuffet, den er virkelig god, denne lille boksen ved navn XS.

balthar

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Antall liker
    12
    på naim kvelden hos kontrapunkt var xs den store overaskelse for meg .mye bedre en 5i. supernait er klar bedre, men her er det igjen mer en smak sak. xs mer dirty kanskje. supernait mer sovereign . lit av det samme såm 282 og 252 kanskje ? eller cdx2 / xps og cds3/ xps ?

Liotheles

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Antall liker
    817
    Torget vurderinger
    4
    Applaus til Lyngen for å disse venner av Naim i en vennetråd? Eller var det ironi Valentino? ;)

Klart vi kan diskutere Naims filosofi og argumentere for og imot så fjæra fyker meeeeeeeeeeen kan ikke det skje i en egen tråd da?

For min egen del er jeg drittlei slike diskusjoner så jeg vil gjerne ha en tråd som denne vennetråden hvor jeg slipper å lese slikt. Takk!

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    25.202
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Det var faktisk ikke ironi, men du må hjerne lese det slik. ;)

Liotheles

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Antall liker
    817
    Torget vurderinger
    4
    Da foreslår jeg at du oppretter en tråd med tittel "Skeptikere til Naims filosofi" og at du og Lyngen koser dere der.

Her inne liker vi nemlig å bli klødd på ryggen ;D

S

Steinar O

Gjest
    Mens jeg venter på at avrettingsmassen skal tørke, MA plassert til side og denne ruller ut fra kroken.
    CD3:

Man kan lese tester i timesvis, lese mellom linjene, analysere; hva mente de med det osv.
    For egen del bryr jeg meg ikke. Jeg stoler fullt og helt på det jeg har hørt fra Naim. Det leverer.

Dersom Lyngen, Valentino eller andre ønsker en skarpere debatt i denne tråden får jeg assosiasjoner til journalistikken, man dekker seg bak opplysningsplikten og ytringsfriheten.
    Hva er galt med å bare være snill og grei, vennlig og god......og ha Naim som hovedinnhold i racket? ;)

Bach_Man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Antall liker
    317
    Torget vurderinger
    3
    Steinar O skrev:
    Jeg stoler fullt og helt på det jeg har hørt fra Naim. Det leverer.
    Helt enig i dette. Jeg er egentlig ikke så fryktelig interessert i finpussing av utstyrsparken og hvorvidt lydgjengivelsen er nøytral. Jeg sitter heller ikke på en nitidig plassert stol hver gang musikk avspilles. Men jeg konstaterer at Naim leverer et tiltalende lydbilde som fungerer med allslags musikk, og ellers er brukervennlige no-nonsense apparater av høy kvalitet som ikke kortslutter og tuller seg, og som har et diskret design som ikke får meg til å fremstå som en tullete voodooprest.

toriamos

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.02.2005
    Antall liker
    25
    Torget vurderinger
    5
    Synes ikke vi skal behøve å føle oss presset til å forsvare valget av Naim i vår egen tråd. Er dog enig med Lyngen at det blir sagt en del rare ting om hva Naim-lyd er. Lyngen sier forøvrig selv noen rare ting.

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    25.202
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Det er en fin oppsummering av de siste siders diskusjoner, toriamos.

Dersom folk kom til meg og skulle ha et stereoanlegg til omtrent 50 FT ville jeg anbefale dem en Uniti og (den kommende) bassrefleksversjonen av mine høyttalere i kitform. Det er musikk for pengene det!

Bach_Man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Antall liker
    317
    Torget vurderinger
    3
    Valentino skrev:
    Dersom folk kom til meg og skulle ha et stereoanlegg til omtrent 50 FT ville jeg anbefale dem en Uniti og (den kommende) bassrefleksversjonen av mine høyttalere i kitform. Det er musikk for pengene det!
    Cdskuffen som svinger ut er nesten verdt inngangsbilletten i seg selv. Nesten like tøff som golfballen til Well Tempered.

e-h

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.04.2006
    Antall liker
    5
    Torget vurderinger
    2
    BanjoArrne skrev:
    Naim lover godt!
    Da har jeg fått lest hele 4 Omtaler(3 og en test) om Naim Nait XS......Fy,dette virker lovende!Nesten så det å prøve den bare kan bli nedtur. :-\
    Forventningene er høye i allefall om jeg blir og bestille en.
    Nå må du ikke la deg blinde av superlativer andre strør om seg ;) Hvordan XS låter i ditt eget rom kan oppleves helt forskjellig. Selv syntes jeg XS i butikk-demo lød veldig likt Supernait (vi byttet frem og tilbake), men har aldri hørt den hjemme.

BanjoArrne skrev:
    ...Den ble omtalt litt forskjellig men mye av det samme blir nevnt over hele fjøla:Detaljrikdom,Varme,Engasjement,helhet,klang,dybde/tyngde,Stemmer og instrumenter som kommer godt fram og mye mer.Og det at den blir anbefalt til samme hva slags musikk man måtte ønske er bare prikken over i`en.Jeg skal høre en XS snart,dermed basta!

Så å si det eneste som skremte meg litt var da XS i fidelity ble omtalt som å være litt "kort" i lyden.Ble litt redd for at XS ikke lar instrumenter få klinge ut.Men da dette også kan være fordi den ble testet på et super-High-end-anlegg så tar jeg den med en klype salt.
    For meg så merket man godt at XS hadde begrensede krefter i forhold til storebror. Dermed er man veldig avhengig av å ha en passende høyttaler for å få frem det beste av forsterkeren. Dette er vel kanskje mer en universal regel i alle systemer.
    Lydmessig signatur så prøver Naim å styre høyttalerne med jernhånd. At lyden er noe "kort" kan være en måte å beskrive dette på? Dette er i hvert fall noe som for meg har med vane å gjøre. Kanskje du føler det er mer riktig ved egen lytting?

BanjoArrne skrev:
    Jeg liker også veldig godt det som nevnes med at den har Varme også,da det som ofte beskrives som nøytralt i mine ører ofte heller oppfattes som kjedelig,øretrettende og klinisk.Musikk har sjel,la den leve for svingende!.Da er den sikkert heller ikke så kresen på tidlig 90-tallscd`er heller,som ofte kan låte skarpt/tynnt.
    Naim sine forsterkere er rimelig transparente med tanke på farging av lyden. Det er kilden som bestemmer mesteparten der. Jeg bruker jo selv Supernait sin DAC fordi jeg synes jeg da får rimelig Naim-lyd for pengene. Ved bruk av analog inn fra f.eks. cd-spiller forandres lyden drastisk. Så sikt heller opp på kilde enn ned om du kan. Ta i hvert fall høyde for fremtidige innkjøp.

BanjoArrne skrev:
    Dette skal bli spennende,meget spennende! :D
    Det tror jeg så vel. Kos deg med lytting uansett hvilket utstyr du har. Bare så det er sagt så følte jeg samme deilige følelsen når jeg kjøpte Electrocompaniet utstyr som når jeg kjøpte Naim. Forskjellen var bare det at EC-greiene bestod ikke tids-testen og ble byttet ut med nettopp SN. Naim har bestått slik det er nå i over 1 år. Jeg vet det ikke er lenge, men tiden går og jeg er stadig fornøyd.

Jeg vet nå ikke om slutt-tonen på dette innlegget er negativt eller positivt til XS... Lytt selv og gjør deg opp en mening.

S

Steinar O

Gjest
    toriamos skrev:
    Synes ikke vi skal behøve å føle oss presset til å forsvare valget av Naim i vår egen tråd.
    Det er vel ikke det saken gjelder?
    Når utenforstående (les ikkeNaim entusiaster) setter spørsmål ved troverdigheten i det vi driver med. Etterspør evnen til å stå frem ved diskusjon og kritiske vinklinger.

Da er svaret; Naim fokuserer så totalt annerledes enn alt annet hifi jeg har prøvd. Av den grunn blir det vanskelig for dem som ikke har eid Naim å forstå hva man mener og at....når man "sitter fast i Naim" så blir diskusjoner som Lyngen og andre etterspør, meningsløse.

Når man får Naim til å spille musikk (er ikke helt i mål enda med nåværende omstendigheter) så taler det for seg sjøl...for dem som liker det sånn :)

Sa jeg punktum...? ;)

e-h

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.04.2006
    Antall liker
    5
    Torget vurderinger
    2
    Et bra svar på fokus det der :)

MaKi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Antall liker
    231
    Torget vurderinger
    4
    Herlig, Svein! Disse firmaene har laget musikkmaskiner siden lenge før de fleste av oss visste at det var noe som het musikk.

Nap180/250 olive er jeg ute etter, bare for å ha nevnt det.

Svein skrev:

nilsen64

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.06.2007
    Antall liker
    89
    var i oslo torsdag, og på min vandring oppover mot frognerparken og norwegian wood gikk jeg en tur bortom Kontrapunkt, men desverre var butikken stnengt akkurat den dagen.

vindusutstillingen besto av kun produkter fra Linn og Rega, bortsett fra et par allae-høgtalere. Litt sånn Skuffende synes nå jeg at ikke Naim kommer bedre frem!

så heller ikke Naim inne i lokalet. selv om jeg ikke så alle lytterom. :-\

Bach_Man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Antall liker
    317
    Torget vurderinger
    3
    Kontrapunkt har vel aldri satset mye på Naim, det er Linn som er deres greie, et merke de har bygget opp gjennom mange år. Finnes vel faktisk ikke noen skikkelig butikk her i landet, og importøren virker ikke så veldig entusiastiske de heller. Men likevel virker det jo som om Naim er mer utbredt enn Linn her på forumet i alle fall.

Bach_Man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Antall liker
    317
    Torget vurderinger
    3
    Er det utstyr som de har på lager, eller bestillngsvare?

g-h

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    15.11.2005
    Antall liker
    1
    Torget vurderinger
    2
    Tror ikke de har så mye på lager, men de har Snait med CD5x, XS med CD5i-2 og Nait 5i-2 på utstilling.

Norsk importør er en egen historie, og har nok en del skyld i at ikke flere har det på utstilling.

BanjoArrne

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.01.2007
    Antall liker
    31
    Må få si takk for god respons. :)

Er vel ikke noe særlig vits i å skrive stort mer før jeg faktisk har prøvd en Naim.Kommer med tilbakemelding når jeg har hørt en XS jeg. ;)

S

Steinar O

Gjest
    Norsk Naimimportør er faktisk Ljudtema i Sverige.
    De baserer lager på bestilling fra kontor i Oslo, eller om nødvendig fra Gøteborg.
    Beholdningen ligger vel hovedsaklig i GB.

Kontrapunkt er både importør og forhandler av Linn. Veldig mange hifi aktører i Norge baserer seg på akkurat det, å ha på seg begge hatter.
    Her taper Naim terreng ift mange andre merker, ved at det ikke er like attraktivt å selge Naim da importleddet skal ha sin fortjeneste. Derav få forhandlere IMO....eller jeg vet at det langt på vei er sånn.
    Det tydeliggjøres vel også gjennom hva Nilsen og undertegnede registrerer når man ser i vinduet og også inne i butikken hos Kontrapunkt. Det er lett å se hva de ønsker å satse på.

Naim er heller ikke rett frem. Det finnes mange produkter og mange "retningslinjer" å forholde seg til.
    Se bare hvilken flid Ljudtema har gjort seg med denne siden. Ikke mange butikker som gidder forholde seg til slikt antar jeg? En veldig flott og informativ side for Naim interesserte.
    http://naim-audio.se/hem.html

balthar

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Antall liker
    12
    MaHa skrev:
    Herlig, Svein! Disse firmaene har laget musikkmaskiner siden lenge før de fleste av oss visste at det var noe som het musikk.

Svein skrev:

men jeg må inrømme at de linn bokser sa kjempe sexy ut :)

leon

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2008
    Antall liker
    187
    Sted
    Trondheim
    Steinar O skrev:
    De baserer lager på bestilling fra kontor i Oslo, eller om nødvendig fra Gøteborg.

Kontrapunkt er både importør og forhandler av Linn. Veldig mange hifi aktører i Norge baserer seg på akkurat det, å ha på seg begge hatter.
    Her taper Naim terreng ift mange andre merker, ved at det ikke er like attraktivt å selge Naim da importleddet skal ha sin fortjeneste. Derav få forhandlere IMO....eller jeg vet at det langt på vei er sånn.
    Det tydeliggjøres vel også gjennom hva Nilsen og undertegnede registrerer når man ser i vinduet og også inne i butikken hos Kontrapunkt. Det er lett å se hva de ønsker å satse på.

Naim er heller ikke rett frem. Det finnes mange produkter og mange "retningslinjer" å forholde seg til.
    Se bare hvilken flid Ljudtema har gjort seg med denne siden. Ikke mange butikker som gidder forholde seg til slikt antar jeg? En veldig flott og informativ side for Naim interesserte.
    Hei. Ljudtema sin hjemme side er imponerende! Den er fin å se på og oversiktlig.
    De har ikke bare med forslag for oppgradering men nedgradering også :)

Liotheles

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Antall liker
    817
    Torget vurderinger
    4
    Ja, flotte sider svenskene har.

Våre naboer i øst har altså ifølge sidene 11 forhandlere hvor man kan høre Ref serie produkter. Hva har vi? Knapt noen?
    Det er utrolig synd det ikke er et bedre utbygd forhandlernett her hjemme. Jeg er i en oppgraderings prosess og det hadde vært nyttig.

S

Steinar O

Gjest
    leon skrev:
    Steinar O skrev:

Hei. Ljudtema sin hjemme side er imponerende! Den er fin å se på og oversiktlig.
    Javisst. Jeg undres noe over at Cd spillere er nærmest fraværende under fanen systemforslag.

Jeg er også litt forundret over at det ikke har vært flere kommentarer til at Naim nå tydeligvis gjør som Linn, ved gradvis å bygge om sine eksisterende cdp`er til DS spillere.

K

Kaarelars

Gjest
    MaHa skrev:
    Det er en Olive 250 til salgs på PFM nå til en ok pris. Tror det er nærmest umulig å få tak i Olive 180 eller 250 i Norge uten at jeg vet om alt som er importert. Vet bare om en Olive 250 her og den vet du hvem som eier også ;)

Bach_Man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Antall liker
    317
    Torget vurderinger
    3
    Det er vel litt uklart hva sluttresultatet blir for Naim sine cdspillere og DACer? Men CDX2 og CD5x har jo vært på markedet uforandret lenge og er er vel uansett klare for en oppdatering.

leon

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2008
    Antall liker
    187
    Sted
    Trondheim
    Steinar O skrev:
    leon skrev:
    Steinar O skrev:

Javisst. Jeg undres noe over at Cd spillere er nærmest fraværende under fanen systemforslag.

Jeg er også litt forundret over at det ikke har vært flere kommentarer til at Naim nå tydeligvis gjør som Linn, ved gradvis å bygge om sine eksisterende cdp`er til DS spillere.
    Ja det har du rett i, tydelig at markede går noe vekk i fra cd-spillere...

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    25.202
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Da er det jo fint å ha ett enkelt grensesnitt til all den andre 00110101101001001010010-lyden.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn