Dette bildet her gir meg lyst til å spille... VINYL!Steinar O skrev:Et bilde til så får det holde.
Benytter kortveggen. Fungerer definitivt best i mitt rom.
MaHa skrev:Herlige n-sats, Steinar O. Virkelig noen perler.
Erik B: Dumt spørsmål fra meg her: Kan Ibl kun settes opp med denne originalfoten? Grunnen til at jeg spør er at de kan være ett alternativ å ha i stuen i fremtiden, men da må de være nette, og foten ødelegger litt for det.
impulse: Det mest klassiske av alt ville være å få tak i noen Linn Kan. Ela er helt sikkert et godt alternativ, som du nevner.
hei leon,leon skrev:Balthar; Hvilken lastplugger bruker/brukte du på superline
sammen med AT OC9 ML/II ?
leon skrev:Bach_Man; Og neste forsterker blir ?
Hei. Ok, takker...balthar skrev:hei leon,leon skrev:Balthar; Hvilken lastplugger bruker/brukte du på superline
jeg brukte 100 ohm..ingen kapasitet plugg...vidar p sa at det er ikke så viktig faktisk med oc 9...den inntrykk har jeg også...
rart at jeg misset alle fordømmer måt oc 9...den spiller veldig bra her...jeg høre den over min intern riaa i phonosophie ampen akurat.siden jeg salgte hicapen til HH er superline mørkt.
NaimUniti og Nait XS er spennende produkter, alt i en boks.Bach_Man skrev:Ikke 100% bestemt, jeg er veldig interessert i NaimUniti. Nettverksspiller og radio er killerfeatures samtidig som jeg får beholde cdskuffen. Men det kan bli Nait XS også. Og kanskje jeg kjøper en Nait 1 eller 2 som reserveforsterker.
Hei. Hva står det på lastpluggen du bruker ? Iflg. bruksanvisning ser det ut somleon skrev:balthar skrev:hei leon,leon skrev:Balthar; Hvilken lastplugger bruker/brukte du på superline
jeg brukte 100 ohm..ingen kapasitet plugg...vidar p sa at det er ikke så viktig faktisk med oc 9...den inntrykk har jeg også...
rart at jeg misset alle fordømmer måt oc 9...den spiller veldig bra her...jeg høre den over min intern riaa i phonosophie ampen akurat.siden jeg salgte hicapen til HH er superline mørkt.
leon skrev:Hei. Hva står det på lastpluggen du bruker ? Iflg. bruksanvisning ser det ut somleon skrev:balthar skrev:hei leon,leon skrev:Balthar; Hvilken lastplugger bruker/brukte du på superline
at flere forskjelligge lastplugger kan brukes for å oppnå 100Ohm. Noe
rotete med disse lastpluggene/manual, eller event. jeg som er litt treg..
Da skulle den være greibalthar skrev:leon skrev:Hei. Hva står det på lastpluggen du bruker ? Iflg. bruksanvisning ser det ut somleon skrev:balthar skrev:hei leon,leon skrev:Balthar; Hvilken lastplugger bruker/brukte du på superline
at flere forskjelligge lastplugger kan brukes for å oppnå 100Ohm. Noe
rotete med disse lastpluggene/manual, eller event. jeg som er litt treg..
det står 100 r på den...pass på at du setter den i riktig sted ( recesive ). jeg gjørde første gang feil .
har du kjøpt superline ?
Gode tanker Steinar O !Steinar O skrev:Musikkopplevelsen kommer jo i hovedsak fra......musikken
Mange bra forslag her, impulse, Rega er et spennende valg i mine ører (ikke bare Ela!), likeledes anser jeg Monitor Audio for å være safe bet. La meg allikevel nevne et litt udde valg som jeg har stor entusiasme overfor: Audio Note! Høyttalere fra AN har en utrolig evne til å få fram rytmikk og KLANG fra Naim. Anbefales varmt.impulse skrev:Noen har muligens fått med seg min entusiasme for Naims lille og geniale Nait 2. Den har gjort beundringsverdig tjeneste i lytterommet i noen uker, men snart er den på vei til Trondheim for å gjøre tjeneste hos en nylig Naimfrelst kamerat. Han har lite erfaring med hifi, men er en særdeles musikalsk sjel. Så er selvfølgelig spørsmålet om noen har forslag å komme med mht høyttalere eller CD-spiller som kan passe. De skal ikke være så grasat store, kan gjerne være klassiske bruktkupp og bør ikke koste venstrearmen. Det samme gjelder i grunnen CD-spiller. Noen forslag ? Jeg kikker i retning Epos, Monitor Audio, Rega (Ela?), kanskje Snell, JM Lab og Totem (Arro). Tror ikke jeg er helt på bærtur. Her er jeg åpen for forslag. Om noen har passende ting i "utkurven", kan vi godt ta det på PM. Bring it on, Gentlemen!
Steinar O skrev:Hei. Ok, takker...
Solgte hicapen ? Hva er planen ?
Har aldri fått diagnosen dyslektisk, men har nok bare låst meg til RIIA av en eller annen grunn. Søkte litt på fenomenet platespiller på Wikipedia idag og fikk en aha opplevelse som gjorde at jeg bladde tilbake til denne posten.FZ skrev:RIAA, Steinar, det står for Recording Industry Association of AmericaSteinar O skrev:Svaret er IMO definitivt XS om du skal benytte riia. XS har power inngang, i motsetning til 5i.
Om ønskelig kan du oppgradere XS, som igjen også er positivt for Riia (Stageline).
Det er en god idé! Få liv i den igjen, det er bare trist å se den i ikke-funksjonell og uelsket tilstand med adresse på bruktbørsen. Og det er jo også antagelig den rette måten å bygge en platespiller source forst: Topp drivverk og PSU og rimeligere arm og PU.Steinar O skrev:Utover det satser jeg nå på å komplettere min LP12 igjen, med en rimelig arm, pu og RIAA
Kanskje den er lettere å selge når den er komplett..eller kanskje resultatet blir at den blir vanskelig å selge igjen.
Mvh
Beklager at jeg har oversett dette innlegget. Phonosophie er et veldig spennende merke, jeg drømmer litt om å prøve en Phonosophie P3 med ARO, slik skal en platespiller se ut. Men nå har jeg investert så mye tid i å sette meg inn i Naim at jeg ikke orker å begynne på noe nytt . Nå jeg har lyst til å forenkle litt nå og se om jeg kan leve med det i lengden, bruke streameren på Uniti og få cdene bort fra siktlinjen, tenke mindre på hifi og mer på musikk og livet. Lydkvalitet på 5i-nivå håper jeg skal være levelig. Hvis det ikke går er det jo bare å hoppe tilbake på karusellen. Det neste blir jakten på nye høyttalere. N-sats er spennende, Ovator junior kanskje enda mer spennende.balthar skrev:leon skrev:Bach_Man; Og neste forsterker blir ?
synt at jeg kan ikke frister deg med min phonosophie amp bach man...den har alt i en box ..sel opp til aktivering av naim høyttaler...og en fantastisk riaa..men den spiller ingen cd ...og ja , jeg er også en stor naim fan...men etter den ampen blir det ellers en phonosophie pre eller en 252..noen annen er jeg ikke fristet i...
Haakon_Rognlien skrev:Mange bra forslag her, impulse, Rega er et spennende valg i mine ører (ikke bare Ela!), likeledes anser jeg Monitor Audio for å være safe bet. La meg allikevel nevne et litt udde valg som jeg har stor entusiasme overfor: Audio Note! Høyttalere fra AN har en utrolig evne til å få fram rytmikk og KLANG fra Naim. Anbefales varmt.impulse skrev:Noen har muligens fått med seg min entusiasme for Naims lille og geniale Nait 2. Den har gjort beundringsverdig tjeneste i lytterommet i noen uker, men snart er den på vei til Trondheim for å gjøre tjeneste hos en nylig Naimfrelst kamerat. Han har lite erfaring med hifi, men er en særdeles musikalsk sjel. Så er selvfølgelig spørsmålet om noen har forslag å komme med mht høyttalere eller CD-spiller som kan passe. De skal ikke være så grasat store, kan gjerne være klassiske bruktkupp og bør ikke koste venstrearmen. Det samme gjelder i grunnen CD-spiller. Noen forslag ? Jeg kikker i retning Epos, Monitor Audio, Rega (Ela?), kanskje Snell, JM Lab og Totem (Arro). Tror ikke jeg er helt på bærtur. Her er jeg åpen for forslag. Om noen har passende ting i "utkurven", kan vi godt ta det på PM. Bring it on, Gentlemen!
Mvh
Håkon Rognlien
Blir nok en Aro på den spilleren igjen før eller siden tenker jegBach_Man skrev:Det er en god idé! Få liv i den igjen, det er bare trist å se den i ikke-funksjonell og uelsket tilstand med adresse på bruktbørsen. Og det er jo også antagelig den rette måten å bygge en platespiller source forst: Topp drivverk og PSU og rimeligere arm og PU.Steinar O skrev:Utover det satser jeg nå på å komplettere min LP12 igjen, med en rimelig arm, pu og RIAA
Kanskje den er lettere å selge når den er komplett..eller kanskje resultatet blir at den blir vanskelig å selge igjen.
Mvh
Bach_Man skrev:Beklager at jeg har oversett dette innlegget. Phonosophie er et veldig spennende merke, jeg drømmer litt om å prøve en Phonosophie P3 med ARO, slik skal en platespiller se ut. Men nå har jeg investert så mye tid i å sette meg inn i Naim at jeg ikke orker å begynne på noe nytt . Nå jeg har lyst til å forenkle litt nå og se om jeg kan leve med det i lengden, bruke streameren på Uniti og få cdene bort fra siktlinjen, tenke mindre på hifi og mer på musikk og livet. Lydkvalitet på 5i-nivå håper jeg skal være levelig. Hvis det ikke går er det jo bare å hoppe tilbake på karusellen. Det neste blir jakten på nye høyttalere. N-sats er spennende, Ovator junior kanskje enda mer spennende.balthar skrev:leon skrev:Bach_Man; Og neste forsterker blir ?
synt at jeg kan ikke frister deg med min phonosophie amp bach man...den har alt i en box ..sel opp til aktivering av naim høyttaler...og en fantastisk riaa..men den spiller ingen cd ...og ja , jeg er også en stor naim fan...men etter den ampen blir det ellers en phonosophie pre eller en 252..noen annen er jeg ikke fristet i...
Jeg har forresten stor sans for bildene fra stuen din, Balthar. Virker som et trivelig rom med riktig balanse mellom hifi, musikk og øvrig møblement.
Så mye frem og tilbake som det har vært forstår jeg kommentarenFZ skrev:Blir nok en Aro på den spilleren igjen før eller siden tenker jegBach_Man skrev:Det er en god idé! Få liv i den igjen, det er bare trist å se den i ikke-funksjonell og uelsket tilstand med adresse på bruktbørsen. Og det er jo også antagelig den rette måten å bygge en platespiller source forst: Topp drivverk og PSU og rimeligere arm og PU.Steinar O skrev:Utover det satser jeg nå på å komplettere min LP12 igjen, med en rimelig arm, pu og RIAA
Mvh
Bør vel sette strek ved tre av arten. Jeg får ikke spilt på flere enn en av gangen uansett. Den ene blir hyttespiller og kanskje litt unødvendig å ha to LP12 med Keel, men det er utrolig mye enklere å sammenligne ting når man har to tilnærmet identiske spillere.........Steinar O skrev:Enn du FZ? Har du 3, kan du like gjerne ha 4 stk. lp12?
Blir en CD5XS på meg, med digitalutgang. Enkel tilgang til musikk fra de store cdboksene.FZ skrev:Bør vel sette strek ved tre av arten. Jeg får ikke spilt på flere enn en av gangen uansett. Den ene blir hyttespiller og kanskje litt unødvendig å ha to LP12 med Keel, men det er utrolig mye enklere å sammenligne ting når man har to tilnærmet identiske spillere.........Steinar O skrev:Enn du FZ? Har du 3, kan du like gjerne ha 4 stk. lp12?
Nei du får nok beholde platespilleren din, Steinar, og slutte å rote med disse avlegse CD-spillerne
Ja, ikke sant. Dessuten så har den sjel og responderer på god og kjærlig behandling. Og når all verdens CD-spillere forlengst har gått i glemmeboka vil LP12'en spille Dylans "Forever young" og fremdeles være det 8)Steinar O skrev:Veldig lekker denne lp12 saken da.