@Steinar: Du må sannsynligvis kjøre analogt inn på LCDen din for å få 1:1 pixel mapping, dvs at skjermen kjører på sin native oppløsning. DVI/HDMI er ofte problematisk mht dette, men du kan alltids forsøke. Sjekk at du får satt oppløsningen til 1920x1080. LCD på ikke-native oppløsning ser elendig ut. Minien sender ut VGA via en adapter, og du må altså etter all sannsynlighet bruke VGA/D-sub inngangen på tvn din.
leon skrev:
Det nærmer seg tid for ny pc her, jeg har ikke helt bestemt meg for hva jeg
synest om pc som musikk kilde.
Jeg har brukt PC som eneste kilde i over ti år nå, og så lenge fysiske plater ikke er et must for deg, er det bare fordeler med en PC-basert løsning. For Naimister også nå som DACen er på vei.
Hvis penger ikke er så veldig viktig, og du skal ha maskinen stående i et rack, er Mac Mini som Steinar sier genial. Når det er sagt, kan man lett bygge en enda mer stillegående og bedre spesifisert maskin for vesentlig mindre penger, attpåtil med et kabinett som ser mer enn bra ut i et hi-fi rack. Å bygge PC er svimlende enkelt, og du får en maskin med ubegrensede oppgraderingsmuligheter, i god Naimistisk ånd
Har for øvrig et prosjekt gående med å bygge en PC inn i et Naim-kabinett, men det er vanskelig å få tak i et. PC'n blir veldig dyr hvis jeg må kjøpe en sh flatcap for å få kabinett, men jeg har virkelig vurdert det. Naim er så pålitelig utstyr at ikkefungerende enheter er nærmest umulig å få tak i.
Hvis man skal ha en Mac Mini hadde jeg ikke vært et sekund i tvil om å installere Windows 7 på den og kjørt XXHighEnd som avspillingsprogram. Lydmessig gevinst vs. pris på dette programmet er helt latterlig bra. For øvrig er demoversjonen fullfungerende, men den skrur seg av etter en times tid så man må starte den igjen. Folk er generelt skeptiske til XXHE,
men alle her har en stående invitasjon hjem til meg hvis de vil høre hva det kan gjøre i et PC-basert system.. Gleder meg til Naim DAC kommer på plass med XXHE som spiller!
Edit: Har sett på innsidebilder av Flatcap 2x, den er jo nesten tom. Kombinert Flatcap/PC i én boks, hmmm hehe.