Harddiskbalthar skrev:hvalken serve har du kalle klovn ?..ssd eller med harddisc ?
|
Harddiskbalthar skrev:hvalken serve har du kalle klovn ?..ssd eller med harddisc ?
NDac er en soleklar oppgradering av den interne Dac`en i SN. Den er lyttet til uten PSU denne gangen.NN skrev:Er så heldig å få prøve NDac og Unitiserve (1T versjonen) i hjemlige omgivelser. Helt nytt og kun få timers oppvarming.
Selsom opplevelse, spennende produkter på hver sin måte.
Bare et kort spørsmål NN; Sammenlignet du begge DAC'ene uten PSU eller var SN tilkoblet HC?NN skrev:NDac er en soleklar oppgradering av den interne Dac`en i SN. Den er lyttet til uten PSU denne gangen.NN skrev:Er så heldig å få prøve NDac og Unitiserve (1T versjonen) i hjemlige omgivelser. Helt nytt og kun få timers oppvarming.
Forskjellen kan kort beskrives som å ta steget fra entry level til reference. Jeg har nok tillagt SN`s Dac mer enn den klarer.
HC tilkoblet SN hele tiden.Liotheles skrev:Bare et kort spørsmål NN; Sammenlignet du begge DAC'ene uten PSU eller var SN tilkoblet HC?NN skrev:NDac er en soleklar oppgradering av den interne Dac`en i SN. Den er lyttet til uten PSU denne gangen.NN skrev:Er så heldig å få prøve NDac og Unitiserve (1T versjonen) i hjemlige omgivelser. Helt nytt og kun få timers oppvarming.
Forskjellen kan kort beskrives som å ta steget fra entry level til reference. Jeg har nok tillagt SN`s Dac mer enn den klarer.
Mener å ha hørt at DAC også løftes noen hakk med HC så der er vi ikke helt samstemte gittNN skrev:HC tilkoblet SN hele tiden.Liotheles skrev:Bare et kort spørsmål NN; Sammenlignet du begge DAC'ene uten PSU eller var SN tilkoblet HC?NN skrev:NDac er en soleklar oppgradering av den interne Dac`en i SN. Den er lyttet til uten PSU denne gangen.NN skrev:Er så heldig å få prøve NDac og Unitiserve (1T versjonen) i hjemlige omgivelser. Helt nytt og kun få timers oppvarming.
Tror HC kun tilgodeser preamp. delen i SN, men det er jeg usikker på.
måtte du sende inn uniti for å oppdatere den?Bach_Man skrev:Med siste versjon av firmware i Uniti og N-serve appen innstallert på iphone var det mye som falt på plass. Nå spiller den streamet musikk gapless, det er støtte for hirez (det har det jo rktignok vært lenge). N-serve er en komplett fjernkontroll som styrer det meste man bruker i den daglige betjeningen i anlegget, så som inngangsvalg, radiotuning, forhåndsvalg for radiostasjoner, stasjonsvalg på internettradio, lesing av musikkatalog etc. Og man slipper å prøve å lese det lille displayet på tvers av rommet. Funksjonene skal jo også videreføres til NDX såvidt jeg forstår. Synes ikke Naim sin streamingteknologi er prematur jeg.
Samstemt. Jeg påstår ingenting jeg, bare tror, og setter også spørsmålstegn ved det-Liotheles skrev:Mener å ha hørt at DAC også løftes noen hakk med HC så der er vi ikke helt samstemte gittNN skrev:HC tilkoblet SN hele tiden.Liotheles skrev:Bare et kort spørsmål NN; Sammenlignet du begge DAC'ene uten PSU eller var SN tilkoblet HC?NN skrev:NDac er en soleklar oppgradering av den interne Dac`en i SN. Den er lyttet til uten PSU denne gangen.NN skrev:Er så heldig å få prøve NDac og Unitiserve (1T versjonen) i hjemlige omgivelser. Helt nytt og kun få timers oppvarming.
Tror HC kun tilgodeser preamp. delen i SN, men det er jeg usikker på.Noen som vet sikkert her inne?
Skulle bare mangle at ikke nDac slår knockout på den innebygde DAC'n i SN.NN skrev:Samstemt. Jeg påstår ingenting jeg, bare tror, og setter også spørsmålstegn ved det-Liotheles skrev:Mener å ha hørt at DAC også løftes noen hakk med HC så der er vi ikke helt samstemte gittNN skrev:HC tilkoblet SN hele tiden.Liotheles skrev:Bare et kort spørsmål NN; Sammenlignet du begge DAC'ene uten PSU eller var SN tilkoblet HC?NN skrev:NDac er en soleklar oppgradering av den interne Dac`en i SN. Den er lyttet til uten PSU denne gangen.NN skrev:Er så heldig å få prøve NDac og Unitiserve (1T versjonen) i hjemlige omgivelser. Helt nytt og kun få timers oppvarming.
Tror HC kun tilgodeser preamp. delen i SN, men det er jeg usikker på.Noen som vet sikkert her inne?
Uansett, om Dacen drar fordel av HC gjør det bare forskjellen enda større antakelig?
NN skrev:Sånne beskrivende ord mangler jeg.
Musikken er bare så mye mer full av energi, naturlighet og klarhet.
Når det gjelder å tro det ene eller det andre så har jeg lært at man ikke skal ta for gitt at det som er dyrere eller bedre alltid fungerer bedre, men sånn er det altså i dette tilfellet.
Komponentene er nå levert tilbake.
Brukte tiden kun til musikklytting og lite tid på teknisk med UServe. Hørte ingen støy fra harddisk. Koblet meg til med pc skjerm via VGA og tastatur/ mus via USB, alt inn i serve. Utrolig enkelt å bruke så langt jeg testet. Neste oppgave får bli å sjekke ut UI fasilitetene.balthar skrev:NN skrev:Sånne beskrivende ord mangler jeg.
Musikken er bare så mye mer full av energi, naturlighet og klarhet.
Når det gjelder å tro det ene eller det andre så har jeg lært at man ikke skal ta for gitt at det som er dyrere eller bedre alltid fungerer bedre, men sånn er det altså i dette tilfellet.
Komponentene er nå levert tilbake.
så du beholder mac mini og supernait dacen ?
hvordan var det med 1 terabite serve. høre man hardiscen ?. siden den ikke speiler data mer, kan man gjøre det på en extern hardisc ?...må den isåfall blir tillkoblet helle tiden ?
nilsen64 skrev:kom over et eldre "lyd og bilde" på et venteværesle tidligere idag og der var det en interesant test av ovator 600:
http://www.lydogbilde.no/naim-s-600-ovator.4823537-117331.html
testen var jo så god og at jeg fikk lyst til å kjøpe dem med engang ;D
Ja! Husker godt opplevelsen av Olive Naim på Epos ES14 og det var jo bare helt knall og super moro å lytte til. Har du fått på plass deres enda Brasse? Tror jeg holder med til IOS Riaa min. Den er særs bra og likestilles fint med Superline på moderforum av flere oppegående bruker. Dog med en litt annen klang selvfølgeligBrasse skrev:Kanskje brukt Olive kan være noko? F.eks. 82/250. Om antall bokser skal ned, 82 med riiakort.
Eller Phonosophie?
hvis du mener 202/200 blir for tynnt el. spisst vil jeg absolut anbefale supernait (og med hicap skal det vist bli skikkelig bra, men har ikke hørt selv).digiman skrev:Supernait og HiCap2.
digiman skrev:Klarer ikke å gi slipp på tanken på Naim som forsterkeri, så driver å smugtitter etter noe gøy å teste på PSBene om dagen![]()
Jeg synes min tidligere 202/NAPSC2/200 ikke falt helt i smak da det var i mitt eie. Den ble litt for frempå og litt slank (spiss). Noen som har sammenlignet 202/NAPSC2/200 opp mot f.eks Nait XS og HiCap2 eller Supernait og HiCap2. Prøver å ikke ha for mange bokser og klarer ikke å ryste meg helt løs fra morofaktoren til NaimVille også tro at min analog kilde vil fungere utmerket med Naim også.
Ila uka!digiman skrev:Ja! Husker godt opplevelsen av Olive Naim på Epos ES14 og det var jo bare helt knall og super moro å lytte til. Har du fått på plass deres enda Brasse? Tror jeg holder med til IOS Riaa min. Den er særs bra og likestilles fint med Superline på moderforum av flere oppegående bruker. Dog med en litt annen klang selvfølgeligBrasse skrev:Kanskje brukt Olive kan være noko? F.eks. 82/250. Om antall bokser skal ned, 82 med riiakort.
Eller Phonosophie?![]()
Men husk for all del at Superline/Supernait < Superline/Hicap < Superline/Supercap. Strømforsyninger utgjør en stor forskjell, jeg synes Superline forandret karakter etter at den fikk strøm fra Hicap. Men IOS virker jo som en fortreffelig RIAA, ingen grunn til å bytte den ut.digiman skrev:Tror jeg holder med til IOS Riaa min. Den er særs bra og likestilles fint med Superline på moderforum av flere oppegående bruker. Dog med en litt annen klang selvfølgelig![]()
Det er nettopp dette jeg også hører rundt om på diverse forum også. De har forskjellige klang balanser. Noen på moderforumet mener at problemet ligger i 202 og en 282 (HiCap) løser den tynne litt masete klangen med 200.nilsen64 skrev:hvis du mener 202/200 blir for tynnt el. spisst vil jeg absolut anbefale supernait (og med hicap skal det vist bli skikkelig bra, men har ikke hørt selv).digiman skrev:Supernait og HiCap2.![]()
Helt klart Bach ManBach_Man skrev:Men husk for all del at Superline/Supernait < Superline/Hicap < Superline/Supercap. Strømforsyninger utgjør en stor forskjell, jeg synes Superline forandret karakter etter at den fikk strøm fra Hicap. Men IOS virker jo som en fortreffelig RIAA, ingen grunn til å bytte den ut.digiman skrev:Tror jeg holder med til IOS Riaa min. Den er særs bra og likestilles fint med Superline på moderforum av flere oppegående bruker. Dog med en litt annen klang selvfølgelig![]()
Har ikke settet lenger gitt. Den gikk til en annen hyggelig kar her inne i sommer. Men vil jo uansett kutte litt ned på alle disse bokseneBach_Man skrev:Du går jo også an å først forsøke Hicap på 202. Hicap rydder opp og gir fylde.
Viktige poeng du kommer med Vidar P. Har absolutt stor respekt for produsentens anbefalinger og Rega vinylkilden min er en helt suveren eksempel på detteVidar P skrev:Det er imo om å gjøre å ikke surre seg bort på forsterker- eller enkeltkomponenttenking isolert sett, man bør imo tenke helhetlig system dersom man skal ha fullt utbytte av Naims glimrende produkter. Som alle naimister vet så er det samspillet i det hele som er avgjørende for opplevelsen.
Det at f.eks 202/200 ikke faller i smak handler like mye om de andre delene av systemet vs forsterkeren som det handler om 202/200. I et annet system kunne det være nærmest omvendt opplevelse. Og forskjellige Naim-forsterkere er i tillegg til å være på forskjellige kvalitative nivåer også noe forskjellig klangmessig seg imellom, selv om de deler endel grunnegenskaper. Det er bl.a derfor suggested systems er så gjennomført.
I et system hvor man ikke kan forutsi resultater, dvs et system med en rekke utråkkede stier, så bør man rett og slett høre. Det er ingen erstatning for det, og det er ingen forunt å kunne forutsi resultater av uprøvde kombinasjer med Naim (eller annet for den del). Derfor er forsterkertester, tips etc av begrenset verdi for den som søker spesielle egenskaper fra sin hifi. Imo.
"Just ja, han pratade något om en vidareutveckling av Maxwells teorier...(Bebop @ 2010-10-31 18:48 )
Det skall tydligen finnas forskning bakom dessa pluggar som ger stöd för deras funktion