Jeg liker lyden og synergien i komponentene som jeg har nå. Det er dette som ligger bak tanken om service, å få mer av det jeg har nå. Jeg har kun hatt anlegget i 1,5 år og har aldri hørt det nytt. Hvis ingen hadde fortalt meg om service hadde jeg levd lykkelig uvitende om at komponentene kan spille bedre enn hva de gjør for øyeblikket.
Er det recap som er den viktigste delen av service på gammelt utstyr?
Hei, de boksene låter omtrent like fint etter 10-15 år som da de var nye imo. Naim's anbefalte intervaller er veiledende ift å beholde en konstant topp ytelse, og du vil med en recap av dine 10-15 år gamle bokser sannsynligvis neppe oppleve stort annet enn bittelitt rikere lyd (godt hjulpet av vissheten om recap), bedre samvittighet, og betryggelsen ved at det er 10-15 år til neste recap.
Dersom budsjettet ikke er over-romslig, så hadde jeg personlig latt det hele på "hold" for å være ærlig, særlig all den tid du er veldig fornøyd slik det er. Og så heller tatt en ny tilsvarende runde med hvor man ønsker i fremtiden når dagen kommer at budsjettet er romslig. Bare mine tanker.