Naim

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• iSaint

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2006
    Antall liker
    61
    Sted
    Belgia
    Vidar P skrev:
    Jeg håper på å kunne sammenlikne 202/200 med SN på januar dersom f.eks iSaint eller andre i nærområdet stiller seg til rådighet for slike ting :)

Mvh Vidar P
    Jeg stiller gjerne med 202/200/NAPSC/HICAP2 settet mitt. Det står forøvrig nedpakket om dagen, så det er jo bare å ta det under armen :)

Mvh Arne Kr

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    275
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    iSaint skrev:
    Vidar P skrev:
    Jeg håper på å kunne sammenlikne 202/200 med SN på januar dersom f.eks iSaint eller andre i nærområdet stiller seg til rådighet for slike ting :)

Mvh Vidar P
    Jeg stiller gjerne med 202/200/NAPSC/HICAP2 settet mitt. Det står forøvrig nedpakket om dagen, så det er jo bare å ta det under armen :)

Mvh Arne Kr
    Veldig bra; jeg venter SN ila primo januar engang. Skal bli morsomt :)

Mvh Vidar P

K

Kaarelars

Gjest
    C._Alshus skrev:
    Milde makaroni.

Nait 2 er et godt kjøp. Den byr ikke på så mange klangfarger, detaljer eller varme i musikken som 82/hi/250 besitter, men trampefoten, drivet, musikkgleden er der i bøtter og spann.
    Den har blitt endel bedre etter at den fikk stå en dag. (Så Vidar har hatt rett hele tiden...)

Mitt beste hifikjøp.
    Nait1 er bedre ;)
    Har du testet 42-5/Hi/250 med SBL?

Chalshus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    4.094
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Nei, jeg har gått bananas i platebunken. ;)

Skal gjøre det etterhvert.

S

Stover

Gjest
    g-h skrev:
    Vidar P skrev:
    Fra 50W til 70W utgjør drøyt 1dB på max SPL. Fra 70W til 80W utgjør vel under 0.5dB. Det er ikke der forskjellen ligger, men i klangkvalitet de forskjellige forsterkerne imellom :)

Mvh Vidar P
    Jeg og vet det :)

Men fortell meg da om du hadde gått for 202/200 eller Supernait om prisen var omtrent likt, og valget hadde stått mellom SN sin DAC og Audiolab DAC8000 (som du selv har mener jeg å huske?) som DAC....?

Er jo i bunn og grunn der det ligger.....

Hvordan er klangforskjellen på 202/200 og SN forresten, kan noen uttale seg om det?
    Vel, siden jeg kjenner litt til Nait5i og 202-200,og har lest litt om SN og sitter med en følelse av hva den representerer.
    Kan tenke meg at 202-200, hvor 202 er forsynt fra 200, kan ha en ganske lik klang som SN. Litt slankere enn med psu,men med snert og fart/ musikalitet som bare det. Nait det samme, men med mangel på den samme "tyngden".

De førstnevnte kan begge oppgraderes med f.eks Hicap. Komboen er mer fleksibel mht oppgradering, SN det mer enkle. (ofte det beste faktisk.Nait er et eksempel på det)
    SN kan jeg tenke meg har en tightere og mer direkte gjengivelse, ala nait og dette kan kanskje oppleves som mer strømsterk.

Min oplevelse av overgang fra 200 til 250.2 var i første omgang endring av klang,men de usle 15 oppgitte watt i forskjell oppleves som ganske stor mht krefter også.
    Å si at 250.2 derved er bedre, vil etter min mening være å gå for langt.

Sjøl velger jeg delt løsning da jeg har planer om å oppgradere preamp. på sikt.

Mao.Det er umulig å svare på, det ene eller det andre. Det må prøves. Prøving koster penger (les bruktkjøp), men du vet ihvertfall hva du snakker om (i større grad ihvertfall).

Om du ble støtt av forrige innlegg? Jeg kjente meg igjen i det forutinntatte og min erfaring er at det kan være en omvei.

Hva med å låne en Nait, inntil du får review fra Vidar i slutten av januar?

Konklusjon:
    Lån, kjøp brukt, prøv og feil, tap litt penger, du lærer og kan etterhvert følge magefølelsen ift hva som vil være best for deg.

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    275
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    g-h; glemte å svare deg på dac-spørsmålet; jeg har sammenliknet min egen 8000CDM/DAC med mye rart, og den er alltid god. Den måtte imidlertid finne seg i å bli byttet ut med CDS3/XPS2 da, sistnevnte har en rikere og mektigere klang som gjør musikken langt mer realistisk hos meg.
    Jeg har ikke sammenliknet med dac'en i SN (har ikke engang hørt SN ennå), men jeg foretrekker på mange måter 8000CDM/DAC vs CD5i hjemme hos meg iallefall; så jeg vil mene at 8000DAC vil neppe bli totalt utklasset av SN's dac. Skal jeg få tippe, så er det mer et sidesprang enn en stor oppgradering, men det er bare gjettinger. 8000DAC er faktisk svært god lydmessig, og et svært raffinert teknisk design, med f.eks mer enn 20 regulerte strømforsyninger.

Så der er du; ingen svar å få :) Som Stover sier, prøv, lær og kos deg med det. Det koster noen kroner, men så lenge man klokelig holder seg til stier som er opptråkket av andre, så er det grenser for hvor galt man kan trå. Mix & match med all verdens merker derimot, det blir fort dyre og frustrerende erfaringer som fort kan gjøre musikkinteressens fundament rimelig tynnslitt. Imo.

Mvh Vidar P

g-h

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    15.11.2005
    Antall liker
    1
    Torget vurderinger
    2
    Heldig som jeg er så får jeg låne en Nait5i og en Supernait rett over nyåret.... Hva er vel bedre ;)

Egentlig skulle jeg heller testet med 202/200 vs SN men jeg føler at dersom jeg kjøper 202/200 så kommer jeg til å slite med å selge det igjen, og da vil jeg ihvertfall vite hva DAC'en i SN er god for. Dersom den faktisk kan måle seg med CDX2 er det jo en liten bombe vil jeg påstå.

Men intet kjøp blir nok gjort før Vidar P poster sine erfaringer. Ser veldig frem til dette, og håper du plasserer det øverst på agendaen din Vidar ;)

Ellers ble jeg ikke støtt, men akkurat på høytalere velger jeg å være så bestemt ettersom de har design og romtilpasning som andre høytalere ikke har vært i nærheten av. Spendor som jeg nevnte var ingen match.... Tror nok at Naim sine semi-lukkede konstruksjoner faktisk kan være noe å prøve, men enn så lenge så får jeg jo teste 2 av 3 ønskede produkter og får en feeling med hvordan effekten og forskjellene oppleves i mitt rom og på mine (kanskje ikke helt Naim kompatible) høytalere....:)

zippo

Medlem
    Ble medlem
    04.11.2007
    Antall liker
    0
    hei.

jeg bruker skvisbox til daglig, er det noen som har prøvd denne el.l. sammen med naim?

hvordan blir det da med den berømmelige synergi og balanse? MÅ jeg ha naims cdp?

vil bare vite før jeg kjøper costellos 202 og 200?

Chalshus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    4.094
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Erik B bruker skvisboksen sammen med 82/Teddy Pardo Hicap/250 og mente at han ikke hørte noen kvalitetsforskjell på den og CD5i. (Tror jeg)

Hørte litt på det når jeg var innom ham, og må si det spilte bra.

202/200 er sikkert et knallgodt sett.

g-h

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    15.11.2005
    Antall liker
    1
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har brukt SB i flere Naim oppsett. Den funker meget bra, og ødelegger imo ikke sammenhengen i et Naim opplegg.

e-h bruker den på supernait, men da via digital input. Han er som nevnt VELDIG fornøyd.

Har brukt den selv og den er nok ikke helt på høyde med CD5i, uten å være særlig mye dårligere. Den er litt mer finspillende der jeg opplever litt råskap fra CD5i. Dette var med Nait5i og ProAc.

hifiguru

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Bruker SB på mitt lille system (Na62/hicap/Nap90/Dynaudio C3,4) og jeg har ingen reaksjoner på at PRAT'en forsvinner merkbart kontra min gamle CD3 (hvis den har PRAT da i denne sammenheng) Fungerer som en drøm IMO

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    275
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    g-h skrev:
    Men intet kjøp blir nok gjort før Vidar P poster sine erfaringer. Ser veldig frem til dette, og håper du plasserer det øverst på agendaen din Vidar ;)
    Hei, husk at jeg sier at jeg håper å få gjennomført testen. Jeg skal gjøre mitt beste for å få det til, men det at jeg vil motta en SN avhenger av importøren, og det at 202/200-eiere er tilgjengelig i den tidsperioden jeg har SN avhenger av de. Så jeg vil ikke ha pepper om omstendighetene ikke fører til en sammenlikning.

Om såfremt, så vil jeg invitere mine mest genuint musikkelskende (og de minst trøkk-elskende hifinevrotiske :)) venner for second opinion, for å sikre evt konklusjoner. Så vil det komme en omtale på audiophile.no og link dit på denne tråden. Men du må da ta høyde for at SN ikke vil kunne brukes med CD5x, jeg har kun CD5i og CDS3 fra Naim pt, og drivverk til dac'en vil kunne være en av mine standard Meridian 200 og Audiolab 8000CDM, men også rimeligere ting fra Cambridge og Rotel. Og høyttalerne vil sannsynligvis hovedsaklig bli Spendor S9e, Naim Arriva, Monitor Audio S1, KEF 205/2, Epos ES14,
    Mission 753F (helt rått med Naim!!) og Spendor S3e. Med litt flaks noen upmarket modeller fra Harbeth osv. Altså neppe høyttalere som minner mye om Cabasse per se, i rom som antakelig heller ikke minner mye om ditt.
    Derfor; vent gjerne på min omtale, men ha i bakhodet at det kan være helt forskjellige oppfatninger pga forskjellige forutsetninger, så om du hører noe i mellomtiden som overbeviser deg; kjøp og vær glad! :)

Mvh Vidar P

hifiguru

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Stemningsbilde, blir MYE musikk av gammel Naim (sikkert ny også for den sakens skyld ;D)

Vedlegg

K

Kaarelars

Gjest
    g-h skrev:
    Galloene har spilt nydelig på 20W så det er ikke der problemet ligger, jeg ønsker bare synspunkter på om Nait5i hadde kunnet funket som en løsning til jeg hadde råd til dyrere saker. I tillegg så hadde synspunkter på 202/200 vs SuperNait om en ser helt vekk fra DAC'en i SN. Supernait har 10W mer, men hvor stor er forskjellen?

Noen som kan mene noe? :)
    Supernait ble testet i Stereophile nylig, et sammendrag sakset fra Naimforum.
    In this month's Stereophile, Art Dudley (formerly of Listener) reviews the Supernait, with John Atkinson performing the usual measurements. The review is seven pages long and is very flattering of the new Nait. It is important to keep in mind that Art Dudley is an old Naim fan; he notes in his review that he his last Naim purchases were a 72/HiCap/250. At one point he owned a 32.5 which he sold on eBay this year. I missed on this one (second place ... rats) - it went for $635. Art also owns a Naimed LP12 (Aro/'Geddon) as a primary source.

Art begins the review with a quote by Julian concerning the problems of making a more powerful Nait (relative to a Nait 2), and references the interview in the April 1990 Stereophile (I wasn't able to find this in the online Stereophile archives, though I did find a cool review of the Nait 2). Another reference to JV was later in the review when Art notes that "Vereker also thought it possible to make an excellent-sounding tube amp, but disliked working with such high voltages." I found this interesting.

There were some interesting points made (most on this forum will be aware of these already):

The line-level preamp is derived from the class A circuit in the 552.

The lack of a digital display is a hit with Art.

The Supernait does not have a mono switch (Art is a big mono fan).

The output section is derived mostly from the 200 (quasi-complementary class-B).

External power supplies and star grounding were discussed.

No turn-on thump due to seperate power supplies for switching circuits, digital circuits, and front pannel microprocessor.

Art then discusses how the Supernait sounds playing various recordings. He concludes with some nice points. He notes that the current Nait 5i carries on the tradition of the original Nait quite nicely - similar pricing, and somewhat better. He notes that the Supernait is really something different. He compared the Supernait with his rememberences of how his 72/HiCap/250 sounded and concludes that the Supernait is almost as good. The older trio has slightly better "sheer musical momentum". The Supernait is the most well made Nait, on par with Naim's high end. As for whether or not the Supernait's $4950 price is worth it, Art concludes if you need the capabilities of the built-in DAC, then it is "hard to imagine a $5K investment delivering more genuine musical involvement and satisfaction." If you don't need the DAC, the value of the Supernait is less.

All in all, a nice review.

John Atkinson's measurements are quite interesting; he notes that it offers excellent measured performance, though not without a few nits on his part.

Finally, Chris West of NANA has a nice paragraph or two in the Manufacturer's Comments.
    Hele tråden:
    http://forums.naim-audio.com/eve/forums/a/tpc/f/48019385/m/6942903217

S

Stover

Gjest
    Spennende innlegg du har der Svein.
    Det er ingen store innvendinger å lese om Supernait noe sted etter hva jeg kan se.

Ser effektdelen er bsaert på NAP200. Nå vet vi at watt ikke er så interessant for musikkens del.
    Jeg husker fra min EC periode, hvor stor forskjell det var/ er på AW 120 og ECI-4, som jo også er basert på AW120. Både mht klang, men ikke minst krefter.

Forøvrig spilles nå denne via mitt oppsett bestående av 202-200. Jeg sitter langt ifra rolig og skjønner ikke helt hvorfor jeg tenker 282-252-supercap.

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    275
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    C._Alshus skrev:
    Stover skrev:
    tenker 282-252-supercap
    Du burde tenke 552. :)
    Ganske bra preamp 552. Alt blir liksom så "ekte" klangmessig, og fullsize skalamessig. Dessuten så har den ikke noen særegenheter som gjør at man må passe seg med matching imo. One size fits all :)

Mvh Vidar P

K

Kaarelars

Gjest
    Stover skrev:
    Spennende innlegg du har der Svein.
    Det er ingen store innvendinger å lese om Supernait noe sted etter hva jeg kan se.

Ser effektdelen er bsaert på NAP200. Nå vet vi at watt ikke er så interessant for musikkens del.
    Jeg husker fra min EC periode, hvor stor forskjell det var/ er på AW 120 og ECI-4, som jo også er basert på AW120. Både mht klang, men ikke minst krefter.

Forøvrig spilles nå denne via mitt oppsett bestående av 202-200. Jeg sitter langt ifra rolig og skjønner ikke helt hvorfor jeg tenker 282-252-supercap.
    Naim og forsterkning er merkelige greier ;)
    Blir nok noen endringer her i løpet av 2008, kanskje noe i likhet med bildet under, eller olive, fra den nye serien?
    Har vært en tur på loftet i romjula og funnet en del eldre blader med tester av ymse Naim. Legger ut noen flere tester etter hvert.

Mvh

e-h

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.04.2006
    Antall liker
    5
    Torget vurderinger
    2
    Vidar P skrev:
    Forresten så har jeg hørt av Norman (Uhes) at SN låter i retning av CDX2, for de som kjenner dennes "brightly lit" mellomtone som gjør underverker for å dra musikere frem i lyset.
    Jeg vet desverre ingenting om CDX2, men før jeg kjøpte ble det antydet at SN/S-Cap foret digitalt av NaimNet låt svært likt 202/200/S-Cap/CDX2. Så får hver og en se seg ut sin egen vei mot musikalsk glede.

Mtp ovennevnte review av SN (Stereophile) så er det vel en god beskrivelse. Hvis man trenger en DAC så er det et godt kjøp, men om man ikke har det behovet så er nok andre Naim-saker mer verdi for pengene.

EDIT: Det blir veldig spennende å lese hva du synes Vidar når den tid kommer. Det blir også spennende å få hørt en Squeezebox mot CD5x på SN også en gang. Men det beste er at akkurat nå er jeg superfornøyd uansett hva andre sier. Deilig å ikke lenger føle jaget om oppgradering luske i bakgrunnen. Derfor vil jeg også rette en stor takk til alle dem som har skrevet i denne tråden samt andre som har hjulpet meg i min søken. Takk for et godt år alle sammen! Håper det nye blir minst like bra :)

S

Stover

Gjest
    Godt Nyttår!!

Gjennomført en kortvarig test av psu til Headline- Grado RS1, før jeg sender Flatcap2 avgårde.
    Tanken var å måle hicap og flatcap mot napsc.

Glazunov Symphonie no. 5 som software gjennom CDX2-xps2-202.

Testen blir litt feilaktig da napsc vs flatcap blei testa med 202/hicap, mens napsc mot hc2 og kun 202.
    Intrykket er allikevel som følger.

Med napsc som psu spiller det flott og med god kontroll. Innsikt er god og jeg følger fint med i musikken.

Flatcap2. Som ved tilføring av psu generelt, noe mer energi og tyngde. Svært vanskelig å høre.

Hicap2. Mer hørbar økning av energi og størrelse. Mer ro og naturlighet. Allikevel kun marginalt.

Totalt sett IMO mye vanskeligere å skille forskjellene fra hverandre gjennom hodetelefoner. Jeg vil si at prisforskjellene, særlig Hicap2 vil være vanskelig å forsvare.
    Allikevel, om jeg IKKE tok notis av at dette ville være en hodetelefonforsterker priset til NOK ca 20K, ville jeg foretrekke Hicap.
    Økning av energi og naturlighet som pluss.

Blir nok ikke headhuntet av Fidelity etter dette, kun min ringe opplevelse ;)

MaKi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Antall liker
    231
    Torget vurderinger
    4
    Er ute etter ny forsterker til anlegg nr 2. Endelig fått Tivoli-helvetet ut av stuen, pga ny tv-benk er det rom for ny forsterker og noen små høyttalere på siden. :D
    Jeg tenker Audiolab 8000a, Nait 1 eller 2 osv. Jeg tør ikke å kjøpe slikt via Usa og slikt.
    Noen som kjenner til noe til salgs? Evt. om noen lure alternativer? Skal koste maks 2000.

Skulle gjerne hatt noen rimelige høyttalere som er ganske små, gjerne billige og gamle, bare de ser litt ok ut.
    Gjerne en klassiker som spiller som ei kule fortsatt. Inntil videre blir kilde en Pioneer Dvd-opptaker, en ting av gangen.

Takknemlig for tips.

haden

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.09.2004
    Antall liker
    1
    har flatcap 2x i dag til en cd5x , hva vil skje av umiddelbar forbedring ved evt oppgradering til en hicap ?
    mvh ::)

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    275
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    MaHa skrev:
    Er ute etter ny forsterker til anlegg nr 2. Endelig fått Tivoli-helvetet ut av stuen, pga ny tv-benk er det rom for ny forsterker og noen små høyttalere på siden. :D
    Jeg tenker Audiolab 8000a, Nait 1 eller 2 osv. Jeg tør ikke å kjøpe slikt via Usa og slikt.
    Noen som kjenner til noe til salgs? Evt. om noen lure alternativer? Skal koste maks 2000.

Skulle gjerne hatt noen rimelige høyttalere som er ganske små, gjerne billige og gamle, bare de ser litt ok ut.
    Gjerne en klassiker som spiller som ei kule fortsatt. Inntil videre blir kilde en Pioneer Dvd-opptaker, en ting av gangen.

Takknemlig for tips.
    Maha; husk at ingen av de forsterkerne du nevner har fjernkontroll, blir ikke det litt kjipt når alt andre tv-utstyret har det?
    Audiolab 8000S og Nait 3R har fjernkontroll, men blir dyrere. Regn med 3-4k for en 8000S. Jeg har faktisk en selv til akkurat samme formål; men har ikke handlet høyttalere ennå, men er temmelig bestemt på at de blir MA Radius.

Haden; regn med at etter alt å dømme vil energinivået i musikkfremførelsen øke en god del; bedre PR&T og bounce, og rett og slett mer engasjerende musikk.

Mvh Vidar P

MaKi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Antall liker
    231
    Torget vurderinger
    4
    Har ikke fjernkontroll idag til volum. Ikke noe stort problem, dette er i tv-kroken, forsterkeren blir stort sett benyttet til filmbruk, og ellers musikkspilling nå og da.

Vidar P skrev:
    MaHa skrev:

Takknemlig for tips.
    Maha; husk at ingen av de forsterkerne du nevner har fjernkontroll, blir ikke det litt kjipt når alt andre tv-utstyret har det?
    Audiolab 8000S og Nait 3R har fjernkontroll, men blir dyrere. Regn med 3-4k for en 8000S. Jeg har faktisk en selv til akkurat samme formål; men har ikke handlet høyttalere ennå, men er temmelig bestemt på at de blir MA Radius.

Haden; regn med at etter alt å dømme vil energinivået i musikkfremførelsen øke en god del; bedre PR&T og bounce, og rett og slett mer engasjerende musikk.

Mvh Vidar P

costello

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.10.2004
    Antall liker
    123
    Torget vurderinger
    2
    ;) What Hi-Fi har testet entrylevel Naim med Neat i siste utgave:

Neat speakers also featured in a What Hi Fi? system test this month (using Naim’s entry level pre-power amps and a CD5X cd player), winning 5 stars in the context of an overall 5-star system score.

Naim Audio specifically requested Neat loudspeakers for this review and this result again confirms the widely held view that Neat and Naim are a winning combination. Of course, there are other electronics available which also give superb results when partnered with Neat loudspeakers….

Forøvrig godt nytt oppgraderingsår til alle naimister... ;)

Mvh

toriamos

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.02.2005
    Antall liker
    25
    Torget vurderinger
    5
    STAGELINE igjen.

Har Stageline, har High Cap (lånt) må ha 5 pins din-kabel mellom High Cap og Stageline, har det også. Men så... Trenger den mystiske 4 pins - RCA kabelen for å få koblet opp mot min non-NAIM-forsterker. 5 pin-RCA får du slengt etter deg overallt, til og med på Hifiklubben, men 4 pin....
    Akkurat nå driver Mavxell og hører med Chord i England om dette kan fikses. Ingen som har noe liggende på bakrommet?

edit:levastefi

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    275
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Har ingen på bakrommet; men om du sjekker litt bakover i tråden så finner du en UK nettadresse som leverer slikt, swiftly & with style (husker den ikke i farta selv).

På den annen side; kjøp deg nå endelig en Naim-forsterker toriamos. You know you want to... :)

Mvh Vidar P

toriamos

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.02.2005
    Antall liker
    25
    Torget vurderinger
    5
    Vidar P skrev:
    På den annen side; kjøp deg nå endelig en Naim-forsterker toriamos. You know you want to... :)

Mvh Vidar P
    He he... Kanskje en gang. Problemet er at jeg liker Audio Note litt for godt og skal man ha Naim så bør det jo være i ett og alt.

K

Kaarelars

Gjest
    Har en liggende på bakrommet, Chord Cobra3 4-pin > 2xrca. Du kan gjerne låne den, send eventuelt en PM. Siden Vidar P antyder Naim-amplifikasjon ;) mener jeg å ha observert en fantastisk 32-5/110-kombinasjon på bruktbørsen.

toriamos

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.02.2005
    Antall liker
    25
    Torget vurderinger
    5
    Svein skrev:
    Har en liggende på bakrommet, Chord Cobra3 4-pin > 2xrca. Du kan gjerne låne den, send eventuelt en PM. Siden Vidar P antyder Naim-amplifikasjon ;) mener jeg å ha observert en fantastisk 32-5/110-kombinasjon på bruktbørsen.
    :) Har sett annonsen. Tror du disse banker min Adyton Opera da? Lurer på om jeg ikke må litt opp i bruktprisklassene for å få til det.
    Takker for tilbud om lån av din-rca`en.

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    275
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    toriamos skrev:
    Svein skrev:
    :) Har sett annonsen. Tror du disse banker min Adyton Opera da?
    Håper du tuller nå.... :)

Mvh Vidar P

K

Kaarelars

Gjest
    toriamos skrev:
    :) Har sett annonsen. Tror du disse banker min Adyton Opera da? Lurer på om jeg ikke må litt opp i bruktprisklassene for å få til det.
    Takker for tilbud om lån av din-rca`en.
    Aner ikke, men det spiller bra med en PRaT jeg ikke har opplevd med noen andre forsterkere.
    Sender kabelen fredag formiddag.

Mvh

K

Kaarelars

Gjest
    Vidar P skrev:
    toriamos skrev:
    Svein skrev:

Mvh Vidar P
    Hvem?

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    275
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Du ja. 32-5/110 er en temmelig hot forsterkerkombo av internasjonal rang; om enn litt effektsvak (2x55W i 4 ohm). Effekttrinnet kan alltids byttes mot f.eks 135 eller 250 for de som vil blåse ut øra :)

Mvh Vidar P

K

Kaarelars

Gjest
    Vidar P skrev:
    Du ja. 32-5/110 er en temmelig hot forsterkerkombo av internasjonal rang; om enn litt effektsvak (2x55W i 4 ohm). Effekttrinnet kan alltids byttes mot f.eks 135 eller 250 for de som vil blåse ut øra :)

Mvh Vidar P
    Helt enig. CB-Naim låter alt annet enn utdatert.

Mvh

toriamos

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.02.2005
    Antall liker
    25
    Torget vurderinger
    5
    Vidar P skrev:
    toriamos skrev:
    Svein skrev:

Mvh Vidar P
    Her tulles det ikke :) Mener å huske at du selv engang har sagt at Operaen er en god forsterker...
    Det ER den. Har i tillegg nettopp oppradert den for fem tusenlapper også.

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    275
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    toriamos skrev:
    Vidar P skrev:
    toriamos skrev:
    Svein skrev:

Mvh Vidar P
    Her tulles det ikke :) Mener å huske at du selv engang har sagt at Operaen er en god forsterker...
    Det ER den. Har i tillegg nettopp oppradert den for fem tusenlapper også.
    Opera'en ER en veldig god forsterker. En jeg har gleden av å høre veldig ofte, da min hifiinteresserte nabo har en slik; og jeg får høre den med en masse høyttalere også, siden han har norsk hifisyke som går på å bytte høyttalere like ofte som andre dusjer.. Men det er ingen Naim NAC32.5/NAP110 imo. Kanskje derfor han bytter høyttalere hele tiden?

Mvh Vidar P

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn