Naim

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• toriamos

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.02.2005
    Antall liker
    25
    Torget vurderinger
    5
    Vidar P skrev:
    toriamos skrev:
    Vidar P skrev:
    toriamos skrev:
    Svein skrev:
    Har en liggende på bakrommet, Chord Cobra3 4-pin > 2xrca. Du kan gjerne låne den, send eventuelt en PM. Siden Vidar P antyder Naim-amplifikasjon ;) mener jeg å ha observert en fantastisk 32-5/110-kombinasjon på bruktbørsen.
    :) Har sett annonsen. Tror du disse banker min Adyton Opera da?
    Håper du tuller nå.... :)

Mvh Vidar P
    Her tulles det ikke :) Mener å huske at du selv engang har sagt at Operaen er en god forsterker...
    Det ER den. Har i tillegg nettopp oppradert den for fem tusenlapper også.
    Opera'en ER en veldig god forsterker. En jeg har gleden av å høre veldig ofte, da min hifiinteresserte nabo har en slik; og jeg får høre den med en masse høyttalere også, siden han har norsk hifisyke som går på å bytte høyttalere like ofte som andre dusjer.. Men det er ingen Naim NAC32.5/NAP110 imo. Kanskje derfor han bytter høyttalere hele tiden?

Mvh Vidar P
    Høyttalerbyttesyken kan jo også ramme Naim-eiere...
    Anyway - hadde gjerne testet ut NAC32.5//NAP110 VS Adyton Opera i egen stue, men tror ikke jeg gidder å kjøpe settet for så å ta bryet med å selge det igjen om det blir helt feil. Om selger derimot aksepterer hjemlån, betaler jeg gjerne porto begge veier :)

Chalshus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    4.094
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Høyttalerbyttesyken kan jo også ramme Naim-eiere...
    Jeg tviler. Men vi bytter forforsterkere/strømforsyninger/effektforsterkere/kilder rett som det er. ;)

Chalshus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    4.094
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Ugh, nå har jeg betalt SEK 35000 til en engelsk mann bosatt i Sverige som jeg aldri har sett.

Får håpe det går bra. ??? ;D

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    275
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    toriamos skrev:
    Anyway - hadde gjerne testet ut NAC32.5//NAP110 VS Adyton Opera i egen stue, men tror ikke jeg gidder å kjøpe settet for så å ta bryet med å selge det igjen om det blir helt feil.
    Det er jo alfa og omega at det "klikker" hos deg; selv verdens beste forsterker er lite å samle på dersom den ikke faller i smak. Så enig med deg i velberettiget skepsis til resultatet, og i å forsøke å få til hjemlån, på en generell basis.

Mvh Vidar P

g-h

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    15.11.2005
    Antall liker
    1
    Torget vurderinger
    2
    Noen uhøytidlige betraktninger etter meg og e-h sin Naim lyttekveld....(det skal nevnes at Bladelius er et merke jeg til daglig selger og det kan dere jo ha i bakhodet selv om jeg selv mener at jeg klarer å være subjektiv uavhengig av relasjoner til jobb. Det er ihvertfall nevnt.)

På testbenken var Nait 5i, SuperNait, Bladelius Tyr og Naim CD5x. Høytalere er mine Gallo Ref 3.1. DAC var SN sin og Audiolab 8000DAC.

Nait 5i imponerte stort til å begynne med. På en del av det tidlige materialet vi spilte på hadde den god kontroll. Men etter å ha switchet litt frem og tilbake ble det ganske tydelig at den hadde litt lite krefter. Den mistet mye definisjon i bunnen og klarte ikke å gjengi nederste oktav. Det føltes til tider som om deler av musikken forsvant litt. I forhold til pris er den VELDIG bra, men kanskje ikke supermatch med høytalerne mine....

SuperNait var jeg veldig veldig spent på og til å begynne med skuffet den faktisk meg noe. Jeg opplevde at CD5x kontra SB3 koplet til SN sin dac skilte en god del. Det var mer dynamikk og liv i CD5x og det var litt mer morro og høre på kontra SB3. Om CD5x kan forsvare prisen er en helt annen diskusjon for forskjellene var ikke så markante, men for meg fortrakk jeg nokså klart CD5x (her var e-h litt uenig med meg om synes ikke det skilte så mye). Men over til SN. Jeg opplever den som den kraftigste av de tre på testbenken. At den slår Nait 5i er ikke så veldig overraskende, men at den skulle oppleves som mer kraftig enn Bladeliusen overrasket meg. Det kom mest av definisjonen i bassen på SN. Denne var i en egen klasse og overrasket enormt positivt. Tyr var merkbart mer fysisk i spillestilen, mens SN var mer raffinert og definert. Mellomtone og diskant kontra Nait 5i skilte ikke så mye klangmessig, men SN spilte med mye større rom og føles som mer livlig. Kall den mer Naim'ete i ljuden.

DAC'en i SN opplevde jeg som jeg som en liten skuffelse. Det er nok litt smak og behag, men jeg foretrakk Audiolab'en da den var litt varmere og fyldigere i lyden, men og en smule mer udefinert. SN sin DAC var litt lys i klangen, og hadde ikke så mye kropp, men opplevdes som SN generelt mer kontrollert og detaljert.

Jeg skal ikke si så mye om Tyr siden det er en Naim tråd, men den manglet litt detaljer nederst kontra SN. Tyr var merkbart varmere og fyldigere i klangen over hele spekteret som oppleves som bedre på noen spor, mens det ble kanskje litt mye på andre spor igjen. Den gjor seg på ingen måte bort, men spillestilen til SN gir den et lite overtak her synes jeg.

CD5x var veldig bra synes jeg. Den er nokså fersk hos meg så jeg skal vente litt med endelig dom, men den oppleves som mye mye bedre enn CD5i såvidt jeg kan huske.

Ikke regn dette som noen konklusjoner på noen måte, men mer mine tanker etter noen timer med lytting til musikk. Folk er meget velkomne til å være uenig med meg.

Savnet jeg noe i dag så var det muligheten til å teste 202/200 opp mot SN. Men den stikka har jeg allerede gitt videre til VidarP ;)

God natt alle sammen...

e-h

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.04.2006
    Antall liker
    5
    Torget vurderinger
    2
    God natt ja ;) Det var en hyggelig kveld med mye testing.

Mitt inntrykk av forskjellen mellom SN sin dac og CD5x var at sistnevnte var noe mer frisk (og kanskje detaljert) i diskanten. I mellomtonen og nedover var det veldig vanskelig å høre noen markante forskjeller synes jeg. Hva som foretrekkes er helt klart en smakssak. Vi testet desverre ikke HDCD så hva dette kan gjøre med lyden vites ikke.

Min konklusjon er at alle produktene gjorde det veldig bra. Jeg kan anbefale å vurdere dem alle :)

PS! Jeg har heller aldri hørt noen høyttalere som passer bedre hjemme hos g-h så her har man et meget godt utgangspunkt, noe som forklarer den gode lyden vi fikk høre.

iSaint

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2006
    Antall liker
    61
    Sted
    Belgia
    Nytt år og nye muligheter :)

Starter året med å vurderer nye høyttalere. Er veldig glad i mine Mirage, men de drar på årene og er lysten på å prøve noe nytt.

ZU Druid er en høyttaler som virker svært interessant. Har lest tråden om denne høyttaleren på n-forumet og der er de jo svært så positive. Har også lest gjennom diverse tester. Har lyttet til SF Cremona Audiotor M, men disse ble alt for fattige i bunn etter min smak - Cremona M derimot likte jeg veldig godt, men prisen er jo også en annen.

Er det noen her på berget som har/har forsøkt Zu Druid koblet opp med Naim-utstyr?

Oppsettet mitt ser dere under signaturen. Spiller mye variert musikk (dog mest rock og blues) og høyttalerne skal stå i et relativt stort rom; midt på en 11 m langvegg, 5,5 meter til bakvegg, skrått tak som stiger mot bakvegg.

Mvh Arne Kr

toriamos

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.02.2005
    Antall liker
    25
    Torget vurderinger
    5
    Vidar P skrev:
    toriamos skrev:
    Anyway - hadde gjerne testet ut NAC32.5//NAP110 VS Adyton Opera i egen stue, men tror ikke jeg gidder å kjøpe settet for så å ta bryet med å selge det igjen om det blir helt feil.
    Det er jo alfa og omega at det "klikker" hos deg; selv verdens beste forsterker er lite å samle på dersom den ikke faller i smak. Så enig med deg i velberettiget skepsis til resultatet, og i å forsøke å få til hjemlån, på en generell basis.

Mvh Vidar P
    Vel, kanskje en Supernait? Er jo glad i integrerte løsninger.

iSaint

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2006
    Antall liker
    61
    Sted
    Belgia
    C._Alshus skrev:
    Hva med SBL? Det står noen i sverige for omtrent 6000,-
    Interessant! Kjenner ikke til disse i heletatt, men har skjønt (tror) at disse enkelt kan kjøres aktivt? Har generelt veldig tro på aktiv deling.
    Disse pluss en NAP200 til, samt et aktivt delefilter kanskje?

Erfaringer/tanker om dette anyone?

Mvh Arne Kr

iSaint

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2006
    Antall liker
    61
    Sted
    Belgia
    Utålmodig som jeg er - har sendt mail til nabolandet om at jeg kjøper hans SBL´er om han er villig til å sende/selge til Norge.

Hopper i det med begge beina - aner ikke hva jeg går til, men morsomt er det ;)

Noen med erfaring med disse høyttalerne som kan skrible ned noen ord hva jeg evt kan forvente? Både passiv og aktiv drift er interessant.

Mvh Arne Kr

K

Kaarelars

Gjest
    iSaint skrev:
    Utålmodig som jeg er - har sendt mail til nabolandet om at jeg kjøper hans SBL´er om han er villig til å sende/selge til Norge.

Hopper i det med begge beina - aner ikke hva jeg går til, men morsomt er det ;)

Noen med erfaring med disse høyttalerne som kan skrible ned noen ord hva jeg evt kan forvente? Både passiv og aktiv drift er interessant.

Mvh Arne Kr
    Du kan forvente en relativt smooth, spilleglad (en perfekt ES14?) og detaljert allround-høyttaler med sammenheng lydmessig og PRaT så det holder. Får du tak i dem gjør du et røverkjøp. Det er ikke uten grunn at de har en dedikert webside imo.

glory

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.05.2002
    Antall liker
    0
    Hei alle samme !

tenkte jeg skulle skrive noen ord i denne tråden igjen, begynnner å bli lenge siden sist.. men jeg følger jo med nesten hver dag ;) Sitter fortsatt på min lille Naim kombo minus Ariva. P.g.a div hendelser i livet har jeg nå bytta ut nesten alt, alt unntatt Naim elektronikken, men kona, huset og bilen er ny ::) Nok om det....
    Har nå fått et par B&W 683 som naimen får jobbe med.. Og hvilken jobb den gjør. Fatter egentlig ikke hva jeg sitter å lytter til..Er ikke god til å beskrive lyden fra anlegget, men her spilles det musikk!!! Får gåsehud... åpent, trøkk, ingen slitsom diskant, rytme, kanskje PRaT, ikke vet jeg ... det eneste jeg vet er et jeg nyter hver cd jeg setter i spilleren og det er digg!!! Mye tåkePRaT her fra ,men følte bare for å skrive noen ord... Egentlig så fatter jeg ikke at Naiten klarer å drive disse store høyttalerne som bra som den gjør...

toriamos

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.02.2005
    Antall liker
    25
    Torget vurderinger
    5
    Glory skrev:
    Egentlig så fatter jeg ikke at Naiten klarer å drive disse store høyttalerne som bra som den gjør...
    Det fatter ikke jeg heller :) Prøvde meg med CD5i og Nait 5i sjøl noen dager. Det skulle ikke særlig kompleks musikk med litt lydtrøkk til før den lille Naiten rota lydbildet sammen og ting ble mudrete og lite hyggelig å høre på. Og da brukte jeg knøttlille Krix Eqinox som høyttalere.
    Koselig lyd for all del.

Chalshus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    4.094
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    SBL ja. Forvent deg noen forbanna tunge esker iallefall.

Er enig i det Svein skriver. SBL fortjener ikke sitt noe dårlig rykte om at de er pågående i lyden. Spiller all musikk bra og fungerer supert med en liten Nait2 og blir bedre og bedre oppover.

K

Kaarelars

Gjest
    SBL er så gode imo, at jeg ville valgt de sammen med Cd3.5/Flat - Nait3 fremfor alle andre Naimkombinasjoner jeg har hatt. SBL er også høyttalere naimentusiaster selger og kommer tilbake til. En hyggelig brite jeg har handlet litt med solgte sitt par for et halvt år siden. Nå ser jeg at samme mann ønsker å kjøpe et par SBL på PFM ;)

S

Stover

Gjest
    C._Alshus skrev:
    Ugh, nå har jeg betalt SEK 35000 til en engelsk mann bosatt i Sverige som jeg aldri har sett.

Får håpe det går bra. ??? ;D
    Risikosport, men det går som regel bra.

Bussgods.se er fin der, men krever en biltur over grensa.

Da jeg kjøpte sub, betalte jeg først når sendingsnummer var mottatt og jeg så at varen var sendt.
    Mange muligheter. ;)

MaKi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Antall liker
    231
    Torget vurderinger
    4
    Det oppsettet er rett og slett nydelig. Slettes ikke verst de Sbl'sa i treverk, heller ;)

Selv har jeg lyst på flere Olive-bokser i heimen, en god pre og power, med fjernkontroll.
    Den tid den sorg. Håper på en Xps utpå vårparten, den bør vel komme først.

C._Alshus skrev:
    SBL ja. Forvent deg noen forbanna tunge esker iallefall.

Er enig i det Svein skriver. SBL fortjener ikke sitt noe dårlig rykte om at de er pågående i lyden. Spiller all musikk bra og fungerer supert med en liten Nait2 og blir bedre og bedre oppover.

Chalshus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    4.094
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Fjernkontrollen til CDXen styrer en forforsterker også. ;)

Kanskje du vil låne 102/NAPSC/Hi/250 ?

g-h

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    15.11.2005
    Antall liker
    1
    Torget vurderinger
    2
    Da ble det costello sitt 202/200 på meg. Kilde er ikke avgjort, men det blir utfyllende test av både CD5 og CD5x når alt er kommet i hus.

Utslagsgivende for min del var skuffelsen over DAC'en i SuperNait'en egentlig. Og prisen på 202/200.

Gleder meg!

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    275
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Gratulerer. Skal vel ikke se bort ifra at Naim neppe lanserer en integrert som vil prise de andre Naim-modellene ut av markedet; og som skulle konkurrere med 202/200 tross 10k lavere pris. Det ville vært litt for utrolig; og nok en gang hintes det vel til at man får omtrent hva man betaler for.

Mvh Vidar P

costello

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.10.2004
    Antall liker
    123
    Torget vurderinger
    2
    g-h skrev:
    Da ble det costello sitt 202/200 på meg.
    Gratulerer med godt valg, g-h! ;D

Håper du behandler dem like pent som jeg.

Hva slags høyttalere benytter du? Apropos kilde...jeg brukte lenge CD5X med HiCap og FC, med godt resultat. Hvem av disse PSU'ene som passer best er vel en smaksak (eller beroende på høyttalere/lytterom). Til slutt endte jeg opp med FC på CD5X og HiCap på 202. Men det beste er selvfølgelig CDX2... ;)

Enig med Vidar P. om SuperNaiten. Vel har den fått glimrende tester, men at Naim skulle lansere en intergrert forsterker til denne prisen som slår 202/200 ville jo være å skyte seg selv i foten.... :D

Mvh

MaKi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Antall liker
    231
    Torget vurderinger
    4
    Hmm, veldig hyggelig av deg, Christian. Men, jeg orker rett og slett ikke å innføre en lydkvalitet
    jeg ikke har råd til å beholde, da går jeg igjen bare mot strømmen. Nå er jeg for øyeblikket ganske så fornøyd, tør ikke å rokke ved det akkurat nå, ellers hjertelig takk ;)

g-h: Gratulerer så mye, håper du poster noen inntrykk etterhvert.

C._Alshus skrev:
    Fjernkontrollen til CDXen styrer en forforsterker også. ;)

Kanskje du vil låne 102/NAPSC/Hi/250 ?

costello

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.10.2004
    Antall liker
    123
    Torget vurderinger
    2
    C._Alshus skrev:
    Det er en lydkvalitet til under 20000,- ;)
    Hadde "vareopptelling" like før nyttår og fikk nesten sjokk!

Hadde nesten blitt en brukbar bil av dette anlegget, gitt!

Men, lydkvaliteten er der etter.... :D Puuuhh.... ;D

Forøvrig lager Audio Research bra saker! Etter 3 dagers lytting...fristende... :-X

mvh

MaKi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Antall liker
    231
    Torget vurderinger
    4
    20000 jeg ikke har til hifi disp. nå. Men, en vakker dag.
    Slutt nå med dissse fristelsene, you vellly velly bad man ;)

C._Alshus skrev:
    Det er en lydkvalitet til under 20000,- ;)

bruce

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.10.2005
    Antall liker
    0
    Nå har jeg spilt med Vibrapods/cones under cd-spiller og forforsterker i ca 1 mnd. I går kveld tok jeg dem bort, for sammenligningens skyld. Det er ingen tvil om at det estetisk sett er bedre uten vibrapods. :D.

Jeg bruker samboeren som "sannhetsvitne". Uttalelse etter byttet, uten at jeg hadde sagt noe først: "Det var jo mye bedre med de på".

Det blir nok Vibrapods under alle komponentene, ja.

K

Kaarelars

Gjest
    costello skrev:
    Forøvrig lager Audio Research bra saker! Etter 3 dagers lytting...fristende... :-X

mvh
    Kjøpte SBL i en svensk hififorretning. Mannen som drev butikken hadde solgt Naim i over 15 år, men avsluttet merket etter en tid med den nye serien. Kort fortalt mente han at nye Naim var amerikanisert både lydmessig og prismessig og fant det like greit å satse på merker som Audio Research, Krell, C-J og at Naim tidligere var uslåelig på lyd ift pris, men konkurrentene har nærmet seg stygt ;)

Mvh

MaKi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Antall liker
    231
    Torget vurderinger
    4
    Chord Epic Twin og Anthem 2 viser seg forøvrig å endre seg temmelig mye etter litt innspilling. Som annen innspilling går det litt i bølgedaler, nå har jeg hatt ca en uke med litt flat, kjedelig og hard lyd, mens over helgen har det "gått seg til" igjen. Myknet opp litt, mer sammenheng, mye, mye mer PR&T. Litt mindre, men mye kjappere og konturrik bass. Lar disse få en del timer til før jeg evt vurderer å flytte på høyttalerne. Ser så langt ut til at jeg slipper det. Bortsett fra at jeg snart kommer til å fylle på mer sand, da er det nok på han igjen :D

S

Stover

Gjest
    Svein skrev:
    costello skrev:

mvh
    Kjøpte SBL i en svensk hififorretning. Mannen som drev butikken hadde solgt Naim i over 15 år, men avsluttet merket etter en tid med den nye serien. Kort fortalt mente han at nye Naim var amerikanisert både lydmessig og prismessig og fant det like greit å satse på merker som Audio Research, Krell, C-J og at Naim tidligere var uslåelig på lyd ift pris, men konkurrentene har nærmet seg stygt ;)

Mvh
    Er det Hifiart vi snakker om?

Amerikanisert? Prismessig vet jeg ikke ift tidligere naimserier, men lydmessig er det vel ikke å sammenligne Svein?

Da tror jeg vedkommende må lytte mer til nyere Naim. For å si det sånn. Troverdigheten i uttalelsen står på spill IMO.

K

Kaarelars

Gjest
    Stover skrev:

Amerikanisert? Prismessig vet jeg ikke ift tidligere naimserier, men lydmessig er det vel ikke å sammenligne Svein?

Da tror jeg vedkommende må lytte mer til nyere Naim. For å si det sånn. Troverdigheten i uttalelsen står på spill IMO.
    Nei, det er ikke Hifiart.
    Lydmessig er det likhetstrekk hele veien, fra Chrome, Olive til den nye serien.
    Vedkommende har lyttet mye til nyere Naim og solg dett tom 2005/2006 og tatt et valg. Jeg oppfatter han absolutt som troverdig og kunne sine saker etter å ha forhandlet merket i 15 år. Jeg har ikke møtt noen med bedre peiling på Naim.

Mvh Svein

S

Stover

Gjest
    Svein skrev:
    Stover skrev:

Nei, det er ikke Hifiart.
    Lydmessig er det likhetstrekk hele veien, fra Chrome, Olive til den nye serien.
    Vedkommende har lyttet mye til nyere Naim og solg dett tom 2005/2006 og tatt et valg. Jeg oppfatter han absolutt som troverdig og kunne sine saker etter å ha forhandlet merket i 15 år. Jeg har ikke møtt noen med bedre peiling på Naim.

Mvh Svein
    Det er Amerikanisert jeg reagerer på. Mitt naim låter langt fra Amerikansk.

CDS2 kontra CDS3. Det var vel ikke så store prisforskjellen på dem, tidsintervallet tatt i betraktning?

Har lite til overs for ; "mitt er bedre enn ditt", men vi har vel alle noe å rettferdiggjøre?

K

Kaarelars

Gjest
    Stover skrev:
    Det er Amerikanisert jeg reagerer på. Mitt naim låter langt fra Amerikansk.

CDS2 kontra CDS3. Det var vel ikke så store prisforskjellen på dem, tidsintervallet tatt i betraktning?

Har lite til overs for ; "mitt er bedre enn ditt", men vi har vel alle noe å rettferdiggjøre?
    Det første var innehavers mening. En hyggelig fyr som ellers ikke hadde et vondt ord om Naim eller prøvde å selge meg noe annet, faktisk så fulgte han opp med et par eposter etter at jeg kom hjem for å være sikker på at SBL'ene sang.

CDS2 kontra CDS3, aner ikke.

Han mente/påstod at Naim både lydmessig og prismessig var blitt amerikanisert da de søkte markedsandeler på US-markedet. Bortsett fra Alshus er kan jeg ikke se at noen har antydet "mitt er bedre enn ditt" ;)

Chalshus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    4.094
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Stover skrev:
    men lydmessig er det vel ikke å sammenligne Svein
    Hvorfor ikke?

Hvis du for eks. bruker 100000,- brukt på Olive(CDS2, 52/SC/(S)NAXO/HI/2x250/SBL), tror jeg du får mer for penga enn om du bruker 100000,- brukt på Black-serien(CDX2/XPS2/282/Hi/200/SBL). Eller kanskje ikke.

Sålenge du er fornøyd, er det ett fett hva andre mener.

S

Stover

Gjest
    Det er vel liten tvil om at VFM er større ved kjøp av f. eks Olive serien.
    Årsak IMO: Alshus. Du glemmer at alder spiller inn. Om noen år, vil bildet igjen være endret.

Det lukter litt svidd når Olive; visstnok har bedre trafoer og Olive er samme som mint, men i annen innpakning osv. Olive låter bedre, mer musikalsk osv.

Som sagt, vi har nok alle noe å rettferdiggjøre.

K

Kaarelars

Gjest
    Stover skrev:
    Årsak IMO: Alshus. Du glemmer at alder spiller inn. Om noen år, vil bildet igjen være endret.

Det lukter litt svidd når Olive; visstnok har bedre trafoer og Olive er samme som mint, men i annen innpakning osv. Olive låter bedre, mer musikalsk osv.

Hadde 202/Napsc/Hi/150x her, alt bortsett fra Hicap kjøpt nytt av meg. Samtidig kjøpte jeg en Nac72 og Nap180 fra Sverige, begge uten service/recapping. 72 var produsert i 1993, 180 i 1997. Jeg foretrakk sistnevnte kombinasjon. Hvorfor? Det låt bedre. Art Dudley foretrakk vel også 72/Hi/250 fremfor Supernait i Stereophile også. Førstnevnte kombinasjon kan skaffes for under halvparten av en Supernait, service inkludert. Det kan til tider lukte svidd, men det er vanskelig å bedømme hvor lukta kommer fra ;)

S

Stover

Gjest
    Svein skrev:
    Stover skrev:

Hadde 202/Napsc/Hi/150x her, alt bortsett fra Hicap kjøpt nytt av meg. Samtidig kjøpte jeg en Nac72 og Nap180 fra Sverige, begge uten service/recapping. 72 var produsert i 1993, 180 i 1997. Jeg foretrakk sistnevnte kombinasjon. Hvorfor? Det låt bedre. Art Dudley foretrakk vel også 72/Hi/250 fremfor Supernait i Stereophile også. Førstnevnte kombinasjon kan skaffes for under halvparten av en Supernait, service inkludert. Det kan til tider lukte svidd, men det er vanskelig å bedømme hvor lukta kommer fra ;)
    Det du/ dere forfekter her forekommer kun fra Olive eiere. Hvorfor? Med all respekt for Olive.
    Hva er vitsen med å fortelle at Olive låter bedre? Hvorfor skal alle anbefales SBL?

Hva er sannheten? Hvilke motiver har denne Naim selgeren i Sverige for sine uttalelser? En forhandler som ikke er preget av fortjeneste og andre innbringende tanker? Glem det.
    Mine Spendor låter knallbra nå, men jeg har slutta med å anbefale Spendor til andre. Det låter heller ikke Amerikansk.

Det lukter selvfølgelig svidd av at jeg m. flere har betalt så mye for et oppsett som låter dårligere enn et Olive, til en brøkdel av prisen.

Det låter imidlertid også svidd av at man må forfekte ens eget oppsetts kvaliteter basert på andres til enhver tid. Ref. supernait kontra annet.

Det blir mer troverdig å sette ett produkt i en linje/ serie, opp mot et annet i samme linjen.

Case closed for min del. :)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn