Nettopp.det bør være greit å poengtere det, ikke minst overfor folk som er ukjente med Naim, i en slik tråd at ikke alle vil falle for olive-lyden (ei heller black-lyden for den del), og det må være greit å akseptere at det fins forskjellige preferanser.
Velger ut et par spørsmål.Stover skrev:Hva er vitsen med å fortelle at Olive låter bedre? Hvorfor skal alle anbefales SBL?
Case closed for min del.![]()
Nait2 kostet litt under £450 da den gikk ut. På bruktmarkedet koster de som regel 2500-3500 hvis de ikke er overhalt. En overhalt fra 3500 til 5-6000.ELEL6200 skrev:Har lest mye positivt om Nait 2. Har nå mulighet til å kjøpe en slik. Hva bør jeg betale for denne? Hva kostet den ny?
Lf
Interessant Vidar, hvilke Olive komponenter hadde du? Lurer også på disse historiske innspillingene, spennende. Kan du anbefale noen som finnes på CD?Vidar P skrev:Skal ikke melde meg på debatten om Olive; jeg har selv brukt olive i tidligere tider, må si at det var en grunn til at jeg byttet til andre merker; ble aldri helt fullstendig fortrolig med den lyden de bydde på i alle sammenhenger. Særlig på mine (rare og gamle) historiske innspillinger av klassisk musikk.
Mvh Vidar P
Svein; jeg har brukt flere enn jeg har eid, for å si det sånn. Jeg drev jo og jukset litt i faget på den tiden, og det var mange slags bokser innom. Husker jeg var spesielt begeistret for aktive Isobarik'er med 6x135'er, selv om man ikke kan kalle det subtilt. Husker neimen ikke hva preampen het. Men dette var på den tiden Linto var helt ny, og det var en LP12/Ekos/Troika som kilde.Svein skrev:Interessant Vidar, hvilke Olive komponenter hadde du? Lurer også på disse historiske innspillingene, spennende. Kan du anbefale noen som finnes på CD?Vidar P skrev:Skal ikke melde meg på debatten om Olive; jeg har selv brukt olive i tidligere tider, må si at det var en grunn til at jeg byttet til andre merker; ble aldri helt fullstendig fortrolig med den lyden de bydde på i alle sammenhenger. Særlig på mine (rare og gamle) historiske innspillinger av klassisk musikk.
Mvh Vidar P
Mvh
Det er jo dette vi alle ønsker: en god opplevelse foran stereoen. Og det får både du, jeg, og mange andre Naim eiere. Hvilken alder komponentene har og hva man betalte har i den sammenheng ikke så mye å si. Alt kommer an på hva man ønsker, hva man trenger og hvor meget man er interessert i, eller skal jeg si er i stand til, å betale :hifiguru skrev:Siterer emokid (har ikke Naim enda) fra en annen tråd:
".....og det har vært noen bra hifidager i romjula. En kjempeMUSIKK-aften hos guru. Det blir ikke hifiaften med hans oppsett nå, kun musikkglede (som han merker lett da jeg omtrent flyter ut i narkorus i sofaen hans)"
Benytter CD3/NAC62/NAP90/HIcap som har kommet meg på 10.000,- og det må være "bargain of the century" Tror ikke supernait + et drivverk gir la os si 5 ganger bedre lyd til ca 5xprisen
torem skrev:Alle Mac-eiere jeg kjenner prøver å pushe hele tiden
Naim-eiere ser ut til å være litt over snittet ivrige på dette forumet. Jeg hadde knapt hørt om Naim før jeg havnet her. Etter å ha vært her noen uker har lysten på å prøve Naim økt betraktelig![]()
Trøndera e træg ja. Er sjøl innflytter.torem skrev:Jeg bor i Trondheim.
Har vel egentlig hatt tilbud om prøvelytt allerede, men er litt treg trønder :-[
Det er virkelig her jeg synes Naim virkelig briljerer. Jeg blir ikke nødvendigvis imponert ved første lytt, men etter en stund så blir jeg forført mer og mer. Det er nå i hvert fall slik jeg følte det hjemme hos meg selv. Mao. er litt lengre lyttesesjoner å anbefaleStover skrev:Må også understreke at du kan bli skuffet for smaken er som baken.
De kan være litt kronglete å terminere, oftest pleier man å bestille de med fabrikkterminering. Bare sånn apropos... om du hadde tanker om å kjøpe i løs vektg-h skrev:Jeg reiser som sagt til London til uka og kommer til å handle med meg litt Odyssey 2 til meg selv. Om noen Naimister vil ha den samme kabelen så si ifra, så kan jeg handle med litt ekstra. Pris var 19£ pr meter.
C._Alshus skrev:TILBAKE!
Å fy f... Jeg trodde CDXen var god... Dette er helt latterlig mye bedre.
![]()
C._Alshus skrev:TILBAKE!
![]()
Den der kan jeg tenke meg er god. Det er en på Naim-forumet som kjører CDS2-555PS-552-500-Wilson Benesch Act (David Antonelli). Han har både hatt CDS3 og CDS555 inne i systemet, men foretrekker CDS2 så det bør jo borge for kvalitet. Jeg tror han spiller mye rock i forhold til klassisk, og det er mulig CDS2'en er noe mer rytmisk enn de mer raffinerte nyere CD-spillerne.C._Alshus skrev:TILBAKE!
![]()
Plugg inn kabelen i både cdp og psu, uten å vri om låseringen. Sett et merke i toppen på pluggen så du kan se posisjonen til pluggen.Men den er stiv og litt vanskelig å ha med å gjøre
Jo. Du trenger ikke Napsc selv om du bruker HC forsåvidt; men den gir en oppgradering som er veldig VFM og de fleste synes man bør ha Napsc først og fremst. God VFM gir forresten HiCap også imo.. sist jeg hørte 202/Napsc med/uten HiCap2 for noen uker siden hos iSaint, satt jeg bare og smålo og humret. Disse psu'ene er altså så gode, iallefall ift slik jeg hører på musikk, at det er fantastiskg-h skrev:Jeg er litt forvirret av Naim sine bruksanvisninger...
Kan ikke 202 brukes med HiCap hvis jeg ikke har NAPSC i tillegg?