Naim anbefaler jo ikke noen form for strømrensere, men når jeg får tid skal jeg ta fram en Furutech tp-80 som jeg har gode erfaringer med fra tidligere. Blir vel til helga...
mvh
Jeg var litt utålmodig når jeg gjorde dette byttet slik at jeg byttet både Flatcap med Hicap og Wireworld kabel med NACA5 samtidig. Dette medførte i alle fall en stor forskjell lydmessig, både at alt ble tightere, mere PRaT og faktisk også noe varmere. Jeg vil tro at det var Hicap'en som sto for størsteparten her, men noe må sikkert tilskrives NACA5. Hicap og NAPSC får jo det optimale ut av 202'en. Tror ikke du vil angre på en slik oppgradering. Har Lyric Hicap i butikken for tiden (slik at du evnt. kunne prøvd)? Har forstått det slik at en Supercap ikke har noen hensikt før du kommer opp på 252 (selv om det visstnok gir en viss forbedring over en Hicap på 282 også).Er det store forskjeller mellom Flat og Hicap på 202? Hva skjedde lydmessig da du byttet fra Flat til HiCap?
Se cpc's link til hifihuset; de er i utgangspunktet eneforhandler. Utover dette, se produsentens hjemmesider;Vidar P
Interessant innlegg. Er ingen god nettsøker. Hvem i Norge forhandler/ importerer MA?
Best HiFi?
Dette er et sett R452 MD, kostet omlag 8k nye, 35hz-20khz, 91db, 8ohm. 64x25x22cm.Ligger noen MA høyttalere på finn.no
http://finn.no/finn/bap/object?finnkode=6734584&sid=9aPFZnfwp800517&pos=2&tot=3499
Er nok ikke gold serien.
mvh
Grøøssss....Seas alu i Xenon og merker at her er en hårfin balansegang.Antakelig ca 1990 (?), har en tidlig metalldome diskant (lagd av Seas).
Mvh Vidar P
Hei,Jeg var litt utålmodig når jeg gjorde dette byttet slik at jeg byttet både Flatcap med Hicap og Wireworld kabel med NACA5 samtidig. Dette medførte i alle fall en stor forskjell lydmessig, både at alt ble tightere, mere PRaT og faktisk også noe varmere. Jeg vil tro at det var Hicap'en som sto for størsteparten her, men noe må sikkert tilskrives NACA5. Hicap og NAPSC får jo det optimale ut av 202'en. Tror ikke du vil angre på en slik oppgradering. Har Lyric Hicap i butikken for tiden (slik at du evnt. kunne prøvd)? Har forstått det slik at en Supercap ikke har noen hensikt før du kommer opp på 252 (selv om det visstnok gir en viss forbedring over en Hicap på 282 også).
Du har jo nevnt dette før Svein; jeg har ikke noe godt svar til hvorfor du ikke finner det på Naim-forumet.Søkte på Naimforumet på Monitor Audio og klarte ikke å finne noen direkte anbefalinger av dette merket. Det samme på PFM-forumet. MA er lett tigjengelig i UK og det er sikkert gode høyttalere. Hvorfor er det slik?
Mvh
When I auditioned the Naim amplification with the Naca 5 the problems you describe above were exactly what I felt about the cable.
I ended up buying the Chord Odyssey (just recently upgraded to the Chord Signature yet another level ) which was a huge improvement over the Naca 5 everything came back to life fantastic detail, depth, soundstage and bass!!
35k veil. var sist oppgitte pris på GR60.
Noen som vet hva GR60 koster?
mvh
Fint at du tok tak i denne saken. Veldig spennende.Det var ikke meningen å gjøre en storsak av dette; kun bare tipse om at mange (meg inkl) lovpriser gode Naim/MA-kombinasjoner.
Mvh Vidar P
Du utelukker jo da NAP 500 .Et annet sjakktrekk var å bestille Quadraspire med 140mm hyller, kun plass til Naim.
Nettopp !Du utelukker jo da NAP 500 .
Et annet sjakktrekk var å bestille Quadraspire med 140mm hyller, kun plass til Naim.
Kanskje er det derfor MA sjelden er anbefalt? Få vil ta sjansen på å risikere garantien ved å bruke annen kabel enn Naca5 som er en del av utgangskretsløpet på effektforsterkerne.Jeg har funnet noen innlegg på Naim-forumet hvor MR Reference Gold høyttalere har blitt brukt, og de har tydeligvis vært godt fornøyd med matchen med Naim. Det eneste jeg ser er at flere skriver at de ikke synes MA-høyttalerene passer godt med NACA5-kabelen til Naim.
Jeg har fått et inntrykk av at det er enkelte høyttalere som ikke er noen god match med NACA5 og mulig Monitor Audio er blant dem?Kode:When I auditioned the Naim amplification with the Naca 5 the problems you describe above were exactly what I felt about the cable. I ended up buying the Chord Odyssey (just recently upgraded to the Chord Signature yet another level ) which was a huge improvement over the Naca 5 everything came back to life fantastic detail, depth, soundstage and bass!!
Nå er det ikke slik at man MÅ bruke noen andre kabler med disse høyttalerne vs andre høyttalere, som sagt så har naca5 fungert bra hos meg mellom Naim power og MA høyttalere..Kanskje er det derfor MA sjelden er anbefalt? Få vil ta sjansen på å risikere garantien ved å bruke annen kabel enn Naca5 som er en del av utgangskretsløpet på effektforsterkerne.
Ikke KUN en myte; uten å ha greie på LCR relativt til utganger på forsterkere, så har jeg da fått med meg at her er ting som elektrisk sett må klaffe.. fordi disse forsterkerne pleide å bli bygd slik (mye mer stabile nå).. og at Naim har vært tilbakeholdne på det mest insisterende med sikringskretsløp i så måte; og sågar nevnt bruk av slike kabler i garantibetingelser som et resultat av dette..er det ikke bare en myte at naimforsterkere MÅ brukes med naimkabler?
jeg har alltid sjonglert frem og tilbake med både naca5 og alskens mulig rart, uten at det har oppstått noe trøbbel.
Samme spørsmål?
Og et paradoks er det at plater på Naims eget platemerke ikke er HDCD-kodet.
Noen som har forklaring på dette?
mvh
sinnsyk tråd