har desverre bare 2 x 3 meter i hvit...hifinisse skrev:Trenger vel min 2 x3,5 eller 4m.. må jo testes
Sjekk med Håkon Rognlien (http://frydhifi.no/). Tror han fortsatt har noen meter igjen av rullen sin. Jeg ga 850 kr for 3,5 meter, pent terminert, men han selger også på rull til 80 kr/m.hifinisse skrev:Trenger vel min 2 x3,5 eller 4m.. må jo testes
vi bør lager en comic om dete...super slapstic...stakars lille naiten...det er bare å håpe at den blir reinkarnert til en 552smog skrev:Var i går å fikk kjøpt meg en rimlig Rega Planar3 og en bunke plater. Det viste det seg at selger kvitter seg med platespiller og plater for forsterkeren med riaa hadde begynt å fuske. Spurte så hva han hadde av forsterker. "Det var en Naim nait2 som jeg for to dager siden kastet sa han . " Jeg spurte om den lå i søpla hans ennå, men den hadde blitt kjørt på dynga. ER DET MULIG???
Fullt mulig å kaste en Nait på dynga. Det jeg ikke forstår er hvordan han har fått den til å fuske. En nærmest umulig oppgave.smog skrev:Var i går å fikk kjøpt meg en rimlig Rega Planar3 og en bunke plater. Det viste det seg at selger kvitter seg med platespiller og plater for forsterkeren med riaa hadde begynt å fuske. Spurte så hva han hadde av forsterker. "Det var en Naim nait2 som jeg for to dager siden kastet sa han . " Jeg spurte om den lå i søpla hans ennå, men den hadde blitt kjørt på dynga. ER DET MULIG???
Bach_Man skrev:Vet ikke hvor nytt dette er, men jeg fikk litt info fra Norman hos UHES (http://www.uhes.co.uk/) om Naims planlagte høytalere. Ovator S-400 vil være en gulvstående til ca. £2-2500 med to basselementer som er mindre enn de på Ovator S-600 og BMR-enheten uten det flytende opphenget fra S-600. I tillegg vil det komme en enda mindre model, S-200 til ca £1000. Interessant begge to synes jeg.
ja det tror jeg også. blir vel noe av brukte sl2 på markeded snart og sbl.Bach_Man skrev:Jeg har også sans for høyttalere som står mot veggen. Men Naims høyttalere har jo aldri vært brukervennlige, med krevende montering og følsomhet for plassering. Selv blant forhandlere er det jo mange som misliker Naim-høyttalere. Synd egentlig, jeg liker designet og idiosynkrasien deres. Selv "den gravide pingvinen" (SL2) er stilig. Men det blir vel noen gode kjøp på bruktmarkedet og som ex-demo når Ovator kommer for fullt.
sammenlignet med en apogee dac er vel alt annen helvete stygg. LOLBrasse skrev:Stygg som eit uvær, men ganske så smart den Unitien! Er vel det man kaller ein no-brainer?
Absolutt. Men når det gjelder Uniti så syntes eg outboard antenna, cd-lukelåsen, minijack-inputen og usb-porten bryter med minimalismen hjå Naim ellers.Wright skrev:Kan ikke si jeg synes Uniti ser spesielt ille ut. Den er kanskje ikke noen designperle i seg selv, men muligheten til å få god lyd fra mange kilder med én synlig boks er forlokkende også estetisk.
Naimkomponenter er som regel finere i virkeligheten enn på bilder, kanskje det er vanskelig å fotografere svart. Unitien er kanskje ikke verdens vakreste, men den er funksjonell og ujålete. Cd-skuffen ser ut som på Naim cdspiller. Så kan man jo diskutere hva som er vakrest. (begge bildene er stjålet fra system pics-tråden på Naimforumet)Brasse skrev:Absolutt. Men når det gjelder Uniti så syntes eg outboard antenna, cd-lukelåsen, minijack-inputen og usb-porten bryter med minimalismen hjå Naim ellers.Wright skrev:Kan ikke si jeg synes Uniti ser spesielt ille ut. Den er kanskje ikke noen designperle i seg selv, men muligheten til å få god lyd fra mange kilder med én synlig boks er forlokkende også estetisk.
2x30 watt - Kostet £460 i 1998.Duelund_Support skrev:Er der nogen der har kendskab til Naim 90.3. Hvor mange watt ? Hvad var nyprisen ?
Tak ! 2x30 w kan ikke bruges til nogetsomhelst.Svein skrev:2x30 watt - Kostet £460 i 1998.Duelund_Support skrev:Er der nogen der har kendskab til Naim 90.3. Hvor mange watt ? Hvad var nyprisen ?
jeg har en sbl for en test her ...vi få serSvein skrev:balthar,
Har du skaffet deg et par SBL?
vask ørene så skal du høreDuelund_Support skrev:Tak ! 2x30 w kan ikke bruges til nogetsomhelst.Svein skrev:2x30 watt - Kostet £460 i 1998.Duelund_Support skrev:Er der nogen der har kendskab til Naim 90.3. Hvor mange watt ? Hvad var nyprisen ?
Jeg har testet den ut en hel del, da jeg hadde to stk. i mitt forrige naim oppsett sammen med to nap250. nap90/3 er en meget god effektforsterker som i en periode klarte å drive mine audiovector mi3 med stor autoritet opp til godt over middels lyttenivå. På mi1 stativhøytalere savnet jeg ingenting, Pre var naim av2 og kilde var cd5 og oppo dvd-spiller via beresford dac.Duelund_Support skrev:Tak ! 2x30 w kan ikke bruges til nogetsomhelst.Svein skrev:2x30 watt - Kostet £460 i 1998.Duelund_Support skrev:Er der nogen der har kendskab til Naim 90.3. Hvor mange watt ? Hvad var nyprisen ?
Store elementer er ikke Naims force, NAP 90 vil heller ikke stortrives i veldig store rom med krav om høye lydtrykk.Duelund_Support skrev:Jeg har lavet flere klasse A forstærkere som ikke magtede det jeg ønsker på selv forholdsvis letdrevne højttalere. 90,3 fandt jeg i en brugtannonce. Den vil neppe være et godt alternativ til min søns Aleph 3 med 800.000 uf firepoler i strømforsyningen. Bassen i systemet er 15 " så der skal bruges noget kraftigere. Under 100 w anser jeg ikke for brugbart når det gælder præcis basgengivelse.