Naim

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• balthar

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Antall liker
    12
    velkommen,velkommen :)

hvelken lengden av naca 5 trenger du ?

Carter

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.08.2003
    Antall liker
    52
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    5
    hifinisse skrev:
    Trenger vel min 2 x3,5 eller 4m.. må jo testes ;)
    Sjekk med Håkon Rognlien (http://frydhifi.no/). Tror han fortsatt har noen meter igjen av rullen sin. Jeg ga 850 kr for 3,5 meter, pent terminert, men han selger også på rull til 80 kr/m.

S

smog

Gjest
    Var i går å fikk kjøpt meg en rimlig Rega Planar3 og en bunke plater. Det viste det seg at selger kvitter seg med platespiller og plater for forsterkeren med riaa hadde begynt å fuske. Spurte så hva han hadde av forsterker. "Det var en Naim nait2 som jeg for to dager siden kastet " :mad: :mad:. " Jeg spurte om den lå i søpla hans ennå, men den hadde blitt kjørt på dynga. ER DET MULIG???

balthar

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Antall liker
    12
    smog skrev:
    Var i går å fikk kjøpt meg en rimlig Rega Planar3 og en bunke plater. Det viste det seg at selger kvitter seg med platespiller og plater for forsterkeren med riaa hadde begynt å fuske. Spurte så hva han hadde av forsterker. "Det var en Naim nait2 som jeg for to dager siden kastet sa han :mad: :mad:. " Jeg spurte om den lå i søpla hans ennå, men den hadde blitt kjørt på dynga. ER DET MULIG???
    vi bør lager en comic om dete...super slapstic...stakars lille naiten...det er bare å håpe at den blir reinkarnert til en 552 ;)

K

Kaarelars

Gjest
    smog skrev:
    Var i går å fikk kjøpt meg en rimlig Rega Planar3 og en bunke plater. Det viste det seg at selger kvitter seg med platespiller og plater for forsterkeren med riaa hadde begynt å fuske. Spurte så hva han hadde av forsterker. "Det var en Naim nait2 som jeg for to dager siden kastet sa han :mad: :mad:. " Jeg spurte om den lå i søpla hans ennå, men den hadde blitt kjørt på dynga. ER DET MULIG???
    Fullt mulig å kaste en Nait på dynga. Det jeg ikke forstår er hvordan han har fått den til å fuske. En nærmest umulig oppgave.
    Er Planner 3 og platene i orden? ;)

Bach_Man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Antall liker
    317
    Torget vurderinger
    3
    Vet ikke hvor nytt dette er, men jeg fikk litt info fra Norman hos UHES (http://www.uhes.co.uk/) om Naims planlagte høytalere. Ovator S-400 vil være en gulvstående til ca. £2-2500 med to basselementer som er mindre enn de på Ovator S-600 og BMR-enheten uten det flytende opphenget fra S-600. I tillegg vil det komme en enda mindre model, S-200 til ca £1000. Interessant begge to synes jeg.

balthar

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Antall liker
    12
    Bach_Man skrev:
    Vet ikke hvor nytt dette er, men jeg fikk litt info fra Norman hos UHES (http://www.uhes.co.uk/) om Naims planlagte høytalere. Ovator S-400 vil være en gulvstående til ca. £2-2500 med to basselementer som er mindre enn de på Ovator S-600 og BMR-enheten uten det flytende opphenget fra S-600. I tillegg vil det komme en enda mindre model, S-200 til ca £1000. Interessant begge to synes jeg.

det virker kjempe spennende med små modeller.

just wondering if naim leaves the against the wall attitude now. bit pitty i think.but if sl2 stays in the range, so it would be ok.but i was sure it will be removed soon ?

Bach_Man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Antall liker
    317
    Torget vurderinger
    3
    Jeg har også sans for høyttalere som står mot veggen. Men Naims høyttalere har jo aldri vært brukervennlige, med krevende montering og følsomhet for plassering. Selv blant forhandlere er det jo mange som misliker Naim-høyttalere. Synd egentlig, jeg liker designet og idiosynkrasien deres. Selv "den gravide pingvinen" (SL2) er stilig. Men det blir vel noen gode kjøp på bruktmarkedet og som ex-demo når Ovator kommer for fullt.

balthar

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Antall liker
    12
    Bach_Man skrev:
    Jeg har også sans for høyttalere som står mot veggen. Men Naims høyttalere har jo aldri vært brukervennlige, med krevende montering og følsomhet for plassering. Selv blant forhandlere er det jo mange som misliker Naim-høyttalere. Synd egentlig, jeg liker designet og idiosynkrasien deres. Selv "den gravide pingvinen" (SL2) er stilig. Men det blir vel noen gode kjøp på bruktmarkedet og som ex-demo når Ovator kommer for fullt.
    ja det tror jeg også. blir vel noe av brukte sl2 på markeded snart og sbl.

ser du har bestillt uniti ?...spennende . har den kommet i butiker nå ?...blir veldig spennende å høre hav du forteller. særlig siden du eide en 5 serie før.

Bach_Man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Antall liker
    317
    Torget vurderinger
    3
    Jeg bestilte fra UHES i uk, de hadde den i hvert fall på lager, og det var noen tusenlapper å spare i forhold til norsk pris. Norman fortalte at han nettopp hadde solgt en Uniti med Adam aktive høyttalere, og det låt fantastisk. Jeg gleder meg!

balthar

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Antall liker
    12
    ja det er mange positive tilbakke medlinger med unity. blir veldig spennende å høre ,hva du skriver :)

leste igår, at det var stor overaskelse med streaming delen av unity. kjekkt å ha en radio også...jeg savner den lit her,men venter først på naim dac eller på oppgradering av hdx.

balthar

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Antall liker
    12
    så pen lp 12 steinar. du bør beholder den for de virklig store momenter. må ja ikke ha de mest eksklusive pick up eller riaa. min superline er nå 4 månter uten strøm ,men jeg lever bra med min inbyggt riaa . byte fra DV te kaitora rua til AT 9 og 20 xl var helle ikke noe problem.

Brasse

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Antall liker
    9
    Stygg som eit uvær, men ganske så smart den Unitien! Er vel det man kaller ein no-brainer?

balthar

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Antall liker
    12
    Brasse skrev:
    Stygg som eit uvær, men ganske så smart den Unitien! Er vel det man kaller ein no-brainer?
    sammenlignet med en apogee dac er vel alt annen helvete stygg. LOL

Wright

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.03.2007
    Antall liker
    2
    Kan ikke si jeg synes Uniti ser spesielt ille ut. Den er kanskje ikke noen designperle i seg selv, men muligheten til å få god lyd fra mange kilder med én synlig boks er forlokkende – også estetisk.

Brasse

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Antall liker
    9
    Wright skrev:
    Kan ikke si jeg synes Uniti ser spesielt ille ut. Den er kanskje ikke noen designperle i seg selv, men muligheten til å få god lyd fra mange kilder med én synlig boks er forlokkende – også estetisk.
    Absolutt. Men når det gjelder Uniti så syntes eg outboard antenna, cd-lukelåsen, minijack-inputen og usb-porten bryter med minimalismen hjå Naim ellers.

Medeski

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.01.2003
    Antall liker
    86
    Noen som har fått testet Powerline hjemme? Hvis de er så gode som ryktene tilsier burde jeg kanskje fleske til...

Bach_Man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Antall liker
    317
    Torget vurderinger
    3
    Brasse skrev:
    Wright skrev:
    Absolutt. Men når det gjelder Uniti så syntes eg outboard antenna, cd-lukelåsen, minijack-inputen og usb-porten bryter med minimalismen hjå Naim ellers.
    Naimkomponenter er som regel finere i virkeligheten enn på bilder, kanskje det er vanskelig å fotografere svart. Unitien er kanskje ikke verdens vakreste, men den er funksjonell og ujålete. Cd-skuffen ser ut som på Naim cdspiller. Så kan man jo diskutere hva som er vakrest. (begge bildene er stjålet fra system pics-tråden på Naimforumet)

Vedlegg

Bach_Man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Antall liker
    317
    Torget vurderinger
    3
    En annen fin detalj med Uniti er at den kan drive et Naim phonotrinn, det kan ikke 5i.

balthar

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Antall liker
    12
    come on guys...don´t be frightened..the unity is really yummy ;D

show me one of the all in one units which can measure up regarding the design ? a real modern bauhausdesign...:)

Bach_Man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Antall liker
    317
    Torget vurderinger
    3
    Cd-skuffen er faktisk en av tingene jeg liker best med Naim, og jeg er glad for at de bruker den varianten i stedet for standardsskuffen på N-vi og HDX (som er et DVD/computerdrev). Må være et av de smarteste variantene av toploaderdesignet. Pluss at den har en tung deilig kvalitetsfølelse.

leon

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2008
    Antall liker
    187
    Sted
    Trondheim
    Enig Bach_Man, side skuffen gir en god følelse :)
    Ang. få eller mange bokser kommer jo helt ann på hvilken liga
    man ønsker å opperere i. Skal du nærme deg det beste naim har og
    tilby er det ingen vei utennom "boks helvete" noe som ikke plager meg.
    En boks eller to fra eller til... har et avslappet forhold til det.

Diy Duke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.02.2007
    Antall liker
    2
    Er der nogen der har kendskab til Naim 90.3. Hvor mange watt ? Hvad var nyprisen ?

hifiguru

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Ja, teite utsagn fortjener teite kommentarer ;). 2x30 naimwatt (i 8 ohm, 2x45 i 4=90=benevnelse) kan faktisk brukes til å lage god musikk i f.eks gode stativhøytt.

Eplemac

Medlem
    Ble medlem
    21.01.2008
    Antall liker
    0
    Duelund_Support skrev:
    Svein skrev:
    Duelund_Support skrev:
    Er der nogen der har kendskab til Naim 90.3. Hvor mange watt ? Hvad var nyprisen ?
    2x30 watt - Kostet £460 i 1998.
    Tak ! 2x30 w kan ikke bruges til nogetsomhelst.
    Jeg har testet den ut en hel del, da jeg hadde to stk. i mitt forrige naim oppsett sammen med to nap250. nap90/3 er en meget god effektforsterker som i en periode klarte å drive mine audiovector mi3 med stor autoritet opp til godt over middels lyttenivå. På mi1 stativhøytalere savnet jeg ingenting, Pre var naim av2 og kilde var cd5 og oppo dvd-spiller via beresford dac.

Diy Duke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.02.2007
    Antall liker
    2
    Jeg har lavet flere klasse A forstærkere som ikke magtede det jeg ønsker på selv forholdsvis letdrevne højttalere. 90,3 fandt jeg i en brugtannonce. Den vil neppe være et godt alternativ til min søns Aleph 3 med 800.000 uf firepoler i strømforsyningen. Bassen i systemet er 15 " så der skal bruges noget kraftigere. Under 100 w anser jeg ikke for brugbart når det gælder præcis basgengivelse.

hifiguru

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Duelund_Support skrev:
    Jeg har lavet flere klasse A forstærkere som ikke magtede det jeg ønsker på selv forholdsvis letdrevne højttalere. 90,3 fandt jeg i en brugtannonce. Den vil neppe være et godt alternativ til min søns Aleph 3 med 800.000 uf firepoler i strømforsyningen. Bassen i systemet er 15 " så der skal bruges noget kraftigere. Under 100 w anser jeg ikke for brugbart når det gælder præcis basgengivelse.
    Store elementer er ikke Naims force, NAP 90 vil heller ikke stortrives i veldig store rom med krav om høye lydtrykk. ;)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn