_RoDa_
Ikke så veldig hifi-freak lengre
toref skrev:Bare hyggelig RoDa!RoDa skrev:Takk for innspill, toref
Har gått opp til Ultra 4 for å ha utvidelsesmuligheter.
Ultra 6 synes jeg blir for dyr, da kunne jeg istedet valgt en Linux-server eller noe sånt.
Bråk blir ikke noe stort problem, den må da evt settes på en bod og utfordringen blir evt å terminere RJ45 plugger ....
Gleder meg litt nå, blir spennende dette!
Bestemte meg ganske fort for å flytte boksen inn på et kott. Ikke bare på grunn av støy egentlig heller, jeg liker ikke å ha for mye datastæsj stående i oppholdsrommene.
Jeg strakk ferdig terminert Cat5e igjennom kjøkkeninnredning og igjennom veggen til en bod tilknyttet kjøkkenet ved hjelp av litt lirking og et 12 mm trebor. Fant noen veldig kjekke "deksler" på Claser'n som tetting mot ca5e igjennom veggen.
Laget bare et pent snitt i dem med tapetkniv og skar vekk litt materiale slik at kabelen satt sentrert. Så var det bare å dytte dekslet inn i hullet i veggen. Noenlunde bra Waf og veldig rimelig.
Mvh
Aha! Det er også en mulighet
Har flere grunner til å forsøke den under trappa her i kåken, og håper det funker mtp støy.
- Der står routeren
- Der står printeren som kan være greit å koble opp mot ReadyNAS
- Der har jeg hull i gulvet som kan benyttes til å strekke kabel til Squeezeboxen i stua om jeg sliter med dropouts på trådløs overføring
Time will show, ReadyNAS sendes fra Dustin i dag 8)