Etter noen dagers bruk av Duo er jeg sånn passe fornøyd. Første ankepunkt er
1)
Støy - den bråker ikke like fullt som guttas xbox 360, men den har noen av de samme støy karakteristika. En noe høyfrekvent dur. Duo står nå plassert på gulvet i entreen tett på router og øvrig telefoni infrastruktur, NT boks etc..
Men for alle som går forbi et det en irriterende støy både på tomgang og når den er i bruk - tiltak er å bygge den inn i en "hush-box" hvis jeg ikke kan få satt ned vifte hastigheten. Synes duren er uavhengig om den er bestykket med 0 eller 2 HDD.
2) Det trådløse nettet i heimen må oppgraderes - når jeg streamer fra server/router (Thomsen TG585 v7) oppnår jeg kun en throughput for R(x) 800-1200Kbps kan komme så lavt som 20-40 og det hakker som bare det, naturlig nok. Radio er jo en delt ressurs for flere, mulig det ligger noe der.
Bruker dette kortet i PC:
CNet Wireless-G PCI 54 Mbps 802.11g. Har fungert OK til surfing - men til streaming fra server er kanskje ikke dette billige kortet til 195 kr tingen.
Ser på nettløsningen som Marsboer har skissert tidligere, men før jeg får noe ordning på støyen er det ikke aktuelt å oppgradere nett eller overgang til Poweline adapter som anbefalt av Terka.
Edit:
Litt enkel justering/plassering av antenna forbedret link kapasitet og throughput for R(x) til 18-36Mbps og 700-1200Kpbs. Det trådløse nettet er inntil videre friskmeldt gitt det ikke er flere brukere på. Da er det bare støyen igjen......