Netgear ReadyNAS-klanens ultrahemmelige konspirasjonstråd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Sting

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2007
    Antall liker
    73
    Sted
    Sola
    Torget vurderinger
    14
    Det var utrolig kjapt Terka! Skrøt visst på meg litt Gb, har 540 Gb på to eksterne disker med snarvei til den ene disken i musikkmappa i den andre. Det var etter jeg satte det opp slik at et scan tar så lang tid. Litt frustrerende å vente i 45 min etter man har rippet en cd for å høre den...Noen av dere som kjører Audiolense? Hvis jeg dropper de planene er kanskje en Nas like greit..

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    Da var bestillingen på NVX`en lagt inn med 2 disker a 1TB Samsung disker fra Komplett(så håper jeg Julenissen kommer med 2 til ;D), valgte Samsung sine disker p.g.a sitt lave støynivå.
    Bestilte ikke ekstra Ram, vil se hvordan den oppfører seg først, dette blir gøøøy.

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    Terka skrev:
    1 min og 18 sek.. for full scan ;D
    Den Pro`en er bare helt RÅ!

Syntes denne You Tube videoen forklarer hvilke hastigheter en kan forvente seg av Pro`en.

Terka

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2007
    Antall liker
    3
    marsboer skrev:
    Innmari sært å se de meldingene på norsk. Ble liksom helt "feil".
    Hehe! skjønner den! "Hater" selv norske versjoner av programvare, spesielt de der hurtigtastene er endret i forhold til engelsk versjon for samme funksjon. MS er i særklasse flink til dette! Har det slik hos kunden jeg er hos nå, to sentrale funksjoner har byttet om hurtigtaster på deres versjon i forhold til den engelske versjonen jeg har på min jobb-laptop.

Ang. norsk tekst på SC her i heimen, så er det for å "lette" betjeningen for "data-analfabeter" som er innom av og til. F.eks min mor når hun sitter barnevakt.

Sting skrev:
    Det var utrolig kjapt Terka! Skrøt visst på meg litt Gb, har 540 Gb på to eksterne disker med snarvei til den ene disken i musikkmappa i den andre. Det var etter jeg satte det opp slik at et scan tar så lang tid. Litt frustrerende å vente i 45 min etter man har rippet en cd for å høre den...Noen av dere som kjører Audiolense? Hvis jeg dropper de planene er kanskje en Nas like greit..
    Har du forsøkt å gå inn på musikkbibliotek -> musikkmappe i menyen? Da finner du musikken selv om den ikke ligger under "artister"/ikke er kjørt ny scan.

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    marsboer skrev:
    Slutt å dill med NAS og skaff dere heller en ordentlig server!

Sjekk servern min...

http://www.hifisentralen.no/forum/index.php?topic=36305.msg753368#msg753368

...så ser dere all morroa dere går glipp av når alt er ferdig tenkt! :)
    (dette er selvfølgelig sagt med glimt i øyet om noen skulle tenke noe annet)
    Ser på en måte kult ut, men for en interiørbøg (meg) blir det too much cables and stash and shit. Skal jo ha et liv også. Selv foretrekker jeg å spille musikk.

PS. Det sagt, så følger jeg disse hi-tech trådene nysgjerrig, om en noe satt ut av kravet til den tekniske "know how".

M

marsboer

Gjest
    Skal vise et bilde når den står ferdig sammensatt i racket igjen så blir du nok frelst du også!
    Det er rett og slett vakkert!
    Ingen kabler, ingen løse gjenstander, bare orden og ryddighet!
    Faktisk bare en front med 16 stk blå LED (dvs diskene) som lyser opp rommet gjennom mønsteret i rackdøra ;D

Terka

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2007
    Antall liker
    3
    marsboer skrev:
    Skal vise et bilde når den står ferdig sammensatt i racket igjen så blir du nok frelst du også!
    Faktisk bare en front med 16 stk blå LED (dvs diskene) som lyser opp rommet gjennom mønsteret i rackdøra ;D
    Hvor mye tid og kronasje har du investert i serveren? Tror helt klart at det både er inspirerende og tilfredsstillende å få bygget en slik selv. Dog var målet her å få noe som "spilte rett ut av esken" og da er ikke det å bygge selv et alternativ. Det kabinettet dit er det nok ikke alle som kunne dradd i hus! (Har selv egen bod med reservert plass for denne type hardware.)

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    Hvor mange klienter støtter WHS ut av boksen...?

prnesse

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2005
    Antall liker
    328
    Sted
    Southwest
    Torget vurderinger
    2
    Har ikke du en egen tråd om din egen server Marsboer?
    Hva er vitsen med å komme med propagandaen din i denne tråden som tross alt handler om Netgear Ready NAS.
    Trodde at denne tråden skulle handle om det som overskriften henviser til.
    Er jeg stokk dum som har en Ready NAS er jo det i tilfelle mitt problem. Skulle jeg se oppleve å se lyset en vakker dag så kan jeg jo kikke innom tråden din.

M

marsboer

Gjest
    Uff da, var ikke vondt ment... se innlegget i forbindelse med whs vs nas diskusjonen.

Just4Fun

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.11.2005
    Antall liker
    29
    Sted
    Sauda
    Torget vurderinger
    1
    johnnygrandis skrev:
    Hvor mange klienter støtter WHS ut av boksen...?
    Server + 10 klienter. Klienter som streames til teller ikke med

M

marsboer

Gjest
    Terka skrev:
    marsboer skrev:
    Hvor mye tid og kronasje har du investert i serveren? Tror helt klart at det både er inspirerende og tilfredsstillende å få bygget en slik selv. Dog var målet her å få noe som "spilte rett ut av esken" og da er ikke det å bygge selv et alternativ. Det kabinettet dit er det nok ikke alle som kunne dradd i hus! (Har selv egen bod med reservert plass for denne type hardware.)
    Det tar ca 20 minutter fra jeg starter med blank OS-harddisk til alle tjenester på serveren er installert og oppe og går slik det skal (selvfølgelig fordi jeg har backup av konfigurasjonsfiler) så tiden ting tar nå er et ikke-tema.
    Dette går fordi jeg er knallhard på å ikke inkludere noe som ikke støttes i Debian GNU/Linux out-of-the-box slik at jeg må drive med kompilering av pakker/drivere, manuell installasjon og andre tilsvarende ikke-strømlinjeformede ting. Kan det ikke skaffes via aptitude blir det ikke installert for å si det slik.

Når det gjelder kostnad er det ikke noe særlig egentlig. Bruker billig standard desktop hardware. Det som koster er rackmontering, hotswap-bays og mange (dvs flere enn de integrerte 5-6) s-ata porter med høy ytelse.
    Ingen av disse tingene trenger man egentlig og det er noe jeg har fordi jeg er nerd. Tilsvarende HW-som jeg har minus det ovennevnte koster omlag 4500,- (dvs HK, CPU, RAM, Intel NIC og et egnet chassis med PSU som ikke skal rackmonteres)

Disker holder jeg utenom siden det er noe man må ha på NAS også og er avhengig av behov.

Oppsummert:
    Tiden det tar å sette opp ting er ca null når man har skjønt hvordan ting fungerer. Tiden det tar å lære seg det som trengs er imidlertid svært lang, men riktignok interessant, om man ikke har noen erfaring med tilsvarende fra før. I tillegg kreves evnen til å se helheten og planlegge smart for å unngå vanlige feller.
    Kostnad: Alt i fra billig (3000,- før disker) til dyrt (20k+) avhengig av graden av "seriøsitet" når det gjelder spesielle serverfeatures (dvs rack, HW-raid, hot-swap, UPS, mange disker osv)

Konklusjon:
    Overhodet ikke anbefalt om du i det hele tatt vurderer å kjøpe NAS med mindre du føler at du kommer til å bli spesielt interessert i nær fremtid.
    Da er du rett og slett ikke rett person. Når man sitter med en del kunnskap/erfaring på området vil på en måte en NAS aldri være et reellt alternativ til server. Tenker du at en NAS faktisk er dette så er NAS det rette for deg.

Merk at dette gjelder Linux og ikke WHS som er et helt annet dyr når det kommer til læringskurve.

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    prnesse skrev:
    Har ikke du en egen tråd om din egen server Marsboer?
    Hva er vitsen med å komme med propagandaen din i denne tråden som tross alt handler om Netgear Ready NAS.
    Trodde at denne tråden skulle handle om det som overskriften henviser til.
    Er jeg stokk dum som har en Ready NAS er jo det i tilfelle mitt problem. Skulle jeg se oppleve å se lyset en vakker dag så kan jeg jo kikke innom tråden din.
    Ja en kan jo lure.....-

Terka

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2007
    Antall liker
    3
    Hehe! Marsboer vil da bare opplyse folket om alternativer til ReadyNAS (f.eks WHS) slik at man er sikker på sine valg av server når man til slutt velger en ReadyNAS! ;D Han er ikke ute etter å misjonere for egen løsning. Desuten har blandt annet jeg stilt han en del spørsmål i denne trådensom han da svarer på.

Marsboer; Jeg er enig i konklusjonen din.
    For "vanlige" folk så er det ikke bare tiden det tar å sette opp en løsning slik du har, det er bestilling av "riktig" utstyr, innhente "know-how", usikkerhet rundt om man kobler det riktig og installerer OS og drivere riktig osv. Summert opp tar dette en del tid og inneholder en del usikkerhet for en person uten datakyndighetet over gjennomsnittet. Å gå for enten WHS eller en annen NAS er derfor det enkleste og tryggeste, spesiellt om man da kun er ute etter få noe som server musikk til anlegget og dette skal være tilnærmet klart "ut av esken".
    Jeg valgte å gå for ReadyNAS da denne virket å ha det beste "prof of concept" og omtaler på nettet. WHS-løsning var også innom vurderingen men det gav ikke den riktige magefølelsen. (Har vært MS ekspert på jobben noen år og vet at MS nå har mange bra løsninger men valgte likevel å gå for en annen løsning til hjemmebruk.)

Kort oppsummert så har jeg valgt ReadyNAS forran andre løsninger til mitt bruk og er kjempefornøyd med det (Og denne tråden for ReadyNAS)! :)

M

marsboer

Gjest
    johnnygrandis skrev:
    Terka skrev:
    1 min og 18 sek.. for full scan ;D
    Den Pro`en er bare helt RÅ!

Syntes denne You Tube videoen forklarer hvilke hastigheter en kan forvente seg av Pro`en.
    Flott at de har satt inn en ekte PC-CPU i den! Da blir den plutselig litt mer brukandes.
    Ble imidlertid fascinert over at de var så entusiastiske over hastigheten. Filserveren her hjemme ligger i følge benchmarks på rundt 460 MB/s skriv og over 500MB/s les i gjennomsnitt med seks ordinære 7200RPM PC-harddisker i RAID5. Det nest raskeste disksystemet her klarer ikke å lese mer enn 286MB/s kontinuerlig så dette er det raskeste jeg har sett av gjennomsnittlig skrivehastighet i praksis ved kopiering av en ~49GB stor blu-ray ripp fra software RAIDet til HW-raidet mitt. Det tok 2 minutter og 46 sekunder å kopiere fila på 49GB.
    Det tar 15,3 sekunder å lese inn tag'ene for hele musikkbiblioteket på 6800 FLAC-filer i mp3tag over nettverket (høyreklikker på musikkmappa og velger mp3tag via en delt mappe (SMB))

Selv software RAID5et mitt (rett på billig hovedkort med Linux mdadm) med 4 stk 7200RPM disker ligger på over 160MB/s gjennomsnittlig skrivehastighet og nærmere 300MB/s les dersom jeg kopierer større filer.

Gigabit-nett klarer forøvrig 10-20MB/s mer enn 100MB/s, selv med SMB/CIFS.
    Men en hastighet på rundt 100MB/s er jo uansett veldig bra i forhold til andre NAS på markedet! Prisen på 8000,- uten disker er imidlertid veldig stivt med tanke på ytelsen, selv om man også får seks harddiskplasser i hot swap bays. Her betaler man nok en god del for å få en fin og brukervennlig integrert totalpakke med akseptabel ytelse innenfor gitt begrensning (gigabit-nett)
    Dette går definitivt rette veien, og dette er så langt jeg kan se NASen å kjøpe per i dag.

SveinS

Medlem
    Ble medlem
    23.10.2008
    Antall liker
    0
    Hjelp med ReadyNas Duo og Win7

Hei jeg har et problem jeg ikke blir klok på. Jeg har installert Win7 Eval Copy Build 7100 på en laptop med 1GB ram. Jeg har en NETGEAR RangeMax Dual Band Wireless-N router. Laptop med Win7 har G trådløst nett. Jeg har to andre PC'r på nettet, en laptop med WinXP og G nett, en Stationer med Vista og N nett.

Problemet er at laptoppen med Win7 er veeeeldig treg mot ReadyNas Duo, men mot de to andre maskinene er det "normalt". Testa med en katalog med 4 bilder fra et EOS450 kamera, la den inn på nas og de to andre PC'ene i nettet. Fra PC'ene leser Win7 laptoppen bildene med den hastigheten jeg forventer, mens fra ReadyNas stopper det nesten helt opp.

Noen som har en formening om hva som skjer? Er ikke ReadyNas klar for Win7 ?

På forhånd takk for eventuell hjelp :)

Svein

Terka

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2007
    Antall liker
    3
    SveinS, hvordan er lese/skrive-hastiheten mot ReadyNAS'en fra de andre PC'ene? Går det like tregt fra dem? Opplever du at hastgheten har endret seg etter at du satte opp 'ny' pc i nettet med W7?

SveinS

Medlem
    Ble medlem
    23.10.2008
    Antall liker
    0
    Terka skrev:
    SveinS, hvordan er lese/skrive-hastiheten mot ReadyNAS'en fra de andre PC'ene? Går det like tregt fra dem? Opplever du at hastgheten har endret seg etter at du satte opp 'ny' pc i nettet med W7?
    De to andre PC'ene virker fint mot readynas, Streamer mpeg2 filer som er rippa direkte fra DVD uten problem på begge både på g og n trådløst nett.

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    Da var NVX en i hus, kvalitetsfølelelsen er tilstede for å si det sånn.
    Driver og Resyncer diskene nå så jeg har ikke fått prøvd ut så mye.
    Enkel å sette opp ingen som helst problemer.- Nesten som Mac maskinene `plug and play` ;D

Vedlegg

prnesse

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2005
    Antall liker
    328
    Sted
    Southwest
    Torget vurderinger
    2
    Sexy! ;D
    Er nvx en ny versjon etter Duo? Ser som at det er 2 disker.

M

marsboer

Gjest
    C:???

Kjører den en eller annen form for Windows?
    Er jo kun OS fra Microsoft som bruker denne typen henvisninger på diskpartisjoner.

Hadde trodd det skulle være mer i henhold til Linux/BSD standarden, dvs /dev/xxx

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    prnesse skrev:
    Sexy! ;D
    I NVX en er det plass til 4 disker,- Modellen ligger mellom Pro`en og NV+ en.

Testet en filoverføring fra Macbooken til NVX en (mens den sto og Resyncet disken) og klokket den inn til 52Mb/s uten å tweake på performance settings, syntes dette er meget bra og det holder for meg i massevis.....

Litt skuffende er det at jeg syntes enheten lager mer støy enn det jeg trodde den skulle gjøre så jeg må muligens strekke kabel ned til kjelleren og plasere den der,.- vil ett kabeltrekk på 20-25 meter være med på og redusere hastigheten i vesentlig grad?

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    marsboer skrev:

Er jo kun OS fra Microsoft som bruker denne typen henvisninger på diskpartisjoner.

Hadde trodd det skulle være mer i henhold til Linux/BSD standarden, dvs /dev/xxx
    He He, lurte litt på det samme der.....

V

vredensgnag

Gjest
    johnnygrandis skrev:
    prnesse skrev:
    Sexy! ;D
    I NVX en er det plass til 4 disker,- Modellen ligger mellom Pro`en og NV+ en.

Testet en filoverføring fra Macbooken til NVX en (mens den sto og Resyncet disken) og klokket den inn til 52Mb/s uten å tweake på performance settings, syntes dette er meget bra og det holder for meg i massevis.....

Litt skuffende er det at jeg syntes enheten lager mer støy enn det jeg trodde den skulle gjøre så jeg må muligens strekke kabel ned til kjelleren og plasere den der,.- vil ett kabeltrekk på 20-25 meter være med på og redusere hastigheten i vesentlig grad?
    Nei. Jeg har 25 m cat5 fra min til min Mac mini, og det går helt fint. Data spruter på plass i begge retninger. Syns jeg fikk stø hastighet (samme høye alltid) når jeg oppgraderte internminnet i min NV+.

Terka

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2007
    Antall liker
    3
    marsboer skrev:

Når man setter opp shares, backup jobber osv så er notasjonen /xx/yy/zz.
    Det som står i displayet er kun for å gi best status. Hadde det vært bedre om det stod x/94.5% ? ;D

M

marsboer

Gjest
    Terka skrev:
    marsboer skrev:

Når man setter opp shares, backup jobber osv så er notasjonen /xx/yy/zz.
    Det som står i displayet er kun for å gi best status. Hadde det vært bedre om det stod x/94.5% ? ;D
    Hehe, nei. Bare litt merkelig å bruke C: når dette ikke brukes internt uansett. Var egentlig bare nysgjerrig om MS hadde en finger med i spillet på ReadyNASen.

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    Da har jeg strekt kabel ned i kjelleren ca 20 meter og merker egentlig ingen som helst degradering av hastighet på filoverføringer, alt skjer raskt og spontant og det er er en fryd å bruke enheten. Synology Nas enheten min blir parkert på alle punkter når det kommer til ytelse kanskje ikke så rart da denne kostet en fjerdedel.
    Slet litt med å få satt opp Email Alert sendinger men etter å ha lest på Netgear sine forum sider brukte jeg min Gmail konto og fikk satt den opp ved å bruke port 587, syntes det er en fordel å kunne motta email alerts siden enheten står såpass langt unna og Frontview blir mindre og mindre brukt.
    Har nå fått Konsolidert hele iTunes bibloteket mitt til enheten og er godt igang med Video mappen min,- So far so good...

prnesse

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2005
    Antall liker
    328
    Sted
    Southwest
    Torget vurderinger
    2
    johnnygrandis skrev:
    Da har jeg strekt kabel ned i kjelleren ca 20 meter og merker egentlig ingen som helst degradering av hastighet på filoverføringer
    Da måtte du ha trukket over 100 meter hvis jeg husker riktig.

coolbiz

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Antall liker
    5.059
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    prnesse skrev:
    johnnygrandis skrev:
    Da har jeg strekt kabel ned i kjelleren ca 20 meter og merker egentlig ingen som helst degradering av hastighet på filoverføringer
    Da måtte du ha trukket over 100 meter hvis jeg husker riktig.
    Eller hatt for skarpe bøyer på den.

M

marsboer

Gjest
    Hastigheten på ethernet over kobber reduseres ikke gradvis ved lengre strekk. Det som skjer er at hastigheten er helt konstant (opp mot 100m med god og hel kobberkabling, f.eks CAT6) helt til pakketap inntreffer. Når dette skjer går det raskt nedover og ustabilitet vil inntreffe. Med dårlig kabling vil man få slike problemer som at utstyret ikke lenger klarer å auto-negotiate seg frem til gigabit lengre slik at man må manuelt tvinge kortet til 10 eller 100Mbit for å få opp linken. Gigabit krever forøvrig alle 8 ledere i TP-kabelen, mens 10/100 krever bare fire. Gigabit er som en følge av dette enda mer hårsår på dårlig kabling på lengre strekk (i tillegg til at den økte hastigheten stiller større krav)

Baard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Antall liker
    957
    Torget vurderinger
    1
    Fan - fan. Er så trøtt på at alt må sjekkes i hue og ræva før man gjør noe.

Har en Pro som tusler og går med 2 stk. Seagate på 1,5T. Tenkte å fullbestykke serveren, er jo så stusselig med 4 tomme slots. Bestilte 4 stk. WB 2T RE4 - installerte og fyrte opp. Med X-Raid så er jo dette kurant.

Men nei - Pro gikk i "evigheter" - forkastet de nye diskene og gikk i Resync og mistet innholdet på Seagatene.
    Se leser jeg av fotnotene inne på Compatibility List at Pro ikke er klar for 2TB disker fra WD og det må installeres en programsnutt. Hælvete.

Så til spm:
    Hvor skal jeg skal denne program snutten installeres et sted i Netgear mappa?

Footnotes
    6 The WD 2TB RE4 – GP drive is currently only qualified on the following systems: NVX, NVX Pioneer, 2100, Pro Business and Pro Pioneer . Support for the NV+, Duo and 3200 to follow. When using these drives the following add-on must be installed (this code will be included in the next RAIDiator releases).

http://www.readynas.com/?page_id=82

Terka

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2007
    Antall liker
    3
    Dersom det er en "add-on" så skal den vel bare lastes inn på samme måte som f. eks ny versjon av squeezecenter?

Baard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Antall liker
    957
    Torget vurderinger
    1
    Mer som inguz vil jeg si, la programsnutten i netgear mappa. Uansett, nå funker Pro med 2TB disker fra WD.

Terka

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2007
    Antall liker
    3
    Baard skrev:
    Mer som inguz vil jeg si, la programsnutten i netgear mappa. Uansett, nå funker Pro med 2TB disker fra WD.
    Kjører du inguz/romkorreksjon på Pro'en?

Baard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Antall liker
    957
    Torget vurderinger
    1
    Terka skrev:
    Baard skrev:
    Kjører du inguz/romkorreksjon på Pro'en?
    Gjør nok ikke det - gjør meg bare kjent med inguz som plug-in og leker litt med EQ.

TAF

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.06.2006
    Antall liker
    434
    Torget vurderinger
    14
    Hei folkens.

For noken år tilbake så brukte eg bitcomet til å laste ned musikk,men det er så lenge side at eg har heilt gløymt korleis eg gjorde dette.

Nå har det slik at eg har ein ReadyNAS Duo og kan noken med enkle ord forklare meg korleis man bruker den torrent funksjonen på ligger på denne?

Mvh
    TAF

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    Ønsker å slippe å skrive brukernavn og passord ved reboot av Windows 7 når jeg skal inn i Shares som ligger på ReadyNasen.

Har skjønt det slik at det går ann å kjøre en Batch fil.I Netgear sin FAQ står det slik:

» How do I get ReadyNAS shares to automatically appear on my Windows PC on startup?
    You can create a batch file with the following contents:

net use e: \$hostname\$sharename $password /u:$sharename /persistent:no

and place it in your Startup menu.

Alternatively, you can use "Map Network drive" under "Tools" menu in File Explorer , and check "Reconnect at login" option.

When you are using Windows Vista, "Map Network drive" GUI menu is at right-click on Computer in Start menu. You can also map sub-folder to drive. If you want to mount entire share to drive, you just need to right click on the sahre and select "Map Network Drive...".

Jeg lurer på hva jeg skriver etter passord, altså her... /u:$sharename /persistent:no

Så går jeg inn på >kjør>cmd>limer inn batch fila og trykker enter??
    Ser de skriver "place it in your startup meny" Lurer litt på hvor denne menyen er....

Så langt kommer jeg da, hva skriver jeg istedenfor sharename /persient:no?

\$ReadyNas\$Hjemme $xxxxxx /u:$sharename /persistent:no

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    Vel, fikk det til etter litt knoting.
    Brukte denne guiden,-

http://www.computerhope.com/batch.htm#01

Til info for andre som ønsker å slippe å måtte gå inn med passord og brukernavn etter hver jævla boot.
    Windows i ett nøtteskall,- hvorfor gjøre det lett når en kan gjøre det vanskelig.... ::)

noruego

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Antall liker
    7.880
    johnnygrandis skrev:
    Vel, fikk det til etter litt knoting.
    Brukte denne guiden,-

http://www.computerhope.com/batch.htm#01

Til info for andre som ønsker å slippe å måtte gå inn med passord og brukernavn etter hver jævla boot.
    Windows i ett nøtteskall,- hvorfor gjøre det lett når en kan gjøre det vanskelig.... ::)
    Nå vet jeg ikke hvor vanskelig det er å åpne RAIDar, velge 'Explore' for deretter å høyreklikke ønsket mappe og velge 'Map Network Drive' med 'Reconnect at login'? Faktisk er denne enkle prosedyren det første jeg savnet da jeg skulle koble MacBook Proen til ReadyNASen...

Edit: med forbehold om at dette fortsatt gjelder også i Win 7

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn