Hei
Et eks. fra MIN hverdag.
Stereoen har stått på med NRK P2 hele dagen.
I ettermiddag har min Panasonic VT30 også stått på med lyd fra LG
LG HX906SB | Lyd & Bilde
Hele dagen har sibilanter vært påtrengende på stereoen.
Når folket kommer hjem og setter på noe varme bedres dette,men øker vesentlig når nyhetene begynner.
Dette stemmer overens med MÅLT STIGENDE overharmoniske,MEN dette er heller ikke hele sannheten.
Når F.eks. Asbjørn registrerer hva han beskriver som hardhet i lyden er dette noe jeg gjenkjenner.
Tiltagende hardhet i lyden og problemer med bl.a sibilanter bl.a. er også til tider TILSTEDE ved relativt lave verdier,min tanke er da at det også er andre komponenter mht. spenningskvaliteten som fremprovoserer dette.
Sibilanter og hardhet er noe som som til tider er HELT fraværende og ER til tider fraværende om elektronikken kommer fra Lauvland,Electrocompaniet,Consonance,Belles,LG,Meridian,Sugden eller Mark Levinson.
Min teori er at også strømkabler er med på å minske/øke dette.Elektronikken reagerer også forskjellig på dette,og det KAN virke som
Kl D er mere følsomt for uønsket problemer mht. spenningskvaliteten.De som har klart seg best er Lauvlands 12w Kl A og ML.
Begge låt i utgangspunktet "mørkt"......
Disse "andre" komponenter vil forhåpentligvis komme for dagen dersom det er som forespeilet fra NVE at SINTEF ved Helge Seljeseth
kommer med sitt måleutstyr.
Både Isotek mini sub,Consonance nettfiltre ha hjulpet.PS Audio PPP takler ikke nettet og PurePower 2000i har hvert det beste hjelpemiddelet.
Ujordet stikk har også fungert bedre en jordet.
PPPen fungerer andre steder.
Jeg mener at det er for mange variabler angående lyd.Kabel forskjeller ble ikke helt tydelige før de akustiske forholdene ble bedre.
Både akustikken OG spenningskvaliteten er helt avgjørende for hva en opplever lydmessig.
"Fordelen" hos meg er den STORE variasjonen i spenningskvaliten.Dette gjør at jeg gjenkjenner lignende symptomer andre steder.