Selv har jeg vel rundt 20.000 i nettkabler og har ikke følt meg lurt ett øyeblikk. det gav umiddelbar effekt hjemme hos meg, men jeg kan alikevel ikke forklare hvorfor da det i bunn og grunn ikke skulle ha noe og si når det er den siste meteren.
Mvh.Elektriker
Er du elektriker?
En overtroisk en?
Godt å høre fra andre som også i blant satser på det en "tror" er best ;D
Jeg "oppgraderte" min opprinnelige nettkabel fra "medfølgende" til en EKKJ versjon og føler meg rimelig sikker på at det virkelig var en oppgradering.
Dette ble gjort litt etter en "overbevisning" av et innlegg om nettopp dette med viktigheten av at ikke medfølgende alltid er bra nok.
Dette var et innlegg (review) på AudioAsylum om nettopp min (da) effektfortserker Musical Fidelity A 300 og vedkommende knosentrerte seg om viktigheten av netkabelen siden de andre hadde skrevet nok (og godt) om selve forsterkeren.
Etter dette har jeg alltid brukt secondmarket nettkabler og det uten at jeg i særlig grad har brydd meg for mye om å finne ut av hvorvidt det
er en oppgradering (som eventuelt) vil være verdt investeringen eller ikke.
Det har jeg gjort fordi jeg enkelt og greit er noe lat av meg og ikke alltid veldig nysgjerrig på å finne sannheten og dermed bruke all den tid det gjør for å finne ut av det.
Når det gjelder netkabler, så har jeg faktisk litt problemer med å skjønne (og tro) at det skal være særlig forskjell så lenge den har et godt tverrsnitt og er godt skjermet og gjerne godt og solid bygget :
Derfor tok jeg den avgjørelsen å kjøpe PS Audio netkabler til mine "viktigste" komponenter, dette fordi de virket å være svært godt bygget og skjermet og med solid tverrsnitt.
Jeg tok meg ikke tid til å drive uttesting mye fordi jeg ikke tror forskjellen er alt for stor de forskjellige i mellom.
En kan fort bruke mer tid på å finne ut av slikt enn om en jobber litt ekstra (overtid) og kjøper en godt bygget og godt skjermet netkabel som PS Audio for de pengene en da tjener ekstra :
Så kan en jo nevne "good feeling" faktoren som for meg gjorde valget enkelt, mens andre faktisk ønsker å velge Fat LMC av samme grunn.
Jeg har de begge og angående "feeling good" faktoren så har jeg gjort meg opp en mening om hvilken som gir mest av det.
Jeg har også "snekret" meg div.supra kabler for dvd,riia,tvtuner o.l.
Det er likevel en ting jeg virkelig lurer på og det er hvordan en netkabel kan påvirke lydgjengivelsen frekvensmessig sett?
En ting kan være at en nettkabel ikke må være en flaskehals strømmessig sett og bør være skjermet, men hvordan kan en nettkabel sitt kvadrat (over 2,5 -4) påvirke hvorvidt en får + - i diskantnivået ut av ht.?
Jeg legger inn en link til PS Audio som nå lanserer en ny serie med netkabler og her er det en del å lese om både det ene og det andre.
Noen av teoriene/ påstandene kan jeg kanskje la meg påvirke til å tro på desom det hadde vært snakk om kabler som er medvirkende til signalbefraktning, men netkabler derimot har jeg noe problemer med å forstå.
Særlig da påstanden deres om at når nettkabelen blir for tykk (stort kvadrat) så vil dette påvirke diskanten (hørt) negativt.
Mc Laren det er tid for å bytte ;D, jeg kan sikkert overta de du har for en rimelig penge, eller bytte mot LP boks Carl Nielsen
PS Audio er ikke billige, men sammenlignet med mange så er de virkelig solide og forseggjorte (les sjøl) og likevel billigere enn mange alternative (konkurrenter].
At de nå blir lettere å bruke( behandle) er nok den største forbedringen vil jeg tro.
http://www.psaudio.com/products/xstream_power_statement_sc_overview.asp
mvh.KW