Det ante meg at dette kom
Så hvis jeg klarer å syntetisere en plasttype som er diamagnetisk så kaster du silken din?
Jeg har faktisk kastet silken. Jeg bruger NLE guld kabler som signalkabler og NLE 5 kvt. sølv højttalerkabler. Og har skiftet Duelunds 0,75 kvt. til basserne internt. Og de har et tyndt lag teflon.
Men silken er god, og jeg tror at jeg ville kunne lave det perfekte kabel og der skulle nok bruges silke.
NLE kablerne er meget afslørende for fejl i anlægget, og det betyder en større ombygning af min DVD, for at de kunne bruges.
På mit anlæg nr. 2 bruger jeg rent Duelund.
Af strømkabler bruger jeg Duelunds, da de aldrig er hørt bedre. Men det er hjemmebyg og ikke lovligt.
Der er altid en masse indveninger imod strømkabler, fordi der er lange kabler til trafostationen og produktion stedet. Men det har ikke noget med sagen at gøre, eller rettere mindre med sagen at gøre. Det drejer sig om strømmen ved forsyningstedet som er indgangen på trafoen. En teori siger, at det gælder om, at have 2,5 meter i et træk for at få elektronerne tilbage til deres normale virvar, hvor de sitrer og har en temmelig langsom hastighed op imod strømmens gevaltige hastighed.
Mvh.
Sven Palvig