T
tce-teams
Gjest
Kjøper ikke cder i det heile tatt , og har ikke gjort det på mangen år. Synes streaming fra spotify etc har blitt så bra at jeg er fornøyd med det.
Jeg har musikken min på tre forskjellige harddisker - som befinner seg på tre forskjellige steder i geografien. Broren min passer på den ene - mot hva han anser som en rimelig godtgjørelse, nemlig at han får spille musikken som ligger der. Med min backup nr. 2 har jeg en tilsvarende avtale med yngstemann, som altså ikke bor hjemme - og i forhold til ham har jeg også påtatt meg å passe på backup'en hans - selvfølgelig med samme ordning m.h.t. musikkspilling i min favør.Hva gjør du den dagen boligen brenner.....har du en backup eksternt?Rune: Hva gjør du den dagen du får et uopprettelig diskcrash og alle cd´er er borte?? Der vil iallefall ikke jeg havne..
CD'er brenner veldig godt. Vinylplater også. En harddisk kan man ta backup av og legge i bankboksen. Beste måte å ta backup av CD'er er... å rippe dem til en harddisk som man legger i bankboksen. Og da kan man like gjerne spille dem fra disk også, siden min erfaring er at CD'er låter bedre på den måten.Og hva skjer med CDene den dagen boligen brenner ......Hva gjør du den dagen boligen brenner.....har du en backup eksternt?Rune: Hva gjør du den dagen du får et uopprettelig diskcrash og alle cd´er er borte?? Der vil iallefall ikke jeg havne..
Der mener jeg du tar feil. Det har vært noen år som var ille, først på 2000-tallet særlig, men etter nyutgivelsen av Beatles-katalogen i 2009 snudde dette. Loudness war har blitt et mye mindre problem etter det. Nok en gang viste The Beatles verden veien.Kjøper ikke cd. Elendig lydkvalitet på dagens musikk. Bortkastede penger.
Hæ??Der mener jeg du tar feil. Det har vært noen år som var ille, først på 2000-tallet særlig, men etter nyutgivelsen av Beatles-katalogen i 2009 snudde dette. Loudness war har blitt et mye mindre problem etter det. Nok en gang viste The Beatles verden veien.Kjøper ikke cd. Elendig lydkvalitet på dagens musikk. Bortkastede penger.
Det er mye bedre lyd og dynamikk på cd-utgivelser nå enn det var først på 2000-tallet. Selv om man fortsatt finner utgivelser som er fullstendig ødelagt. Det viser at bransjen er på rett spor. Endelig.Hæ??Der mener jeg du tar feil. Det har vært noen år som var ille, først på 2000-tallet særlig, men etter nyutgivelsen av Beatles-katalogen i 2009 snudde dette. Loudness war har blitt et mye mindre problem etter det. Nok en gang viste The Beatles verden veien.Kjøper ikke cd. Elendig lydkvalitet på dagens musikk. Bortkastede penger.
Låter ikke bra? Du tuller nå? Og at tidligere cd-utgaver låter bedre? Det må være første gang jeg har hørt noen si. Du har hørt nyutgivelsene fra 09? De er fantastisk mye bedre enn de eldre.Den remastra Beatles-katalogen låter IKKE bra. Få heller tak i vinyl eller tidlige CD-utgaver. Loudness War er værre enn noen gang spør du meg...
Nå må du gi deg. At dynamikken er dårlig har lite med selve CD skiva å gjøre, men med innspillingen. Laster man ned en upsamplet utgave er forskjellene minimale. Laster man ned samme eller dårligere oppløsning er forskjellene ingen eller i CDens favør.Kjøper ikke cd. Elendig lydkvalitet på dagens musikk. Bortkastede penger.
samme her har backup en tre steder. Kjøper CDer, ripper og gir bort eller kasterJeg har musikken min på tre forskjellige harddisker - som befinner seg på tre forskjellige steder i geografien. Broren min passer på den ene - mot hva han anser som en rimelig godtgjørelse, nemlig at han får spille musikken som ligger der. Med min backup nr. 2 har jeg en tilsvarende avtale med yngstemann, som altså ikke bor hjemme - og i forhold til ham har jeg også påtatt meg å passe på backup'en hans - selvfølgelig med samme ordning m.h.t. musikkspilling i min favør.Hva gjør du den dagen boligen brenner.....har du en backup eksternt?Rune: Hva gjør du den dagen du får et uopprettelig diskcrash og alle cd´er er borte?? Der vil iallefall ikke jeg havne..
Jeg har hørt 2009 remasteren ja siden jeg kjøpte stereo-boksen. Utgivelsen er rensket for støy og unoter og all sjarm og varme. De gamle utgavene synes jeg har et liv som er gått helt tapt. Jeg mister lysten til å høre Beatles når jeg setter på den nye remasteren. Mindre dynamikk er det også på remasteren.Låter ikke bra? Du tuller nå? Og at tidligere cd-utgaver låter bedre? Det må være første gang jeg har hørt noen si. Du har hørt nyutgivelsene fra 09? De er fantastisk mye bedre enn de eldre.Den remastra Beatles-katalogen låter IKKE bra. Få heller tak i vinyl eller tidlige CD-utgaver. Loudness War er værre enn noen gang spør du meg...