Gjett hva som lyder best....
Kommer uansett aldri til å bli enige med de som baserer sin lytting på målinger i stedet for øret, så jeg fortsetter å stole på mine egne ører når jeg skal vurdere hva som lyder best.
Sist redigert:
At man blir lyttetrett av komprimert musikk, er jeg helt enig i. Likevel mener jeg det har blitt bedre de siste fire årene. Særlig de siste to.Nyere utgivelser kan ha bedre miks og ofte mer bass, men samtidig er dynamikken kvelt og volumet står i taket. Så det blir både bedre og dårligere. Personlig har jeg registrert at jeg blir litt fort lyttetrett å høre på veldig komprimert musikk.
..og de Sluket ikke vil ha kan doneres til undertegnede. Liker at det er fysisk. Betaler selvsagt portoen og utgiftene til pakking.CD's kan doneres til undertegnede - jeg holder på å bygge et massivt CD-arkiv.
Nå forklarer syncrolux hvorfor han ikke liker de nye skivene I TILLEGG til at han legger frem en måling, syns veldig synd på deg og andre så må gå igjennom livet å ha så vondt for det..Gjett hva som lyder best....
Kommer uansett aldri til å bli enige med de som baserer sin lytting på målinger i stedet for øret, så jeg fortsetter å stole på mine egne ører når jeg skal vurdere hva som lyder best.
Nå forklarer syncrolux hvorfor han ikke liker de nye skivene I TILLEGG til at han legger frem en måling, syns veldig synd på deg og andre så må gå igjennom livet å ha så vondt for det..Gjett hva som lyder best....Gjett hva som er hva av 2009 remaster og ikke....
Du må jo bare late som at han "baserer sin lytting på målinger" til du blir blå, men det var ikke det han skrev, skjønner ikke hvorfor man gidder å henge på forum når man ikke klarer å forholde seg til det som blir skrevet..Nå forklarer syncrolux hvorfor han ikke liker de nye skivene I TILLEGG til at han legger frem en måling, syns veldig synd på deg og andre så må gå igjennom livet å ha så vondt for det..Gjett hva som lyder best....Gjett hva som er hva av 2009 remaster og ikke....
Syns vel mer synd på deg, som må komme med slike kommentarer.
Jeg sa jeg var uenig med han. Og det står jeg på, måling eller ei.
Forsto du det nå? Eller har du tungt for det?
Ja, ja... Den satt, du.Du må jo bare late som at han "baserer sin lytting på målinger" til du blir blå, men det var ikke det han skrev, skjønner ikke hvorfor man gidder å henge på forum når man ikke klarer å forholde seg til det som blir skrevet..Nå forklarer syncrolux hvorfor han ikke liker de nye skivene I TILLEGG til at han legger frem en måling, syns veldig synd på deg og andre så må gå igjennom livet å ha så vondt for det..
At det er mulig. Ta en titt i speilet.Nå forklarer syncrolux hvorfor han ikke liker de nye skivene I TILLEGG til at han legger frem en måling, syns veldig synd på deg og andre så må gå igjennom livet å ha så vondt for det..Gjett hva som lyder best....
Kom gjerne tilbake til denne diskusjonen når du er ferdig på ungdomsskolen.Ja, ja... Den satt, du.Du må jo bare late som at han "baserer sin lytting på målinger" til du blir blå, men det var ikke det han skrev, skjønner ikke hvorfor man gidder å henge på forum når man ikke klarer å forholde seg til det som blir skrevet..Nå forklarer syncrolux hvorfor han ikke liker de nye skivene I TILLEGG til at han legger frem en måling, syns veldig synd på deg og andre så må gå igjennom livet å ha så vondt for det..
Drittprat kaller jeg slikt!
Hvorfor det, jeg klarte hvertfall å se at det var 2 momenter i det som ble fortalt, skjønner ikke hvorfor man skal få helt spasmer bare man ser en måling og "glemme" alt annet.At det er mulig. Ta en titt i speilet.Nå forklarer syncrolux hvorfor han ikke liker de nye skivene I TILLEGG til at han legger frem en måling, syns veldig synd på deg og andre så må gå igjennom livet å ha så vondt for det..Gjett hva som lyder best....
Mvh
Roysen
Det har ikke jeg lagt merke tilDet er mye bedre lyd og dynamikk på cd-utgivelser nå enn det var først på 2000-tallet. Selv om man fortsatt finner utgivelser som er fullstendig ødelagt. Det viser at bransjen er på rett spor. Endelig.Hæ??Der mener jeg du tar feil. Det har vært noen år som var ille, først på 2000-tallet særlig, men etter nyutgivelsen av Beatles-katalogen i 2009 snudde dette. Loudness war har blitt et mye mindre problem etter det. Nok en gang viste The Beatles verden veien.Kjøper ikke cd. Elendig lydkvalitet på dagens musikk. Bortkastede penger.
Man kan jo fortsatt gjøre det på kompaniet da, men utvalget har vel blitt mindre? Blir ikke til at jeg gjør det så ofte nå så jeg kan også savne gleden av å stå opp en lørdag morgen og kjenne på gleden av å dra ned til byen og sjekke ut musikk i sjappa. Alikevel synes jeg er søttan så mye mer praktisk å lytte på nye album hjemme uten å måtte få hjelp av andre.Savner tiden da man helt ubesværet kunne snuble inn i ei sjappe, labbe rundt og plukke ut noen cd-er, prøvehøre litt, kanskje fange opp noe nytt og interessant over høyttalerne i sjappa.... Eller få/gi nye cd-er i gave på bursdagen eller til jul.
Tror ikke det er noe Sluket ikke vil ha. Han har valgt nicket med omhu...og de Sluket ikke vil ha kan doneres til undertegnede. Liker at det er fysisk. Betaler selvsagt portoen og utgiftene til pakking.CD's kan doneres til undertegnede - jeg holder på å bygge et massivt CD-arkiv.
Popcorntime?Kom gjerne tilbake til denne diskusjonen når du er ferdig på ungdomsskolen.Ja, ja... Den satt, du.Du må jo bare late som at han "baserer sin lytting på målinger" til du blir blå, men det var ikke det han skrev, skjønner ikke hvorfor man gidder å henge på forum når man ikke klarer å forholde seg til det som blir skrevet..
Drittprat kaller jeg slikt!
Jeg kjøper ihvertfall lossless fra nettet, men jeg kjøper (stort sett) bare klassisk. Hos Hyperion kan du velge om du vil ha mp3, FLAC eller ALAC. Prisen er den samme for alle 3. Du kan kjøpe 24-bits versjoner også, men det er noe dyrere.Men får vi ikke snart kjøpe lossless fra nettet også? Har trodd at det skulle komme. Universial sjefen i Norge sa til meg at det skulle komme om noen år for noen år siden.
Kan gjerne quote denne her, lars_erik hopper elegant bukk over store deler av innlegget og konkluderer hvordan andre lytter basert på at det blir postet en dynamikkmåling for å underbygge EN del av forklaringen.syncrolux skrev:Jeg har hørt 2009 remasteren ja siden jeg kjøpte stereo-boksen. Utgivelsen er rensket for støy og unoter og all sjarm og varme. De gamle utgavene synes jeg har et liv som er gått helt tapt. Jeg mister lysten til å høre Beatles når jeg setter på den nye remasteren. Mindre dynamikk er det også på remasteren.
WiMP HiFi og lignende strømmetjenester med tapsfritt komprimert CD-kvalitet vil sannsynligvis ta brorparten av dette markedet. Sannsynligvis vil nedlasting av kjøpte filer være en nisje akkurat som fysiske medier. De fleste, inkl. mange på HFS, er jo faktisk allerede fornøyd med dagens WiMP og Spotify.Jeg kjøper ihvertfall lossless fra nettet, men jeg kjøper (stort sett) bare klassisk. Hos Hyperion kan du velge om du vil ha mp3, FLAC eller ALAC. Prisen er den samme for alle 3. Du kan kjøpe 24-bits versjoner også, men det er noe dyrere.Men får vi ikke snart kjøpe lossless fra nettet også? Har trodd at det skulle komme. Universial sjefen i Norge sa til meg at det skulle komme om noen år for noen år siden.
Nå er det ikke nødvendig å få blåknute på trusene selv om noen foretrekker lytteinntrykk fremfor målinger heller, og det er slett ikke grunn til å synes synd på noen. Det handler om å bli tørr bak ørene og forstå at dette er subjektive preferanser samme hva målingene måtte vise.Hvorfor det, jeg klarte hvertfall å se at det var 2 momenter i det som ble fortalt, skjønner ikke hvorfor man skal få helt spasmer bare man ser en måling og "glemme" alt annet.At det er mulig. Ta en titt i speilet.Nå forklarer syncrolux hvorfor han ikke liker de nye skivene I TILLEGG til at han legger frem en måling, syns veldig synd på deg og andre så må gå igjennom livet å ha så vondt for det..
Mvh
Roysen
Du klarer fortsatt ikke se at det ble lagt frem subjektive lytteintrykk i TILLEGG til en måling for å underbygge argument om manglende dynamikk...Nå er det ikke nødvendig å få blåknute på trusene selv om noen foretrekker lytteinntrykk fremfor målinger heller, og det er slett ikke grunn til å synes synd på noen. Det handler om å bli tørr bak ørene og forstå at dette er subjektive preferanser samme hva målingene måtte vise.Hvorfor det, jeg klarte hvertfall å se at det var 2 momenter i det som ble fortalt, skjønner ikke hvorfor man skal få helt spasmer bare man ser en måling og "glemme" alt annet.At det er mulig. Ta en titt i speilet.Nå forklarer syncrolux hvorfor han ikke liker de nye skivene I TILLEGG til at han legger frem en måling, syns veldig synd på deg og andre så må gå igjennom livet å ha så vondt for det..
Mvh
Roysen
Mvh
Roysen
Nei man kan ikke det, enten så lytter man ikke med ørene eller så har man for billig stereoanlegg, eller gud forby begge deler.Fa.. til sutring... Kan ikke hver enkelt få kose seg med det en liker å styre med... Det være seg Wimp, Spotify, cd , vinyl eller spolebånd... Målinger er fint det, men dette er tross alt en individuell hobby med et sterkt subjektivt innslag... Målinger er fint det og KAN underbygge det en hører...Motsatt er det ikke alltid slik...Men om noen koser seg med det ene eller andre er ikke jeg den som skal påprakke min ufeilbarlighet ifht hobbyens mange fasetter... På tross av at målinger kanskje underbygger det jeg tror på, har jeg iallefall ydmykhet nok til å holde kjeft om vår fantastisk "rett" jeg har...
Greit å se "forbi" denslags argumentasjon vedr stereoanlegg... Den slags påstander er bare tåpelige...Og brukes gjerne av de som har kjøpt seg opp ifra et rack til 999,- og etterhvert fått råd til noe dyrt, og derav tror de besitter en sannhet.. Helt på trynet...Nei man kan ikke det, enten så lytter man ikke med ørene eller så har man for billig stereoanlegg, eller gud forby begge deler.Fa.. til sutring... Kan ikke hver enkelt få kose seg med det en liker å styre med... Det være seg Wimp, Spotify, cd , vinyl eller spolebånd... Målinger er fint det, men dette er tross alt en individuell hobby med et sterkt subjektivt innslag... Målinger er fint det og KAN underbygge det en hører...Motsatt er det ikke alltid slik...Men om noen koser seg med det ene eller andre er ikke jeg den som skal påprakke min ufeilbarlighet ifht hobbyens mange fasetter... På tross av at målinger kanskje underbygger det jeg tror på, har jeg iallefall ydmykhet nok til å holde kjeft om vår fantastisk "rett" jeg har...
Trur fleste parten her inne bruker ørene når di lytter.Nei man kan ikke det, enten så lytter man ikke med ørene eller så har man for billig stereoanlegg, eller gud forby begge deler.Fa.. til sutring... Kan ikke hver enkelt få kose seg med det en liker å styre med... Det være seg Wimp, Spotify, cd , vinyl eller spolebånd... Målinger er fint det, men dette er tross alt en individuell hobby med et sterkt subjektivt innslag... Målinger er fint det og KAN underbygge det en hører...Motsatt er det ikke alltid slik...Men om noen koser seg med det ene eller andre er ikke jeg den som skal påprakke min ufeilbarlighet ifht hobbyens mange fasetter... På tross av at målinger kanskje underbygger det jeg tror på, har jeg iallefall ydmykhet nok til å holde kjeft om vår fantastisk "rett" jeg har...
Den type argumentasjon foregår her hver dag av brukere med masse fartstid og innlegg her inne, her var det desverre noen som ikke syns en remaster av beatles var kjempestas, ergo hører man ikke med ørene.. Det som irriterte meg i dette tilfellet var at brukern var veldig konkret i forhold til hva han ikke likte med remastern, men dette blir glatt oversett..Greit å se "forbi" denslags argumentasjon vedr stereoanlegg... Den slags påstander er bare tåpelige...Og brukes gjerne av de som har kjøpt seg opp ifra et rack til 999,- og etterhvert fått råd til noe dyrt, og derav tror de besitter en sannhet.. Helt på trynet...Nei man kan ikke det, enten så lytter man ikke med ørene eller så har man for billig stereoanlegg, eller gud forby begge deler.Fa.. til sutring... Kan ikke hver enkelt få kose seg med det en liker å styre med... Det være seg Wimp, Spotify, cd , vinyl eller spolebånd... Målinger er fint det, men dette er tross alt en individuell hobby med et sterkt subjektivt innslag... Målinger er fint det og KAN underbygge det en hører...Motsatt er det ikke alltid slik...Men om noen koser seg med det ene eller andre er ikke jeg den som skal påprakke min ufeilbarlighet ifht hobbyens mange fasetter... På tross av at målinger kanskje underbygger det jeg tror på, har jeg iallefall ydmykhet nok til å holde kjeft om vår fantastisk "rett" jeg har...
Men ja, det er ørene vi hører med, og pyskoakustikk er ikke å kimse av...
Jeg vet det finnes, men for de fleste sjangre har jeg ikke sett denne muligheten. Jeg kjøper stort sett rock.Jeg kjøper ihvertfall lossless fra nettet, men jeg kjøper (stort sett) bare klassisk. Hos Hyperion kan du velge om du vil ha mp3, FLAC eller ALAC. Prisen er den samme for alle 3. Du kan kjøpe 24-bits versjoner også, men det er noe dyrere.Men får vi ikke snart kjøpe lossless fra nettet også? Har trodd at det skulle komme. Universial sjefen i Norge sa til meg at det skulle komme om noen år for noen år siden.
Helt enig, kos dere med cd, vinyl, wimp, eller hva du liker. Innspillingene blir bare bedre og bedre mens hørselen blir dårligere med årene.Fa.. til sutring... Kan ikke hver enkelt få kose seg med det en liker å styre med... Det være seg Wimp, Spotify, cd , vinyl eller spolebånd... Målinger er fint det, men dette er tross alt en individuell hobby med et sterkt subjektivt innslag... Målinger er fint det og KAN underbygge det en hører...Motsatt er det ikke alltid slik...Men om noen koser seg med det ene eller andre er ikke jeg den som skal påprakke min ufeilbarlighet ifht hobbyens mange fasetter... På tross av at målinger kanskje underbygger det jeg tror på, har jeg iallefall ydmykhet nok til å holde kjeft om vår fantastisk "rett" jeg har...