Noen som vil være med på et diy-rom i Horten

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• A

aardappeleter

Gjest
    Har avtalt haik med Habicht i morgen. Tar det egentlig for gitt at dette blir høydepunktet.

steinost

Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Antall liker
    9.820
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Ser veldig bra ut! Fins det en egen tråd om høyttalerne dine? Link?
    Svarer for ham.
    Er jo en veldig lang tråd.

Lateralus

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.11.2002
    Antall liker
    47
    Torget vurderinger
    0
    Svarer for ham.
    Er jo en veldig lang tråd.

Takk :)

bambadoo

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Antall liker
    11.905
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Må medgi at dette hadde vært utrolig kjekt å være med på men alene med 3 småjævler denne helgen så blir det noe vanskelig ;) Ha ei fantastisk horten helg med legendarisk service (ironi) fra hotellet

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    29.567
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Flott innsats og tråden følges her i fra Setesdal. Dette spiller helt sikkert bra (y)

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    7.934
    Sted
    Holmestrand
    Takker også vedkommende som bad om Maria Kannegaard Trio, et for meg nytt og spennende bekjentskap som akkurat nå er tonefylgje til kjøkkentjeneste for å sette mat på bordet til kvinnen i mitt liv som har jobbet i dag. 💝

Hornlyd

Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Antall liker
    11.554
    Torget vurderinger
    10
    Mange lurte på hvor man får tak i det billige forsterkerkortet.

Her er det. Man kan f eks koble på en enkel laptop smps på 19V DC.

Skal man opp i kvalitet og få et kort som tåler rundt 50V ser dette bra ut:

Og her er originalen:

Hvor mange watt man får ut av en TPA3255 kommer an på hvor mange volt man forer den med:

IMG_7296.jpeg

Hornlyd

Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Antall liker
    11.554
    Torget vurderinger
    10
    Takk til Tor-Arne og Roald for at jeg fikk være med :)

En liten tilleggskommentar her. Mange mente the shy hadde messas beste lyd. Det mener jeg og. Det morsomme var at vi på dette rommet fikk skvist inn mitt system som var messas billigste lyd 🤭

IMG_7312.jpeg

Legger ut litt info her for de som er interessert:

Sist redigert:

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    7.934
    Sted
    Holmestrand
    Mange lurte på hvor man får tak i det billige forsterkerkortet.

Her er det. Man kan f eks koble på en enkel laptop smps på 19V DC.

Skal man opp i kvalitet og få et kort som tåler rundt 50V ser dette bra ut:

Og her er originalen:

Hvor mange watt man får ut av en TPA3255 kommer an på hvor mange volt man forer den med:

Vis vedlegget 954314
    Takk. Jeg lurte. 🤗

W.Sand

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    4.878
    Sted
    moelv
    Torget vurderinger
    2
    Takk til Tor-Arne og Roald for at jeg fikk være med :)

Vis vedlegget 954313
    Dette låt brillefint fra en liten sak (8")!!!
    Gratulerer til Hornlyd som her demonstrerte hvordan DIY kan frembringe godlyd for et beskjedent beløp og Seas sine kvaliteter.
    En kommentar jeg overhørte var : " Hva driver de med de derre ( xxxxx) med borti gangen? Dette låter bedre".

Sist redigert:

Hornlyd

Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Antall liker
    11.554
    Torget vurderinger
    10
    Fikk som nevnt koblet opp Fantorangene etter at du reiste W.

De har mye av den samme old school bred baffel og papir signaturen som i mine bare enda bedre og mer av alt. Dypere, litt mer frigjort/luftig, mer lettdreven, litt mindre sting i diskanten (softdome kontra alu). Delefilteret satt og klangbalansen var ganske lik mine. Altså ikke moderne slank hifi lyd men den deilige som du kan lytte til i tiiiimevis.

Det er noe med stort old school papp element uten coating i diger kasse som låter frigjort med veldig kontrollert og naturlig gjengivelse i midbassen/nedre vokal/strykere etc etc. Og de funket også med infected mushrom. Journalist-Roy satt der en god stund rundt/etter stengetid og jeg synes jeg merket at journalist hjernen var skrudd av til fordel for kose-seg hjernen 😂

Enkelheten og ryddigheten i en toveis er befriende og i en så røslig konstruksjon får man bass også. Jeg tipper litt i øvre halvdel av 20Hz tallet.

Terningkast 6 og en høyttaler jeg hadde kjøpt sporenstreks med mindre jeg hadde vært så fiksert på å bygge selv. (Inselwind sa den kostet fiks ferdig 25* for de som er intr. Det er et kupp)

* messepris?

Og finishen var på høyde med det meste man kan kjøpe. Ekte finer på sidene og en oljet gjennomfarget mdf foran og bak med en sateng finish som ser og føles ut som en million 👍

Sist redigert:

W.Sand

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    4.878
    Sted
    moelv
    Torget vurderinger
    2
    Første dag unnagjort og bra respons. Vanskelig å få til det helt store, men lytterposisjonen med den gode stolen, ble det ganske ok.
    Ja, i godstolen var det mange hakeslipp å spore når Shy's mektige system regjerte. Bliesma BE/ AE og Seas ROY i kamphumør. En av messas topp- anlegg synes jeg.

duc916

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    3.026
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    3
    En ting med de tpa 3255 modulene:
    Inngangstrinnet / operasjonsforsterkeren er "gode gamle" 5532 opamp'en. Det er de to 8-bens DIL ic'ene som sitter i sokler. Og siden de sitter i sokler, så kan en i god DIY ånd bytte de med nyere (og bedre ?) opamper.
    Har ikke studert tech-noten til TI, så jeg vet ikke hva det kan bety for lyden...

Hornlyd

Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Antall liker
    11.554
    Torget vurderinger
    10
    Ja, i godstolen var det mange hakeslipp å spore når Shy's mektige system regjerte. Bliesma BE/ AE og Seas ROY i kamphumør. En av messas topp- anlegg synes jeg.
    HELT enig 👍

A

aardappeleter

Gjest
    På alle fornuftige parametre, klart og med stor margin det beste rommet. Jeg foretrakk forresten pinnestolen bak sittekomforten på første rad.

Fikk også høre litt på HEL sine, mer enn "bra til prisen", for å si det enkelt. En riktig god høyttaler.

Og så spilte dere ABBA, for pokker. En sånn spilleliste på hifimesse? Det er så man aner et lite håp for menneskeheten tross alt.

W.Sand

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    4.878
    Sted
    moelv
    Torget vurderinger
    2
    Takk for fin omtale av vårt bidrag 'Divorced FantOrang" ( Devore Orangutan?). Ja, Seas sin 10" er en klassisk godsak. Fikk det som nevnt travelt med filteret pga megatrege UPS, men vi rakk halve messa. Fint om noen kan hjelpe Insel idag med demo, det mangler en preamp eller integrert etter at Hornlyd pakket ned sin magiske sigaretteske av en amp.

Stjeler et bilde:

fantorang at hårtn.jpeg

Sist redigert:

Zulu

Til avvenning!
    Ble medlem
    30.04.2003
    Antall liker
    2.688
    Sted
    Vestre Toten
    Torget vurderinger
    12
    Fikk som nevnt koblet opp Fantorangene etter at du reiste W.

De har mye av den samme old school bred baffel og papir signaturen som i mine bare enda bedre og mer av alt. Dypere, litt mer frigjort/luftig, mer lettdreven, litt mindre sting i diskanten (softdome kontra alu). Delefilteret satt og klangbalansen var ganske lik mine. Altså ikke moderne slank hifi lyd men den deilige som du kan lytte til i tiiiimevis.

Det er noe med stort old school papp element uten coating i diger kasse som låter frigjort med veldig kontrollert og naturlig gjengivelse i midbassen/nedre vokal/strykere etc etc. Og de funket også med infected mushrom. Journalist-Roy satt der en god stund rundt/etter stengetid og jeg synes jeg merket at journalist hjernen var skrudd av til fordel for kose-seg hjernen 😂

Enkelheten og ryddigheten i en toveis er befriende og i en så røslig konstruksjon får man bass også. Jeg tipper litt i øvre halvdel av 20Hz tallet.

Terningkast 6 og en høyttaler jeg hadde kjøpt sporenstreks med mindre jeg hadde vært så fiksert på å bygge selv. (Inselwind sa den kostet fiks ferdig 25* for de som er intr. Det er et kupp)

* messepris?

Og finishen var på høyde med det meste man kan kjøpe. Ekte finer på sidene og en oljet gjennomfarget mdf foran og bak med en sateng finish som ser og føles ut som en million 👍
    Må nok få hørt på disse :)

MB-S124

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.05.2012
    Antall liker
    1.113
    Hadde vært spennende å hørt dette rommet. Dessverre ble det ikke anledning i år.

Artig med DP representert på messa også.

Roald

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Antall liker
    3.028
    Torget vurderinger
    1
    Da er en helg som gikk meget fort over, og veldig moro var det jo at alt som ble fremvist ble tatt godt i mot da det ikke bare spilte bra men også kunne plasseres i et møblert hjem. Dette gjelder nok ikke oppsettet til The Shy som er bygd for ett dedikert lytterom og ikke er ment for å konkurrere på bling, lyden derimot var i mine ører totalt sett den beste, selv om det var flere som spilte meget bra rundt om, men det får man ta i riktig tråd.

Takk til alle som stakk innom og for de mer reserverte så kan jeg opplyse at alle som valgte å benytte seg av stolen i l lytteposisjonen slapp fra det uten skader dog muligens med et varig minne.

Messas største overraskelse er hvor stor prosent av de som ble spurt om musikk ønske hadde glemt alt de lytter til og endte opp med noe tilfeldig, og til dere som vi ikke klarte å finne låten til er det sterkt å beklage, men litt av skylden må jriver versjonen som kjørte ta skylden for da søkefunksjonen på den var f#¤%&!

The Shy

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Antall liker
    17.394
    Sted
    Langesund
    Har også akkurat landet og fått stablet mesteparten av utstyret nede i hulen igjen.

Takker alle som besøkte vårt rom.
    Takker også alle gutta jeg har hengt med i helgen, for en annerledes, men fantastisk messehelg :)
    Lar inntrykk av å være en messeutstiller synke inn litt før oppsummering.

Mvh-
    Tor

Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn