Politikk, religion og samfunn Nok et genialt trekk av de blåblå!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• J

Jim.I.Hendriksen

Gjest
    Det er også viktig å tenke på mennesket bak boomerangen....

Boomerang_(Spirit_Tracks).jpg

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    10.537
    Privatiserte samfunnstjenester. Yeah right.
    Umiddelbart synes jeg at dette blir et klassisk eksempel på :"Contradiction in terms". Men det er nå meg da...................?
    Mnjaaa...samfunnstjeneste på et privatdrevet sykehjem som driver etter stykkprisprinsippet? Staten betaler full pris og Staten skaffer billig arbeidskraft?

Hardingfele

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Antall liker
    18.466
    Torget vurderinger
    2
    Kanskje Erna skulle vært litt greiere med Russland.

Hun kunne stilt opp på den jævla paraden i Moskva, for eksempel. Og latt være å underkjenne jubileumsmarkeringen av sovjetisk innsats i nord. Nå hevner Putin seg. Smålig, men det koster. Mens nesten ingen "flyktninger" krysser inn i Finland fra Russland, ligger vi an til 60.000 flyktninger inn over Storskog. Og om Merkel lykkes med å lokke Erdogan til å være mer restriktiv i Tyrkia, blir Storskog "the way to go" inn i Europa.

Kanskje regjeringen arbeider med å organisere sykkelsalget på russisk side? Oljefondet kan investere? Her er det muligheter.

(Oops, allerede oppjustert, nå 65.000: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/...r-over-65-000-asylsoekere-i-aaret/a/23556348/ )

Sist redigert:
    G

Gjestemedlem

Gjest

Hun kunne stilt opp på den jævla paraden i Moskva, for eksempel. Og latt være å underkjenne jubileumsmarkeringen av sovjetisk innsats i nord. Nå hevner Putin seg. Smålig, men det koster. Mens nesten ingen "flyktninger" krysser inn i Finland fra Russland, ligger vi an til 60.000 flyktninger inn over Storskog. Og om Merkel lykkes med å lokke Erdogan til å være mer restriktiv i Tyrkia, blir Storskog "the way to go" inn i Europa.

Kanskje regjeringen arbeider med å organisere sykkelsalget på russisk side? Oljefondet kan investere?
    Kanskje det beste man kan gjøre er å chartre noen store fly, og ha daglige avganger Kirkenes Lufthavn - Hamid Karzai International Airport. La det ikke gå mer enn to tre dager før alle som kommer som ikke har grunnlag for å få lov til å søke asyl blir satt på flyet med kurs for Kabul og £50 i lommen.

Alternativt kan man legge ned grensestasjonen inntil videre grunnet behov for reparasjoner og oppgradering.

Dette vil nok føre til litt ulempe for mange som vanligvis krysser denne grensen, men det er ikke verre enn at godstransport og annen nyttig trafikk må kjøre en liten omvei innom Finland for å komme til Murmansk etc.

Trane

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Antall liker
    7.366
    Torget vurderinger
    4
    Chirag og Magdi vet de har truffet rett når Petter "Fawlty Towers" Myhre sutrer snurt og forulempet i media på grunn av harseleringen med statsråd Anusen.

«Dette er ikke musikk, ikke en gang en låt. Det er et tåpelig og forkvaklet politisk innlegg forkledt som en låt. «Musik ska byggas utav glädje,» sang Lill Lindfors på 1970-tallet. Dette svineriet er bygget på hat, og det er det stikk motsatte.»
    - Ikke noe vondt sagt om Lill Lindfors, men hun bør nok ikke sette standarden for kritiske kulturelle uttrykk.

Myhre mener låta er er et politisk statement, pakket inn i rap.
    - No shit, Sherlock ! ?

978x.jpg

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.094
    Torget vurderinger
    0

Kanskje regjeringen arbeider med å organisere sykkelsalget på russisk side? Oljefondet kan investere?
    Kanskje det beste man kan gjøre er å chartre noen store fly, og ha daglige avganger Kirkenes Lufthavn - Hamid Karzai International Airport. La det ikke gå mer enn to tre dager før alle som kommer som ikke har grunnlag for å få lov til å søke asyl blir satt på flyet med kurs for Kabul og £50 i lommen.

Alternativt kan man legge ned grensestasjonen inntil videre grunnet behov for reparasjoner og oppgradering.

Dette vil nok føre til litt ulempe for mange som vanligvis krysser denne grensen, men det er ikke verre enn at godstransport og annen nyttig trafikk må kjøre en liten omvei innom Finland for å komme til Murmansk etc.

Nå hadde vi inntil 5-6 ekstra avganger med Widerøe daglig for å sende migranter sørover i landet. De siste dagene har det også dukket opp charterfly av typen Boeing 737 som går i samme trafikk, og til og med AP's Helga Pedersen har fremmet forslag om direkterute fra Kirkenes til Kabul for å sende afghanere rett "hjem". De fleste av disse har faktisk bodd mange år i Russland. Deres problem er at når de passerer det russiske grensekontrollpunktet blir de utvist fra Russland i minimum 5 år fordi de ikke har visum til Norge! Catch 22!

At det er behov for ny grensestasjon på Storskog er hevet over all tvil, det er planlagt en ny til "ørten hundre millioner".

Men når det kommer til stenging av grensen så sier Erna NEI!! Heldigvis!

G

Gjestemedlem

Gjest

Nå hadde vi inntil 5-6 ekstra avganger med Widerøe daglig for å sende migranter sørover i landet. De siste dagene har det også dukket opp charterfly av typen Boeing 737 som går i samme trafikk, og til og med AP's Helga Pedersen har fremmet forslag om direkterute fra Kirkenes til Kabul for å sende afghanere rett "hjem". De fleste av disse har faktisk bodd mange år i Russland. Deres problem er at når de passerer det russiske grensekontrollpunktet blir de utvist fra Russland i minimum 5 år fordi de ikke har visum til Norge! Catch 22!

At det er behov for ny grensestasjon på Storskog er hevet over all tvil, det er planlagt en ny til "ørten hundre millioner".

Men når det kommer til stenging av grensen så sier Erna NEI!! Heldigvis!
    Det er ingen Catch 22 i dette. Det handler bare om å demonstrere at hvis du har lovlig opphold i Russland og så driter i det og ser til Norge så blir du sendt rett hjem. Jo fortere dette går opp for Afghanerne ... jo bedre.

Men disse attpåklattene i asylstrømmen kan fort bli til en rute for hvamsomhelst og hvis ikke russerne viser vilje til å stoppe dette så MÅ grensen mot Russland sperres totalt for veitrafikk!

I alle fall for noen år.

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Ser at dette blir en snakkis, men må innrømme at jeg ikke hæler norsk hiphop. Det tok bråslutt etter noen få sekunder. Finner man teksten noe sted?

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    10.537
    Chirag og Magdi vet de har truffet rett når Petter "Fawlty Towers" Myhre sutrer snurt og forulempet i media på grunn av harseleringen med statsråd Anusen.

«Dette er ikke musikk, ikke en gang en låt. Det er et tåpelig og forkvaklet politisk innlegg forkledt som en låt. «Musik ska byggas utav glädje,» sang Lill Lindfors på 1970-tallet. Dette svineriet er bygget på hat, og det er det stikk motsatte.»
    - Ikke noe vondt sagt om Lill Lindfors, men hun bør nok ikke sette standarden for kritiske kulturelle uttrykk.

- No shit, Sherlock ! ?

Oi-oi-oi, har noen gitt ut en låt med et politisk innhold? Fy skamme seg, vi vil ha kun tekster som Gulbruna øgon og Nei så tjukk du har blitt.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Kommunistorganet (om man skal tro enkelte) VG med sterk og beisk kritikk av Solbergs og Anundsens manglende evne til å ta grep angående flyktningesituasjonen i nord;

Flyktningkrise og folkevandring - Asyl-debatten - VG

Men nå er jo Erna i Syria for å fortelle de at det er smartest å bli, så da går det sikkert over.
    Det som foruroliger meg en smule er at når selv ikke en Frp-regjering evner å stagge innvandringsbølgen .. hvor skal man da se til for å bedre situasjonen?

Hvor mange måneder er vi unna ND med oppslutning i takt med immigrasjonstallet?

Det begynner å dannes et politisk vakum som kommer til å fylles snart...

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    10.793
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1

- No shit, Sherlock ! ?

Oi-oi-oi, har noen gitt ut en låt med et politisk innhold? Fy skamme seg, vi vil ha kun tekster som Gulbruna øgon og Nei så tjukk du har blitt.
    Det er noe poetisk i en post som starter med minister Anusen og slutter med no shit.

Trane

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Antall liker
    7.366
    Torget vurderinger
    4

- No shit, Sherlock ! ?

Det er noe poetisk i en post som starter med minister Anusen og slutter med no shit.
    Ja, jeg jobbet mye med det subtile ordspillet!
    :cool:

G

Gjestemedlem

Gjest
    Det er vel denne ene saken som skiller partiene mest fra hverandre. I en situasjon der det er viktig å få på plass mest mulig omfattende innstramminger for å stagge immigrasjonsbølgen så er det meningsløst å tro at det går an å få til nødvendige innstramminger hvis man tror at SV/Krf/V og MDG samtidig skal være med på noe slags forlik.

Høyre og Frp bør gå til Ap og gjøre en avtale med dem. De er ikke så fryktelig langt fra hverandre og tilsammen har de 115 av 169 mandater som er mer enn nok.

Prisen for å skulle inkludere de unødvendige partiene kan bli en mye med utvannet avtale og en ekstraprislapp på mange hundre milliarder kroner.

Helga Pedersen vil ha direktefly til Kabul - nyheter - Dagbladet.no

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    10.793
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Det er vel denne ene saken som skiller partiene mest fra hverandre. I en situasjon der det er viktig å få på plass mest mulig omfattende innstramminger for å stagge immigrasjonsbølgen så er det meningsløst å tro at det går an å få til nødvendige innstramminger hvis man tror at SV/Krf/V og MDG samtidig skal være med på noe slags forlik.

Høyre og Frp bør gå til Ap og gjøre en avtale med dem. De er ikke så fryktelig langt fra hverandre og tilsammen har de 115 av 169 mandater som er mer enn nok.

Prisen for å skulle inkludere de unødvendige partiene kan bli en mye med utvannet avtale og en ekstraprislapp på mange hundre milliarder kroner.

Helga Pedersen vil ha direktefly til Kabul - nyheter - Dagbladet.no
    Jeg så den artikkelen ja og tenkte mye av det samme. Afghanerne lures hit er mitt inntrykk. Om de settes på direktefly vil nok ryktet fort spre seg.

kjellben

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.11.2004
    Antall liker
    313

- No shit, Sherlock ! ?

Så du/dere skjønner ennå ikke at nivået bør heves en del? At selv etternavnet på en FRP'er må harseleres med? Mulig det er artig for noen veldig få, men det er jo ikke akkurat voksenprat.

Palle

teddyh

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.07.2009
    Antall liker
    219
    Så du/dere skjønner ennå ikke at nivået bør heves en del? At selv etternavnet på en FRP'er må harseleres med? Mulig det er artig for noen veldig få, men det er jo ikke akkurat voksenprat.

Palle
    Det var dette med "å kaste stein i glasshus" igjen da..... (se post 4759)

J

Jim.I.Hendriksen

Gjest
    Ikke sant. Stusser også litt på dette med å "kreve" at nivået skal opp mens en selv gjør hva man kan for å dra det ned?

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    10.793
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg tar det som en æresbevisning og en tillitserklæring at han forventer at jeg skal ligge på et høyere nivå enn ham selv.

kjellben

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.11.2004
    Antall liker
    313
    Ikke sant. Stusser også litt på dette med å "kreve" at nivået skal opp mens en selv gjør hva man kan for å dra det ned?
    Forskjellen på meg og dere, er at jeg prøver i alle fall, å diskutere hva en person eller personer jeg mener GJØR galt eller rett. Ikke hva en person ER. Det er stor forskjell. Jeg prøver å diskutere sak, ikke person. Vi har alle et ansvar, også jeg. Og så vidt jeg vet, så tror jeg ingen i Justisministerens slekt tenkte på fordøyelses-systemet da de valgte slektens etternavn. Jeg tåler negativ kritikk, og det må også dere tåle å høre. Det er ikke verre enn det. Det må gå an å diskutere en sak uten at man kommer med negative personkarakteristikker på navngitte personer i annenhver setning. Har jeg gjort det med navngitte personer, så minn meg på det. Det er sånn det skal være. Mye av det som skrives i "Off Topic" er ikke HI-fi Sentralen verdig. Det at det alltid er andres feil, det blir en uvane. Det må jeg også ta på meg selv.

Palle

kjellben

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.11.2004
    Antall liker
    313
    Slik som i eksemplene i innlegg 4759 mener du?
    Jeg sier bare: "Show respect, and be treated with respect. Act like and asshole, and be treated like an asshole". Nivået deres og evnen til å ta i mot kritikk er lik null.
    Da orker ikke jeg å fortsette. Jeg ønsker å bruke Hifi Sentralen mest mulig til det det er ment for. Og ikke samle meg på tusenvis av innlegg med søppel som mange gjør på Sentralen. Dette gjelder ikke deg, jeg tenker generelt.

Jeg sier det en gang til, nivået bør heves betraktelig.

Palle

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    10.793
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Assholetoget mitt har forlatt stasjonen og jeg vet ikke hvor nødbremsen er.

Trane

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Antall liker
    7.366
    Torget vurderinger
    4

Palle
    Det er en tid og anledning for alt. Også skitprat og harselering.

For det første er det stor forskjell på fjåseri og harselering med offentlige personer og det samme mot navngitte privatpersoner, som f.eks. sine meddebattanter. Det er sunt å sparke makta på leggen, uansett hvilken politisk farge makta til enhver tid har. Som jeg har sagt før, jo høyere makta sitter jo hardere bør det sparkes.

For det andre kommer det an på saken. Diskuterer man an alvorlig sak bør lista ligge høyere. Dette er en dustesak som knapt fortjener å bli tatt på alvor. Politikere som i ramme alvor føler seg forulempet av en sangtekst, og attpå til finner det uhørt at man synger tekster med politisk innhold, eller som er blitt så pompøst navlebeskuende at de virkelig tror de kan presentere en politisk film som objektiv informasjon om sitt eget virke, ja da er det virkelig rett anledning til å både harselere og å latterliggjøre.

For øvrig har jeg store forventninger til at du nå går foran som et godt eksempel og viser hvor lista bør ligge. Du kan jo ikke bare løfte lista for andre....

Hardingfele

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Antall liker
    18.466
    Torget vurderinger
    2
    Seneste anslag over forventet antall flyktninger neste år er nå fordoblet, og man snakker om 130.000

Solberg mener man skal hoppe bukk over normal parlamentarisk prosedyre og innføre strakslover. Det skjønner man jo, men det betyr også at panikken er i ferd med å bre seg.
    Russerne mener at norsk asylpolitikk er altfor snill. (Selv har Russland innvilget asyl til 800 personer gjennom tidene).
    Russerne har også meldt at det slett ikke er opplagt at landet aksepterer tilbakesending av asylanter eller gjennomreisende som har forlatt landet med andre destinasjoner for øyet. Russerne er, som noen kanskje husker, litt opprørte over hva enkelte har holdt på med i bl.a. Ukraina, og bruker nå flyktningestrømmen for å presse EU/EØS land til å komme med innrømmelser.
    Asylsøkere som bruker Russland som transittland må ha visum. Det stemples med rekordfart i russiske utenriksstasjoner for tiden.

Lite søvn for statsministeren i disse dager ... (og Støre har gått fra å kritisere "regjeringens fokus på utsendelser" til å fokusere på utsendelser). Styringspotensialet er nær null langs hele det politiske spektrum.

Screen Shot 2015-11-11 at 06.43.39.jpg

Sist redigert:

weld77

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Antall liker
    14.601
    Det ble merkeverdig stille fra den ellers så talevillige og medfølende godhetsindustrien. Det tyder på at selv de klarer å se realitetene bare den treffer de tilstrekkelig hardt. Det normale fra den kanten ville være å insistere på grundig og individuell behandling, med dertil hørende normal klageadgang for å luke ut de enkelte verdig trengende som helt sikkert finnes blant hordene som nå strømmer inn over landet fra Russland.

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    10.793
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    3 syrere av 75 nyankomne sist døgn, iflg en avis. "Vi ble fortalt at Norge var åpent" iflg en nyankommet pakistaner til Adresseavisen. Her er det bare å booke inn charterfly.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.873
    Man må da kunne stole på russisk media.

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Det ble merkeverdig stille fra den ellers så talevillige og medfølende godhetsindustrien. Det tyder på at selv de klarer å se realitetene bare den treffer de tilstrekkelig hardt. Det normale fra den kanten ville være å insistere på grundig og individuell behandling, med dertil hørende normal klageadgang for å luke ut de enkelte verdig trengende som helt sikkert finnes blant hordene som nå strømmer inn over landet fra Russland.
    Eventuelt at realitetene har endret seg slik at de 'treffer tilstrekkelig hardt'?

weld77

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Antall liker
    14.601
    Eventuelt at realitetene har endret seg slik at de 'treffer tilstrekkelig hardt'?
    En mulighet, selvsagt. Men det tyder på at De Høyverdige Prinsippene er ganske hule på den kanten også når alt kommer til alt. Det er problemet med prinsipper, at det kan være vanskelig å holde på de i møte med virkeligheten, men da blir det problematisk når man må fravike de etter å tungt ha kritisert de som var uenige i utgangspunktet. Eneste reelle forskjell er hvor grensen går.

Som jeg muligens har nevnt tidligere ser jeg mer enn en viss ironi i at godhetsbransjen fort kan ende opp med å langt på vei avvikle hele ordningen. Europas grenser kan fort bli svært stengte. Panikken har jo nådd svenskene nå selv om stort sett alle andre enn svenske PK-politikere har sett lenge hvor dette bar.

Det kommer nå høyst sannsynlig til å bli vedtatt lovverk som sørger for rask retur uten realitetsbehandlig eller klageadgang til naboland som er regnet som trygge. Tenk litt over hva denne kan brukes til når den først er etablert siden det knappest er noen som kommer direktre til Norge uten å først ha vært innom en rekke trygge land på ferden hit.

Hardingfele

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Antall liker
    18.466
    Torget vurderinger
    2
    Det finnes en regel mot inntransportering av asylanter i buss, bil eller annet motorisert kjøretøy.
    Det finnes et forbud mot kryssing av grensen til fots.
    Men det er altså fri adgang til kryssing vha sykkel -- ingen synes i stand til å forklare hvorfor det er slik.

Har mest lyst til å le. (Og det var denne sykkelkryssingen til Norge fra Russland som ble spredt rundt omkring i verden, som en innfallsport til det forjettede overskuddslandet i det høye nord).

Og når man leser om asylmottaket til tidligere skidronning Bente Skari, som mottar 21.000/asylant og har kapasitet til 180, så skjønner man at det kan være gode grunner til å ønske seg noen flyktninger. Hvem vil ikke omsette for 45 millioner i året?

Men ikke sikkert det er så veldig vanskelig å gjøre noe, men med denne regjeringen ... og du blir garantert forbannet når du leser det som står i denne artikkelen hos NRK:
    http://www.nrk.no/finnmark/mener-norge-selv-kunne-stoppet-asylstrommen-1.12647229

Sist redigert:

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.873
    Blir du forbannet over at russerne ikke er samarbedisvillige?

Men russisk grensevakt er gjentatte ganger gjort kjent med reglene i Norge om visumplikt, og at vi ikke ønsker personer uten visum sluppet over fra russisk side. Dette blir ikke respektert av russisk side i den grad som er ønskelig sett med norske øyne.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn