Umiddelbart synes jeg at dette blir et klassisk eksempel på :"Contradiction in terms". Men det er nå meg da...................?Privatiserte samfunnstjenester. Yeah right.
Mnjaaa...samfunnstjeneste på et privatdrevet sykehjem som driver etter stykkprisprinsippet? Staten betaler full pris og Staten skaffer billig arbeidskraft?Umiddelbart synes jeg at dette blir et klassisk eksempel på :"Contradiction in terms". Men det er nå meg da...................?Privatiserte samfunnstjenester. Yeah right.
Kanskje det beste man kan gjøre er å chartre noen store fly, og ha daglige avganger Kirkenes Lufthavn - Hamid Karzai International Airport. La det ikke gå mer enn to tre dager før alle som kommer som ikke har grunnlag for å få lov til å søke asyl blir satt på flyet med kurs for Kabul og £50 i lommen.Kanskje Erna skulle vært litt greiere med Russland.
Hun kunne stilt opp på den jævla paraden i Moskva, for eksempel. Og latt være å underkjenne jubileumsmarkeringen av sovjetisk innsats i nord. Nå hevner Putin seg. Smålig, men det koster. Mens nesten ingen "flyktninger" krysser inn i Finland fra Russland, ligger vi an til 60.000 flyktninger inn over Storskog. Og om Merkel lykkes med å lokke Erdogan til å være mer restriktiv i Tyrkia, blir Storskog "the way to go" inn i Europa.
Kanskje regjeringen arbeider med å organisere sykkelsalget på russisk side? Oljefondet kan investere?
- Ikke noe vondt sagt om Lill Lindfors, men hun bør nok ikke sette standarden for kritiske kulturelle uttrykk.«Dette er ikke musikk, ikke en gang en låt. Det er et tåpelig og forkvaklet politisk innlegg forkledt som en låt. «Musik ska byggas utav glädje,» sang Lill Lindfors på 1970-tallet. Dette svineriet er bygget på hat, og det er det stikk motsatte.»
- No shit, Sherlock ! ?Myhre mener låta er er et politisk statement, pakket inn i rap.
Kanskje det beste man kan gjøre er å chartre noen store fly, og ha daglige avganger Kirkenes Lufthavn - Hamid Karzai International Airport. La det ikke gå mer enn to tre dager før alle som kommer som ikke har grunnlag for å få lov til å søke asyl blir satt på flyet med kurs for Kabul og £50 i lommen.Kanskje Erna skulle vært litt greiere med Russland.
Hun kunne stilt opp på den jævla paraden i Moskva, for eksempel. Og latt være å underkjenne jubileumsmarkeringen av sovjetisk innsats i nord. Nå hevner Putin seg. Smålig, men det koster. Mens nesten ingen "flyktninger" krysser inn i Finland fra Russland, ligger vi an til 60.000 flyktninger inn over Storskog. Og om Merkel lykkes med å lokke Erdogan til å være mer restriktiv i Tyrkia, blir Storskog "the way to go" inn i Europa.
Kanskje regjeringen arbeider med å organisere sykkelsalget på russisk side? Oljefondet kan investere?
Alternativt kan man legge ned grensestasjonen inntil videre grunnet behov for reparasjoner og oppgradering.
Dette vil nok føre til litt ulempe for mange som vanligvis krysser denne grensen, men det er ikke verre enn at godstransport og annen nyttig trafikk må kjøre en liten omvei innom Finland for å komme til Murmansk etc.
Det er ingen Catch 22 i dette. Det handler bare om å demonstrere at hvis du har lovlig opphold i Russland og så driter i det og ser til Norge så blir du sendt rett hjem. Jo fortere dette går opp for Afghanerne ... jo bedre.Kanskje det beste man kan gjøre er å chartre noen store fly, og ha daglige avganger Kirkenes Lufthavn - Hamid Karzai International Airport. La det ikke gå mer enn to tre dager før alle som kommer som ikke har grunnlag for å få lov til å søke asyl blir satt på flyet med kurs for Kabul og £50 i lommen.Kanskje Erna skulle vært litt greiere med Russland.
Alternativt kan man legge ned grensestasjonen inntil videre grunnet behov for reparasjoner og oppgradering.
Dette vil nok føre til litt ulempe for mange som vanligvis krysser denne grensen, men det er ikke verre enn at godstransport og annen nyttig trafikk må kjøre en liten omvei innom Finland for å komme til Murmansk etc.
Nå hadde vi inntil 5-6 ekstra avganger med Widerøe daglig for å sende migranter sørover i landet. De siste dagene har det også dukket opp charterfly av typen Boeing 737 som går i samme trafikk, og til og med AP's Helga Pedersen har fremmet forslag om direkterute fra Kirkenes til Kabul for å sende afghanere rett "hjem". De fleste av disse har faktisk bodd mange år i Russland. Deres problem er at når de passerer det russiske grensekontrollpunktet blir de utvist fra Russland i minimum 5 år fordi de ikke har visum til Norge! Catch 22!
At det er behov for ny grensestasjon på Storskog er hevet over all tvil, det er planlagt en ny til "ørten hundre millioner".
Men når det kommer til stenging av grensen så sier Erna NEI!! Heldigvis!
Chirag og Magdi vet de har truffet rett når Petter "Fawlty Towers" Myhre sutrer snurt og forulempet i media på grunn av harseleringen med statsråd Anusen.
- Ikke noe vondt sagt om Lill Lindfors, men hun bør nok ikke sette standarden for kritiske kulturelle uttrykk.«Dette er ikke musikk, ikke en gang en låt. Det er et tåpelig og forkvaklet politisk innlegg forkledt som en låt. «Musik ska byggas utav glädje,» sang Lill Lindfors på 1970-tallet. Dette svineriet er bygget på hat, og det er det stikk motsatte.»
- No shit, Sherlock ! ?Myhre mener låta er er et politisk statement, pakket inn i rap.
Det som foruroliger meg en smule er at når selv ikke en Frp-regjering evner å stagge innvandringsbølgen .. hvor skal man da se til for å bedre situasjonen?Kommunistorganet (om man skal tro enkelte) VG med sterk og beisk kritikk av Solbergs og Anundsens manglende evne til å ta grep angående flyktningesituasjonen i nord;
Flyktningkrise og folkevandring - Asyl-debatten - VG
Men nå er jo Erna i Syria for å fortelle de at det er smartest å bli, så da går det sikkert over.
Det er noe poetisk i en post som starter med minister Anusen og slutter med no shit.Chirag og Magdi vet de har truffet rett når Petter "Fawlty Towers" Myhre sutrer snurt og forulempet i media på grunn av harseleringen med statsråd Anusen.
Oi-oi-oi, har noen gitt ut en låt med et politisk innhold? Fy skamme seg, vi vil ha kun tekster som Gulbruna øgon og Nei så tjukk du har blitt.
Ja, jeg jobbet mye med det subtile ordspillet!Det er noe poetisk i en post som starter med minister Anusen og slutter med no shit.Chirag og Magdi vet de har truffet rett når Petter "Fawlty Towers" Myhre sutrer snurt og forulempet i media på grunn av harseleringen med statsråd Anusen.
- Ikke noe vondt sagt om Lill Lindfors, men hun bør nok ikke sette standarden for kritiske kulturelle uttrykk.
- No shit, Sherlock ! ?
Oi-oi-oi, har noen gitt ut en låt med et politisk innhold? Fy skamme seg, vi vil ha kun tekster som Gulbruna øgon og Nei så tjukk du har blitt.
Det er vel denne ene saken som skiller partiene mest fra hverandre. I en situasjon der det er viktig å få på plass mest mulig omfattende innstramminger for å stagge immigrasjonsbølgen så er det meningsløst å tro at det går an å få til nødvendige innstramminger hvis man tror at SV/Krf/V og MDG samtidig skal være med på noe slags forlik.
Jeg så den artikkelen ja og tenkte mye av det samme. Afghanerne lures hit er mitt inntrykk. Om de settes på direktefly vil nok ryktet fort spre seg.Det er vel denne ene saken som skiller partiene mest fra hverandre. I en situasjon der det er viktig å få på plass mest mulig omfattende innstramminger for å stagge immigrasjonsbølgen så er det meningsløst å tro at det går an å få til nødvendige innstramminger hvis man tror at SV/Krf/V og MDG samtidig skal være med på noe slags forlik.
Høyre og Frp bør gå til Ap og gjøre en avtale med dem. De er ikke så fryktelig langt fra hverandre og tilsammen har de 115 av 169 mandater som er mer enn nok.
Prisen for å skulle inkludere de unødvendige partiene kan bli en mye med utvannet avtale og en ekstraprislapp på mange hundre milliarder kroner.
Helga Pedersen vil ha direktefly til Kabul - nyheter - Dagbladet.no
Så du/dere skjønner ennå ikke at nivået bør heves en del? At selv etternavnet på en FRP'er må harseleres med? Mulig det er artig for noen veldig få, men det er jo ikke akkurat voksenprat.Ja, jeg jobbet mye med det subtile ordspillet!Det er noe poetisk i en post som starter med minister Anusen og slutter med no shit.Chirag og Magdi vet de har truffet rett når Petter "Fawlty Towers" Myhre sutrer snurt og forulempet i media på grunn av harseleringen med statsråd Anusen.
- Ikke noe vondt sagt om Lill Lindfors, men hun bør nok ikke sette standarden for kritiske kulturelle uttrykk.
- No shit, Sherlock ! ?
Det var dette med "å kaste stein i glasshus" igjen da..... (se post 4759)Så du/dere skjønner ennå ikke at nivået bør heves en del? At selv etternavnet på en FRP'er må harseleres med? Mulig det er artig for noen veldig få, men det er jo ikke akkurat voksenprat.Ja, jeg jobbet mye med det subtile ordspillet!Det er noe poetisk i en post som starter med minister Anusen og slutter med no shit.
Palle
Forskjellen på meg og dere, er at jeg prøver i alle fall, å diskutere hva en person eller personer jeg mener GJØR galt eller rett. Ikke hva en person ER. Det er stor forskjell. Jeg prøver å diskutere sak, ikke person. Vi har alle et ansvar, også jeg. Og så vidt jeg vet, så tror jeg ingen i Justisministerens slekt tenkte på fordøyelses-systemet da de valgte slektens etternavn. Jeg tåler negativ kritikk, og det må også dere tåle å høre. Det er ikke verre enn det. Det må gå an å diskutere en sak uten at man kommer med negative personkarakteristikker på navngitte personer i annenhver setning. Har jeg gjort det med navngitte personer, så minn meg på det. Det er sånn det skal være. Mye av det som skrives i "Off Topic" er ikke HI-fi Sentralen verdig. Det at det alltid er andres feil, det blir en uvane. Det må jeg også ta på meg selv.Ikke sant. Stusser også litt på dette med å "kreve" at nivået skal opp mens en selv gjør hva man kan for å dra det ned?
Jeg sier bare: "Show respect, and be treated with respect. Act like and asshole, and be treated like an asshole". Nivået deres og evnen til å ta i mot kritikk er lik null.Slik som i eksemplene i innlegg 4759 mener du?
Det er en tid og anledning for alt. Også skitprat og harselering.Så du/dere skjønner ennå ikke at nivået bør heves en del? At selv etternavnet på en FRP'er må harseleres med? Mulig det er artig for noen veldig få, men det er jo ikke akkurat voksenprat.Ja, jeg jobbet mye med det subtile ordspillet!Det er noe poetisk i en post som starter med minister Anusen og slutter med no shit.
Palle
Eventuelt at realitetene har endret seg slik at de 'treffer tilstrekkelig hardt'?Det ble merkeverdig stille fra den ellers så talevillige og medfølende godhetsindustrien. Det tyder på at selv de klarer å se realitetene bare den treffer de tilstrekkelig hardt. Det normale fra den kanten ville være å insistere på grundig og individuell behandling, med dertil hørende normal klageadgang for å luke ut de enkelte verdig trengende som helt sikkert finnes blant hordene som nå strømmer inn over landet fra Russland.
En mulighet, selvsagt. Men det tyder på at De Høyverdige Prinsippene er ganske hule på den kanten også når alt kommer til alt. Det er problemet med prinsipper, at det kan være vanskelig å holde på de i møte med virkeligheten, men da blir det problematisk når man må fravike de etter å tungt ha kritisert de som var uenige i utgangspunktet. Eneste reelle forskjell er hvor grensen går.Eventuelt at realitetene har endret seg slik at de 'treffer tilstrekkelig hardt'?