Politikk, religion og samfunn Nok et genialt trekk av de blåblå!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• D

Danke

Gjest
    Hvordan ser situasjonen med Syria ut i forhåld til Jugoslavia/Balkan krisen som Europa klarte uten problem?

Og hvorfor vil ikke de arabiske landene ta sin del av byrden?

Ingeniøren

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Antall liker
    1.249
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Jeg la også merke til at en av invandrerne som uttalte seg i VG i går om at de ble behandlet som dyr her ville reise hjem til Syria. Så der han kom fra kunne det tydeligvis ikke være så ille.

NB: Jeg tviler ikke på at mange av de som kommer er reelle flyktninger som trenger beskyttelse, og de skal vi selvfølgelig hjelpe.
    De sender vel sine beste menn som fiskekroker slik at de kan huke seg fast ordne familiegjenforening for hele slekta. Hvis det er krig burde ikke de beste menn være hjemme og beskytte familien ?

Trane

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Antall liker
    7.366
    Torget vurderinger
    4
    Nå som det knapt finnes fotsoldater og knappetelt igjen, når gutta nesten kappes om de få plassene forsvaret har, nå skal jentene gjøre førstegangstjeneste og være likestilte. Og jaggu skal ikke bedehustantene i KrF rive ned en flere hundre år lang kultur i samme slengen. Nitidig finslipt og utviklet gjennom generasjoner av gnagsår, frostbitt, regnvær, ryggsekker, fyringsvakter, hjemlengsel og generell jævelskap.

KrF-politiker slår alarm om sex-språk i Forsvaret.

Makan !

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Skeptisk til huskeord generelt. Skal man trenge et huskeord for våpenreglene? Eller rekkefølgen på vest-øst og sør-nord i rute på kartet?

Kom igjen 'a gutta!!

decibelius

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.12.2007
    Antall liker
    1.679
    Sted
    Bislett
    Glad jeg ikke trasker rundt i pumpsa til Siv om dagen. Har hørt rykter om at de har sløyfet napoleonskaka hver fredag i Finansdep allerede.

Pommeroy

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.05.2012
    Antall liker
    353
    Hei hvor det går!
    Snart banker halve verden på døra for å komme seg inn til honningkrukka via Finnmark.
    Kan det være gunstige NAV-ordninger som lokker? evilgrin39.gif
    Jern-Erna har skiftet ham og blitt til Gummi-Erna.

Den arktiske asylruten: Først kom syklende syrere. Nå kommer de fra 30 forskjellige land. - Aftenposten

Den siste uken også palestinere, irakere, tunisiere, ukrainere, jemenitter, tyrkere, sudanere, russere, filippinere, marokkanere, libanesere, iranere og algeriere søkt asyl etter å ha kryssen grensen fra Russland.

berxter

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2007
    Antall liker
    4.418
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Det gjør det jo lett å fleipe med at det er god plass i Finnmark, og det skulle være brukbart næringsgrunnlag langs kysten.

B

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.094
    Torget vurderinger
    0
    Det gjør det jo lett å fleipe med at det er god plass i Finnmark, og det skulle være brukbart næringsgrunnlag langs kysten.

B

Ha! Nei du, vi sender dem sørover så snart råd er!! Widerøe har charterfly hver dag flere ganger om dagen! de vil ikke være her heller, de synes det er alt for kaldt!! Og vinteren har ikke begynt enda!!

Guttungen var over "på andre siden" i dag for å fylle diesel. Han sa det var massevis av folk som syklet etter veien mot Norge. Men nå ser det ut russisk politi begynner å følge med noe mer nøye. Alle russiske biler ble stoppet og sjekket før de kjørte inn i den militære grensesonen. Russere får ikke lenger transportere migranter gjennom den militære sonen. Vi norske får bot når vi kommer til norsk side hvis vi frakter asylsøkere over grensen. Det betyr at de før det noe vanskeligere for å komme seg over. Det tar vel en halvtime å kjøre gjennom det militære området med bil. På sykkel går det mye lenger tid, det begynner også å bli kaldt og surt samt vinterføre på veiene så jeg tror tilstrømmingen vil minske noe framover.

G

Gjestemedlem

Gjest

B

Ha! Nei du, vi sender dem sørover så snart råd er!! Widerøe har charterfly hver dag flere ganger om dagen! de vil ikke være her heller, de synes det er alt for kaldt!! Og vinteren har ikke begynt enda!!

Guttungen var over "på andre siden" i dag for å fylle diesel. Han sa det var massevis av folk som syklet etter veien mot Norge. Men nå ser det ut russisk politi begynner å følge med noe mer nøye. Alle russiske biler ble stoppet og sjekket før de kjørte inn i den militære grensesonen. Russere får ikke lenger transportere migranter gjennom den militære sonen. Vi norske får bot når vi kommer til norsk side hvis vi frakter asylsøkere over grensen. Det betyr at de før det noe vanskeligere for å komme seg over. Det tar vel en halvtime å kjøre gjennom det militære området med bil. På sykkel går det mye lenger tid, det begynner også å bli kaldt og surt samt vinterføre på veiene så jeg tror tilstrømmingen vil minske noe framover.
    En liten regelendring om at det ikke er lov å krysse grensen med sykkel vil nok hjelpe på situasjonen. ... eller aller helt .. uten visum til Norge samme faen hvilket transportmiddel.

decibelius

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.12.2007
    Antall liker
    1.679
    Sted
    Bislett
    I dag ligger Anusen unnskyld Anundsen ganske lavt i terrenget. Kanskje han er på karaoke-pub?

Sist redigert:

Hardingfele

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Antall liker
    18.464
    Torget vurderinger
    2
    Staten er grei å ha når man kan tappe den for penger. Samme med elever som betaler skolepenger. Tung dag for eierne av ABNs privatskoler. DN levner dem null ære, til tross for pent våpenskjold. Nok også en tung dag vår for brøksvake kunnskapsminister, som også kommer dårlig ut av stoffet fra side 6-17 i lørdagens Dagens Næringsliv.

http://www.dn.no/magasinet/2015/10/...skolebaronene-ut-100-mill-tross-utbytteforbud

decibelius

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.12.2007
    Antall liker
    1.679
    Sted
    Bislett
    Jeg er ikke lege. Derfor har jeg heller ikke grunnlag for å si at Erna Solberg er tilbakestående.

Trane

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Antall liker
    7.366
    Torget vurderinger
    4
    Derimot, - at vi har en justisminister som ikke forstår forskjellen på statlig propaganda og partipolitisk reklame, samtidig som han innbiller seg at filmen er en objektiv fremstilling av hva han har oppnådd. Vi snakker om selvinnsikt på et nivå som stiller Komiske Ali i et godt lys.

Sist redigert:

Hardingfele

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Antall liker
    18.464
    Torget vurderinger
    2
    Gode og gode ... Å innta hvetemel som er farget svart er ikke min "greie". Litt lakrisekstrakt har de da fått plass til. Er vel også et av de få produktene i handel i Norge der man kan få i seg råbillig high fructose corn syrup. HFCS er hovedingrediensen, og det som "gjør dem så gode".

image.jpg

D

Danke

Gjest
    Hva er grunnen til at Regjering er helt tyst för valgkamp??

Det er kun opposisjon som ytrer seg, sjelden man ser Statsministeren i tale etc, var akkurat det samme når de rödgrönne satt i regjering.

Man hörer nesten kun opposisjonen...

decibelius

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.12.2007
    Antall liker
    1.679
    Sted
    Bislett

Trane

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Antall liker
    7.366
    Torget vurderinger
    4
    Litt spent på hvordan næringsminister Monica Mæland kommer til å håndtere Telenor-saken.

For det første viste hun handlekraft da hun ga Aaser fyken som styreleder.
    Dernest spørs hvordan hun følger opp Vimpelcom-saken etter at det nå er blåst nytt liv i den.
    Og ikke minst hvem som får hennes tillitt som ny styreleder i Telenor.
    - Hun har vel gjort det nær umulig for seg selv ved tidligere uttalelser å ikke velge en kvinne og den kvinnen som får oppgaven vil måtte leve med spørsmålene om hun var best kvalifisert eller først og fremst kvinne.

Jeg ser Kristin Skogen Lund seiler opp som en sterk kandidat. Det ville hun sannsynligvis gjort uansett så kvinnekravet blant politikere og i media er nok for henne en stor bjørnetjeneste.

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Avisa Nordland - Lakrispipa kan igjen bli lovlig for alle

Dette nuller ut all tidligere kritikk. Rejjeringa levverer!!!!!
    Dette tar jeg sterkt avstand fra! Hvilke signaler sender dette til dagens ungdom egentlig? Det vil jo kun føre til et litt for avslappet forhold til piper og piperøyking generelt, og da er vi ute på ville veier. Lakrispiper er en gateway-drug!
    Jepp. Gateway. Jeg regner med at vi får se lakrisbong om ikke lenge, så lakriskanyler. :rolleyes:

Seriøst? Tullesak.

Morsom fordi regjeringa faktisk leverer på tullesakene sine mens de juger om viktige ting, som f.eks. det som skjer i justissektoren.

Trist fordi dette faktisk kommer fra den samme regjeringa som krever nøytral innpakking av alle tobakksvarer, fordi de mener det gir mindre avhengighet av dem. Den samme regjeringen som planlegger å ta livet av f.eks. sigarforretningen til Fidelio.

Sist redigert av en moderator:

kjellben

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.11.2004
    Antall liker
    313
    Derimot, - at vi har en justisminister som ikke forstår forskjellen på statlig propaganda og partipolitisk reklame, samtidig som han innbiller seg at filmen er en objektiv fremstilling av hva han har oppnådd. Vi snakker om selvinnsikt på et nivå som stiller Komiske Ali i et godt lys.
    Kan ikke du og alle andre FRP-hatere her på Sentralen ta dere et SINNEMESTRINGSKURS PÅ STATENS BEKOSTNING SOM TIDLIGERE SP-LEDER GJORDE? Så får dere litt luft mellom hjernecellene. Synd at alt som galt er bare gjelder FRP-folk. Skjønner at nå er trenden misbruk av statens penger bare gjort av FRP. Skulle tro dere har gått i STALIN-Stubben Barnehage hele gjengen.

Palle

Trane

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Antall liker
    7.366
    Torget vurderinger
    4
    Kan ikke du og alle andre FRP-hatere her på Sentralen ta dere et SINNEMESTRINGSKURS PÅ STATENS BEKOSTNING SOM TIDLIGERE SP-LEDER GJORDE? Så får dere litt luft mellom hjernecellene. Synd at alt som galt er bare gjelder FRP-folk. Skjønner at nå er trenden misbruk av statens penger bare gjort av FRP. Skulle tro dere har gått i STALIN-Stubben Barnehage hele gjengen.

Palle
    Vet ikke helt hvor du har det med Frp-hatere fra. Det er en BlåBlå tråd og en RødGrønn tråd her på OT. Dersom du gidder å løfte blikket en smule ser du at det sparkes friskt i alle retninger. Dessuten er det en god kotyme å sparke oppover. Jo høyere, jo hardere.

For øvrig klarer jeg meg utmerket uten det der sinnemestringskurset som du skryter av. Du har kanskje prøvd det ?
    Selv foretrekker jeg å unngå luft mellom hjernecellene, virkningen er jo åpenbar, men vi er jo alle forskjellige...

Hardingfele

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Antall liker
    18.464
    Torget vurderinger
    2
    Det er vel ikke sinnemestring som trengs? Regjeringen er jo høyverdig absurd teater på flere områder, men det fører ikke til sinne. Snarere forundring. I det hele tatt kan jeg ikke huske en ting regjeringen har gjort som har gjort meg sint, men masse jeg har ledd høyt av. (Jeg var jævlig sint da Stoltenberg bombet Libya, for eksempel. Da kunne et kurs vært på sin plass.)
    At Erna og hennes utvalgte så ofte er til latter er nok et problem, det også.

Her om dagen meldte Sundtoft at nå skulle det sendes penger til regnskoginnsats. Dagen etter meldte Erna at nå forsvant det tilskuddet. Da blir jeg ikke sint, da ler jeg.

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Apropos luft mellom hjernecellene:

Diving linked to brain damage | Daily Mail Online

Bends oppstår når dykkere stiger for fort opp til overflaten. Det skyldes at gassen i blodet dekomprimeres, ikke lenger oppløses av væsken i blodet, og til slutt danner bobler som kan ødelegge blodkar eller hindre blodgjennomstrømningen, eller noe sånt. Burde spurt brutter'n som er dykkeinstruktør, han kan sikkert rette opp feil fortere enn jeg kan skrive dem på dette området. Tror han er flink og følger tabellene....

Men. Tro om ikke noe lignende kan oppstå i forbindelse med langvarig opphold i opposisjon, etterfulgt av lynrask stigning til maktens tinder?

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.873
    Hva blir det neste? Å Tillate hockeysnus?

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    110.554
    Torget vurderinger
    23
    The neste blir subsidiert hemoroidesalve til regjeringen - there's no shortage of assholes...

Hardingfele

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Antall liker
    18.464
    Torget vurderinger
    2
    Fra VG, en betraktning:

En statsminister som må bruke mye tid på å være politisk riksmegler, setter sjelden store spor. Fordi Høyre-lederen ikke har klart å lage et borgerlig klima der samarbeidet finner næring og tilliten bygges opp, så blir hun halsende etter konfliktene og må drive brannslukking. Omtrent som når man forsøker å få barn på fly eller tog til å slutte å masegråte ved å gi dem masse sjokolade og brus.

Det rakner for Erna Solberg - Solberg-regjeringen - VG

Og lakrispiper?

kjellben

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.11.2004
    Antall liker
    313

Palle
    Vet ikke helt hvor du har det med Frp-hatere fra. Det er en BlåBlå tråd og en RødGrønn tråd her på OT. Dersom du gidder å løfte blikket en smule ser du at det sparkes friskt i alle retninger. Dessuten er det en god kotyme å sparke oppover. Jo høyere, jo hardere.

For øvrig klarer jeg meg utmerket uten det der sinnemestringskurset som du skryter av. Du har kanskje prøvd det ?
    Selv foretrekker jeg å unngå luft mellom hjernecellene, virkningen er jo åpenbar, men vi er jo alle forskjellige...
    Jeg vil bare frem til at jeg bruker ikke dagene sånn som mange av dere gjør på og finne feil ved en hver anledning på andre mennesker. Det kalles for sutring og bedrives av fjortiser og dere. Bak en hver person finnes det et menneske og det har dere glemt. Mulig dere tror dere er full av kunnskap om det meste her i verden, også at dere tror dere har monopol på hva som er rett og galt, men når dere ser hvem den virkelige "idioten er, ja da har dere fått litt visdom. Og inntil da, da pisser dere bare i jorda. Mulig det føles godt for dere, men hva betyr det for verden. Jo, ingen verdens ting. Jeg har nå for lenge siden oppdaget at min hverdag ikke blir noe bedre med at jeg kaller de jeg ikke er enig med for ukvemsord. Jeg har og sagt mye ting jeg over hodet ikke skulle ha sagt, men jeg prøver å lære hver dag. At FRP-folk, eller hvilket parti de kommer fra, skal ha som et ondskaps og idiot-gen? Nivået på debattene her på Sentralen burde ligge litt høyere enn det, ikke sant?

Palle

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    10.793
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Og dermed er dn hver kritikk av politikere umuliggjort. Synes Tranes innlegg var en god og objektiv beskrivelse av hvordan Anundsen fremstår jeg. Hva skal man med et dmokrati om man ikke kan mene såpass? Men for all del, du er sikkert et bedre menneske enn meg.

Trane

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Antall liker
    7.366
    Torget vurderinger
    4

Palle

Jeg vil bare frem til at jeg bruker ikke dagene sånn som mange av dere gjør på og finne feil ved en hver anledning på andre mennesker. Det kalles for sutring og bedrives av fjortiser og dere. Bak en hver person finnes det et menneske og det har dere glemt. Mulig dere tror dere er full av kunnskap om det meste her i verden, også at dere tror dere har monopol på hva som er rett og galt, men når dere ser hvem den virkelige "idioten er, ja da har dere fått litt visdom. Og inntil da, da pisser dere bare i jorda. Mulig det føles godt for dere, men hva betyr det for verden. Jo, ingen verdens ting. Jeg har nå for lenge siden oppdaget at min hverdag ikke blir noe bedre med at jeg kaller de jeg ikke er enig med for ukvemsord. Jeg har og sagt mye ting jeg over hodet ikke skulle ha sagt, men jeg prøver å lære hver dag. At FRP-folk, eller hvilket parti de kommer fra, skal ha som et ondskaps og idiot-gen? Nivået på debattene her på Sentralen burde ligge litt høyere enn det, ikke sant?

Palle
    Nei, selvfølgelig gjør du ikke det, og selvfølgelig tenker du alltid på mennesket bak og du sutrer aldri. En rask kikk på innleggene dine minner meg på at det er bedre å pisse i jorda, (ja, jeg gjør det stadig), enn å pisse i eget reir.

Juba-damer, feminister og de sykelige feministene(kvinner med penis-misunnelse) har overtatt media og det sosiale media som for meg synes som bare klovneri fra morgen til kveld. Det er nesten ikke ett fornuftig ord eller seriøsitet i omløp
    Å hvor jeg hater journalister. Nei, jeg mener feminister. Ja, ja samma det.

Palle
    Bli homo!
    Homo er enda mye verre.
    Det de nye jagerflyene koster er ikke mer enn det den megalomani-befengte "kofte-adelen" og det meste av landets politikere er villige til I FJORTEN DAGER å LEKE BORT i et norsk OL det var mye snakk om for en tid tilbake, så... Jeg for min del skulle ønske at sportens ledere og det meste av politikerne skulle ha vært med i en episode av "Luksusfellen". For de er også en mester i å bruke av andres penger og som de selv ikke har noe av.
    Disse kvinnene skulle ha vært satt i gapestokk etter min mening.

Z

Zomby_Woof

Gjest
    :)

Jeg var på nippet til å kommentere med noe om at mannen som satt høringsfrist for leie av fengselsplasser i Nederland på fredag, signerte leieavtalen på mandag, og fikk de nødvendige fullmakter av Stortinget noen måneder etterpå, neppe bryr seg stort om hva en skarve hfs'er måtte mene.

Men så tenkte jeg at justisministeren, kanskje til og med statssekretæren, kunne bli lei seg.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn