Politikk, religion og samfunn Nok et genialt trekk av de blåblå!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Det er mange som tror at Listhaugs FB -innlegg som var årsaken til spetakkelet. Det var det ikke, men det var den utløsende faktoren, omtrent som skuddet i Sarajevo var det som utløste 1.verdenskrig.
    Her har du et godt poeng, Støre og co lette bare etter en grunn til å få henne fjernet.
    Det burde hun isåfall ha skjønt den dagen hun overtok departementet, og vært mer taktisk enn det hun har vært. Hun måtte i praksis gå fordi hun viste slett politisk håndverk.

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    40.820
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Det var klønete greier, og det er nå engang opposisjonens jobb å kritisere regjeringen. Den saklige uenigheten før den famøse fb-posten handlet om en adgang til å inndra statsborgerskap ved en administrativ beslutning (ikke dom), hvor noen så for seg at dette kunne komme til å skje i hemmelighet uten at den berørte ble informert. Stortingsflertallet likte ikke den tanken, men kanskje man heller burde tilføye en paragraf tilsvarende det erkebritiske lovforslaget A Bill for the more effectual preventing clandestine Outlawries som har blitt diskutert i hvert parlament siden 1727?

For the more effectual preventing Clandestine Outlawries in Personal Actions, Be it Enacted by the Queen's most excellent Majesty by and with the advice and consent of the Lords Spiritual and Temporal and Commons in this present Parliament assembled and by the authority of the same. That if after the [date] any attorney Solicitor or other person who shall prosecute any person or persons to Outlawry in any action personal wherein no Writ or Exegerit shall be awarded shall make default to send or deliver the Writ of Proclamation to the Sheriff of the proper County where the Defendant shall be dwelling at the time of awarding the Exegerit (the place of such dwelling being known), every such Attorney Solicitor or other person aforesaid making such default being lawfully convicted shall for every such offence forfeit [amount]; and if the Sheriff (the Writ of Proclamation being duly delivered to him) shall refuse or neglect before the Return of the Writ to make [number of] Proclamations according to the directions of the Act made in the thirty-first year of the reign of Queen Elizabeth for the avoiding of privy and secret Outlawries in actions personal, every such Sheriff being lawfully convicted shall for every such refusal or neglect forfeit [amount].
    Blir nok ikke vedtatt i 2018 heller. ;)

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    Det er mange som tror at Listhaugs FB -innlegg som var årsaken til spetakkelet. Det var det ikke, men det var den utløsende faktoren, omtrent som skuddet i Sarajevo var det som utløste 1.verdenskrig.
    Her har du et godt poeng, Støre og co lette bare etter en grunn til å få henne fjernet.
    Det burde hun isåfall ha skjønt den dagen hun overtok departementet, og vært mer taktisk enn det hun har vært. Hun måtte i praksis gå fordi hun viste slett politisk håndverk.
    Jeg vet ikke om jeg er helt enig i det. Man kan naturligvis være uenig i politikken, men hun har vist større gjennomføringskraft enn de fleste, både i landbruks- og invandringspolitikken. Det var retorikken som var det store ankepunktet, og det er ikke så rart, siden hun trakk til seg store velgermasser fra de fleste partiene, og det gjore henne naturligvis mektig upopulær hos de partiene. At hun gikk for langt til slutt burde ikke overraske noen, siden de andre partiene hadde anledning til å bestemme om hun hadde gått for langt. Men jeg er helt enig i at hun var utaktisk. For sin egen del burde hun naturligvis vært mer forsiktig. Men forsiktighet har aldri vært hennes greie. Det er hennes styrke og svakhet, og det som felte henne. Men hun kommer nok sterkt tilbake, på et eller annet tidspunkt, tipper jeg, til glede og irritasjon.

Hardingfele

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Antall liker
    18.898
    Torget vurderinger
    2
    Jeg vet ikke om jeg er helt enig i det. Man kan naturligvis være uenig i politikken, men hun har vist større gjennomføringskraft enn de fleste, både i landbruks- og invandringspolitikken. Det var retorikken som var det store ankepunktet, og det er ikke så rart, siden hun trakk til seg store velgermasser fra de fleste partiene, og det gjore henne naturligvis mektig upopulær hos de partiene. At hun gikk for langt til slutt burde ikke overraske noen, siden de andre partiene hadde anledning til å bestemme om hun hadde gått for langt. Men jeg er helt enig i at hun var utaktisk. For sin egen del burde hun naturligvis vært mer forsiktig. Men forsiktighet har aldri vært hennes greie. Det er hennes styrke og svakhet, og det som felte henne. Men hun kommer nok sterkt tilbake, på et eller annet tidspunkt, tipper jeg, til glede og irritasjon.
    Listhaug var en elendig minister for både landbruk og innv/integr. Her har du en grei analyse, fra i fjor, så den er ikke farget av hennes fadeser som justisminister. Og den kommer fra bunnkonservativt hold, fra en som er helt enig i hva Listhaug forsøker å utrette, men som er lite imponert over hvordan hun har iverksatt dette. Fra Minerva, Nils August Andresen:
    https://www.minervanett.no/listhaugs-mislykkede-markeringer/

Og som landbruksminister tråkket hun i baret fra dag 1, kom på kanten med organisasjonene (som hun merkelig nok ikke skjønte bæret av) og ble kippet ned av taburetten så fort det lot seg gjøre, uten at det skulle se stygt ut for partiet.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    Det blir litt som når man kommer i tenårene og bøllene knuller alle pikene mens de snille guttene ikke skjønner hva som skjer.
    De snille guttene sitter igjen etterpå og synes verden er urettferdig, mens pikene tror at alle gutter er bøller, og bøllene synes alle fikk som fortjent, særlig de selv.

(men så kommer kravene om barnebidrag)

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    40.820
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Tor Mikkel Wara ny justisminister, 25 år etter landsmøtet på Dolkesjø. Man skal kanskje ikke overfortolke ting, men dette ser ut til å være et nokså klart signal om hvor FrP har tenkt seg, og det er ikke i retning Listhaug.
    https://www.aftenposten.no/norge/politikk/i/qnbOmo/Tor-Mikkel-Wara-blir-ny-justisminister
    https://www.aftenposten.no/norge/po...kel-Wara-Wonderboyen-som-forsvant-ut-i-kulden

Politikere blir ofte tillagt strategiske og taktiske vurderinger som er altfor avanserte i forhold til den politiske hverdagen. I min tid som politiker var det først når jeg leste avisen at jeg skjønte hvor smarte vi hadde vært

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Tor Mikkel Wara ny justisminister, 25 år etter landsmøtet på Dolkesjø. Man skal kanskje ikke overfortolke ting, men dette ser ut til å være et nokså klart signal om hvor FrP har tenkt seg, og det er ikke i retning Listhaug.
    https://www.aftenposten.no/norge/politikk/i/qnbOmo/Tor-Mikkel-Wara-blir-ny-justisminister
    https://www.aftenposten.no/norge/po...kel-Wara-Wonderboyen-som-forsvant-ut-i-kulden

Politikere blir ofte tillagt strategiske og taktiske vurderinger som er altfor avanserte i forhold til den politiske hverdagen. I min tid som politiker var det først når jeg leste avisen at jeg skjønte hvor smarte vi hadde vært
    Definitivt ikke, og jeg er positivt overrasket over at de har fått den gamle liberalisten som gikk ut av aktiv politikk etter Dolkesjø tilbake fra skyggene. Dette er en type "kvalitetsvalg" som jeg ikke har forventet av det partiet som har sittet i regjering den siste tiden. Jeg håper det viser litt om retningen Siv trekker partiet, og partiets vilje/evne til å ønske seg realpolitikere framfor symbolpolitikere.

Fjernis 2.0

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2015
    Antall liker
    316

Du har nok rett i at det ikke er i retning Listhaug, så får vi se hva velgerne til FRP sier om det ved neste valg. At Siv og en god del av ledelsen i FRP egentlig hører til i Høyre er ikke noe nytt, det er slike som Listhaug og Gjedde som har gitt mange av velgerne til FRP et lite håp, nå er de jo korsfestet og bannlyst begge to men de politiske korrekt fyller plassene deres.

Sist redigert:

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1

Du har nok rett i at det ikke er i retning Listhaug, så får vi se hva velgerne til FRP sier om det ved neste valg. At Siv og en god del av ledelsen i FRP egentlig hører til i Høyre er ikke noe nytt, det er slike som Listhaug og Gjedde som har gitt mange av velgerne til FRP et lite håp.
    Det kan du ha rett i, men jeg mener at Waras comeback viser at Siv og Erna tar det på alvor at denne posten trenger en person med tyngde og respekt i hele det parlamentariske spekteret. Wara er en av de som vil nyte faglig respekt langt utenfor regjeringen. Det samme ville Skjervengen eller Wibe ha gjort, men de er neppe aktuelle for partipolitikk lenger. Spesielt ikke Wibe, som kanskje står som symbolet på Dolkesjø som leder av "firerbanden".

Fjernis 2.0

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2015
    Antall liker
    316

Du har nok rett i at det ikke er i retning Listhaug, så får vi se hva velgerne til FRP sier om det ved neste valg. At Siv og en god del av ledelsen i FRP egentlig hører til i Høyre er ikke noe nytt, det er slike som Listhaug og Gjedde som har gitt mange av velgerne til FRP et lite håp.
    Det kan du ha rett i, men jeg mener at Waras comeback viser at Siv og Erna tar det på alvor at denne posten trenger en person med tyngde og respekt i hele det parlamentariske spekteret. Wara er en av de som vil nyte faglig respekt langt utenfor regjeringen. Det samme ville Skjervengen eller Wibe ha gjort, men de er neppe aktuelle for partipolitikk lenger. Spesielt ikke Wibe, som kanskje står som symbolet på Dolkesjø som leder av "firerbanden".
    Hvilken tyngde og respekt har Wara etter 25 år borte fra politikken, en annen ting er at Listhaug sin tilknytning til First House har ofte blitt brukt i mot henne, er det uten betydning nå fordi Wara er en mann med de rette meningene?

Så egentlig er det ikke rom for en politiker som ikke oppfører akkurat slik han/hennes politiske motstandere ønsker det, kanskje mye av grunnen til at politiker forakten øker og øker.

defacto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Antall liker
    3.264
    Sted
    Liten by
    Den forakten har hun vel klart å få helt på egenhånd, uten hjelp av noen andre eller noe annet.

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    11.951
    Hvilken tyngde og respekt har Wara etter 25 år borte fra politikken, en annen ting er at Listhaug sin tilknytning til First House har ofte blitt brukt i mot henne, er det uten betydning nå fordi Wara er en mann med de rette meningene?

Så egentlig er det ikke rom for en politiker som ikke oppfører akkurat slik han/hennes politiske motstandere ønsker det, kanskje mye av grunnen til at politiker forakten øker og øker.
    Problemet vi ser, er jo at i en stadig mer kompleks verden, ønsker folk seg enklere og enklere løsninger. Wara kan i det minste ikke beskyldes for å mangle intelligens, eller politisk kunnskap og forstand. Det er jo tragisk at forakten for kunnskap øker, men det ser ut som om du har rett, en økende andel av befolkningen faller for tøvet som serveres fra folk som Trump og andre politiske troll, med sine "alternative fakta". Dette baner veien for totalitære krefter, "den sterke mann", og det kan ikke gå annet enn dårlig.

Politikk er også et fag, på linje med medisin og kjemi, om du vil. Det tar sin tid å forstå detaljene, å tilegne seg egenskapene og erfaringen som skal til for å lede et komplekst samfunn i en utfordrende tid. Det siste vi behøver er svart/hvitt og forenkling. Det er nå demokrati og kreativitet virkelig skal få prøvd seg.

Disqutabel

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1

Problemet vi ser, er jo at i en stadig mer kompleks verden, ønsker folk seg enklere og enklere løsninger. Wara kan i det minste ikke beskyldes for å mangle intelligens, eller politisk kunnskap og forstand. Det er jo tragisk at forakten for kunnskap øker, men det ser ut som om du har rett, en økende andel av befolkningen faller for tøvet som serveres fra folk som Trump og andre politiske troll, med sine "alternative fakta". Dette baner veien for totalitære krefter, "den sterke mann", og det kan ikke gå annet enn dårlig.

Politikk er også et fag, på linje med medisin og kjemi, om du vil. Det tar sin tid å forstå detaljene, å tilegne seg egenskapene og erfaringen som skal til for å lede et komplekst samfunn i en utfordrende tid. Det siste vi behøver er svart/hvitt og forenkling. Det er nå demokrati og kreativitet virkelig skal få prøvd seg.

Disqutabel
    Det er nok ingen svakhet at de har valgt en person som har sin erfaring fra den tiden en var bevisst på at politikk er det umuliges kunst. Det regjeringen trenger er slike folk som Wara, de med fokus på en kunnskapsbasert beslutningsprosess. Landet trenger i alle fall ikke rendyrka populister som baserer sine politiske beslutninger på værhaneprinsippet. Wara kommer fra en ideologisk konsekvent gruppering og tradisjon. Disse personlighetene har vært savnet de siste tiårene i norsk politikk, og bare basert på det ønsker jeg ham velkommen tilbake.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    Gi nå fyren tid til å dumme seg ut før du hyller ham.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg synes ikke jeg hyller ham, men jeg viser respekt for den rake ryggen han historisk har vist i politikken tidligere, selv om jeg ikke var på hans parti da heller. Han dummet seg ikke ut da, og jeg tror ikke han kommer til å gjøre det nå heller.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    Close enough. For øvrig hyggelig med en ny finnmarking i regjering.
    Men kjenner jeg er litt skeptisk til First Housensnausere.

defacto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Antall liker
    3.264
    Sted
    Liten by
    Den forakten har hun vel klart å få helt på egenhånd, uten hjelp av noen andre eller noe annet.
    Forakten fra de politiske korrekte, det er jo nettopp det jeg sier, men hvorfor er den forakten der?
    Slutt å bre om deg ord og uttrykk du ikke skjønner betydningen av. At andre har forskjellig måte å se verden på og er uenige med deg, betyr ikke at de er "politisk korrekte". Ihvertfall ikke i den sammenhengen du virker til å bruke dette. Dette handler mere om hennes hat- og konfrontasjons-retorikk som er med på å skape den forakten hun opplever nå. Man kan vel nesten si at man reder som man ligger.

Fjernis 2.0

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2015
    Antall liker
    316

Disqutabel
    Det er nok ingen svakhet at de har valgt en person som har sin erfaring fra den tiden en var bevisst på at politikk er det umuliges kunst. Det regjeringen trenger er slike folk som Wara, de med fokus på en kunnskapsbasert beslutningsprosess. Landet trenger i alle fall ikke rendyrka populister som baserer sine politiske beslutninger på værhaneprinsippet. Wara kommer fra en ideologisk konsekvent gruppering og tradisjon. Disse personlighetene har vært savnet de siste tiårene i norsk politikk, og bare basert på det ønsker jeg ham velkommen tilbake.
    Så lenge Wara holder seg til de politiske retningslinjene som har vært de siste 30 årene så er han godkjent, hvorfor har vi da egentlig valg i Norge?

Man ser misnøyen i det ene etter det andre vestlige landet, hvorfor stiger denne misnøyen når man har så dyktige politikere, hvis dette hadde vært i en bedrift så hadde det vært stilt spørsmål om lederen gjorde en god jobb ettersom misnøyen hele tiden stiger blant de ansatte, i politikken så fortjener man skryt etter din mening.

weld77

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Antall liker
    14.720
    lurer på hvor happy de er i byråkratiet med enda en kandidat som ikke er jurist. Skjønt, Anundsen var jurist uten at det hjalp stort.

Fjernis 2.0

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2015
    Antall liker
    316
    Forakten fra de politiske korrekte, det er jo nettopp det jeg sier, men hvorfor er den forakten der?
    Slutt å bre om deg ord og uttrykk du ikke skjønner betydningen av. At andre har forskjellig måte å se verden på og er uenige med deg, betyr ikke at de er "politisk korrekte". Ihvertfall ikke i den sammenhengen du virker til å bruke dette. Dette handler mere om hennes hat- og konfrontasjons-retorikk som er med på å skape den forakten hun opplever nå. Man kan vel nesten si at man reder som man ligger.
    Slutt å bre om deg ord og uttrykk du ikke skjønner betydningen av, for hvilken hat retorikk har Listhaug gjort seg skyldig i?

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    lurer på hvor happy de er i byråkratiet med enda en kandidat som ikke er jurist. Skjønt, Anundsen var jurist uten at det hjalp stort.
    De er nok det som gjør dem mindre happy er at kandidaten er fra feil parti.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    De er nok det som gjør dem mindre happy er at kandidaten er fra feil parti.
    Fagjurister er det nok av i departementet, det som det står og faller på er hvordan statsråden forstår sitt embede og ansvar.

defacto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Antall liker
    3.264
    Sted
    Liten by
    Slutt å bre om deg ord og uttrykk du ikke skjønner betydningen av, for hvilken hat retorikk har Listhaug gjort seg skyldig i?
    Å....du er dum du! Faren min er sterkere enn din!
    Er det på dette barnehagenivået du vil vi skal være?

Om du ikke har skjønt det enda, så har du skjønt like lite som Listhaug har av saken som ble "spikeren i kisten" hennes. Hennes avskjedstale (og spørsmålet ditt) vitner om at man bør lese seg litt opp på ganske så mye.

Fjernis 2.0

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2015
    Antall liker
    316
    Å....du er dum du! Faren min er sterkere enn din!
    Er det på dette barnehagenivået du vil vi skal være?

Om du ikke har skjønt det enda, så har du skjønt like lite som Listhaug har av saken som ble "spikeren i kisten" hennes. Hennes avskjedstale (og spørsmålet ditt) vitner om at man bør lese seg litt opp på ganske så mye.
    Nei jeg har ikke skjønt hvilken hat retorikk Listhaug har kommet med, derfor spør jeg om du kan komme med et eksempel, jeg spør kun etter et eksempel.

Fjernis 2.0

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2015
    Antall liker
    316
    Det tok ikke lang tid før Wara skal tas også, nå må vel folk få øynene opp og se hvem som egentlig er problemet på stortinget, de oppfører seg som barn i barnehagen.

Både Sp- leder Trygve Slagsvold Vedum, Torgeir Fylkesnes (SV) og PR-byrå-veteran Hans Geelmuyden, krever at den nye justisministeren Tor Mikkel Wara legger frem egne kundelister fra PR-byrået First House.
    https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/EoqbPP/sp-leder-vedum-wara-maa-legge-kundelister-paa-bordet

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    10.729
    Det tok ikke lang tid før Wara skal tas også, nå må vel folk få øynene opp og se hvem som egentlig er problemet på stortinget, de oppfører seg som barn i barnehagen.

Både Sp- leder Trygve Slagsvold Vedum, Torgeir Fylkesnes (SV) og PR-byrå-veteran Hans Geelmuyden, krever at den nye justisministeren Tor Mikkel Wara legger frem egne kundelister fra PR-byrået First House.
    https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/EoqbPP/sp-leder-vedum-wara-maa-legge-kundelister-paa-bordet
    Hvis et krav om redelighet er det samme som "å taes" så er du på ville veier.

defacto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Antall liker
    3.264
    Sted
    Liten by

Si meg en ting, ser du virkelig ikke problematikken i dette? Er du virkelig så blind?
    Dersom han har hatt som jobb å påvirke politikk på høyt nivå, tror du virkelig han er 100% uhildet og helt uten knytninger?

Det er med andre ord greit at eksempelvis Moxnes skulle blitt moderator i denne tråden? :rolleyes:

G

Gjestemedlem

Gjest
    Wara som statsråd er noe av det bedre Frp har tenkt ut.

Nesten så man skulle tro de har ansatt folk til å tenke for seg... Han har alltid hatt en stjerne hos meg og representerte den liberalistiske fløyen som naustegubbene i partiet fikk fjernet. Jensen selv får en pluss i boken her.

Sorry, men Listhaug og Gjedde .. og CIH ... selv om de har sine øyeblikk, bør vel heller søke sammen med Lysglimt og Vidar Kleppe... og finne en felles platform.

Wara er flere etasjer opp.

Av og til blir jeg positivt overrasket! Dette var en slik dag.

Fjernis 2.0

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2015
    Antall liker
    316

Hvis et krav om redelighet er det samme som "å taes" så er du på ville veier.
    Hva har kundelister hos First house noe å gjøre med jobben som justisminister, regner med at First House har primært kunder som holder seg innenfor loven.

Fjernis 2.0

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2015
    Antall liker
    316

Nesten så man skulle tro de har ansatt folk til å tenke for seg... Han har alltid hatt en stjerne hos meg og representerte den liberalistiske fløyen som naustegubbene i partiet fikk fjernet. Jensen selv får en pluss i boken her.

Sorry, men Listhaug og Gjedde .. og CIH ... selv om de har sine øyeblikk, bør vel heller søke sammen med Lysglimt og Vidar Kleppe... og finne en felles platform.

Fint for deg, for oss som ønsker en forandring så virker det som en dårlig dag, men Wara må jo først få sitte som justisminister før man tar en vurdering om han gjør en god eller en dårlig jobb.

defacto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Antall liker
    3.264
    Sted
    Liten by

Det tror jeg mange her inne er enige i, men at han faktisk spiller med åpne kort er å foretrekke. Vi lever i et demokrati og må kreve såpass.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881

Hans Geelmuyden er sikkert interessert i det ja, som konkurrent og tidligere arbeidsgiver.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1

Det tror jeg mange her inne er enige i, men at han faktisk spiller med åpne kort er å foretrekke. Vi lever i et demokrati og må kreve såpass.
    Selvfølgelig, skal du inn i regjering så må du starte med åpenhet. Regner med at han gjør det. Selv om jeg hilser ham velkommen så synes jeg det er helt på sin plass av opposisjonen å stille slike krav. Det må da være mulig å se dette fra mer enn en side?

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn