Var ikke ett av dine ankepunkt mot Listahug at hun ville "effektivisere bort" bruken av disse i størst mulig grad?Domstoler sier Asbjørn. Er det fornuftig bruk av ressurser?
Mener du var en sterk forsvarer for bruk av domstoler i den saken?
Var ikke ett av dine ankepunkt mot Listahug at hun ville "effektivisere bort" bruken av disse i størst mulig grad?Domstoler sier Asbjørn. Er det fornuftig bruk av ressurser?
Selvsagt skal man ha domstoler. Noe annet er uhørt. At byråkratiet er så avvisende at man må gå til domstolene for å få rettferdig prøvelse av sin sak er en utfordring. UNE har nå hentet inn flust av folk fra partiet Demokratene for å bedømme innvandringsklager. Det er å headhunte bukken til å vokte havresekken.Var ikke ett av dine ankepunkt mot Listahug at hun ville "effektivisere bort" bruken av disse i størst mulig grad?Domstoler sier Asbjørn. Er det fornuftig bruk av ressurser?
Mener du var en sterk forsvarer for bruk av domstoler i den saken?
Det er helt uproblematisk, og hundre ganger bedre enn om det hadde vært en aktivist fra Rødt eller SV. Ingenting som tyder på at han ikke gjør en grei jobb i forvaltningen.Synes du det er rett å plassere Kleppe og hans venner i Demokratene i UNE?
Nå er det ikke selve Kleppe og co's politiske tilhørighet i Demokratene som er utfordringen her.Politisk tilhørighet er et ikke tema i en rekrutteringsprosess
Beklager at jeg brukte feil begrep. Jeg mente selvsagt forutinntatthet.Ja, enig, om ikke enda verre enn Listhaug, men det er jo den politiske tilhørigheten hans. Larson skrev nettopp at det ikke er problemet. Habilitetsproblemer kan det jo ikke være, med mindre Kleppe er i slekt eller nær venn med disse asylsøkerne. Å ha et politisk standpunkt betyr ikke inhabilitet.
Men alle er da forutinntatt den ene eller den andre veien!Beklager at jeg brukte feil begrep. Jeg mente selvsagt forutinntatthet.Ja, enig, om ikke enda verre enn Listhaug, men det er jo den politiske tilhørigheten hans. Larson skrev nettopp at det ikke er problemet. Habilitetsproblemer kan det jo ikke være, med mindre Kleppe er i slekt eller nær venn med disse asylsøkerne. Å ha et politisk standpunkt betyr ikke inhabilitet.
Nettopp. Derfor bør ikke personer som har gjort karriere på ekstrem innvandringsfiendtlighet sitte i ankeutvalget i asylsaker. Det sier seg selv....
En forvaltning der resultatet av saksbehandlingen beror på hvilken saksbehandler du tilfeldigvis ramler borti er ikke bra! Som saksbehandler i offentlig forvaltning skal man i størst mulig grad legge egen holdning bort! Og i alle fall holde seg innenfor reglelverket!
Vet det og det er tragikomisk som alltid. Se f.eks. på datoen på den artikkelen i aftenposten som beskriver regjeringens utnevnelse av nye lekmedlemmer. Eller skal spare byet:Larson er som vanlig kun ute etter å sverte nåværende regjering.
Hvis innvandringsskepsis skal diskvalifisere, må da også alle som er "innvandringsvennlige" diskvalifiseres. Eller...?Nettopp. Derfor bør ikke personer som har gjort karriere på ekstrem innvandringsfiendtlighet sitte i ankeutvalget i asylsaker. Det sier seg selv....
En forvaltning der resultatet av saksbehandlingen beror på hvilken saksbehandler du tilfeldigvis ramler borti er ikke bra! Som saksbehandler i offentlig forvaltning skal man i størst mulig grad legge egen holdning bort! Og i alle fall holde seg innenfor reglelverket!
Å holde seg innenfor regelverket er en smal sak, da mye bygger på skjønn, og regelverket er politisk styrt. Regjeringen bestemmer hva som skal prioriteres. Vilkår for opphold er som oftest oppfylt, men "innvandringsregulerende hensyn" trumfer. Du vet hvor Kleppe og co havner i en slik saksbehandling. avslag. Kleppe har kun gitt 1 sak medhold, og det var visst ikke bare, bare ifølge han. Din sak avhenger veldig av hvilken saksbehandler du får. Får du Kleppe, så er det bare å starte å skrive papirene til domstolen. Avslaget er sikkert.
Christan Tybring-Gjedde var derimot kritisk til at mange profilerte innvandringsforkjempere ble oppnevnt:Lekmedlemmenes deltakelse i UNE er et viktig bidrag til rettssikkerheten på utlendingsfeltet, sier justisminister Grete Faremo (Ap).
Så i prinsippet er du enig med Tybring-Gjedde i din kritikk av noe en AP-regjering gjorde, bare med motsatt fortegn. Hvorfor du kommer med dette og tror du kritiserer de blåblå er fortsatt litt mystisk. Jeg tror du savner Listhaug.Det gir overhodet ingen mening at mennesker som gjennom sitt samfunnsengasjement ved flere anledninger har karakterisert dagens innvandringspraksis som inhuman, nå skal sitte som overdommere, sier Tybring-Gjedde til NTB.
Landbruk har vært diskutert grundig her inne. Ganske mange mener at bønder og senterpartifolk er de minst troverdige i den debatten, da de er (her er det bare å kjøre på med nedsettende adjektiver, Deffe har komplett liste) og dermed de minst skikkede til å mene noe fornuftig, administrere eller inneha politiske verv innenfor nettopp landbruk.OK, jeg ser hva du skriver, men da er vi tilbake til å sile ut folk fra offentlige oppdrag på grunnlag av politisk standpunkt og partitilhørighet. Uansett hva du kaller det.
Så hva innebærer det prinsippet f eks for hvem som kan være ansatt i landbruksdepartementet og -direktoratet, arbeide med landbruksfaglige oppgaver hos fylkesmannen, eller på et kommunalt landbrukskontor? Er Senterpartifolk forutinntatte og inhabile? Hva med libertarianere? Skal vi reservere den betegnelsen for odelsgutter og -jenter? Eller er den allerede eksklusivt reservert for folk du ikke liker?
Byråkratiet er nok det samme ganske uansett søkers etnisitet. Har en kollega som "sleit hund" før han fikk sin norsk-amerikanske kone gjennom papirmølla.Min kritikk av Kleppe (og Listhaug) kommer av at de har et syn på medmennesker med en annen hudfarge og kultur som jeg synes er forkastelig. Norsk innvandringspolitikk oppleves tildels rasistisk og er utrolig firkantet. Etter lang erfaring med UDI når det gjelder familiegjenforening både for meg selv, venner og kollegaer føler jeg at jeg har en viss bakgrunn for å melde noe om temaet. Og vi snakker ikke om busslaster med asylsøkere. Vi snakker om enkeltskjebner som av bagatellmessige årsaker havner inn i et byråkrati som ikke tar hensyn hverken til etnisk norsk partner, ektefelle og ev. felles barn som til og med er født i Norge og dermed er norsk statsborger.
Vet det og det er tragikomisk som alltid. Se f.eks. på datoen på den artikkelen i aftenposten som beskriver regjeringens utnevnelse av nye lekmedlemmer. Eller skal spare byet:Larson er som vanlig kun ute etter å sverte nåværende regjering.
"25. nov. 2012 19:26"
Neste steg er å tenke over hvem som satt i regjering da...
Hint, her er justisministeren:
Vis vedlegget 490729
Behandlingstid på over 1 år er i drøyeste laget synes jeg....Byråkratiet er nok det samme ganske uansett søkers etnisitet. Har en kollega som "sleit hund" før han fikk sin norsk-amerikanske kone gjennom papirmølla.Min kritikk av Kleppe (og Listhaug) kommer av at de har et syn på medmennesker med en annen hudfarge og kultur som jeg synes er forkastelig. Norsk innvandringspolitikk oppleves tildels rasistisk og er utrolig firkantet. Etter lang erfaring med UDI når det gjelder familiegjenforening både for meg selv, venner og kollegaer føler jeg at jeg har en viss bakgrunn for å melde noe om temaet. Og vi snakker ikke om busslaster med asylsøkere. Vi snakker om enkeltskjebner som av bagatellmessige årsaker havner inn i et byråkrati som ikke tar hensyn hverken til etnisk norsk partner, ektefelle og ev. felles barn som til og med er født i Norge og dermed er norsk statsborger.
Jeg har en mistanke om at mange som skal ha "sine" gjennom dette systemet mener at akkurat deres sak er så spesiell at dette skal kunne fikses i løpet av 14 dager. Og når det tar noen måneder blir de grinete og roper opp om "rasisme". Og det er mulig at denne kverna maler for langsomt, det vet jeg ikke mye om, men mitt intrykk er at det ikke gjøres plagsomt forskjell på blendahvite og mørkhudede. Og en annen faktor her er "innvandrerens" hjemland som nok har varienende evne/vilje til å svare på spørsmål fra Norge.
Anstendige? Hvis du har 4,1 mill, eller hva en stykk ikkevestlig innvandrer koster. Hvor mange liv kunne man spart med disse pengene benyttet på mer effektive måter?akk ja, denne omskrivingen. Kleppe er ikke skeptisk til innvandring. han er direkte fiendtlig. Såpass at han ble ekskludert fra FrP.
Du skal slite med å finne noen som er tilsvarende innvandringsvennlig som Kleppe og co (han er ikke den eneste demokraten som ble plukket inn i UNE) er innvandringsfiendtlig. Kan ikke komme på en eneste politiker.
De såkalte "innvandringsvennlige" (de finnes ikke!) partiene på Stortinget er egentlig ikke innvandringsvennlige. De er bare anstendige. De har et menneskesyn der de ikke sender personer til tortur og ev. død grunnet innvandringsregulerende hensyn. Det er bedre å feile på den riktige siden av menneskeliv. Kleppe og co bryr seg døyten om menneskeliv hvis i bittelitt tvil. Norge må være blendahvitt! (mener de)
Behandlingstid på over 1 år er i drøyeste laget synes jeg....Byråkratiet er nok det samme ganske uansett søkers etnisitet. Har en kollega som "sleit hund" før han fikk sin norsk-amerikanske kone gjennom papirmølla.Min kritikk av Kleppe (og Listhaug) kommer av at de har et syn på medmennesker med en annen hudfarge og kultur som jeg synes er forkastelig. Norsk innvandringspolitikk oppleves tildels rasistisk og er utrolig firkantet. Etter lang erfaring med UDI når det gjelder familiegjenforening både for meg selv, venner og kollegaer føler jeg at jeg har en viss bakgrunn for å melde noe om temaet. Og vi snakker ikke om busslaster med asylsøkere. Vi snakker om enkeltskjebner som av bagatellmessige årsaker havner inn i et byråkrati som ikke tar hensyn hverken til etnisk norsk partner, ektefelle og ev. felles barn som til og med er født i Norge og dermed er norsk statsborger.
Jeg har en mistanke om at mange som skal ha "sine" gjennom dette systemet mener at akkurat deres sak er så spesiell at dette skal kunne fikses i løpet av 14 dager. Og når det tar noen måneder blir de grinete og roper opp om "rasisme". Og det er mulig at denne kverna maler for langsomt, det vet jeg ikke mye om, men mitt intrykk er at det ikke gjøres plagsomt forskjell på blendahvite og mørkhudede. Og en annen faktor her er "innvandrerens" hjemland som nok har varienende evne/vilje til å svare på spørsmål fra Norge.