Politikk, religion og samfunn Nok et genialt trekk av de blåblå!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• G

Gjestemedlem

Gjest
    Selv om jeg på mange måter føler meg sviktet av mitt gamle parti Høyre så tror jeg helt ærlig at Deph ville kunne blitt en vitamininnsprøyting for dem, - og det er jeg ikke sikker på om jeg jeg egentlig ønsker?

Men noen burde faktisk fortalt Erna at landet behøver et forsvar, at inndraging av lovlige våpen som blir forbudt UTEN å gi eierne økonomisk erstatning faktisk ikke er Høyrepolitikk!
    Hadde det ikke vært for at Kåre Willoch ikke er død så ville han ha rotert i sin grav!

Helt greit at "de rike onklene" forventer skatteletter, men der finnes en grense, selv under vann!
    Erna har tonet ned "skattelette for de rike" som de røde har hatt som slagord i mange tiår. Og det er lurt for det er ikke en vinnersak, ikke fordi det er sympatisk å stjele penger fra eller med egen bolig, men fordi det er endel bedriftseiere som godt kan betale litt eiendomsskatt uten å gå under.

Jeg var dypt skeptisk til Erna for noen år siden, men hun har levert og vist seg å være hel ved. Det er et genitrekk å søke mot sentrum og tvinge AP til å søke til kommunistene og identitetspolitikerne. De er jo i full oppløsning nå og strides innbyrdes om de skal kapitulere for de radikale eller prøve å holde posisjonen som et troverdig sentrum-venstre parti. De radikale, Rødt, MDG, og SV blir deres endelikt om de kaster inn det hvite flagget og lar seg synke dypt ned i hengemyren, blant nøkken, tussene og de som Tarjei Vesaas forteller om.

AndersR

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Antall liker
    4.052
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Blir du for radikal for dem som kampanjesjef, til en så stor grad at det blir ubehagelig for deg selv, kan du jo foreslå selv å tre ned til rådgiver for kampanjesjefen (og beholde lønna selvsagt).
    Husk at du som kampanjesjef må regne med å ha en del folk rundt deg som du kan bruke til å kjøre sakene dine. Du trenger ikke rope på hvert gatehjørne selv, og du trenger ikke stå frem personlig i media for å fronte sakene dine. Din jobb som kampanjesjef er å hjelpe partiet med å få velgerne til å forstå hva partiet står for. Så det trenger ikke engang å være meninger du selv trenger å stå for.

Gi gass! Du har ingenting å tape på å søke!

G

Gjestemedlem

Gjest
    [
    Rådgiver for Høyre har jeg vært (bakoversveis for en del her inne). Kampanjesjef, Gjestemedlem. Klin til.
    Det er min rolle. Du er rådgiveren og jeg påvirker deg så godt jeg kan, og det er flere her inne som man ikke skal kimse av at leser det man skriver og i alle fall tenker over det. Du har masse kontakter og du er ikke dummere enn at du tar noen poenger herfra også selv om vi er veldig uenige i mye annet. Det er jo derfor du poster mye rart her også, for å se hva reaksjonene er for å ha iallefall et par uforutsette vinklinger og å ha tenkt over, og dermed en fordel slik at man ikke blir helt tatt på sengen.

Tanker, ideer og løsninger er mye mer moro enn partipolitikk.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Blir du for radikal for dem som kampanjesjef, til en så stor grad at det blir ubehagelig for deg selv, kan du jo foreslå selv å tre ned til rådgiver for kampanjesjefen (og beholde lønna selvsagt).
    Husk at du som kampanjesjef må regne med å ha en del folk rundt deg som du kan bruke til å kjøre sakene dine. Du trenger ikke rope på hvert gatehjørne selv, og du trenger ikke stå frem personlig i media for å fronte sakene dine. Din jobb som kampanjesjef er å hjelpe partiet med å få velgerne til å forstå hva partiet står for. Så det trenger ikke engang å være meninger du selv trenger å stå for.

Jeg er en talsmann for rasjonalitet og besinnet sinnelag. Partiene får klare seg selv. Jeg vil folk skal argumentere saklig, selv med ærlig språkbruk (til og med en spade for en spade av og til), forstå hva det handler om og det å gjennomskue propaganda og manipulasjon. Om dette er ting som får deg til å tenke på å stemme Høyre så er det noe du selv må ta stilling til. Ikke noe jeg kan gjøre for deg i denne prosessen. Men du er inne på noe...

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    11.722

Jeg er en talsmann for rasjonalitet og besinnet sinnelag. Partiene får klare seg selv. Jeg vil folk skal argumentere saklig, selv med ærlig språkbruk (til og med en spade for en spade av og til), forstå hva det handler om og det å gjennomskue propaganda og manipulasjon. Om dette er ting som får deg til å tenke på å stemme Høyre så er det noe du selv må ta stilling til. Ikke noe jeg kan gjøre for deg i denne prosessen. Men du er inne på noe...
    Skulle ønske at du forholdt deg litt mer strikt til det du sier her.
    Jeg mener du ikke kaller en spade for en spade. Jeg mener du kaller en spade for: Et FORBANNA redskap som du kan bruke til å drepe noen med, og deretter grave dem ned, og om du ikke liker å høre det, så er du en jævla svenskfemikommunistfaensomersåfullavfølerioggråtetokteratdufårprøveåblivoksen!!!!!!!!!

Disqutabel

G

Gjestemedlem

Gjest

Skulle ønske at du forholdt deg litt mer strikt til det du sier her.
    Jeg mener du ikke kaller en spade for en spade. Jeg mener du kaller en spade for: Et FORBANNA redskap som du kan bruke til å drepe noen med, og deretter grave dem ned, og om du ikke liker å høre det, så er du en jævla svenskfemikommunistfaensomersåfullavfølerioggråtetokteratdufårprøveåblivoksen!!!!!!!!!

Disqutabel
    Blomster i hverdagen og et fargerikt språk kanskje (skyldig som tiltalt), men jeg ser ikke helt hva du sikter til mer konkret her. Er det noe rent semantisk eller går det på innhold? Jeg vet vi er uenige av og til, men misforståelser pleier jo stort sett å oppklare seg underveis.

Men jeg skal innrømme at det er endel begreper som mangler gode samlende ordbokinnskivelser. Mange av konseptene er kanskje litt trøblete å gripe tak i om man ikke ser vinklingen. Nyfeminismen, identitetspolitikken, marxismen og beslektede emner er noe jeg ofte refererer til og og jeg er smertelig klar over at det mangler bedre ord og norsk for fenomenene. men det er høyst virkelige fenomener. Vi får be til Språkteinegn. Men det får jo ut over det være grenser for hva man forventes å ta på sine arme skuldre av lingvistiske åk.

Odd J

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.07.2007
    Antall liker
    3.195
    Torget vurderinger
    1
    Deffe får bare være glad for at han ikke er kampanjeleder på tredvetallet. Han hadde kommet til å spise på statens bekostning lenge. Svært lenge.

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.098
    Torget vurderinger
    0
    Deffe får bare være glad for at han ikke er kampanjeleder på tredvetallet. Han hadde kommet til å spise på statens bekostning lenge. Svært lenge.
    Men hvorfor sier du det?:p;);)

Odd J

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.07.2007
    Antall liker
    3.195
    Torget vurderinger
    1
    Han hadde vært godt kjent i etterkant. Men ikke for å ha sittet på Grini, for å si det sånn.

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.098
    Torget vurderinger
    0
    Han hadde vært godt kjent i etterkant. Men ikke for å ha sittet på Grini, for å si det sånn.
    Måtte bare ha deg til å si det selv! ;);)

Men på den annen side så er Deph, "prinsipilet uenig og politisk ukorrekt"! så man skal heller ikke se bort fra at vi ville ha blitt minnet om hans virke gjennom en "snublestein" i en eller annen bakgate i Bergen!

Dr Dong

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Antall liker
    14.006
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    ^
    Trist at de ikke greide å videreføre den «utforskende» linjen også til gymtimene og fordypelse i hverandres kropper.

Odd J

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.07.2007
    Antall liker
    3.195
    Torget vurderinger
    1
    ....russetiden fikser vel det siste der etter hva jeg forstår.

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    40.103
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    11.722
    Ja, du vide verden. Også her til lands kan tydeligvis virkeligheten overgå både fantasi og parodi.
    Har få problemer med å forstå at ministeren lar seg friste til både dette og hint av den iranske frøken, men særlig genialt håndtert er det vel knappest.

Disqutabel

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Personlig, og med hensyn til hva som skjer med min statlige arbeidsplass, så orker jeg knapt å snakke om genialiteten lenger.

Forlengst over i grubleriet om hva annet man kan livnære seg på, enn å tjene et samfunn som gir jamnt faen.

defacto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Antall liker
    3.154
    Sted
    Liten by
    Hva er det med FRP egentlig? Hvor mange saker skal vi ha før flere skjønner at, selv etter snart 8 år i regjering, så er partiet fremdeles ikke stuereint?
    Siv, litt mere pottetrening på dine undersåtter kanskje?

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.098
    Torget vurderinger
    0
    Når det gjelder ministeren i Iran så er det vel en "offentlig hemmelighet" ( dvs; allment kjent! ) at han ikke er den skarpeste kniven i skuffen!

Å tro at han i det minste snakket med PST før han dro er nok for mye å håpe på?

Så til det mer prinsippielle. Er det slik at Fiskeriministeren har fått som oppgave å følge slike som skal returneres? For hvis damen er "flyktning/migrant" fra Iran og reiser dit på ferie så skal hun vel iht. FrP doktriner kastes "på hau og ræv" ut av Norge?

Til sist; Kan noen sende damen til Specsavers når hun kommer tilbake til Norge? Hvis det er slik at hun forsøker å "ligge seg til" spesialstatus og beskyttelse fra regjeringen så må det da finnes mer charmerende statsråder enn Sandberg?? I allefall smartere!

Til Zomby:

Nå vet ikke jeg hvor gammel du er, men har du kort tid til du blir pensjonist bør du bite deg fast til du får din pensjon!
    Er du ung bør du kanskje vurdere å outsorce deg seg selv. Begynn i privat sektor, start et "AS Kriminalrehabilitering". Kjøp et nedlagt småbruk ute i skogen der lavrisikofanger kan lære seg å jobbe mens de rehbiliterer husene på gården. Det gir dem "yrkes/arbeidstrening" mens du får et hyttetun du kan selge med god fortjeneste. Så kjøper du 2 småbruk, siden 4 og så 8 og så plutselig er du rik og kan selge firmaet og trekke deg tilbake til et hyggelig klimatisert land uten formueskatt!

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Jeg er virkelig i stuss, snart 48, ingen planer om å bli rik i det hele tatt. Men 12 år til som logistikkmedarbeider? Faen ikke sikker på at jeg fikser det uten å pådra meg slag i pur forbannelse over all genialiteten.

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    11.722

Hardingfele

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Antall liker
    18.517
    Torget vurderinger
    2
    Per Sandberg går vel i fengsel en dag om noen velger å kikke nært nok på hans underlige forbindelser og særavtaler, i Frp-ånd, der det er diktat om at alle statlige bestemmelser som står i veien for det Ayn Randske er uting som kan neglisjeres.

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Sant nok, og til min egen jobb, ingen tiltak er så effektive for å få ned soningskøen som et politi som ikke rår med å få kjeltringene dømt. Billig er det også. Ser for meg mur i Schweigårdsgate, vollgrav i Akerselva, og noen andre småjusteringer for å holde kjeltringene i reservat på Oslo øst.

Svenskefemikommunistgrining er på sin plass noen ganger.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Jeg er virkelig i stuss, snart 48, ingen planer om å bli rik i det hele tatt. Men 12 år til som logistikkmedarbeider? Faen ikke sikker på at jeg fikser det uten å pådra meg slag i pur forbannelse over all genialiteten.
    Securitas, dørvakt hos Thon, jorbærplukker .... mulighetene er uendelige. Men det er sikkert litt tryggere hos staten, selv om statsarbeid ofte ender opp i følelse av meningsløshet.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Den røde iveren etter å komme opp på svensk innvandrings-/kriminalitetsnivå vil neppe hjelpe på så mye. Ei heller at politiet må drive med væpnede razziaer mot kortspillforeninger, kåte pensjonister, 10 år gamle metoo-smser fra kjendiser eller kjeppjaging av potrøykende ungdom.

Når de nye rødes ønsker om at "hatefulle/patriarkalske/kolonialistiske ytringer" for alvor skal inn i straffelovgivningen vil nok brorparten av politiets til gå med til dette og bilbeltekontroller.

Eller med andre ord, litt bedre prioriteringer så ville nok det meste være i mye bedre stand i etaten.

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    11.722
    Den røde iveren etter å komme opp på svensk innvandrings-/kriminalitetsnivå vil neppe hjelpe på så mye. Ei heller at politiet må drive med væpnede razziaer mot kortspillforeninger, kåte pensjonister, 10 år gamle metoo-smser fra kjendiser eller kjeppjaging av potrøykende ungdom.

Når de nye rødes ønsker om at "hatefulle/patriarkalske/kolonialistiske ytringer" for alvor skal inn i straffelovgivningen vil nok brorparten av politiets til gå med til dette og bilbeltekontroller.

Eller med andre ord, litt bedre prioriteringer så ville nok det meste være i mye bedre stand i etaten.
    Gjestemedlem har sikkert en løsning til deg. Er nok bare femigråting fra svenskerosapolitifolk med svak psyke det dreier seg om.

Disqutabel
    QED

Disqutabel

Trane

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Antall liker
    7.388
    Torget vurderinger
    4

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    40.103
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Det blir bare enda morsommere av at missen ble avvist som asylsøker tre ganger og tvangsdeportert en gang før hun ble sluppet tilbake på humanitære grunner. Jeg mener å huske at politikeren Sandberg har sagt en ting eller to om asylsøkere som ferierer i hjemlandet de måtte flykte fra. Må selvsagt ikke forveksles med privatpersonen Sandberg. :rolleyes:

Sist redigert:

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.098
    Torget vurderinger
    0
    Det blir bare enda morsommere av at missen ble avvist som asylsøker tre ganger og tvangsdeportert en gang før hun ble sluppet tilbake på humanitære grunner. Jeg mener å huske at politikeren Sandberg har sagt en ting eller to om asylsøkere som ferierer i hjemlandet de måtte flykte fra. Må selvsagt ikke forveksles med privatpersonen Sandberg. :rolleyes:
    Må SELVFØLGELIG ikke forveksles, det ville jo være slemt!;)

noruego

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Antall liker
    7.903
    Månebedotten. Kan ikke brukes for ofte.

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    10.573
    Sandberg er visstnok nyskilt og har nå innrømmet et forhold til den iranske kvinnen
    Har han vært å tyvfisket i Smutthull, mon tro?

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.098
    Torget vurderinger
    0
    Pinky og Aurora, nå må dere skjerpe dere!!;)

Husk det at hvis dere hadde hatt "redaktøransvar" her så er det noe som heter "Vær Varsom Plakaten".

Folk som helt klart ikke forstår konsekvenser skal beskyttes mot seg selv av pressen, såvidt jeg har forstått. Her har vi enda til 2 stykker som ikke forstått sitt eget beste!

At Sandberg ikke forstår så meget burde vi vite på dette tidspunkt, men det går da an å ikke "gni nesen hans i dritten"? Jada jeg vet at det ikke kunne skje en "nicer guy" som det heter på "ny norsk", men likevel.......?

Og så er det denne damen som IMHO burde blitt nektet opphold grunnet en kombinasjon av dårlig smak og mangelfullt og varig svekkede sjelsevner....................! Hun burde jo ha vært i stand til å "kapre" noen som ligger et par syv divisjoner over den 7 divisjons spilleren der?

Verden er gal!

defacto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Antall liker
    3.154
    Sted
    Liten by
    Man må jo også nevne at denne Letnes åpent støtter president Hassan Rouhani, at hun har sterke bånd til Iran enda (Irans ambassade og missekonkurranser) og at PST åpent har advart mot at Iran driver etterretning mot og i Norge. Noe som burde få selv den mest ihuga FRP fanboy til å i det minste løfte på øyebrynet. Burde Sandberg lese seg litt opp på Mata Hari?

Sist redigert:

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    10.573
    Pinky og Aurora, nå må dere skjerpe dere!!;)

Husk det at hvis dere hadde hatt "redaktøransvar" her så er det noe som heter "Vær Varsom Plakaten".

!
    Hva er det nå, da? Som fiskeriminister burde Sandberg vite at fiske i Smutthullet er en smule risikabelt, muligens litt mer akseptabelt enn fiske i Gråsonen.

;)

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    40.103
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Nå som jeg snart har ledd ferdig («månebedotten» - priceless):
    Dette er sannsynligvis et politisk selvmord for Sandberg. Han har sagt og gjort mye rart, men har likevel blitt vernet av Siv som et alibi ovenfor FrPs fløy av gærne onkler og gjenværende bygdetullinger. Nå har han greid kunststykket å gjøre noe så utsøkt dumt at han mister all troverdighet også der i tillegg til det håpløst dårlige melodramaet han har tullet seg inn i. Da er det vanskelig å se hvilken funksjon han skal ha. Han blir nok ikke avsatt over natten, men jobben som fiskeriminister er formodentlig ledig neste gang det skal gjøres en rokering.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn