Politikk, religion og samfunn Nok et genialt trekk av de blåblå!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.873
    Det er vel ikke religionsfriheten Høie vil til livs, det er nok kvakksalveriet. Det er på det feltet lovene må justeres, sånn at de fanger inn denne hyklerske selvberikelsen.

Disqutabel
    Han burde jo tatt med hele alternativbransjen i samme slengen. Organisert kriminalitet så det holder.

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    11.722
    Det er vel ikke religionsfriheten Høie vil til livs, det er nok kvakksalveriet. Det er på det feltet lovene må justeres, sånn at de fanger inn denne hyklerske selvberikelsen.

Disqutabel
    Han burde jo tatt med hele alternativbransjen i samme slengen. Organisert kriminalitet så det holder.
    De er jo nokså regelstyrt allerede, i form av kvakksalverloven. Men det er ikke organisert kriminalitet, i grunn. Kjenner noen i alternativbransjen, og de jeg kjenner har faktisk et genuint ønske om å hjelpe folk, og de tror på det de driver med. De inngår ikke i noen form av organisasjon, og truer ingen. Ingen av dem tjener store penger, det er småtterier vi snakker om. Så jeg ønsker ikke å være så kategorisk som du, selv om jeg også mener det er tøv og tant, eller, sagt på en annen måte; hver gang det faktisk virker, er det nok placebo og psykologiske effekter. Men de som blir "friske", blir også glade! :)

Disqutabel

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.873
    De tar i alle fall alt min mor har igjen av trygda etter at faste utgifter er betalt. Hun går på alle vekkelsesmøtene og kjøper så mye tryllepulver hun har råd til, og det har gjerne høyere kilospris enn kokain. Dette er proffe selgere som kunne solgt sand i sahara. Hun er like overbevist hver gang, og når hun innser at hun ikke blir frisk likevel så er det alltids noe annet nytt hun kan kaste bort pengene på. Enkelte blir faktisk så overbevist at de heller går til slike enn til legen også når de har alvorlig kreft, og dør i troen på at det skal virke. Og dette får de lov å holde på med. Hva er bedre med dette enn disse bønnefyrene? De tror sikkert også på det de gjør.

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    11.722
    De tar i alle fall alt min mor har igjen av trygda etter at faste utgifter er betalt. Hun går på alle vekkelsesmøtene og kjøper så mye tryllepulver hun har råd til, og det har gjerne høyere kilospris enn kokain. Dette er proffe selgere som kunne solgt sand i sahara. Hun er like overbevist hver gang, og når hun innser at hun ikke blir frisk likevel så er det alltids noe annet nytt hun kan kaste bort pengene på. Enkelte blir faktisk så overbevist at de heller går til slike enn til legen også når de har alvorlig kreft, og dør i troen på at det skal virke. Og dette får de lov å holde på med. Hva er bedre med dette enn disse bønnefyrene? De tror sikkert også på det de gjør.
    Ja, det er svært beslektet med religion. Og selv om hver enkelt pulverheks ikke blir rik, så er mengden, utvalget og tilgjengeligheten mer enn stor nok til å loppe mange pensjonister og andre lettlurte.
    Utfordringen med den religiøse varianten over temaet, er at de har et stort apparat, med radio og TV, eget studio, faste bidragsytere og store penger i omløp. Det begynner å minne om organisert kriminalitet, på disse felter er pulverheksene langt, langt bak. Heldigvis.

Disqutabel

G

Gjestemedlem

Gjest
    De er jo nokså regelstyrt allerede, i form av kvakksalverloven
    For noen år siden (i 2004) ble kvakksalverloven skrotet. Jeg har ikke høye tanker om de ansvarlige for dette eksperimentet, og jeg ønsker denne loven tilbake i en enda strengere utgave.

Men de religiøse, alternativsvindlere, de overtroiske, snåsistene, identitetspolitikerne og de rusmiddelskadde unge stritter i mot.

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    11.722
    For noen år siden (i 2004) ble kvakksalverloven skrotet. Jeg har ikke høye tanker om de ansvarlige for dette eksperimentet, og jeg ønsker denne loven tilbake i en enda strengere utgave.

Men de religiøse, alternativsvindlere, de overtroiske, snåsistene, identitetspolitikerne og de rusmiddelskadde unge stritter i mot.
    Did not know. Det var trist. Deler din oppfatning om gjeninnførsel. Er nok rimelig sikker på at deler er dekket i markedsføringsloven, men tydeligvis ikke godt nok.

Disqutabel

G

Gjestemedlem

Gjest

Did not know. Det var trist. Deler din oppfatning om gjeninnførsel. Er nok rimelig sikker på at deler er dekket i markedsføringsloven, men tydeligvis ikke godt nok.

Disqutabel
    Ja det er så mye tullball i omløp. Greit nok om det bare var misforstått overtro, men det er en milliardindustri.

Ånder, akupunktur, akupressur, snåsamenn, faith healers, teletorgpredikanter, homøopater, spåkoner, grønnsaksmedisin/helsekost, sjamaner, krystallhealere, de med varme hender, spøkelsesutdrivere, regresjonsterapeuter, demonutdrivere, .. de tjener milliarder på sine ofre. En del av meg sier gjør slikt straffbart, en annen del sier .. er de så dum så fortjener de å bli svindlet. Men siden en viss statistisk del av befolkningen er født som tomsinger (og ikke kan klandres for sin genetiske arv) så heller jeg til å gjøre åpenbar svindel straffbart igjen.

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    11.722

Disqutabel
    Ja det er så mye tullball i omløp. Greit nok om det bare var misforstått overtro, men det er en milliardindustri.

Ånder, akupunktur, akupressur, snåsamenn, faith healers, teletorgpredikanter, homøopater, spåkoner, grønnsaksmedisin/helsekost, sjamaner, krystallhealere, de med varme hender, spøkelsesutdrivere, regresjonsterapeuter, demonutdrivere, .. de tjener milliarder på sine ofre. En del av meg sier gjør slikt straffbart, en annen del sier .. er de så dum så fortjener de å bli svindlet. Men siden en viss statistisk del av befolkningen er født som tomsinger (og kan ikke klandres for sin genetiske arv) så heller jeg til å gjøre åpenbar svindel straffbart igjen.
    Jeg synes det er litt vanskelig. Det finnes åpenbart et slags behov der ute. Og sånn jeg oppfatter "småbruksutøverne", er de genuint opptatte av å hjelpe folk, på mange måter er de fanger av samme type overtro som "pasientene" sine. Dessuten bruker de ofte hverandre, så det er også mye "sirkulærøkonomi" i dette.
    Det jeg finner problematisk med det, er at det fremstilles som om det er en form for virkelighet, der helbredelse er en del av pakka. I utgangspunktet er det ok å betale for tjenester som å få varme hender på sin kropp, en god kopp te, en god prat, en følelse av velvære, et ligg, selskap til middag, i det hele tatt... Et annet menneskes tid og eventuelle kunnskap, har jeg ikke problemer med at folk betaler for. Jeg vil bare ikke man skal framstille det som om man selger frihet fra sykdom. Og akkurat det punktet bør være lovregulert. Uten å dra dette for langt, vil jeg i hvert fall påstå at kjøp av seksuelle tjenester er betydelig ryddigere enn kjøp av helbredelse, all den tid førstnevnte er konkret og forståelig. Og her kommer linken til de blå-blå; for de forbyr oss å kjøpe en happy ending, mens de tillater oss å bli lurt så å si til dødens forgård. Jeg er ikke imponert.

Disqutabel

G

Gjestemedlem

Gjest

Disqutabel

Ånder, akupunktur, akupressur, snåsamenn, faith healers, teletorgpredikanter, homøopater, spåkoner, grønnsaksmedisin/helsekost, sjamaner, krystallhealere, de med varme hender, spøkelsesutdrivere, regresjonsterapeuter, demonutdrivere, .. de tjener milliarder på sine ofre. En del av meg sier gjør slikt straffbart, en annen del sier .. er de så dum så fortjener de å bli svindlet. Men siden en viss statistisk del av befolkningen er født som tomsinger (og kan ikke klandres for sin genetiske arv) så heller jeg til å gjøre åpenbar svindel straffbart igjen.
    Jeg synes det er litt vanskelig. Det finnes åpenbart et slags behov der ute. Og sånn jeg oppfatter "småbruksutøverne", er de genuint opptatte av å hjelpe folk, på mange måter er de fanger av samme type overtro som "pasientene" sine. Dessuten bruker de ofte hverandre, så det er også mye "sirkulærøkonomi" i dette.
    Det jeg finner problematisk med det, er at det fremstilles som om det er en form for virkelighet, der helbredelse er en del av pakka. I utgangspunktet er det ok å betale for tjenester som å få varme hender på sin kropp, en god kopp te, en god prat, en følelse av velvære, et ligg, selskap til middag, i det hele tatt... Et annet menneskes tid og eventuelle kunnskap, har jeg ikke problemer med at folk betaler for. Jeg vil bare ikke man skal framstille det som om man selger frihet fra sykdom. Og akkurat det punktet bør være lovregulert. Uten å dra dette for langt, vil jeg i hvert fall påstå at kjøp av seksuelle tjenester er betydelig ryddigere enn kjøp av helbredelse, all den tid førstnevnte er konkret og forståelig. Og her kommer linken til de blå-blå; for de forbyr oss å kjøpe en happy ending, mens de tillater oss å bli lurt så å si til dødens forgård. Jeg er ikke imponert.

Disqutabel
    Kanskje det hele koker med til om noen tilbyr helbredelse eller lindring, velvære eller frelse.

AndersR

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Antall liker
    4.052
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    ...så.... hvor lang tid før noen ser mulighetene for å tilby betalt religiøs seksuell frelse som fullt lovlig alternativ medisin eller religionsutøvelse?

Stein 99

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2009
    Antall liker
    1.200
    Alle disse terapeutene oppsøker raskt det tradisjonelle helsevesen hvis de har mistanke om sykdom i eget legeme. Sin (kriminelle)?, praksis skjuler de med utsagnet at de ikke driver alternativ behandling men bare supplerende behandling til skolemedisin. Slik er det vel med religiøse helbredere også, " fortsett ordinær behandling , men bedre effekt hvis Gud hjelper til også." Kynisk mener jeg, avskyelig, men så er det noe med håp da, trøst for noen i sluttfase.

Odd J

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.07.2007
    Antall liker
    3.195
    Torget vurderinger
    1
    Troverdige hensikter betinger vel en forbønn basert på at den ikke skal betales. Altså en ren medmenneskelig handling, ikke handel. Tok Gjerstad noengang betaling? Tror ikke det og i såfall høyner det ‘cred’en’ hans.

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.098
    Torget vurderinger
    0

En ny kvakksalverlov som inkluderer religion? Ja da er jeg med!

Hardingfele

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Antall liker
    18.517
    Torget vurderinger
    2
    Jeg legger dette i BlåBlå, men det gjelder begge fløyer, i mange år. I 2010 var norsk selvforsyningsgrad på 51%, nå er vi nede på 37%. (Og, nei, vi kan ikke ta med laksen, den er vegetarianer og spiser utenlandsk fôr).

Å bevisst gå inn for å legge ned egen matproduksjon, fordi man tror man alltid vil kunne kjøpe mat i utlandet, er ikke klokt.

Norsk_selvforsyning.jpg

D

Danke

Gjest
    Får håpe ikke krigen eller Putin kommer da.

Isåfall er alle som ikke bor på gård fucket..

Odd J

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.07.2007
    Antall liker
    3.195
    Torget vurderinger
    1
    Helt riktig. De som bor på gård er fucked allerede nå.

I Norge holder vi oss som kjent med et landbruk for å være snille med bøndene, ikke fordi vi trenger mat eller jord. Derfor koster det som kjent norske politikere ingenting å bygge ned matjorda, det blir bare mindre subsidier av det og slik sett er det å betrakte som en velgjerning.

Deffegubben tar over herfra.

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    10.573
    ^ Hva er problemet? Nok av førsteklasses mat å få kjøpt i utlandet. Jeg har aldri skjønt dette gnålet om at vi må prøve å være selvforsynt med mat. Dessuten er maten som blir produsert i Norge nesten uspiselig og svindyr.

(Noe slikt, Deffe?)

G

Gjestemedlem

Gjest
    Tar vi med mat fra fisket så er vi nok selvforsynte likevel, og om vi høster enda mer av havet så blir det neppe noe nød. Om nødvendig kan man jo alltids plante til litt ekstra.

En annen ting er at om man skalerer landbruket med vekt på eksport så har man også mye til overs det trengs. NAV-landbruk og proteksjonisme fører intet godt med seg for noen.

C

cruiser

Gjest
    Høres ut sim en plan ja, bare å fore dyra med kraftkar, jarlsberg og kystlam om det kniper.

D

Danke

Gjest
    ^ Hva er problemet? Nok av førsteklasses mat å få kjøpt i utlandet. Jeg har aldri skjønt dette gnålet om at vi må prøve å være selvforsynt med mat. Dessuten er maten som blir produsert i Norge nesten uspiselig og svindyr.

(Noe slikt, Deffe?)
    Selvforsyning er et poeng i kriser.

I fredstid er det ikke så relevant.

Med miljøtrussel, og krig så er det et poeng.

Selvom det ikke har vært det siden 1940 så er verden mer utrygg enn på lenge.

1 vk startet med bagateller, og 2 vk var på sett og vis pga vk 1.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Det ironiske er jo at bøndene ikke dyrker for selv, men må importere det fordi der er for dyre for seg selv. Norsk produksjon blir jo hverken mer bærekraftig eller bidrar til økt selvforsyningsgrad når man gjør seg avhengig av importert kraftfor, eller soja til slikt bruk. Da kan vi like godt handle maten direkte i stedet for kraftforet.

Vi må heller vende oss til at vi ikke er en isolert øy her i verden og at det ikke er hverken farlig og nifst å handle med andre mennesker.

C

cruiser

Gjest
    Det ironiske er jo at bøndene ikke dyrker for selv, men må importere det fordi der er for dyre for seg selv. Norsk produksjon blir jo hverken mer bærekraftig eller bidrar til økt selvforsyningsgrad når man gjør seg avhengig av importert kraftfor, eller soja til slikt bruk. Da kan vi like godt handle maten direkte i stedet for kraftforet.

Vi må heller vende oss til at vi ikke er en isolert øy her i verden og at det ikke er hverken farlig og nifst å handle med andre mennesker.
    En tier på at det var hele poenget til fela i utganspunktet

G

Gjestemedlem

Gjest
    Ja men det er rett og slett tøv at Norge ikke er selvforsynt med mat om man regner med alt.

viki.png

Ikke helt oppdaterte tall her men Norge fisket i 2003 opp 2,7 millioner tonn fisk og sjømat. Mer enn nok det for å fore hele befolkningen om nødvendig bare her, selv om det skulle blir mindre oppdrett, og så kommer landbruk i tillegg. Så om vi må endre produksjonen en smule om det blir krise så medfører det ingen risiko. Vi må kanskje bare spise litt annen mat en stund enn der vi er vant med. Mer fisk, sjømat, alger, plantekost etc. og kanskje produsere mindre storfekjøtt og slikt.

Så det er rett og slett ingen grunn til å prøve å skape panikk.

D

Danke

Gjest
    Ja men det er rett og slett tøv at Norge ikke er selvforsynt med mat om man regner med alt.

Vis vedlegget 498591

Ikke helt oppdaterte tall her men Norge fisket i 2003 opp 2,7 millioner tonn fisk og sjømat. Mer enn nok det for å fore hele befolkningen om nødvendig bare her, selv om det skulle blir mindre oppdrett, og så kommer landbruk i tillegg. Så om vi må endre produksjonen en smule om det blir krise så medfører det ingen risiko. Vi må kanskje bare spise litt annen mat en stund enn der vi er vant med. Mer fisk, sjømat, alger, plantekost etc. og kanskje produsere mindre storfekjøtt og slikt.

Så det er rett og slett ingen grunn til å prøve å skape panikk.
    Oppdrett ligger vel trygt plassert ved land uten at jeg vet.

Men alt fiske på havet med store trålere er uaktuelt.

Sjøveien er blokkert ved krig. Landbruk og oppdrett er eneste kilde.

Sverige er eneste mulighet for handel..

D

Danke

Gjest
    Trist hvor uvitende folk er om kriser.

Les Terje Vigen.

Barnemat iforhold til sjøkrig nå.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Meningsløse krigsfantasier.

Det som er helt vesentlig for Norge er gode forbindelser med andre land, gjennom allianser og handelssamarbeid. Preppermentalitet, isolasjonisme og fremtidsangst hjelper ikke på noe som helst.

D

Danke

Gjest
    Meningsløse krigsfantasier.

Det som er helt vesentlig for Norge er gode forbindelser med andre land, gjennom allianser og handelssamarbeid.
    Det sa de i 1940 også.

Hele poenget med bærekraftig selvforsynt landbruk er krise.

Det betyr ikke at jeg er på linje med Staten, Nortura osv landbruk osv

Men å ha grad av selvforsynt er viktig.

Hardingfele

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Antall liker
    18.517
    Torget vurderinger
    2
    Det bør helst gå godt, men det er mange som ringer i alarmklokkene når det gjelder hvordan vi har stelt oss med matsikkerhet i Norge. Ikke minst i Forsvaret, der de er sterkt bekymret.
    De har sett på scenarier i et klimaperspektiv- PDF:
    https://www.ffi.no/no/Rapporter/15-02223.pdf

Og de ser på scenarier med avbrutte forsyningslinjer pga kriser og konflikter i utlandet. Gjestemedlem kommer aldri til å forstå dette. Bortkastet å argumentere med ham.

Men Nils Vagstad, forskningsdirektør i NIBIO, han forstår seg på dette og har nylig avlevert en kraftsalve om emnet.
    Her kan Gjestemedlem ta lesebrillene på og merke seg gangen i et meget enkelt resonnement, og spesielt hvordan dette avrundes i denne artikkelen. Jeg bistår med en utheving:
    Bondebladet - bondens egen ukeavis

Forskningstopp stiller spørsmål ved om man ikke burde legge til grunn samme premisser og politiske logikk for matvareberedskap som for militær beredskap.

Mat og matsikkerhet er ikke bare for bønder – like lite som militær sikkerhet primært er en sak for norske offiserer. Det påpeker forskningsdirektør Nils Vagstad i Norsk institutt for bioøkonomi (NIBIO) under en konferanse om samfunnssikkerhet i Stavanger.

Han kobler også pengebruken på de to områdene opp mot hverandre.

– Ulike perspektiv på pengebruk

– Vi bruker over 40 milliarder i året på å skaffe oss en militærberedskap som historisk er bygd opp mot én makt, nemlig Russland. Her er det en interessant kobling til langsiktig matberedskap. Staten bruker 15 milliarder kroner på landbruket over jordbruksavtalen, men det betyr ikke – som mange later til å mene – at myndighetene da gir 15 milliarder til 45 000 norske bønder. Dét blir omtrent like meningsfullt som å si at når myndighetene bruker over 40 milliarder på militær beredskap i Forsvaret, så er det 40 milliarder til rundt 17 000 ansatte der, sier Vagstad til Bondebladet.
    Etter Murens fall besluttet norske politikere at herfra og ut var det blå himmel, klar bane og flatt hav. De besluttet å ikke prioritere matsikkerhet og heller satse på at lange logistikklinjer skal fø oss.
    Det kan koste oss dyrt. Og det er da utrolig å ligge på jumboplass i matberedskap. Elendig svikt fra alle våre politikere, dette.

(Det er lett å gå surr i Selvforsyningsgrad, Dekningsgrad, Matberedskap og Matsikkerhet. Om vi kun tar utgangspunkt i mat produsert på norsk fôr, så er selvforsyningsgraden vår ca 37-40%, avhengig av vekstbetingelser. I fjor var det et vanskelig år og i vinter måtte mange bønder redusere besetningen og importere ekstra fôr -- da sank Selvforsyningsgraden. Dette året ser også vanskelig ut, med mange bønder som sliter med tørkeskader for både korn og grasfôr).

Sist redigert:
    D

Danke

Gjest
    Vi må ikke glemme Svartedauen heller om vi er i katastrofemodus.
    En epidemi er ikke utenkelig, er mye biologiske hissige våpen også...

Men verden er etter min mening mer usikker enn siden Sovjet tiden.

Og Trump vil jeg bare nevne er mildt sagt uberegnelig.. Jeg sier ikke noe negativt, bare konstaterer fakta.

Hardingfele

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Antall liker
    18.517
    Torget vurderinger
    2
    Nå er det om å gjøre, Gjestemedlem! Kast deg i Teslaen, peis over fjellet og still på døren til Høyre i Kristiania. De trenger deg og det er ingen tvil om at du er rett mann for oppgaven. Du kan bare vise til dine innlegg her inne. Jeg skal la være å uttale meg på vegne av andre på HFS, men jeg er villig til å gi deg referanser!

https://www.medier24.no/stilling/hoyres-hovedorganisasjon-soker-ny-kampanjesjef/5781/

Skjermbilde 2018-06-25 kl. 14.04.05.jpg

G

Gjestemedlem

Gjest
    Nå er det om å gjøre, Gjestemedlem! Kast deg i Teslaen, peis over fjellet og still på døren til Høyre i Kristiania. De trenger deg og det er ingen tvil om at du er rett mann for oppgaven. Du kan bare vise til dine innlegg her inne. Jeg skal la være å uttale meg på vegne av andre på HFS, men jeg er villig til å gi deg referanser!

https://www.medier24.no/stilling/hoyres-hovedorganisasjon-soker-ny-kampanjesjef/5781/

Vis vedlegget 498663
    De er ivrige slik. Fått facebookinvites til å "laike" Statsministerens Kontor og senest i dag Kristin Skogen Lund (Public figure versjonen) så noe har sikkert robotene plukket opp. Men partipolitikk er ikke noe for meg lenger.

Har stått på stortingslister et par ganger men jeg er ikke en politiker, og som du ser av mine poster og kommentarer her så hadde jeg blitt kastet ut av et hvilket som helst parti etter en tid siden jeg heller vil fortelle dem rett ut hva som er rett og galt enn å abonnere på deres meninger.

Jeg liker å følge med men er langt langt i fra en Player.

Men helt feil tar du heller ikke, Høyre er nok det partiet jeg totalt sett har mest sympatier for akkurat nå. Litt tilbake til røttene, tror jeg meldte meg inn i Unge Høyre i 13-års alderen. Han flittig opp klistremerker med "Nei til Sosialismen" på ungdomsskolen, fritt tilsendt fra en organisasjon jeg ikke lenger husker navnet på. Jeg skammer meg slett ikke over min innsats for menneskehetens fremme.

Sist redigert av en moderator:

AndersR

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Antall liker
    4.052
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Å være kampanjesjef er jo ikke det samme som å være politiker.
    Du kan nok trygt søke på jobben.*

Basert på den siste tids politiske utvikling er det helt naturlig om det blir mer knallharde frontalangrep på politiske motstandere med "femisvenskhet" og "gråtevenstre" som vinnende konsepter.

For å være ærlig kan det hende det hadde funka. Høyre var et slags ikkeparti ved sist valg. Ingen visste hva de mente, for det føltes som at de ville vente til etter valget med å uttale seg om saker som folk var opptatt av før valget. Så det ville nok ikke skadet for den kjedelige bergenseren, at det var en illsint bergenser i bakgrunnen som trakk i trådene som kampanjesjef.

Jeg tror det hadde vært gøy. Det ville ihvertfall fått meg til å følge med på valgkampen.

* bortsett fra at søknadsfristen har gått ut

Hardingfele

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Antall liker
    18.517
    Torget vurderinger
    2
    Bombesikker på at Høyre er villige til å gi Gjestemedlem en sjanse. Og annonsen ble lagt ut igjen idag, så de har nok bare glemt å endre utløpsdato for søknad.

Høyre vil få 24/7 dekning med Gjestemedlem som kampanjesjef.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Å være kampanjesjef er jo ikke det samme som å være politiker.
    Du kan nok trygt søke på jobben.*

Basert på den siste tids politiske utvikling er det helt naturlig om det blir mer knallharde frontalangrep på politiske motstandere med "femisvenskhet" og "gråtevenstre" som vinnende konsepter.

For å være ærlig kan det hende det hadde funka. Høyre var et slags ikkeparti ved sist valg. Ingen visste hva de mente, for det føltes som at de ville vente til etter valget med å uttale seg om saker som folk var opptatt av før valget. Så det ville nok ikke skadet for den kjedelige bergenseren, at det var en illsint bergenser i bakgrunnen som trakk i trådene som kampanjesjef.

Jeg tror det hadde vært gøy. Det ville ihvertfall fått meg til å følge med på valgkampen.

* bortsett fra at søknadsfristen har gått ut
    Vel, forskjellig terminologi alt etter publikum. Man må jo omskrive med to do når det kommer til yrkespolitikere. Er man mer åpen og ærlig skaper det rabalder, selv her inne skaper jo folk seg tussete når jeg påpeker helt åpenbare svakheter med mine bevingede ord. Jeg måtte nok hatt en tolk om jeg skulle blitt politiker. Neppe noe partiene tar seg råd til.

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.098
    Torget vurderinger
    0
    Selv om jeg på mange måter føler meg sviktet av mitt gamle parti Høyre så tror jeg helt ærlig at Deph ville kunne blitt en vitamininnsprøyting for dem, - og det er jeg ikke sikker på om jeg jeg egentlig ønsker?

Men noen burde faktisk fortalt Erna at landet behøver et forsvar, at inndraging av lovlige våpen som blir forbudt UTEN å gi eierne økonomisk erstatning faktisk ikke er Høyrepolitikk!
    Hadde det ikke vært for at Kåre Willoch ikke er død så ville han ha rotert i sin grav!

Helt greit at "de rike onklene" forventer skatteletter, men der finnes en grense, selv under vann!

G

Gjestemedlem

Gjest
    Bombesikker på at Høyre er villige til å gi Gjestemedlem en sjanse. Og annonsen ble lagt ut igjen idag, så de har nok bare glemt å endre utløpsdato for søknad.

Rågiver. Det hadde jeg sagt ja til.

Hardingfele

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Antall liker
    18.517
    Torget vurderinger
    2

Rågiver. Det hadde jeg sagt ja til.
    Rådgiver for Høyre har jeg vært (bakoversveis for en del her inne). Kampanjesjef, Gjestemedlem. Klin til.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn