6
65finger
Gjest
superguffen fyr du postet bilde av Deph
Han burde jo tatt med hele alternativbransjen i samme slengen. Organisert kriminalitet så det holder.Det er vel ikke religionsfriheten Høie vil til livs, det er nok kvakksalveriet. Det er på det feltet lovene må justeres, sånn at de fanger inn denne hyklerske selvberikelsen.
Disqutabel
De er jo nokså regelstyrt allerede, i form av kvakksalverloven. Men det er ikke organisert kriminalitet, i grunn. Kjenner noen i alternativbransjen, og de jeg kjenner har faktisk et genuint ønske om å hjelpe folk, og de tror på det de driver med. De inngår ikke i noen form av organisasjon, og truer ingen. Ingen av dem tjener store penger, det er småtterier vi snakker om. Så jeg ønsker ikke å være så kategorisk som du, selv om jeg også mener det er tøv og tant, eller, sagt på en annen måte; hver gang det faktisk virker, er det nok placebo og psykologiske effekter. Men de som blir "friske", blir også glade!Han burde jo tatt med hele alternativbransjen i samme slengen. Organisert kriminalitet så det holder.Det er vel ikke religionsfriheten Høie vil til livs, det er nok kvakksalveriet. Det er på det feltet lovene må justeres, sånn at de fanger inn denne hyklerske selvberikelsen.
Disqutabel
Ja, det er svært beslektet med religion. Og selv om hver enkelt pulverheks ikke blir rik, så er mengden, utvalget og tilgjengeligheten mer enn stor nok til å loppe mange pensjonister og andre lettlurte.De tar i alle fall alt min mor har igjen av trygda etter at faste utgifter er betalt. Hun går på alle vekkelsesmøtene og kjøper så mye tryllepulver hun har råd til, og det har gjerne høyere kilospris enn kokain. Dette er proffe selgere som kunne solgt sand i sahara. Hun er like overbevist hver gang, og når hun innser at hun ikke blir frisk likevel så er det alltids noe annet nytt hun kan kaste bort pengene på. Enkelte blir faktisk så overbevist at de heller går til slike enn til legen også når de har alvorlig kreft, og dør i troen på at det skal virke. Og dette får de lov å holde på med. Hva er bedre med dette enn disse bønnefyrene? De tror sikkert også på det de gjør.
For noen år siden (i 2004) ble kvakksalverloven skrotet. Jeg har ikke høye tanker om de ansvarlige for dette eksperimentet, og jeg ønsker denne loven tilbake i en enda strengere utgave.De er jo nokså regelstyrt allerede, i form av kvakksalverloven
Did not know. Det var trist. Deler din oppfatning om gjeninnførsel. Er nok rimelig sikker på at deler er dekket i markedsføringsloven, men tydeligvis ikke godt nok.For noen år siden (i 2004) ble kvakksalverloven skrotet. Jeg har ikke høye tanker om de ansvarlige for dette eksperimentet, og jeg ønsker denne loven tilbake i en enda strengere utgave.De er jo nokså regelstyrt allerede, i form av kvakksalverloven
Men de religiøse, alternativsvindlere, de overtroiske, snåsistene, identitetspolitikerne og de rusmiddelskadde unge stritter i mot.
Ja det er så mye tullball i omløp. Greit nok om det bare var misforstått overtro, men det er en milliardindustri.Did not know. Det var trist. Deler din oppfatning om gjeninnførsel. Er nok rimelig sikker på at deler er dekket i markedsføringsloven, men tydeligvis ikke godt nok.For noen år siden (i 2004) ble kvakksalverloven skrotet. Jeg har ikke høye tanker om de ansvarlige for dette eksperimentet, og jeg ønsker denne loven tilbake i en enda strengere utgave.De er jo nokså regelstyrt allerede, i form av kvakksalverloven
Men de religiøse, alternativsvindlere, de overtroiske, snåsistene, identitetspolitikerne og de rusmiddelskadde unge stritter i mot.
Disqutabel
Jeg synes det er litt vanskelig. Det finnes åpenbart et slags behov der ute. Og sånn jeg oppfatter "småbruksutøverne", er de genuint opptatte av å hjelpe folk, på mange måter er de fanger av samme type overtro som "pasientene" sine. Dessuten bruker de ofte hverandre, så det er også mye "sirkulærøkonomi" i dette.Ja det er så mye tullball i omløp. Greit nok om det bare var misforstått overtro, men det er en milliardindustri.Did not know. Det var trist. Deler din oppfatning om gjeninnførsel. Er nok rimelig sikker på at deler er dekket i markedsføringsloven, men tydeligvis ikke godt nok.For noen år siden (i 2004) ble kvakksalverloven skrotet. Jeg har ikke høye tanker om de ansvarlige for dette eksperimentet, og jeg ønsker denne loven tilbake i en enda strengere utgave.De er jo nokså regelstyrt allerede, i form av kvakksalverloven
Disqutabel
Ånder, akupunktur, akupressur, snåsamenn, faith healers, teletorgpredikanter, homøopater, spåkoner, grønnsaksmedisin/helsekost, sjamaner, krystallhealere, de med varme hender, spøkelsesutdrivere, regresjonsterapeuter, demonutdrivere, .. de tjener milliarder på sine ofre. En del av meg sier gjør slikt straffbart, en annen del sier .. er de så dum så fortjener de å bli svindlet. Men siden en viss statistisk del av befolkningen er født som tomsinger (og kan ikke klandres for sin genetiske arv) så heller jeg til å gjøre åpenbar svindel straffbart igjen.
Kanskje det hele koker med til om noen tilbyr helbredelse eller lindring, velvære eller frelse.Jeg synes det er litt vanskelig. Det finnes åpenbart et slags behov der ute. Og sånn jeg oppfatter "småbruksutøverne", er de genuint opptatte av å hjelpe folk, på mange måter er de fanger av samme type overtro som "pasientene" sine. Dessuten bruker de ofte hverandre, så det er også mye "sirkulærøkonomi" i dette.Ja det er så mye tullball i omløp. Greit nok om det bare var misforstått overtro, men det er en milliardindustri.Did not know. Det var trist. Deler din oppfatning om gjeninnførsel. Er nok rimelig sikker på at deler er dekket i markedsføringsloven, men tydeligvis ikke godt nok.
Disqutabel
Ånder, akupunktur, akupressur, snåsamenn, faith healers, teletorgpredikanter, homøopater, spåkoner, grønnsaksmedisin/helsekost, sjamaner, krystallhealere, de med varme hender, spøkelsesutdrivere, regresjonsterapeuter, demonutdrivere, .. de tjener milliarder på sine ofre. En del av meg sier gjør slikt straffbart, en annen del sier .. er de så dum så fortjener de å bli svindlet. Men siden en viss statistisk del av befolkningen er født som tomsinger (og kan ikke klandres for sin genetiske arv) så heller jeg til å gjøre åpenbar svindel straffbart igjen.
Det jeg finner problematisk med det, er at det fremstilles som om det er en form for virkelighet, der helbredelse er en del av pakka. I utgangspunktet er det ok å betale for tjenester som å få varme hender på sin kropp, en god kopp te, en god prat, en følelse av velvære, et ligg, selskap til middag, i det hele tatt... Et annet menneskes tid og eventuelle kunnskap, har jeg ikke problemer med at folk betaler for. Jeg vil bare ikke man skal framstille det som om man selger frihet fra sykdom. Og akkurat det punktet bør være lovregulert. Uten å dra dette for langt, vil jeg i hvert fall påstå at kjøp av seksuelle tjenester er betydelig ryddigere enn kjøp av helbredelse, all den tid førstnevnte er konkret og forståelig. Og her kommer linken til de blå-blå; for de forbyr oss å kjøpe en happy ending, mens de tillater oss å bli lurt så å si til dødens forgård. Jeg er ikke imponert.
Disqutabel
Eller tilfeldigheter. Folk blir faktisk friske av seg selv av og til......, sagt på en annen måte; hver gang det faktisk virker, er det nok placebo og psykologiske effekter. Disqutabel
En ny kvakksalverlov som inkluderer religion? Ja da er jeg med!For noen år siden (i 2004) ble kvakksalverloven skrotet. Jeg har ikke høye tanker om de ansvarlige for dette eksperimentet, og jeg ønsker denne loven tilbake i en enda strengere utgave.De er jo nokså regelstyrt allerede, i form av kvakksalverloven
Selvforsyning er et poeng i kriser.^ Hva er problemet? Nok av førsteklasses mat å få kjøpt i utlandet. Jeg har aldri skjønt dette gnålet om at vi må prøve å være selvforsynt med mat. Dessuten er maten som blir produsert i Norge nesten uspiselig og svindyr.
(Noe slikt, Deffe?)
En tier på at det var hele poenget til fela i utganspunktetDet ironiske er jo at bøndene ikke dyrker for selv, men må importere det fordi der er for dyre for seg selv. Norsk produksjon blir jo hverken mer bærekraftig eller bidrar til økt selvforsyningsgrad når man gjør seg avhengig av importert kraftfor, eller soja til slikt bruk. Da kan vi like godt handle maten direkte i stedet for kraftforet.
Vi må heller vende oss til at vi ikke er en isolert øy her i verden og at det ikke er hverken farlig og nifst å handle med andre mennesker.
Oppdrett ligger vel trygt plassert ved land uten at jeg vet.Ja men det er rett og slett tøv at Norge ikke er selvforsynt med mat om man regner med alt.
Vis vedlegget 498591
Ikke helt oppdaterte tall her men Norge fisket i 2003 opp 2,7 millioner tonn fisk og sjømat. Mer enn nok det for å fore hele befolkningen om nødvendig bare her, selv om det skulle blir mindre oppdrett, og så kommer landbruk i tillegg. Så om vi må endre produksjonen en smule om det blir krise så medfører det ingen risiko. Vi må kanskje bare spise litt annen mat en stund enn der vi er vant med. Mer fisk, sjømat, alger, plantekost etc. og kanskje produsere mindre storfekjøtt og slikt.
Så det er rett og slett ingen grunn til å prøve å skape panikk.
Det sa de i 1940 også.Meningsløse krigsfantasier.
Det som er helt vesentlig for Norge er gode forbindelser med andre land, gjennom allianser og handelssamarbeid.
Etter Murens fall besluttet norske politikere at herfra og ut var det blå himmel, klar bane og flatt hav. De besluttet å ikke prioritere matsikkerhet og heller satse på at lange logistikklinjer skal fø oss.Forskningstopp stiller spørsmål ved om man ikke burde legge til grunn samme premisser og politiske logikk for matvareberedskap som for militær beredskap.
Mat og matsikkerhet er ikke bare for bønder – like lite som militær sikkerhet primært er en sak for norske offiserer. Det påpeker forskningsdirektør Nils Vagstad i Norsk institutt for bioøkonomi (NIBIO) under en konferanse om samfunnssikkerhet i Stavanger.
Han kobler også pengebruken på de to områdene opp mot hverandre.
– Ulike perspektiv på pengebruk
– Vi bruker over 40 milliarder i året på å skaffe oss en militærberedskap som historisk er bygd opp mot én makt, nemlig Russland. Her er det en interessant kobling til langsiktig matberedskap. Staten bruker 15 milliarder kroner på landbruket over jordbruksavtalen, men det betyr ikke – som mange later til å mene – at myndighetene da gir 15 milliarder til 45 000 norske bønder. Dét blir omtrent like meningsfullt som å si at når myndighetene bruker over 40 milliarder på militær beredskap i Forsvaret, så er det 40 milliarder til rundt 17 000 ansatte der, sier Vagstad til Bondebladet.
En epidemi er ikke utenkelig, er mye biologiske hissige våpen også...Vi må ikke glemme Svartedauen heller om vi er i katastrofemodus.
De er ivrige slik. Fått facebookinvites til å "laike" Statsministerens Kontor og senest i dag Kristin Skogen Lund (Public figure versjonen) så noe har sikkert robotene plukket opp. Men partipolitikk er ikke noe for meg lenger.Nå er det om å gjøre, Gjestemedlem! Kast deg i Teslaen, peis over fjellet og still på døren til Høyre i Kristiania. De trenger deg og det er ingen tvil om at du er rett mann for oppgaven. Du kan bare vise til dine innlegg her inne. Jeg skal la være å uttale meg på vegne av andre på HFS, men jeg er villig til å gi deg referanser!
https://www.medier24.no/stilling/hoyres-hovedorganisasjon-soker-ny-kampanjesjef/5781/
Vis vedlegget 498663
Vel, forskjellig terminologi alt etter publikum. Man må jo omskrive med to do når det kommer til yrkespolitikere. Er man mer åpen og ærlig skaper det rabalder, selv her inne skaper jo folk seg tussete når jeg påpeker helt åpenbare svakheter med mine bevingede ord. Jeg måtte nok hatt en tolk om jeg skulle blitt politiker. Neppe noe partiene tar seg råd til.Å være kampanjesjef er jo ikke det samme som å være politiker.
Du kan nok trygt søke på jobben.*
Basert på den siste tids politiske utvikling er det helt naturlig om det blir mer knallharde frontalangrep på politiske motstandere med "femisvenskhet" og "gråtevenstre" som vinnende konsepter.
For å være ærlig kan det hende det hadde funka. Høyre var et slags ikkeparti ved sist valg. Ingen visste hva de mente, for det føltes som at de ville vente til etter valget med å uttale seg om saker som folk var opptatt av før valget. Så det ville nok ikke skadet for den kjedelige bergenseren, at det var en illsint bergenser i bakgrunnen som trakk i trådene som kampanjesjef.
Jeg tror det hadde vært gøy. Det ville ihvertfall fått meg til å følge med på valgkampen.
* bortsett fra at søknadsfristen har gått ut
Rågiver. Det hadde jeg sagt ja til.Bombesikker på at Høyre er villige til å gi Gjestemedlem en sjanse. Og annonsen ble lagt ut igjen idag, så de har nok bare glemt å endre utløpsdato for søknad.
Høyre vil få 24/7 dekning med Gjestemedlem som kampanjesjef.
Rådgiver for Høyre har jeg vært (bakoversveis for en del her inne). Kampanjesjef, Gjestemedlem. Klin til.Rågiver. Det hadde jeg sagt ja til.Bombesikker på at Høyre er villige til å gi Gjestemedlem en sjanse. Og annonsen ble lagt ut igjen idag, så de har nok bare glemt å endre utløpsdato for søknad.
Høyre vil få 24/7 dekning med Gjestemedlem som kampanjesjef.