Snakker vi null selvinnsikt og null partipolitisk innsikt eller mener han virkelig dette?
https://www.nrk.no/norge/per-sandberg-lei-av-politikere-som-sier-unnskyld-1.14188108
– Som politiker er jeg en forsonende mann. Jeg forhandler, sier Sandberg.
– Jeg er møkka lei av at norske politikere legger seg flate beklager, er ydmyke og kryper. Slutt med dette, stå oppreist!
– Det er ikke jeg som er utsatt for det. Det er Bahareh, men jeg har sittet og følt på det. Når enkeltpersoner i Fremskrittspartiet sier at det uetisk av meg som Frp-er å være kjæreste med en dame av annen etnisk opprinnelse, var det et sjokk for meg.
– Forelskelse er kraftige saker. Har du tenkt at du har mista dømmekraften?
– Nei. Noen har spekulert i det, men Per Sandberg er ikke sånn, sier han.
Han sier at
opposisjonen på Stortinget i dag har som mål å ydmyke regjeringsmedlemmer, uten å ha noe politisk mål med det.
– De har bare et mål om å trakassere, å mobbe, å få dem til å legge seg flate.
Vil bare minne om denne:
Sandberg sa: "Det kunne ha skjedd"
(Forklaring på at han i boka si påstår at en somalisk flykting søkte familiegjenforening med tre koner og tjueto barn. Og at bygda måtte bygge en egen skole på grunn av somalierens ankomst. Senere ble det oppklart at historien var usann.)
En annen uttalelse:
— Forskjellige raser, religioner og kulturer må ikke blandes hvis vi skal ha et harmonisk samfunn i Norge, fortalte Per Sandberg til TV2 i 2003.
Og:
Per stilte seg bak Carl I. Hagens støtte til Max Hermansen og Pegida. Den muslimfiendtlige bevegelsen ville stenge grensene for muslimer, noe som ville vært første gangen man hadde innført en religionsspesifikt forbud mot innreise i Norge siden den såkalte jødeparagrafen nektet jøder og jesuitter adgang til riket. Han påsto også at islam har sørget for et forbud mot å tegne griser i barnehager i Norge.
Og dette er en politiker vi skal høre på og ha lit til? My ass!