Politikk, religion og samfunn Nok et genialt trekk av de blåblå!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • R

    rr30629

    Gjest
    Sikkert ikke men vet om noen her inne som hadde leet begge fingrene de skriver med.
    Sikkert, men ingenlunde de som nå leker indignerte. Apparatchiker reagerer utelukkende ut fra hvem som sier ting, ikke hva som sies.

    https://www.dagbladet.no/kultur/disse-jaevla-debattene/71043356
    Hvor kommer det fra at folk ble indignert? Det handler om at landets finansminister og lederen for et regjeringsparti har dårlig ordforråd og i tillegg mangler noen antenner, en dårlig kombo. Vet ikke hvordan andre har det men jeg forventer et klart høyere nivå fra folk i slike posisjoner, dette er ikke annet enn fordummende men det betyr ikke at man ble indignert.

    Og dette med at det er tatt ut av sammenhengen, proporsjoner etc. er en skikkelig dårlig forklaring/unnskyldning. Den står ikke til troende hos meg i hvert fall.

    Men det er kanskje godt nok for folk flest, jeg vet ikke.
     
    Sist redigert av en moderator:
    S

    Slubbert

    Gjest
    Når det politiske miljøet tilter i water over en halvsleivete bemerkning på en landsmøtemiddag, så er det bare et tegn på at det gires opp mot valg. Og at de partitro/blokktro her inne henger seg på er bare en del av samme valgkampen.
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Dette med kontekst og proporsjoner er vanskelig for mange. Her inne klikker det jo helt for folk, og selv hitlertyskland har blitt forsøkt manet fram av de mest overivrige.

    Dette er vel litt mer edruelig:

    11.jpg

    12.jpg

    13.jpg
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.872
    Antall liker
    10.373
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Når det politiske miljøet tilter i water over en halvsleivete bemerkning på en landsmøtemiddag, så er det bare et tegn på at det gires opp mot valg. Og at de partitro/blokktro her inne henger seg på er bare en del av samme valgkampen.
    Jeg er ikke partitro i det hele tatt og stemte på Høyre ved siste valg. Men måten Erna håndterer FrP på – og at Listhaug helt unødvendig kom inn i regjering er ufattelig mye verre enn dette – gjør nok at jeg skifter blokk igjen, som jeg har gjort mange ganger. Det er ufattelig deilig å ikke være bundet av et partiprogram.

    Jeg synes Siv i ettertid har håndtert dette bra. Så hvorfor gjør hun da dette? Jo åpenbart for å sende et signal til sin indre krets. Vi er fortsatt de samme rebellene som bygger vår politikk på krisemaksimering og konfliktgenerering til tross for at vi kan se ansvarlige ut innimellom. Hvor denne konfliktmaksimeringen ender vet vi så inderlig vel.

    Jeg trodde Erna, som jeg en gang respekterte, skjønte dette og kunne håndtere det. Men nei. Ser hun ikke gapet mellom å klage over brunt grums i kommentarfeltene og å la en av regjeringspartnerne sine drive med denne retorikken? Uansett hvor mye det er sagt med «glimt i øyet» så kan jeg garantere dere at det er mange av de som lytter som overhodet ikke oppfatter glimtet i øyet. Og jeg mistenker at det heller ikke var meningen at de skulle oppfatte det, eller at man i hvert fall burde være såpass våken i hodet at man skjønte at de ikke ville det.

    Det går faktisk an å ha to tanker i hodet samtidig. Dobbeltkommunikasjon er FrPs spesialitet. Og så blir man forarget når den blir avslørt? Gimme a break.
     
    Sist redigert:
    S

    Slubbert

    Gjest
    At en partileder vil oppildne sine tilhørere under et landsmøte i et valgår er omtrent like overraskende som at hanen galer or morran. Og hvis du tror knuse [sett inn motstander] er noen ny retorikk i så måte, så burde du gått ut og sett på flaggene første mai. Det er en taleform like gammel som valgkampen sjøl.

    Og hva er egentlig forskjellen når Gjestemedlem skriver "rødt avskum" og du skriver "brunt grums"? Det er kliss rik retorikk. Hykleriet til de partibokviftende kamphanene her er slående. Og ei heller sa jeg at du var én av dem, men vi har noen ekstremt parti- og blokklojale apparatchiker i tråder som denne, som stikker nesa frem hver gang en anledning byr seg.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    11.329
    Antall liker
    11.222
    De av oss som er gamle nok til å huske i hvert fall litt av Håkon "jeg skal knuse deg som ei lus" Lie, burde ikke bli veldig opprørte over Jensens utsagn...

    I motsetning til gamle dagers Arbeiderparti, har dagens politikk klart utviklet seg i retning av en søndagsskole.
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.872
    Antall liker
    10.373
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Og hva er egentlig forskjellen når Gjestemedlem skriver "rødt avskum" og du skriver "brunt grums"? Det er kliss rik retorikk. Hykleriet til de partibokviftende kamphanene her er slående. .
    Ikke veldig. Annet enn at jeg refererte til Ernas reaksjon : "I utgangspunktet skal det være høy terskel for å fjerne ytringer, men jeg kan ikke tillate trusler og sjikane mot andre mennesker. Jeg kommer derfor til å midlertidig stenge gjesteveggen, fortsetter hun."

    At det var på grunn av brunt grums var en slutning fra meg, men jeg tror ikke den rent saklig var veldig feil. Og brunt grums refererer til meninger/utsagn, rødt avskum refererer til mennesker.

    Det er en signifikant forskjell. Tenke sjæl, vet du.
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.872
    Antall liker
    10.373
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    De av oss som er gamle nok til å huske i hvert fall litt av Håkon "jeg skal knuse deg som ei lus" Lie, burde ikke bli veldig opprørte over Jensens utsagn...
    .
    De må gjerne knuse hverandre internt i partiene, både i Ap og i FrP. Det har skjedd før, og kommer til å skje igjen. Det er ikke det dette dreide seg om.
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.872
    Antall liker
    10.373
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Joda, det er mye sant i det der. Hadde det ikke vært for et par andre personer i det partiet som virkelig skremmer meg, hadde toleransen for Siv vært langt høyere.
     
    S

    Slubbert

    Gjest
    Så det var avsenderen og ikke innholdet i budskapet som var problemet, ja. Tenkte meg det.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.395
    Antall liker
    6.793
    Jonas Gahr Støre åpnet Arbeiderpartiets landsmøte med å mane til samfunnskamp.

    Hva er forskjellen? Et litt mer fornemt ordvalg?
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.872
    Antall liker
    10.373
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Så det var avsenderen og ikke innholdet i budskapet som var problemet, ja. Tenkte meg det.
    Nei. Konteksten Slubbert. Hvem hun sa det til, og hvordan det blir oppfattet av noen som skremmer meg. Har fått med meg at du ikke skjønner det.

    Der noen ser et hyggelig partilandsmøte med politikere stort sett i balanse, ser jeg mottagere av budskapet over det ganske land som lever i sin egen virkelighet og representerer holdninger så skremmende at Erna ble nødt til å stenge sitt eget kommentarfelt. Og min største skuffelse i det hele er at Erna ikke ser det, eller ikke våger å si fra. Feig, perspektivløs eller maktglad er de tre alternativene jeg kan se som forklaring. Eller at hun representerer et annet Høyre enn det jeg har pleid å stemme på. DET er en statsminister jeg ikke kan stemme på. Dessverre.

    Og hva slike mottagere kan finne på, enten de representerer det ene eller det andre, vet vi så alt for godt. Hvis vi ønsker å tenke oss om.
     
    Sist redigert:

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.004
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    dette er dritten fra kommentarfelta som nå blir anerkjent som grei politisk retorikk. det er en av større seire for Trump; en normalisering av uanstendighet.

    selvsagt har slikt forekommet før, men aldri har vel argumentasjonen for normalisering av slikt vært så intens.
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.644
    Antall liker
    8.004
    Torget vurderinger
    0
    Dessverre er dette kroken på døra for meg som Høyrevelger ved neste valg.
    Hvis vi skal være litt pirkete er neste valg et kommune- og fylkestingsvalg, og sammensetningen av ditt lokale kommunestyre har ikke all verdens påvirkning på hvilke individer som sitter i regjeringen eller ikke. :)
    Pirk løs. Neste valg der Erna er et alternativ. Hvis hun får fyken som statsminister og stiller som kandidat som byrådsleder i Bergen, kan vi heller komme tilbake til det.
    Det vil ikke skje! Hun vil da få en hyggelig FN jobb eller et fett skattefritt oppdrag i EU!
     
    Sist redigert:

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.644
    Antall liker
    8.004
    Torget vurderinger
    0
    Oisann, her var det sannelig mange forurettede sarte sjeler.
    Men «grauthuer», «kjerringa», og «motbydelig gjeng» er selvfølgelig innafor,
    det kommer jo fra den moralsk opphøyde gjengen...

    Uffda, noen som disser vennene deres? Jeg er rimelig sikker på at hadde eksempelvis Moxnes sagt noe tilsvarende Jensen så hadde du/dere hylt som stukne griser.

    Jeg har heller ikke sett annet enn anerkjennelse fra du/dere når Deffeknotten tar helt av og karakteriserer venstresiden i diverse fantasifulle vendinger.
    Nope! Moxnes er vel den eneste partilederem som har vist en "voksen" reaksjon" på endel av det som er blitt uttalt av FrP politikere de siste dagene. "Jeg lar meg ikke krenke av det Listhaug sier!" Politisk håndverk som står til 4x20 i stil! Er dypt og inderlig uenig med ham i mye, men har er djevelsk dyktig!
     
    Sist redigert:
    S

    Slubbert

    Gjest
    Så det var avsenderen og ikke innholdet i budskapet som var problemet, ja. Tenkte meg det.
    Nei. Konteksten Slubbert. Hvem hun sa det til, og hvordan det blir oppfattet av noen som skremmer meg. Har fått med meg at du ikke skjønner det.
    Hun sa til sine tillitsvalgte at de skal knuse sine politiske motstandere, det er valg i år. Denne hårsårheten er patetisk.

    Her er indignerte SU og AUF sin kampsang, som de synger når de maner sine representanter til kamp.

    Den raue revolusjona:

    Vi skal gifte bort Kjell Magne med en homse fra Hawaii,
    Vi skal gifte bort Kjell Magne med en homse fra Hawaii,
    Vi skal gifte bort Kjell Magne med en homse fra Hawaii,
    Når den raue revolusjona kjem, klart vi kjem!

    Syng Norge, Norge ut av NATO,
    Norge, Norge ut av NATO,
    Norge, Norge ut av NATO,
    Når den raue revolusjona kjem, klart vi kjem!

    Vi skal melde Valgerd Svartstad Haugland inn i LLH,
    Vi skal melde Valgerd Svartstad Haugland inn i LLH,
    Vi skal melde Valgerd Svartstad Haugland inn i LLH,
    Når den raue revolusjona kjem, klart vi kjem!

    Syng EU, EU ut av verden,
    EU, EU ut av verden,
    EU, EU ut av verden,
    Når den raue revolusjona kjem, klart vi kjem!

    Vi skal fylle våre badekar med Unge(onde) Høyres blod,
    Vi skal fylle våre badekar med Unge Høyres blod,
    Vi skal fylle våre badekar med Unge Høyres blod,
    Når den raue revolusjona kjem, klart vi kjem!

    Syng kirka, kirka ut av staten,
    kirka, kirka ut av staten,
    kirka, kirka ut av staten,
    Når den raue revolusjona kjem, klart vi kjem!

    Vi skal sette byråd Tornås til å vaske opp på Blitz,
    Vi skal sette byråd Tornås til å vaske opp på Blitz,
    Vi skal sette byråd Tornås til å vaske opp på Blitz,
    Når den raue revolusjona kjem, klart vi kjem!

    Syng Harald, Harald ut av Sonja,
    Harald, Harald ut av Sonja,
    Harald, Harald ut av Sonja,
    Når den raue revolusjona kjem, klart vi kjem!

    Vi skal denge Willy Haugli med en lang og hard batong,
    Vi skal denge Willy Haugli med en lang og hard batong,
    Vi skal denge Willy Haugli med en lang og hard batong,
    Når den raue revolusjona kjem, klart vi kjem!

    Syng Verdensbanken ut av verden,
    Verdensbanken ut av verden,
    Verdensbanken ut av verden,
    Når den raue revolusjona kjem, klart vi kjem!

    Vi skal henge Kristin Krohn Devohl i hærens nye fly,
    Vi skal henge Kristin Krohn Devohl i hærens nye fly,
    Vi skal henge Kristin Krohn Devohl i hærens nye fly,
    Når den raue revolusjona kjem, klart vi kjem!

    Syng George Bush, George Bush ut til fronten,
    George Bush, George Bush ut i fronten,
    George Bush, George Bush ut i fronten,
    Når den raue revolusjona kjem, klart vi kjem!

    Vi skal gjøre hele Norge til en Sovjetrepublikk,
    Vi skal gjøre hele Norge til en Sovjetrepublikk,
    Vi skal gjøre hele Norge til en Sovjetrepublikk,
    Når den raue revolusjona kjem, klart vi kjem!

    Vi skal gjelle Carl I. Hagen med et rustent hakekors,
    Vi skal gjelle Carl I. Hagen med et rustent hakekors,
    Vi skal gjelle Carl I. Hagen med et rustent hakekors,
    Når den raue revolusjona kjem, klart vi kjem!

    Vi skal gi bort hele Finnmark til vårt naboland i øst,
    Vi skal gi bort hele Finnmark til vårt naboland i øst,
    Vi skal gi bort hele Finnmark til vårt naboland i øst,
    Når den raue revolusjona kjem, klart vi kjem!

    Vi skal kaste Einar Steensnes fra en oljerigg til havs,
    Vi skal kaste Einar Steensnes fra en oljerigg til havs,
    Vi skal kaste Einar Steensnes fra en oljerigg til havs,
    Når den raue revolusjona kjem, klart vi kjem!
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.872
    Antall liker
    10.373
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Dessverre. FrPere skjønner åpenbart ikke at de har flere roller. Og at de taler til et større publikum når de sitter i regjering enn når de ikke gjør det. At di sammenligner finansministeren med SUF viser bare at du ikke forstår det.
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.644
    Antall liker
    8.004
    Torget vurderinger
    0
    Vi har en situasjon der regjeringskoalisjonen er i ferd med å knuses på gallupene. Både Erna og Siv vet at hvis de skal overleve så må FrP ( og Høyre ) vokse meget og mye. Lilleputtene KrF og V kan ikke bidra med så mye. Man går da til velkjente oppskrifter som har virket tidligere. Listhaug er en velgermagnet. Hun vil kunne holde "grunnfjellet" i FrP i ro slik at ikke disse skaller av i alt for stor grad til Demokratene, De Kristne, Fedrelanspartiet, eller "Lysglimtlista" og hva de nå enn heter disse marginale gruppene langt ute til høyre. Strateger i både H og FrP er fullt klar over at dette er stemmer man er avhengige av selv om man kanskje holder seg for nesen ( i alle fall i Høyre ) når man snakker med dem hvis regjeringen skal overleve på sikt. Man vet også, hvilke disse velgerne tydeligvis ikke gjør, at stemmer på disse ultraortodokse mikropartiene er stemmer "i dass". INGEN av disse små partiene vil kunne nå opp på egen hånd, men stemmene kan gjøre en stor forskjell om de kanaliseres til FrP. Når du er i ferd med å drukne bryr du deg ikke så mye om hvem som kaster en livline til deg, du tar i mot uansett!

    Og den måten å snakke på er nok også Sivs eneste måte å overleve som leder i FrP på. Hun er ikke så populær innad som man kunne tro ut fra TV bildene fra landsmøtet. Det at Gjedda kom inn i sentralstyret viser at Siv ikke har den stålkontroll som CI hadde. Det samme viser bildene fra avstemmingen om bruk av 100 mrd kroner for å betale ut all gjeld til bomveiselskapene. Siv sitter ikke trygt, og skal hun overleve MÅ hun vise at FrP ikke bare er et haleheng til Høyre. Om Erna er så glad for dette vet jeg ikke, men hun ser nok nødvendigheten i det.

    Det tragiske i situasjonen er at media er så inn i Hælvete fordummende at de legger legger opp til masse dekning av slike "drittsaker" og uvesentligheter som Sivs ordvalg og kjolevalg. Dette tjener FrP både på kort og lang sikt. Det som burde ha vært i fokus etter et slik landsmøte er POLITIKKEN!! Jo mere fokus på sematikk jo mindre saklig debatt om politikk! Og det er kun i FrPs interesse! Jeg ( og flere med meg ) gir da jamt fan i hvilke ord Siv bruker for å oppildne til valgkamp. Det som er interessant er hvilken politikk tanta vil føre. DET får vi ikke høre så mye om, og det er jeg ganske overbevist om at vil være til FrPs fordel. Jeg har i alle fall ikke tenkt å stemme ut fra hvem som er mest "krenket"! Identitetspolitikk og krenkehysteri vil føre til demokratiets undergang! Der er jeg helt på linje med Deph!

    For øvrig har jeg null planer om å stemme på noe parti som har Erna eller Siv som leder! De to sammen med Monica Mæland og styret Finnmark Arbeiderparti har rævkjørt det fylket jeg bor i så det er ikke mange å velge blant! Når så i tillegg SP har en førstekandidat ved kommunevalget som får en viss tidligere fiskeriminister fra FrP til å framstå som inteligent er det ikke mye å stemme på ved kommunevalget! Sofaen begynner å se ut som et realistisk alternativ!
     
    S

    Slubbert

    Gjest
    SUF har jeg ikke hørt om, men AUF sang denne hymnen på Utøya. Hvor det har vært en hel drøss ministre. Jeg synes det er uproblematisk, men den påtatte indignasjonen fra de samme nå blir ganske tåpelig.
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.644
    Antall liker
    8.004
    Torget vurderinger
    0
    SUF har jeg ikke hørt om, men AUF sang denne hymnen på Utøya. Hvor det har vært en hel drøss ministre. Jeg synes det er uproblematisk, men den påtatte indignasjonen fra de samme nå blir ganske tåpelig.
    In the good old days het de vel både SUF og SUFm/l. Og gikk i demonstarsjonstog ( ganske disiplinerte uten å knuse alt og alle de kom forbi! Må sies til deres ros! ) "For FNL" og mot "Krigen i Vietnam", og mot "USA imperialisma!"
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Den jævla humørløsheten
    Vi må knuse den.

    Eirin Eikefjord

    https://www.bt.no/btmeninger/kommentar/i/K3WJqo/den-jvla-humrlsheten

    I august 2017 var næringsminister Torbjørn Røe Isaksen (H) på en bursdagsfest hvor det ble holdt quiz. Lagene fikk utdelt armbånd i ulike farger. Isaksen fikk et hvitt bånd. Han foreslo at laget skulle hete Hvit Makt. Det var ment som en spøk. Det skjønte alle, helt til saken nådde mediene.

    Der ble det «avslørt» at Isaksen hadde prøvd seg på enda en spøk; at navnevalget skyldtes troen på «den ariske rases overherredømme».

    «Dro rasist-vitser for Høyre-eliten», var konklusjonen i mediene.
    Grov hverdagsrasisme. Vanskelig å forstå at en voksen mann med ministerpost synes det er passende, sa anonyme kilder til ABC Nyheter.

    Isaksen måtte legge seg flat, i alle kanaler. Han ville jo på ingen måte bidra til å bagatellisere hatet disse miljøene står for, verken som menneske eller politiker. Idiotisk sagt. Dumt og galt. Veldig lei seg.

    Men problemet er jo ikke at en statsråd leverte flåsete spøker på fest.

    Problemet er at den norske offentligheten er blitt en lettkrenket, humørløs idiot som ikke forstår ironi. Problemet er at et forutsigbart medieapparat bærer ved til krenkoramaet ved å utelate viktige nyanser.

    Som når Siv Jensen (Frp) blir sitert på at et er bare er å brette opp ermene og «knuse disse jævla sosialistene» – helt uten kontekst. Slik at det hele fremstår som en slu plan om å dundre ut og knekke venstresidesympatisører og godhetstyranner, og ikke som en humoristisk slengbemerkning i en bursdagstale.

    Og så får den velkjente dynamikken utspille seg.

    Knut Arild Hareide (KrF) går «kraftig ut» mot talen. Så går Carl I. Hagen «kraftig ut» mot Dagbladets dekning av talen.

    Leder i Arbeiderpartiets kvinnenettverk krever at statsministeren sier hva hun egentlig synes om slike utsagn, fordi slike utsagn legitimerer hat og vold, og hat og vold kan ikke en statsminister akseptere. Ikke på fest engang.

    Siv Jensen må beklage, og strekker seg til å beklage «dersom noen ble støtt».

    Og det spiller visst ingen rolle at Siv Jensen sa «jævla sosialister» på en smilende og humoristisk og munter måte, med glimt i øyet, for offentligheten har ikke humor og glimt i øyet. Offentligheten tar alt i verste mening.

    Så hvis noen absolutt skal brette opp ermene og dundre ut og knuse noe her, bør de gå løs på den jævla humørløsheten. Den er et betydelig større problem enn både Siv Jensen og sosialistene til sammen.
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.749
    Antall liker
    10.230
    Jeg lurer virkelig på hvilken side som er mest krenket, er det de røde som er krenket grunnet Frk. Jensens festvits, eller er det de blå som er krenket på grunn av at de røde gir uttrykk for at de ikke syntes vitsen var god?
     
    S

    Slubbert

    Gjest
    Det er de som lager fem høns av hver jævla fjær de finner som gjør at slike ting til stadighet skaper overskrifter. Og det er overskriftene som er tåpeligheten.

    PS: Beklager om noen føler seg støtt at av jeg skrev «jævla fjær». Jeg har ingenting i mot fugler og anerkjenner fullt ut deres betydning for det biologiske kretsløpet på jorden. Ei heller var det ment som en oppfordring til unødig vold mot fjærkre.
     

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.441
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Den historiske intelligensiaen på RRV siden.... forutsigbarhet er bra....

    Sosialistisk Ungdomsforbund

    Sosialistisk Ungdomsforbund, opphavleg kalla Sosialistisk Ungdomsfylking, var ungdomsorganisasjonen til Sosialistisk Folkeparti (SF) i perioden frå partiet blei stifta og fram til brotet på landsmøtet våren 1969. SUF skifta kort tid etter brotet namn til Sosialistisk Ungdomsforbund (marxist-leninistene), SUF(m-l). Folk med tilknyting til SUF(m-l) i Oslo stod bak avisa Klassekampen, og ein kan seie at ungdomspartiet var ein forløpar til Arbeidernes kommunistparti.

    I 1973 skifta SUF(m-l) namn til Raud Ungdom og blei ungdomspartiet til AKP(m-l).

    Leiarar[endre | endre wikiteksten]
    Ole Kopreitan - 1963–1965
    Theo Koritzinsky - 1965–1966
    Peder Martin Lysestøl - 1966–1967
    Sigurd Allern - 1967–1968
    Sigmund Grønmo - 1968–1969
    Pål Steigan - 1969–1971
    Sverre Knutsen - 1971–1973
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    15.754
    Antall liker
    12.379
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Kan det være en tanke at rikspolitikere som påberoper seg å forstå alt så mye bedre enn hvermandsen, oppviser såpass intelligens at de avstår fra å lire av seg slike "morsomheter" ?
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.749
    Antall liker
    10.230
    Kan det være en tanke at rikspolitikere som påberoper seg å forstå alt så mye bedre enn hvermandsen, oppviser såpass intelligens at de avstår fra å lire av seg slike "morsomheter" ?
    Sikkert ikke dumt. De kan også be pressen om å slå av kameraet og mikrofonen når de etter en del skåling skal holde festtale.
     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    23.730
    Antall liker
    17.768
    Torget vurderinger
    2
    Sterk første dag på jobb.

    "I meine at folk må få ta seg en røyk, ete rødt kjøtt og drikke som dei he lyst til."

    Kreftforeningen vil at hun skal fratas folkehelseansvaret. Må være en fordel, da kan hun konsentrere seg om eldrepolitikken hun brenner for.

    Skjermbilde 2019-05-06 kl. 23.32.42.png
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    15.754
    Antall liker
    12.379
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Denne regjeringen blir mer og mer virkelighetsfjern... skjønt det er kanskje ikke rette ordet. Jeg vet ikke lenger hva jeg skal kalle det, med det nivået av idioti man nå har nådd.....
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Fin eldrepolitikk. Gjør oppgaven litt mer håndterbar ved å sørge for mest mulig kreft, hjerte- og karsykdommer. Så tidlig som mulig.

    Snedig. Rett og slett snedig.
     

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.441
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Fin eldrepolitikk. Gjør oppgaven litt mer håndterbar ved å sørge for mest mulig kreft, hjerte- og karsykdommer. Så tidlig som mulig.

    Snedig. Rett og slett snedig.
    Klart, om alle stryker med i rett tid ift trygdesystem/pensjon er det mest penger rett i statskassa. Produktiv Till Zhe End.... (siste draget )
     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    23.730
    Antall liker
    17.768
    Torget vurderinger
    2
    Fnysefråde meldte en tid tilbake at Bomlisten var en reaksjon mot grønnfemikommunihilistisk politikk.

    Nå har PollofPolls kikket litt på hvor listen henter sine velgere. Gi dem poeng for å få noen sofavelgere opp på føttene, men ellers ser det ut som om fnysefrådes politiske analyse er skivebom.

    Skjermbilde 2019-05-07 kl. 05.35.17.jpg
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    11.329
    Antall liker
    11.222
    Og det spiller visst ingen rolle at Siv Jensen sa «jævla sosialister» på en smilende og humoristisk og munter måte, med glimt i øyet, for offentligheten har ikke humor og glimt i øyet. Offentligheten tar alt i verste mening.

    Så hvis noen absolutt skal brette opp ermene og dundre ut og knuse noe her, bør de gå løs på den jævla humørløsheten. Den er et betydelig større problem enn både Siv Jensen og sosialistene til sammen.
    For noen år siden var daværende forsvarsminister Devold på Skavland, og smilte mens hun sa at hun ikke hadde kontroll på hva alle de ansatte i Forsvaret gjorde til en hver tid. Det ble opprør da også.
    Humorterror. Offentligheten har mistet mye av evnen til å trekke på skuldrene av uvesentligheter, eller, i verste fall sukke litt oppgitt over en eller annen dumhet, og bare la det passere.
    Den interne sleivemeldingen fra Jensen er en ikke-sak.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn