Jeg har forstått det dithen at det kunne/kan bli krav om det i ettertid med hjemmel i Arbeidsmiljøloven, noe som visstnok ikke er kjent på anbudstidspunktet. Så vidt jeg har forsått kunne dette heller ikke være avklart før i ettertid, så de som skulle legge inn anbud måtte ha innsyn for å evt ta høyde for dette. Lufttransport AS fikk for øvrig det samme fra konkurrentene i en lignende helikoptersak for en tid tilbake - det ble en stund fremstilt som at opplysningene var lekket til Babcock, men prosessen er at helseforetaket henter inn opplsyninger på aggregert nivå og de som gir de fra seg signerer på at de kan videreformidle informasjonen til konkurrentene.Jeg er litt forvirret her. om det ikke var snakk om virksomhetsoverdragelse, hvorfor skulle de da ha innsyn i lønnsutgiftene til lt?
10.000 kr i avkortning per døgn per hendelse....Da har staten som ventet fremmet et krav mot Babcock.
Hahaha!!Dette er hva Erna, Skei Grande og Ropstad gir statsstøtte til. Hun trenger hjelp og da snakker vi ikke statsstøtte, men for sine vrangforestillinger og paranoia.
Vis vedlegget 563372
Nå er det ingen selvfølge at ting går bedre med at det blir statlig/offentlig, men med færre syndebukker å ansvarliggjøre så får det en annen mediadekning. Det betyr ikke at tjenesten blir bedre for brukerne.ja, denne var/er privat og Juell fucka det opp. Et tegn på at den ikke lenger bør være privat. Resultatet tilsier jo at risikoen er altfor stor for det er ikke mulig å ha et smidig skifte av leverandør uten at det går utover beredskapen. Juell ønsket et skifte og endte opp med tulle til anbudsprosessen. Burde koste han jobben, men han ville bare fått en spesialrådgiverjobb.
Juell har demonstrert for hele Norge at han er udugelig til å holde en anbudsrunde. Så da må vi forhindre at slikt skjer igjen. Beste er å gjøre som med den vanlige ambulansetjenesten og gjøre det et statlig anliggende.
At det ble lagt lokk på saken fra sommeren av skyldes vel ene og alene at man ikke ønsket at den skulle eksplodere før valget? Den er da ganske opplagt synes jeg.https://www.vg.no/nyheter/innenriks...oppdaget?utm_source=vgfront&utm_content=row-1
"«Det vurderes raskt at det er vanskelig å kontakte politidistrikt og påtalemyndighetene uten at saken vil komme ut i media», står det i rapporten."
Kan Anniken Hauglie og nav-direktøren gå av asap?
Det var viktigere for dem at saken ikke skulle ut i media enn å gjøre det rette. Slik skal det ikke være.
Og det blir bare styggere:
Saken ble aldri stoppet, men det ble sendt et brev til lederen for det lokale NAV-kontoret hvor det sto at saksbehandler, som var innkalt som vitne i saken, måtte være ærlig om at det var uklarheter rundt EØS-regelverket.
«Vi får opplyst om at meldingen aldri kom frem til rette leder,» skriver NAV i rapporten, som ble lagt frem på en pressekonferanse torsdag.
Ikke bare nekter de å rydde opp, men de klarer ikke en gang å snakke sammen.
Vi snakker justismord, fordi dårlige kommunikasjonslinjer. NAV-direktøren må gå av. Hun er alldeles ikke rette person til å rydde opp her. Skulle vært fjernet fra jobben "i går".
Jeg fatter ikke at Erna kan sitte stille og godta dette. Makan til arrogant og svak leder.
Det er galgen humor fra ei som gang på gang har vist at hun er mer informert om utfordringene og forandringene som pågår enn hvilken som helst bejublende ignorantJeg trodde faktisk ikke at jeg måtte forklare den der. Det er så åpenbart. Siden du ikke ser det absolutt åpenbare, kanskje du også bør reflektere litt.
Hijab-våset hennes er ikke det mest skrullete her. Det er hennes rabling om grønnfargen.
Hvorfor tror du Vy har valgt fargen grønn? Er det slik som paranoide Storhaug forestiller seg?
Selskapet danket i fjor ut Vy i anbudsrunden og sikret seg retten til å kjøre tog på Sørlandsbanen, Arendalsbanen og Jærbanen fram til 2027. Go-Ahead ble dermed også første selskap ut i regjeringens jernbanereform, som blant annet innebærer å konkurranseutsette togtrafikken i Norge. Til sommeren følger svenske SJ etter når de overtar trafikken i nord, mens Vy nylig klarte å beholde trafikken på Bergensbanen. Enda flere togstrekninger vil legges ut på anbud til neste år og årene fremover.
https://www.aftenposten.no/norge/po...eform-dale-lover-bedre-togtilbud#&gid=1&pid=1
Toginnstillinger på Østfoldbanen: På grunn av en planleggingsfeil hos Vy er 104 togavganger innstilt på Østfoldbanen søndag.
Ifølge VG gjelder det linjene på L2 (Stabekk- Ski) og L22 (Oslo S- Mysen -Rakkestad).
Til avisen sier kommunikasjonssjef Nina Schage i Vy at innstillingene skyldes for lite personell.
- Det har vært en endring i turnusordningen slik at vi dessverre har for lite personell i dag.
Det er derfor satt opp buss for tog på de berørte linjene.
Fra og med søndag har Vy satt opp flere nye avganger på Østlandet, men det styrkede togtilbudet har med innstillingene på Østfoldbanen fått en dårlig start.
- Vi beklager veldig sterkt til de berørte. Det var jo i dag vi skulle sette i gang forbedringer i rutetilbudet. Vi beklager at det ble en så dårlig start, men gleder oss til tilbudet vi skal gi etter hvert på Østfoldbanen, sier Schage til
at det er en lang strategi med å strupe pengene til det offentlige slik at tjenestene blir dårligere er en helt klart bevisst strategi fra Høyre-siden ja.Ja, du mener det er helt bevisst?
Ja, det er bare å legge ned Vy og la SJ eller britene overta. mission accomplished.Skulle tro de kunne planlegge bemanning da, all den tid det er eneste oppgave. Kan ikke se hvordan det å beholde f.eks eiendomsmasse skulle endret på det.
Det trur eg ikkje. Bokbåten har flagga ut frå Sogn og Fjordane for fleire år sidan, og no snakkar dei om korelsi dei skal få lagt han ned lenger sør også. Bygdekinoen har hatt ei modernisering, men treng sikkert ei til snart.https://www.msn.com/nb-no/nyheter/n...sps-distriktsbølge/ar-AAK7RwE?ocid=spartanntp
Wow!!! Snart kommer også Bokbussen og en styrket Bygdekino.
Du vet ikke hva du snakker om her. Forvaltningen av jernbanen har i mange år vært utført av jernbaneVerket (nå bane nor) og NSB / vy. De har over flere år klart å presse infrastrukturen til å øke kapasiteten - men nå er grensen nådd uten å innføre ny teknologi. Dagens selskapsstruktur er nødvendig til å sikre at dette lar seg gjennomføre da kompetanse og spesialister blir brukt på tvers av EU / EØS for å tilby disse teknologiene. Det er bare tull at den blå regjeringen har presset fram dette ved å knipe igjen pengepungen - de har økt den en god del etter de tok over for sosialistene.Dessuten ble strukturendringene bestemt under den sosialistiske regjeringen - med unntak av innføring av togselskaper som kom de siste årene.Jeg sa at kvaliteten ble senket. Det ble utført gjennom å splitte opp selskapet i 40 forskjellige med 40 forskjellige direktører og bestiller / utfører. NSB var et jernbaneselskap. Vy er nå kun et topptungt bemanningsselskap.
I tillegg til den nye spinville organinseringen så skal selskapene underby seg selv for å ha noe å gjøre. Det går utover kvaliteten, noe vi har et bevis på allerede.
Du vet, ny teknologi, digitalisering, robust, bærekraftig......Hva er all denne teknologien go-ahead osv skal tilføre egentlig?