og når appen i tillegg ikke virker....Nå er det faktisk på høy tid at enkelte yngre mennesker tar inn over seg at det slett ikke er alle "voksne" som er like digitalisert som dem selv!Tydeligvis ikke.Er det ikke bare å få seg appen?
og når appen i tillegg ikke virker....Nå er det faktisk på høy tid at enkelte yngre mennesker tar inn over seg at det slett ikke er alle "voksne" som er like digitalisert som dem selv!Tydeligvis ikke.Er det ikke bare å få seg appen?
Smått utrolig at det fortsatt praktiseres frynsegoder til familiemedlemmer.https://www.dagsavisen.no/nyheter/i...ke-bruker-app-det-har-hun-ikke-fatt-1.1644610
var det noen som sa mindre byråkrati med de blå-blå?
Huff, tenk å stå ved kontraktene man har inngått. Kone og barn under 18 får kjøre gratis, fordi lønnen du får er svakere enn andre steder.Smått utrolig at det fortsatt praktiseres frynsegoder til familiemedlemmer.https://www.dagsavisen.no/nyheter/i...ke-bruker-app-det-har-hun-ikke-fatt-1.1644610
Det er bare viljen det står på, man trenger ikke være under 30 eller ingeniør for å bestille seg en billett med app.Nå er det faktisk på høy tid at enkelte yngre mennesker tar inn over seg at det slett ikke er alle "voksne" som er like digitalisert som dem selv!Tydeligvis ikke.Er det ikke bare å få seg appen?
Du har lite krutt igjen når skattlegging av frynsegoder har blitt smålig.Huff, tenk å stå ved kontraktene man har inngått. Kone og barn under 18 får kjøre gratis, fordi lønnen du får er svakere enn andre steder.Smått utrolig at det fortsatt praktiseres frynsegoder til familiemedlemmer.https://www.dagsavisen.no/nyheter/i...ke-bruker-app-det-har-hun-ikke-fatt-1.1644610
Men Erna og Siv gjør jo alt de kan for å stanse slikt, ved å skattlegge alle små frynsegoder gjennom sin gjennombyråraktisering av Norge. Det blir for mye jobb for arbeidsgiver med alle disse dokumentasjonskravene. De har innført skatt og arbeidsgiveravgift på tips for svarte. Smålige Erna.
Må du jobbe overtid og ikke kan gå hjem for å spise middag. Skatt på take-away maten! Det er et gode (nei, ikke egentlig!).
For å si det slik, hvis en prøver å argumentere for at de rød-grønne vil skattlegge mindre, så har en i tillegg fukta kruttet godt...Du har lite krutt igjen når skattlegging av frynsegoder har blitt smålig.
Høres rasistisk ut, men håper de snarest gjør det gjeldende også for alle andre.Huff, de har innført skatt og arbeidsgiveravgift på tips for svarte. Smålige Erna.Smått utrolig at det fortsatt praktiseres frynsegoder til familiemedlemmer.https://www.dagsavisen.no/nyheter/i...ke-bruker-app-det-har-hun-ikke-fatt-1.1644610
Absolutt. De skulle egentlig vært et eget punkt. Alle statsmaktene sviktet i denne saken.Domstolene kan heller ikke være stolte av så mye.
Det er de som dømmer til fengselsstraff.
Nei Cruiser, du er helt på villspor. Jeg har i mange år vært "Overformynder" her jeg bor og jeg kan love deg at det slett ikke "bare er vond vilje"!Det er bare viljen det står på, man trenger ikke være under 30 eller ingeniør for å bestille seg en billett med app.Nå er det faktisk på høy tid at enkelte yngre mennesker tar inn over seg at det slett ikke er alle "voksne" som er like digitalisert som dem selv!Tydeligvis ikke.Er det ikke bare å få seg appen?
Men for all del, den håndfullen som fortsatt insisterer på å reise med papirbillett sendt pr post som er bestilt pr telefon kan selv få betale hva dette nasjonale billettkontoret koster å drifte, tipper de billettene da kommer til å koste noen tusen stykke. Jeg vil ikke finansiere det med min billett.
Det hender seg faktisk at banken forutsetter personlig oppmøte!Heldigvis har noen av oss fått både mobiltelefon og Internett. Har dere ikke slikt på bøgda?
Vel, man kan selv velge om man vil gjøre alt tungvindt, eller enkelt.Som i politikken har de fleste bankene har beveget seg dit at folket er deres tjenere, og ikke omvendt. Det er likevel nokså merkelig at noen banker tydeligvis løser dette på andre måter......
Forøvrig er det blitt kjent Cruiser-stil å slenge dritt når han er fri for selvforherligende argumenter....
Nope, ikke hvis det er banken din som har gitt deg din bank-id, som det som oftest er. Da må du gjerne ut på reise til nabokommunen (som kanskje er 500 km unna om du bor i Finnmark)Du kan legitimere deg med bankid I forhold til hvitvaskingsgreiene. Hvis banken er teit og krever personlig oppmøte for noe som helst, er det bare å velge en bank som ikke driver med slikt, f.eks sbanken
Jeg måtte. Har Nordea som hovedbank og har Bank-ID fra dem, så den kunne jeg ikke bruke, og måtte reise inn til Bergen sentrum med passet for ikke å få slettet kontoen (de har ikke filialer lenger på hverken Askøy, Sotra, eller Lddefjord. Har dog kontoer i et par andre banker inkludert S-banken, og SB1V men har ikke fått noen henvendelse om id-fra noen av dem merkelig nok. Beskjeden fra Nordea var at jeg kunne bruke Bank-id fra andre banker, men ikke deres egen.Jeg brukte nå hvertfall min bankid utested av smn for å huke av på dette hvitvaskingsskjemaet i samme nettbank. Helt uproblematisk. Det samme gjelder resten av min familie, det er absolutt ingen som har måtte reise til noen filial for å ordne dette
Kampen mot hvitvasking er ikke tøys men et helt reelt samfunnsproblem som har med både arbeidsplasser og kriminalitet å gjøre, men jeg ser at avstandene i NordNorge kan være et problem. Det er ganske mange 10.000 personer i Norge uten verifisert identitet (jeg vet anslagene men vet ikke om det er lurt å kringkaste det). Hva med å bytte bank til en bank med filial i nærheten?Det hender seg faktisk at banken forutsetter personlig oppmøte!Heldigvis har noen av oss fått både mobiltelefon og Internett. Har dere ikke slikt på bøgda?
Har du ønsker om å opprette konto hos DNB og bor i Kirkenes må du faktisk kjøre til Alta. Det er ikke mer enn ca 50 mil, eller Oslo Trondheim!
Har du konto i Danske Bank, tidligere Fokus - Nordenfjeldska Forretningsbank og må legitimere deg i forbindelse med det nye hvitvaskingstøyset, når det gjedler Danske Bank er det rimelig vås å plage kundene med dette i og med at de selv er en av de største aktørene på dette området, mente de at jeg måtte dra til Trondheim med passet mitt! det er ca 2000km!
I dette landet har det, inntil de siste årene, vært konsensus om at hele landet skal befolkes. Og at alle skal ha samme tilgang til tjenester. Det du, og Cruiser bedriver, er bedritent skitprat og latterliggjøring av folk som ikke bor i sentrale strøk. Skjerpings!Minner om at det er frivillig å ha bank som er vanskelig og at det fortsatt er frivillig å bo 50 mil fra nærmeste sivilisasjon, selv om muligens SP drømmer om noe annet.
Men, vi har jo ikke økonomi til å fortsette å subsidiere landsbygda med oljepenger framover. Livsgrunnlaget på bygda med en mindre oljeavhengig Økonomi er begrenset. Verdiskapningen i framtiden vil i stor grad være kunnskapsbasert som fremmes i byene. Verken SP eller andre klarer å demme opp mot denne effekten. Den kommer og det blir mindre og mindre å rutte med på bygda, om vi liker det eller ikke. Vi ser jo denne effekten hos våre naboer som ikke har hatt olje.I dette landet har det, inntil de siste årene, vært konsensus om at hele landet skal befolkes. Og at alle skal ha samme tilgang til tjenester. Det du, og Cruiser bedriver, er bedritent skitprat og latterliggjøring av folk som ikke bor i sentrale strøk. Skjerpings!Minner om at det er frivillig å ha bank som er vanskelig og at det fortsatt er frivillig å bo 50 mil fra nærmeste sivilisasjon, selv om muligens SP drømmer om noe annet.
Dette er sann Høyre-politikk. Alt skal faktisk ikke lønne seg. Men er jo ikke bare Høyre som tenker slik lengre. En ting som bompenger-og nå fergepriser; dette er ting som burde vært tatt gjennom fordelingspolitikken, og ikke gjennom bompenger og svinhøye fergebiletter.Men, vi har jo ikke økonomi til å fortsette å subsidiere landsbygda med oljepenger framover. Livsgrunnlaget på bygda med en mindre oljeavhengig Økonomi er begrenset. Verdiskapningen i framtiden vil i stor grad være kunnskapsbasert som fremmes i byene. Verken SP eller andre klarer å demme opp mot denne effekten. Den kommer og det blir mindre og mindre å rutte med på bygda, om vi liker det eller ikke. Vi ser jo denne effekten hos våre naboer som ikke har hatt olje.I dette landet har det, inntil de siste årene, vært konsensus om at hele landet skal befolkes. Og at alle skal ha samme tilgang til tjenester. Det du, og Cruiser bedriver, er bedritent skitprat og latterliggjøring av folk som ikke bor i sentrale strøk. Skjerpings!Minner om at det er frivillig å ha bank som er vanskelig og at det fortsatt er frivillig å bo 50 mil fra nærmeste sivilisasjon, selv om muligens SP drømmer om noe annet.
Dette er feil. Da jeg byttet til Danske Bank var det ingen behov for å møte opp i banken selv om det i mitt tilfelle ikke er lang. Det blir sendt en type brev der det er et krav om pass for å legitimere seg på posten. Når banken da har verifisert at brevet er hentet har de også bevis for at du er du. Dette fungerer også i Nord-Norge.Det hender seg faktisk at banken forutsetter personlig oppmøte!Heldigvis har noen av oss fått både mobiltelefon og Internett. Har dere ikke slikt på bøgda?
Har du ønsker om å opprette konto hos DNB og bor i Kirkenes må du faktisk kjøre til Alta. Det er ikke mer enn ca 50 mil, eller Oslo Trondheim!
Har du konto i Danske Bank, tidligere Fokus - Nordenfjeldska Forretningsbank og må legitimere deg i forbindelse med det nye hvitvaskingstøyset, når det gjedler Danske Bank er det rimelig vås å plage kundene med dette i og med at de selv er en av de største aktørene på dette området, mente de at jeg måtte dra til Trondheim med passet mitt! det er ca 2000km!
Jeg har DNB og verifiserte meg i nettbanken i fjor angående dette.Dette er feil. Da jeg byttet til Danske Bank var det ingen behov for å møte opp i banken selv om det i mitt tilfelle ikke er lang. Det blir sendt en type brev der det er et krav om pass for å legitimere seg på posten. Når banken da har verifisert at brevet er hentet har de også bevis for at du er du. Dette fungerer også i Nord-Norge.Det hender seg faktisk at banken forutsetter personlig oppmøte!Heldigvis har noen av oss fått både mobiltelefon og Internett. Har dere ikke slikt på bøgda?
Velger å bosette seg? De er nok født og oppvokst der, de aller fleste! Og som en sann, urbanisert sjel- som hegner om folks rett til å ha jointen sin i fred, tror du det bor et par her og et par der. Problemet er de store avstandende, og urbaniserte folk sin besserviterhet.De som bosetter seg på en øy langt ute i havgapet er raske med å fortelle om frisk luft, ekstremt lave boutgifter, fisk utenfor stuedøra og evig med nok plass, i motsetning til de som bor på 35 kvm i Oslo sentrum. Det er fordeler og ulemper med alt. Og dette er valg man tar. Får meg til å tenke på Navarsete som bygde bru til 1 milliard eller 2 som 100 sjeler fikke glede av. Ja.ja. flyttebilen kom jo lettere frem i hvertfall. Det er noen valg et samfunn må ta, om og i så fall hvor mye storsammfunnet skal bruke på å opprettholde bosetning på hver eneste lille plass rundt om.