Politikk, religion og samfunn Nok et genialt trekk av de blåblå!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• tjua

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Antall liker
    2.608
    Sted
    Bergen
    Savner faktisk alle de tidligere hederspolitikerne som så langt ikke ser ut til å ha tullet så mye

På den annen side, åpenheten vi har idag er vel på et annet nivå en for noen tiår tilbake så kanskje mye vi ikke vet om fortidens "helter"

Hønndjevelen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Antall liker
    10.317
    Sted
    Oslo
    Tina Bru begynner å bli tøff i trynet.
    Aner vi at Høyre er som en videregående skole, der de forskjellige klikkene sitter ved hvert sitt kantine bord?

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    40.209
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Nei, men jeg mener jo at Tina Bru er den mest naturlige kandidaten til å bli en «ny Erna». Hun er nokså klar og tydelig i å si hva hun mener, ikke en utpreget taktiker eller floskelmaskin.

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.102
    Torget vurderinger
    0
    skal en le eller gråte? de er uansett ikke helt sann…
    Dette er nå så til de grader utsøkt og gjennomført stupid, at om ikke dette blir et av Høires største banesår....
    Nå er jeg så gjennomført lei av Erna, Sindre og Høyre at jeg snart spyr! Det er så ille at selv om de gikk til valg på "NEI til EU og ut av EØS" så ville jeg ikke stemt på dem! Heldigvis ser de ikke ut til å bytte ut Erna, så da blir det ganske lett!

Hardingfele

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Antall liker
    18.595
    Torget vurderinger
    2
    Nytt på Nytt harselerte grundig med hele opplegget til Høyre, Erna og Sindre (som det ble foreslått parkadress til). Partiet kan selvsagt ikke leve med at dette, og alt som har skjedd under Ernas vakt vil komme for en dag. Høyre ville gjort det lettest for seg selv om de tidlig hadde kunngjort hele listen, fremfor å redigere den slik man har gjort. Nå vil pressen komme med avsløring etter avsløring, siden man faktisk kan finne frem til samtlige handler Finnes har utført, og disse vil bli koblet til ulike beslutninger Ernas regjering gjennomførte (med eller uten rette).

Som vi også ser, mener 6 av 10 spurte i en større undersøkelse at partiet utsatte å komme med hva man visste før valget. Høyrefolk og Frp-velgere unntatt.

Balle Clorin

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Antall liker
    10.435
    Torget vurderinger
    2
    Pussig å tro at det ikke ble utsatt med vilje , en karakterbok med dårlige karakterer er ikke det første man legger på bordet når man kommer hjem fra skolen vil jeg tro. Men hva vet jeg jeg har ikke erfaring med dårlige karakterer - så det kan være jeg tar helt feil, en gang må være den første ..
    Til og med Erna kan vise seg å ikke være den ufeilbarlige engelen Høirevelgere liker å tro.

Om ikke Økokrim får fullstendig liste og etterforsker Sindre for insidehandel vil det være en skandale. Vanskelig å bevise? Betyr ikke noe, folket kan bedømme selv basert på fakta fremlagt.

Sist redigert:

PUKK OG GRUS

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.10.2020
    Antall liker
    579
    Sted
    Aarhus
    På tide at erna trekker seg som leder. hun ødelegger mer og mer for partiet. Men det er ikke viktig Det er MEG som er enestående og det er umulig å erstatte selveste meg. Minner igjen om starten, den var dårlig. illustrasjonsbilde_for_25086720.jpg

4-string

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2011
    Antall liker
    12.569
    Sted
    Interiore Simplicitate
    Erna setter jo ikke seg selv foran partiet, hun mener sikkert helt oppriktig at det er til Høyres beste at hun fortsatt er partiets leder og statsministerkandidat.

Så det er av hensyn til Høyre, og ikke Erna, hun tar ansvar og blir sittende.

😏

pedal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Antall liker
    4.576
    Torget vurderinger
    1
    Merkelig at Team Erna tværer så lenge med denne listen. Gir pressen påskudd til å spekulere. De fleste "avsløringene" er ikke-saker, men folk flest leser bare ingressen, og skjønner lite av finanssjargongen.
    -Tipper det ligger noe mer bak. Enten at det er full skjæring på hjemmebane, eller at Sindre allikevel ikke har helt rent mel i posen. Blir interessant å se fortsettelsen.

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    10.621
    Merkelig at Team Erna tværer så lenge med denne listen. Gir pressen påskudd til å spekulere. De fleste "avsløringene" er ikke-saker, men folk flest leser bare ingressen, og skjønner lite av finanssjargongen.
    -Tipper det ligger noe mer bak. Enten at det er full skjæring på hjemmebane, eller at Sindre allikevel ikke har helt rent mel i posen. Blir interessant å se fortsettelsen.
    Hvordan er det med Ernas melpose? Nå er jo oppmerksomheten rettet mot Sindres pose.

pedal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Antall liker
    4.576
    Torget vurderinger
    1
    Hvordan er det med Ernas melpose? Nå er jo oppmerksomheten rettet mot Sindres pose.
    Det gjenstår å se. Foreløpig ingen tegn på at hun ikke skjøttet Statsministerjobben på en god måte.

Roald

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Antall liker
    3.022
    Torget vurderinger
    1
    Det er uansett ikke god krisehåndtering. Taktikken "å drives fra skanse til skanse" anbefales ikke av PR-konsulentene.

Nå er vel politikere ivrig på bruk av pr-konsulenter og rådgivere så tviler sterk på at taktikken er hennes, hva med at saken er så dårlig og at de rett og slett mente at litt info var nok til at det skulle blåse over og det var beste taktikk

Sist redigert:

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.876
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Nå har det kommet dit at det bare er å lene seg tilbake, føttene på bordet, mens vi venter på at pressen graver videre. Hun er ferdig nå.

• Liker
    Reaksjoner: SAL

palmaris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.11.2002
    Antall liker
    1.288
    Torget vurderinger
    1

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.102
    Torget vurderinger
    0
    Det er uansett ikke god krisehåndtering. Taktikken "å drives fra skanse til skanse" anbefales ikke av PR-konsulentene.
    Å joda!! Det er så nyyydelig å se at de kjører seg selv i grøfta!
    Innrømmer at jeg har en kraftig "Anti Erna bias"!

Det som forbauser meg er at de gikk fram på den siste gallupen???! Får håpe at også Høyrevelgere tar til vettet til slutt?

• Liker

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.102
    Torget vurderinger
    0
    Men har Sindre rent Mehl i posen..?
    Mehl kunne man jo gjerne tatt med seg i en pose for å nyte i hjemmets lune ro! Skjønt husvaranen nok ville ha sørget for å ende den roen i en faderlig fart! :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO:

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.102
    Torget vurderinger
    0
    Nå har det kommet dit at det bare er å lene seg tilbake, føttene på bordet, mens vi venter på at pressen graver videre. Hun er ferdig nå.
    Ja, men hun er seig. Hadde dette vært snakk om laksefiske ville denne kampen mot storlaksen kampen gitt mat til mange historier på den lokale puben. Men hun havner nok i håven til slutt!

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.876
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0

En dag våkner høyrefolk av valgrusen og skjønner at de ga full tillit, uten forutgående analyse, til et ektepar der hun sendte børskurser opp og ned i rollen som statsminister, mens han satt hjemme og veddet med parets penger på de samme selskapene.

Det kan bare ikke passere.

Høyre kommer til å skjønne at de har rotet seg inn i et spinn som ikke bare var dårlig spinn – ettersom de satset alt på å korsfeste Sindre Finnes, som senere må gjenoppstå fordi han kommer til å flytte inn i statsministerboligen skulle kona bli gjenvalgt – men også et spinn som er så åpenlyst grelt, så kalkulert og så til de grader gjennomskuet.

Det er et trist skue når noen får så mye makt at de kan gjøre hva de vil. Og enda tristere når de faktisk gjør det.

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.102
    Torget vurderinger
    0
    Jeg tror kanskje ikke Mehl er så interessert i gamle griser som du later til å tro. 😏
    Rent bortsett fra det gamle jungelordet som sier: "Gamle griser, griser best!" så er jeg vedlig klar over
    at Mehl kunne vært min datter rent aldersmessig og nesten mittt barnebarn. Men det må da i Himmelens navn være lov til å levere en spøk?

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    110.975
    Torget vurderinger
    23

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    10.849
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Denne er drøy:

Vi er flere som har gjort feil og jeg er ydmykt klar for å ta på meg ansvaret for å rydde opp.

Frekkhetens nådegave. The force is strong i this one.

• Liker

Terje-A

Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Antall liker
    9.715
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Det skal være forskjell på fattig og rik når det gjelder inhabilitet mener Høyres dronning
    En med meget god økomomi kan da ikke være inhabil hvis summene er omtrent som lommerusk å regne, men det er klart at en fattiglapp vil være inhabil nesten uansett hvor lite beløpet er.

Sist redigert:

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.876
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Dagsavisen hadde en interessant artikkel, hvor overgangen fra 'demokrati' til 'emokrati' ble tatt opp. Altså at følelser og stemningsbølger spiller en større og større rolle i hvordan folk vurderer og tenker. Høyre og Solberg har helt bevisst spilt på dette, når de har lagt ut spinnet sitt.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn