Politikk, religion og samfunn Nok et genialt trekk av de blåblå!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    40.463
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Tja. Det særnorske fenomenet overkvalifisert er et annet fenomen. Prøv å søk jobb med doktorgrad....
    Det har fungert bra for meg. :)

Seriøst: Det er den formelle utdannelsen og de akademiske gradene som har vært springbrettet til godt betalte jobber for min del. Utdannelsen og graden som sivilingeniør var billetten bort fra småbruket og smelteverket, og doktorgraden var inngangsbilletten videre til big name konsulentfirmaer og de mulighetene som åpnet seg videre derfra. Økonomisk har inntektsmulighetene økt med en ganske interessant faktor i hvert steg.

Rådet til mine tre avkom har vært glassklart: Ta en master når dere først er i gang. Doktorgraden er mer for spesielt interesserte. To av dem holder på med sine mastergrader nå, den tredje er ikke ferdig med bachelor ennå.

Det forutsetter selvsagt at man utdanner seg i fag som noen har bruk for å ansette. Det er fullt mulig å ta både master- og doktorgrad i et emne som er så sært at den eneste tenkelige jobben er det ene professoratet som veiledet avhandlingen. Vedkommende som har det nå går kanskje ikke av med pensjon på mange år ennå. Da er man jo parkert, men snarere ukvalifisert for faktisk eksisterende arbeidsmarked er en bedre beskrivelse enn overkvalifisert.

Det er heller ikke veldig særnorsk. Jeg har sett folk i kassajobb i USA med Ivy League college-ring på fingeren. Kult med utdannelse fra that liberal arts college up the creek, men det hjelper ikke så mye hvis ingen har bruk for noen som vet "alt" om alternative teorier om hvem som forfattet Shakespeare eller om slaget ved Harper's Ferry i et interdisiplinært genusperspektiv.

Sist redigert:
    S

Slubbert

Gjest
    Tja. Det særnorske fenomenet overkvalifisert er et annet fenomen. Prøv å søk jobb med doktorgrad....
    Kommer nok av på hva du studerer, det. Med doktorgrad i et profesjonsstudium stiller jeg på lik linje med de som ble uteksaminert som master samme år som jeg ble uteksaminert som master, og som søker på de samme stillingene som meg. Nå skal det tilføyes at jeg jobber midt i kjerneområdet for min tekniske utdanning og slik sett neppe er representativ for de fleste med mastergrad. Når jeg søker jobb teller doktorgraden som X års erfaring hvor X er tiden jeg brukte på den, enkelt og greit. Ellers liker jeg å tro at det å ha den på CVen gjør at den ikke like lett går med i en førstesortering.

Utover det er det nok en større andel av de med doktorgrad som avanserer til mellomleder og lederstillinger, i hvert fall innen tech. For min egen del skyr jeg lederskap som pesten og har ingen intensjoner om å avansere. Derfor har jeg heller ikke samme lønnsutvikling som Asbjørn formodentlig har hatt, men så lenge jeg ikke har problemer med å få endene til å møtes har jeg heller ikke noe brennende ønske om høyere lønn.

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    40.463
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    ^ Ingeniørens aftenbønn lyder som kjent "frist oss ikke ut i ledelse". Den er ikke tatt helt ut av løse luften, dessverre. Men samfunnet har tydeligvis bestemt at det å gjete motstridige katter til å bevege seg i omtrent samme retning verdsettes høyere enn det meste annet, og da er det en del bra ingeniører som blir til mediokre ledere og får drive med teknikken på hobbybasis i stedet. Ikke spør hvordan jeg vet det. ;)

C

cruiser

Gjest
    Hvis du leser selve artikkelen og ikke bare overskriftene så vil du se at den var svært tabloid, og at det slett ikke handler om at noen er for flinke i jobben. Det handler om at det ikke nødvendigvis er samsvar mellom kompetansen man sitter på og stillingen man innehar og at denne da følgelig ikke blir utnyttet.

Aurora

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Antall liker
    12.971
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Er vel egentlig det som står i overskrifta, selv om jeg er enig at den absolutt er tabloid så det holder, - men spørsmålet er likevel der;- er de for flinke, eller er det en innbildt syke? ER det et resultat av mastersjuka, at man ansetter personer som faktisk ofte overkvalifisert?

WayAhead

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Antall liker
    3.443
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Tabloid, tabloid, tabloid;

Spørs vel hva man får igjen for "investeringene". Om kostnader og mannekraft har økt uten noen som helst kost/mann/nytte verdiskapning så er det jo et problem men det er neppe tilfelle.

Larson

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Antall liker
    4.215
    Tøysepartiet med Stortingets største klovn er frempå igjen. Det er bare en pause i abortloven, sier TSG. Den er nemlig valg om 2 år.

Larson

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Antall liker
    4.215
    Høyre viser sitt sanne ansikt. Mens de senker skattene for sine rike onkler, så finner de på skatter til hvermannsen. Tidligere var det godteriavgift, poseavgift, flyreiseavgift, elavgift, momsøkning. Nå skal alle goder du har i yrket ditt skattlegges.

Har du treningsabonnement via jobben? Skatt! Får du billigere reiser, fordi du jobber i transport? skatt! Jobber du i butikk og får internpriser? Skatt!

Men eiendomsskatten går ned da.

Jommen meg nye ideer, bedre løsninger...

Og Høyre er igjen frekkheten selv. De har ingen å sende til debatt.

Larson

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Antall liker
    4.215
    Kanskje på tide å lokke tilbake SP til den lyse siden. De er jo egentlig ikke sosialister selv om partiet ble kuppet av noen røde tanter for endel år siden. Tror det er håp for dem ennå. Her har trønderne en viktig oppgave som igjen kan løfte dem frem i politikken.
    Straks Høyre har brukt opp alle ressursene i sine støttepartier så er det på leting etter nye venner.

Tror ikke Senterpartiet er interessert i å gå inn i den mest distriksfiendtlige regjeringen i manns minne. Spesielt ikke etter at Høyres 1. trinn i sin strategi om 2-blokks valgsystem er i ferd med å lykkes. Kanibaliserer man sentrum så er det intet sentrum igjen.

Terje-A

Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Antall liker
    9.734
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Høyre viser sitt sanne ansikt. Mens de senker skattene for sine rike onkler, så finner de på skatter til hvermannsen. Tidligere var det godteriavgift, poseavgift, flyreiseavgift, elavgift, momsøkning. Nå skal alle goder du har i yrket ditt skattlegges.

Har du treningsabonnement via jobben? Skatt! Får du billigere reiser, fordi du jobber i transport? skatt! Jobber du i butikk og får internpriser? Skatt!

Det må da være riktig å skatte av frynsegoder? Hvis SV mener at frynesgoder skal være skattefrie så vil jeg gjerne se det......

G

Gjestemedlem

Gjest
    Om Krf skulle forsvinne er det verdt å flagge og juble. Venstre har potensiale men vil ikke bli stort mere enn dydsposører inntil de kvitter seg med Grande og velger Rotevatn til ny leder. Da vil det begynne å ligne på noe. .. men ting får nå gå sing gang frem til neste valg. Mye kan endres på et par år.

Men "sentrum" som det en gang var, er dødt ja. Nå står egentlig valget mellom en sosialistisk og en ikke-sosialistisk regjering.

Terje-A

Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Antall liker
    9.734
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Kanskje på tide å lokke tilbake SP til den lyse siden. De er jo egentlig ikke sosialister selv om partiet ble kuppet av noen røde tanter for endel år siden. Tror det er håp for dem ennå. Her har trønderne en viktig oppgave som igjen kan løfte dem frem i politikken.
    Straks Høyre har brukt opp alle ressursene i sine støttepartier så er det på leting etter nye venner.

Tror ikke Senterpartiet er interessert i å gå inn i den mest distriksfiendtlige regjeringen i manns minne. Spesielt ikke etter at Høyres 1. trinn i sin strategi om 2-blokks valgsystem er i ferd med å lykkes. Kanibaliserer man sentrum så er det intet sentrum igjen.
    Slagsvold Vedum er jo Norges svar på Trump, han kjører bevisst grupper opp mot hverandre, enten det er manglende trøndere i regjeringen eller distriktene mot denne forferdelige byen som heter Oslo. Norges aller værste parti, ønsker kun å lage faenskap.

Larson

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Antall liker
    4.215

Det må da være riktig å skatte av frynsegoder? Hvis SV mener at frynesgoder skal være skattefrie så vil jeg gjerne se det......
    Legg merke til hvilke frynsegoder som skattlegges. Det er hvermannsen. De rikes frynsegoder skattes mindre og mindre.

At en bussjåfør skal skatte 30.000 kr fordi han får månedskort til familien av jobben er hinsides.

Det regelrett skattes av folks trivsel på jobb. Trives du på jobb så skal du skatte. For å slippe å betale denne skattene må trivselsgodene fjernes.

Terje-A

Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Antall liker
    9.734
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19

Legg merke til hvilke frynsegoder som skattlegges. Det er hvermannsen. De rikes frynsegoder skattes mindre og mindre.

At en bussjåfør skal skatte 30.000 kr fordi han får månedskort til familien av jobben er hinsides.

Det regelrett skattes av folks trivsel på jobb. Trives du på jobb så skal du skatte. For å slippe å betale denne skattene må trivselsgodene fjernes.
    Alle frynsegoder skattelegges, også bonuspoeng på forretningsreiser f.eks. med SAS.

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.436
    Torget vurderinger
    12
    Hva har trivsel på jobb med frynsegoder å gjøre? Jeg trives veldig godt på jobb, men det dreier seg ikke om å karre til seg noe gratis. Kaffen er riktig nok gratis og jeg velger å ta trappen opp til 4. etasje i stedet for heis.

Fjernis 2.0

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2015
    Antall liker
    316

Det var vel ap,sv og sp i regjering da det ble innført skatt på mobiltelefoner, datamaskiner og forsikringer gjennom jobben.

Sannheten er at våre politikere bruker penger helt vilt og uten kontroll og da trenger de mer slik at de kan fortsette med sløsingen.

weld77

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Antall liker
    14.668
    et regelrett skattes av folks trivsel på jobb. Trives du på jobb så skal du skatte.
    Synest du virkelig det? Det er så godt som rene, sakattefrie penger for en famile som ellers ville kjøpt månedskort. Når slikt som dette blir institusjonalisert så er det for de langt fleste formål et direkte subsitutt for lønn. For noen som ikke trenger månedskort men som kjører buss tjener for de fleste praktiske formål titusenvis av kroner mindre på jobben enn en kollega som tar ut månedskort for hele familien. Alternativet ville være å kjøpe de for lønnen etter skatt. Dette er også en ganske effektiv måte å slippe unna med å betale folk mindre lønn da det er svært lukrativt for folk som eller ville måtte kjøpt noe slikt av egen lomme.

Om man jobber på polet - burde man da kunne ta ut vin for 30.000 kroner i året skattefritt fra hyllene? Er det også "trivsel på jobben" ?

Hardingfele

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Antall liker
    18.768
    Torget vurderinger
    2
    Må tilstå jeg ikke har fulgt med. Ser dette fra Lilletinget. "Er det innafor?"

50813520_2056346554665946_7103683858121359360_o.jpg

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    11.831
    Sannheten er at våre politikere bruker penger helt vilt og uten kontroll og da trenger de mer slik at de kan fortsette med sløsingen.
    Kan du si litt om hvilke områder du mener politiske vedtak medfører pengebruk som er helt vill og uten kontroll? Ja, jeg er klar over at du mener innvandringen er et slikt felt, kan du nevne noen andre felter der du føler at pengebruken er uten kontroll? Politisk uenighet rekker ikke som argument for påstander om manglende kontroll, bare så det er poengtert.

Info:
    https://www.riksrevisjonen.no
    https://www.stortinget.no/no/Repres...Komiteene/Kontroll--og-konstitusjonskomiteen/

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    11.831
    Må tilstå jeg ikke har fulgt med. Ser dette fra Lilletinget. "Er det innafor?"
    Jeg må si at jeg har visse problemer med å akseptere skattleggingen av reisekostnader, ettersom jeg selv virkelig har følt på kroppen hva overdreven reising i jobb medfører. Ellers ser jeg enkelte felter der jeg ikke deler regjeringens oppfatninger om hva som bør skattelegges, men ser tross alt et visst rasjonale i det.

AndersR

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Antall liker
    4.066
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Hva har trivsel på jobb med frynsegoder å gjøre? Jeg trives veldig godt på jobb, men det dreier seg ikke om å karre til seg noe gratis. Kaffen er riktig nok gratis og jeg velger å ta trappen opp til 4. etasje i stedet for heis.
    Strengt talt burde konsum av kaffe og dopapir på arbeidssted skattelegges på lik linje med tjenestetelefon og parkeringsplass (dersom det faktisk ble en realitet) om man skal være konsekvent.

Fjernis 2.0

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2015
    Antall liker
    316
    Strengt talt burde konsum av kaffe og dopapir på arbeidssted skattelegges på lik linje med tjenestetelefon og parkeringsplass (dersom det faktisk ble en realitet) om man skal være konsekvent.

Synes egentlig at det skulle vært trekk i lønn for den tiden han bruker for å hente kaffe.

Larson

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Antall liker
    4.215
    Gratis kaffe er definitivt en fordel. Må skattlegges. Heis i bygget er også en fordel. Hjørnekontor.

God kantineordning er megaviktig for trivsel også. Lurer på om regjeringen har fjernet fritaket for skatt ved symbolsk betaling, f.eks 100 kr måneden. Eller om det unntaket består. Denne fordelen får ikke bussjåfører, for å si det slik.

Det neste som kommer til å skattlegges er hjemmekontor. Fordelen av å slippe å reise på kontoret.

Fordelen av å arve, ha formue, eie egen bolig har for lengst opphørt eller senkes. Rammer feil folk, må vite.

Fjernis 2.0

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2015
    Antall liker
    316
    Kan du si litt om hvilke områder du mener politiske vedtak medfører pengebruk som er helt vill og uten kontroll? Ja, jeg er klar over at du mener innvandringen er et slikt felt, kan du nevne noen andre felter der du føler at pengebruken er uten kontroll? Politisk uenighet rekker ikke som argument for påstander om manglende kontroll, bare så det er poengtert.

Info:
    https://www.stortinget.no/no/Repres...Komiteene/Kontroll--og-konstitusjonskomiteen/
    Bistanden er vel uten kontroll, byråkratiet er ute av kontroll og hvor mange organisasjoner innen kunst, mot rasisme og miljø er det som egentlig får penger, er det noe kontroll på hvordan disse pengene blir brukt?

Bare for å ta med et av de alle rådene våre politikere er en del av rundt omkring i verden:

Et av mine forslag var å kutte i bevilgningene til Nordisk Råd og Nordisk Ministerråd, som staten hvert år bruker om lag 500 millioner kroner på.

med støtte fra hundrevis av byråkrater, møtes 4-6 ganger i året for å diskutere til dels utopiske problemstillinger, er neppe en optimal organisering
    https://www.nationen.no/debatt/tar-du-regninga-bendiks/

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    11.831

Info:
    Bistanden er vel uten kontroll, byråkratiet er ute av kontroll og hvor mange organisasjoner innen kunst, mot rasisme og miljø er det som egentlig får penger, er det noe kontroll på hvordan disse pengene blir brukt?

Bare for å ta med et av de alle rådene våre politikere er en del av rundt omkring i verden:

Et av mine forslag var å kutte i bevilgningene til Nordisk Råd og Nordisk Ministerråd, som staten hvert år bruker om lag 500 millioner kroner på.

med støtte fra hundrevis av byråkrater, møtes 4-6 ganger i året for å diskutere til dels utopiske problemstillinger, er neppe en optimal organisering
    https://www.nationen.no/debatt/tar-du-regninga-bendiks/
    Takker.

Jeg tror i hovedsak man kan si at det ikke er politiske organer som skal kontrollere eller ha meninger om hvordan pengene brukes i organisasjoner som mottar støtte. I utgangspunktet søkes offentlig støtte med begrunnelse og dokumentasjon, og det tillates nok bevilgende myndigheter å kontrollere om pengene ble brukt til det søknaden ble belagt med. Men i mange tilfeller er det tross alt snakk om drift av organisasjoner, disse er selv pålagt ha revisor, som ivaretar kontrollaspektet.

Å påstå at forbruket til internasjonale politiske råd er ute av kontroll, er jo feil. Som nevnt holder det ikke med politisk uenighet som argument for kontrollmangel. 500 mill til internasjonale, politiske prosesser, men det går 1,5 milliarder uføretrygd til utenlandsboende nordmenn. Men ute av kontroll, er det ikke, selv om det reiser noen interessante spørsmål.

Hardingfele

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Antall liker
    18.768
    Torget vurderinger
    2
    Grande varsler omkamp om abort ... det blir altså 30 måneder klovneshow fra de blå-blå-gul-blågrønne.

Kan ikke noen hjelpe henne hjem, fortelle henne at Venstre druknet under hennes ledelse og så bare samle inn Statsrådnøkkel, -telefon og sekkort. Det er over nå.

Syvertsen med en kommentar på fb:

Det er ingen ende på absurditetene. "Vi har nå bare flyttet en avgjørelse over til nemnd i to og et halvt år", sier Trine Skei Grande som er i opposisjon til regjeringen hun sitter i. Det er bare det at hun ikke kunne sittet i regjeringen hvis hun mente det hun mener i regjeringen, så derfor mener hun noe annet enn det hun mener når hun mener noe i statsråd. Men heldigvis er det valg om to og et halvt år, så da kan vi få en annen regjering, og der kan det hende hun kan si hva hun mener. Hvis det da ikke betyr at hun ikke kan sitte i den regjeringen, da vil hun etter alt å dømme mene noe annet. Dette får nok Venstre over sperregrensa.
    https://www.nrk.no/norge/grande-varsler-omkamp-om-abort-1.14398256?

Skjermbilde 2019-01-25 kl. 16.01.52.jpg

weld77

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Antall liker
    14.668
    Alle trenger mat. La oss rent hypotetisk anta at et frynsegode som ansatt i en REMA-butikk var st man kunne ta ut matvarer for la oss si 15000 kroner i året. Fremstår det som rimelig? Samme mengde mat koster ellers kanskje 20000 før skatt. Nesten enhver person ville godtatt uttak av matvarer som et substitutt for tilsvarende i lønn før skatt. Av dette «frynsegodet» betales ikke skatt, ikke arbeidsgiveravgift, man opptjener ingen trygderettigheter på det og arbeidsgiver har normal profitt på «salget» i tillegg til det man sparer på ymse andre områder. Ville dette være «trivsel på jobben» eller et svært dårlig kamuflert substitutt for lønn?

For at noe skal være et frynsegode må det oppfattes å ha en verdi for den som får det. Om det i tillegg ikke koster noe å gi det bort for srbeidsgiver - som et ellers ubenyttet sete i en kinosal eller varet gått ut på dato det ikke er lov å selge men som er helt fine osv så er opplegget smått genialt fremfor å betale ut tilsvarende i lønn.

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    40.463
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Det er fint å se at du har slik medfølelse over at jeg nå må skatte av Eurobonus-poeng opptjent på tjenestereiser hvis jeg bruker dem privat. Gullkort og greier. Snufs.

Personlig mener jeg at privat uttak av slike bonuspoeng burde vært forbudt og straffbart, da det ikke er noe mindre enn en korrupt kickback for å påvirke vedkommende til å kjøpe dyrere reiser enn nødvendig med arbeidsgiverens penger. I enhver annen innkjøpssituasjon ville dette vært så langt fra OK som man kunne komme.

Skattlegging av fordelen er et brukbart første steg. Ettersom de færreste arbeidsgivere har lyst på å ta nødvendig admin med innrapportering og kostnad med arbeidsgiveravgift på toppen av reisekostnaden ble dette i praksis forbudt mange steder fra 1 januar. Eventuelle opptjente bonuspoeng fra tjenestereiser er arbeidsgiverens og kan brukes som rabatt ved bestilling av fremtidige tjenestereiser, men ikke til privat bruk.

Helt greit for min del, til tross for Larsons omsorg for stakkars meg.

Aurora

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Antall liker
    12.971
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Det kan nå være mange meninger om rettferdighet i dette, men faktum er at en ikke ubetydelig del av disse ordningene er tariffestet, og er faktisk en del av eller kompensasjon for tildels dårlig lønn. Forsvarsansatte betaler for eksempel en latterlig husleie i forhold til markedspris, men fastlønna for en del av disse er faktisk mye lavere enn nogenlunde tilsvarende sivile stillinger, - opptil 100.000 er faktisk svært vanlig. Det jobbes med at husleia skal økes til "markedsverdi", men hva er markedsverdi i feks Porsanger som skal få den nye "mekaniserte" bataljonen , i forhold til installasjonene rundt Oslo?
    Det ligger både i planer og sakens natur at dette nå kompenseres med lønn, men hvordan blir da bildet mellom Prosanger og Oslo, Bergen etc??

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.436
    Torget vurderinger
    12

Synes egentlig at det skulle vært trekk i lønn for den tiden han bruker for å hente kaffe.
    Det skal du ikke bekymre deg for all den tid jeg i praksis jobber mer enn jeg tar betalt for og dessuten er timeføring en tillitssak i vårt selskap da alt man gjør skal forsvares overfor kunden.

Larson

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Antall liker
    4.215
    Det er fint å se at du har slik medfølelse over at jeg nå må skatte av Eurobonus-poeng opptjent på tjenestereiser hvis jeg bruker dem privat. Gullkort og greier. Snufs.

Personlig mener jeg at privat uttak av slike bonuspoeng burde vært forbudt og straffbart, da det ikke er noe mindre enn en korrupt kickback for å påvirke vedkommende til å kjøpe dyrere reiser enn nødvendig med arbeidsgiverens penger. I enhver annen innkjøpssituasjon ville dette vært så langt fra OK som man kunne komme.

Skattlegging av fordelen er et brukbart første steg. Ettersom de færreste arbeidsgivere har lyst på å ta nødvendig admin med innrapportering og kostnad med arbeidsgiveravgift på toppen av reisekostnaden ble dette i praksis forbudt mange steder fra 1 januar. Eventuelle opptjente bonuspoeng fra tjenestereiser er arbeidsgiverens og kan brukes som rabatt ved bestilling av fremtidige tjenestereiser, men ikke til privat bruk.

Helt greit for min del, til tross for Larsons omsorg for stakkars meg.
    Til opplysning så har din private bruk av eurobonuspoeng vært skattepliktig i lang tid. Du som privatperson har vært pliktig å føre de opp på selvangivelsen. Du har gjort det, har du ikke? Eller har du benyttet sjansen til å ikke betale din skatt? Rike personer har en lei tendens til å bevisst unngå å betale skatt.

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    40.463
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Det får nok være min sak, men poenget er at det er en del andre grunner til at det var på tide å stramme opp regelverket om skattepliktige naturalia og frynsegoder enn ren og skjær ondskap. Du har vel selv vært inne på temaet sosial dumping, og "lønnsutbetaling" i naturalia uten skattetrekk er også en del av den problematikken.

Du er som alltid så opptatt av å kritisere regjeringen for absolutt alt at du ender opp med merkelige standpunkter.

Sist redigert:
    6

65finger

Gjest
    Larson er kun opptatt av å sverte regjeringen. Han forsøker å danne et inntrykk at det er ondskap og gleden av å gjøre hverdagen til d han definerer som fattige slitere jævligst mulig. Va forsøker videre å skape et inntrykk av et todelt norge. En stor gruppe fattige slitere ( brorparten av befolkningen) blir utbyttet av en liten rik elite bosatt i oslo.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn