Asbjørn
Rubinmedlem
Sånn kan det gå hvis man klager for mye over å ikke bli «riktig gjengitt» i media. Det viste seg at hun heller ikke likte å bli ordrett riktig gjengitt.
Ja, som dyd av nødvendighet. Det er fortsatt en god stund til neste landsmøte med ledervalg, og med mindre Erna plutselig selv bestemmer seg for å kaste kortene er det ikke egentlig noe beslutningspunkt før det. God tid til å vurdere både det ene og andre.Ja, men jeg mener å ha lest at de har god tid.
Det er jeg ikke sikker på. Jeg mener også å se noen små prøveballonger om hvorvidt hun har krefter nok til å gjenreise tilliten, noe som kan leses som at hun ender opp med å meddele valgkomitéen et eller annet i god tid før neste landsmøte. Uansett, jeg er ikke på innsiden av den diskusjonen, og ser vel heller ikke at den behøver foregå i full offentlighet.Det er vel bare en grunn til at det ikke har skjedd noe enda. Erna tror det går over og tar oss på kondisen.
For å gjøre det enda tydeligere: Jeg tenker at utfallet er gitt, spørsmålet er bare tidspunkt og form. Ettersom det rent faktisk ikke er noe beslutningspunkt før landsmøtet er det tid til å gjøre ting i ordnede former. Jeg vil bli overrasket om det ikke er en annen statsministerkandidat ved neste valg, men jeg har jo tatt feil før.
De som var med fortalte at Rødt, MdG og KrF kom som en blokk. Rødt kunne ikke gå med på en avtale der Høyre fikk ordføreren og FrP fikk varaordførerposten. FrP ville ha den plassen og slik det kom frem var jo at de snakket med AP samtidig. Sånn at når de brøyt var avtalen mellom AP, SV, SP og FrP om fordeling av posisjoner allerede klare.Porsgrunn var litt i samme situasjon, men når de oppdaget det var det litt sent. De kunne ha samarbeidet med Krf, FrP og INP og sikret posisjon, men Krf ville ha ordføreren og Høyre ville ikke ha sin egen. Ei heller som varaordfører. Da gikk Frp og INP til AP som fikk ordføreren. Det skal også nevnes at Frp og INP gikk til valg på å fjerne AP fra posisjon, mens Høyre bare hadde kopiert Kardemommeloven.
Uten noen særlig på kompetanse på feltet ville jeg ikke blitt spesielt overrasket over det andre utfallet heller, men man får jo tro at Økokrim har gjort en grundig vurdering av saken .Kom vel ikke akkurat som en bombe den der.
Nei. Eg har heile tida vore i tvil (utan juridisk kompetanse) om den typen priviligert informasjon ein, nesten som ei naturlov, har ved å sitja tett på den politiske makta, let seg klassifisera som innsideinfo etter lova.Kom vel ikke akkurat som en bombe den der.
Hvor mange millioner kostet det å finne ut det tro?Ny forsking: Kvinnelag tek langt færre poeng når dei spelar med kvite shortsar – NRK Sport – Sportsnyheter, resultater og sendeplan
Ikke rart damelandslaget gjør det dårlig for tiden.
Jeg gjør ett bankbrekk på natta men får med meg bare 100000 kr så går jeg fri?Finnes reddes av at han er klønete og mangler teft.
Økokrim skal ikke etterforske Erna Solberg og Sindre Finnes: – Vi er ikke et kontrollorgan
Økokrim-sjef Pål K. Lønseth sier det ikke foreligger rimelig grunn til å tro at det er begått straffbare forhold i forbindelse med Sindre Finnes’ aksjekjøp. Noe som taler mot, er at investeringene ikke har truffet godt.www.vg.no
Nei, men det er noko med at beviskrava for innsidehandel er temmeleg klare (jf saka om OBM som eg lenkja til over).Jeg gjør ett bankbrekk på natta men får med meg bare 100000 kr så går jeg fri?
Så skal Økokrim bevisa dette for enkelthandlar, ikkje for “heile biletet”. Eg trur det hadde vore vanskeleg, særleg når heile biletet er såpass grått (vesentleg mindre gevinst i perioden enn ved fondsplassering, meiner vel dei fleste).For at noe skal være innsidehandel må fire vilkår være oppfylt:
- Informasjonen må være presis.
- Informasjonen er ikke offentlig tilgjengelig.
- Det må dreie seg om aksjer, børsnoterte selskaper eller andre objekter man kan investere i, i et marked.
- Informasjon må være «egnet» til å påvirke kursen.
Årets kommentar. GullballenJa men, jeg fikk låne nøklene og var litt forvirret.....
Min kone limte på en tåre og skjønte heller ingen ting?
Mvh.
SAL
Du har vore inne i kvelvet, rota litt rundt og mista lommeboka. Ingen kan sjå at det manglar noko, bortsett frå at du hadde sortert alle setlane etter alder, ikkje valør. Tok litt tid å rydda opp i.Ja men, jeg fikk låne nøklene og var litt forvirret.....
Min kone limte på en tåre og skjønte heller ingen ting?
Fra innsidereglement i min bedrift:Nei, men det er noko med at beviskrava for innsidehandel er temmeleg klare (jf saka om OBM som eg lenkja til over).
Kan du være presis på hvilke innsideopplysninger han satt på ? Og benyttet seg av ?Det er vell ingen tvil om at Finnes satt på presise opplysninger i flere saker.
Med tanke på definisjoen av "presis" ovenfor, så holder det å nevne kjøp og salg av Hydroaksjer som omtalt i media.Kan du være presis på hvilke innsideopplysninger han satt på ? Og benyttet seg av ?
At han kjøpte og solgte Hydro vet vi, men hvilke innsideopplysninger hadde han ?Med tanke på definisjoen av "presis" ovenfor, så holder det å nevne kjøp og salg av Hydroaksjer som omtalt i media.
Det er vel akkurat det Økokrim ikkje har funne grunn til å etterforska, heile sakskomplekset teke i betraktning.At han kjøpte og solgte Hydro vet vi, men hvilke innsideopplysninger hadde han ?
Men Hedde er dog skråsikker på at "Finnes satt på presise opplysninger"i saken.Det er vel akkurat det Økokrim ikkje har funne grunn til å etterforska, heile sakskomplekset teke i betraktning.