Er det jålete å gjøre oppmerksom på språklige pussigheter?Jeg har alltid tenkt at å forfordele er å gi fordeler, men samme det, dette er jåleri![]()
(Jada, jeg har i andre sammenhenger blitt beskyldt for å være en sånn jævla Messerschmitt.)
|
Er det jålete å gjøre oppmerksom på språklige pussigheter?Jeg har alltid tenkt at å forfordele er å gi fordeler, men samme det, dette er jåleri![]()
Nå kan du angre. Ville vært flere kroner i pluss nå.Elles kan eg beretta at min karriere som aksjespekulant fekk ein brå slutt då generasjon Thunberg rundt middagsbordet vart sjokkert over at eg eigde ein aksje i Equinor (“som lagar forureinsing, pappa”), og kona frykta at ho ville vera ugild i kommunestyret. Eg vart altså tvungen til å selja meg ut med tap.
Kapitalen er no trygt flytta til fond.
Eg vurderer å trekkja dette påførte tapet (faktisk heile 22 kroner med dagens oppgang!) rett frå laurdagsgodt-budsjettet til husets miljøagent.Nå kan du angre. Ville vært flere kroner i pluss nå.
Om hen er miljøagent, gje hen kortreiste gulrøtar på laurdagEg vurderer å trekkja dette påførte tapet (faktisk heile 22 kroner med dagens oppgang!) rett frå laurdagsgodt-budsjettet til husets miljøagent.
Litt konspi kanskje: Fiksa ikke Erna en grei deal med Kina?Det er akkurat det samme som gjør at Ernas habilitet i saksbehandling ikke er min største bekymring. Det er vanskelig å hevde at hennes standpunkt ble påvirket av ting hun ikke visste noe om, men dette skapte også en gedigen sikkerhetsrisiko. Not good. Hva om andre enn journalister hadde funnet ut av det først?
Erna står for Ikke se, Ikke høre og Ikke vite.Den nye byrådslederen i Bergen forklarer hvorfor oppslutningen om Høyre dalte:
«– Hva gikk galt?
– Min analyse er at det gikk bra fram til vi ble tvunget til å ta standpunkt i saker. Da mistet vi velgere, følte jeg.
– Essensen i politikk er vel å ta standpunkt?
– Jo, men når standpunktene splitter folk, så ender vi opp med å skyve velgere fra oss, sier hun.»
Meyer har også noen betraktninger omkring verdien av å være prinsippfast. Fra et rimelig underlig intervju i VG:
«– Finnes det noen prinsipper du ikke er villig til å bryte for å få makt?
– Det gjør det helt sikkert. Men hva de prinsippene er ... Det er vanskelig å si hva det skulle vært.»
Ja. Kanskje vi bør verdsette slik ærlighet?Det er veldig synd at @totte ikke fikk oppleve den der.
hvem skulle trodd:Ja. Kanskje vi bør verdsette slik ærlighet?
![]()
Christine Meyer ga velgerne én garanti – to uker etter valget var den brutt
BERGEN (VG) Christine Meyer (H) har betalt en høy pris for å bli Bergens nye byrådsleder. Nå skal hun slutte å gi velgerne garantier.www.vg.no
I den grad det finnes forståsegpåere på Bergenspolitikken levnes ikke hennes byråd store sjanser til å klare 4-årsmerket, halvårsmerket kan det også spøke for. Men - hvem vet? Så klar tale må da kunne belønnes!
Får inntrykk av at intervjuobjektet ikke selv forstår at hun er en latterlig skikkelse. At hun er blitt Hs toppkandidat i Bergen er noe å fundere over.VG er giftige her. Applaus.
Porsgrunn var litt i samme situasjon, men når de oppdaget det var det litt sent. De kunne ha samarbeidet med Krf, FrP og INP og sikret posisjon, men Krf ville ha ordføreren og Høyre ville ikke ha sin egen. Ei heller som varaordfører. Da gikk Frp og INP til AP som fikk ordføreren. Det skal også nevnes at Frp og INP gikk til valg på å fjerne AP fra posisjon, mens Høyre bare hadde kopiert Kardemommeloven.Får inntrykk av at intervjuobjektet ikke selv forstår at hun er en latterlig skikkelse. At hun er blitt Hs toppkandidat i Bergen er noe å fundere over.
Noen år tilbake ville jeg sett på det du beskriver som en usannsynlig hendelse, "a disturbance in the Force", som kun inntreffer én gang og ett sted. Nå er denslags gjengs, daglig og på repeat, og ikke kun på rørete kommunalt nivå. Det rotes og røres helt opp på regjeringsnivå, der opplagt ukvalifiserte får lov til å herje på, og det går gjerne altfor lenge før en helt nødvendig nødbrems dras til.Porsgrunn var litt i samme situasjon, men når de oppdaget det var det litt sent. De kunne ha samarbeidet med Krf, FrP og INP og sikret posisjon, men Krf ville ha ordføreren og Høyre ville ikke ha sin egen. Ei heller som varaordfører. Da gikk Frp og INP til AP som fikk ordføreren. Det skal også nevnes at Frp og INP gikk til valg på å fjerne AP fra posisjon, mens Høyre bare hadde kopiert Kardemommeloven.
Forsida på dn.no nålink, please!
?Det er veldig synd at @totte ikke fikk oppleve den der.
Bak Abomur i DNlink, please!
Uff så trist å høre. Jeg kjente han bare her på HFS, hvor han var en sann gentleman.totte døde for noe år siden på en sykkeltur, hvor mange år er det siden, 4-5?
DA falt mange brikker på plass! ikke nødvendigvis i politikken men i næringslivet for øvrig.«Meyer er professor i strategi og ledelse ved NHH»
Eg hugsar henne først og fremst frå tumultane i SSB, der ho (om eg hugsar rett) fekk direktiv frå politisk leiing i Finansdept om å leggja ned analyseavdelinga, og så sparken som direktør då ho faktisk gjorde det.DA falt mange brikker på plass! ikke nødvendigvis i politikken men i næringslivet for øvrig.
Saken er litt mindre juicy enn overskrifen antyder - "BAHR-advokaten" som har lånt henne pengene er mannen hennes.link, please!
Det intervjuet i VG er ikke helt oppe der med Geelbuydens berømte intervju med Gro Harlem Bruntland hvor han ordrett gjengav hva hun faktisk hadde sagt, men det her definitivt klassikerpotensiale.Ja. Kanskje vi bør verdsette slik ærlighet?
![]()
Christine Meyer ga velgerne én garanti – to uker etter valget var den brutt
BERGEN (VG) Christine Meyer (H) har betalt en høy pris for å bli Bergens nye byrådsleder. Nå skal hun slutte å gi velgerne garantier.www.vg.no
I den grad det finnes forståsegpåere på Bergenspolitikken levnes ikke hennes byråd store sjanser til å klare 4-årsmerket, halvårsmerket kan det også spøke for. Men - hvem vet? Så klar tale må da kunne belønnes!