Hvis vi ser seriøst på denne som Honken lenker til, og de etterfølgende som omhandler samme tema, og så leser siste setning i den som jeg nå lenker til: 18-åring på klassetur ble truet med pistol - VG Nett der siste setning er politiets operasjonsleder Sven-Martin Ege i Oslo politidistrikt som sier:Uten at jeg et øyeblikk tenker å tillegge de blåblå ansvaret for denne praksis, er det uansett svært betenkelig at FRP's juridiske talsmann Jan Arild Ellingsen ikke forstår utfordringene (ref. morgennyhetene NRK)...
Ransaker biler uten mistanke - NRK – Norge
Han ønsker i praksis politistaten velkommen!
Honkey
"Vanlige folk er ikke ute midt på natta, sier han."
Nuvel da vet vi det!! "Gangs menneske" er ikke ute om natten, de legger seg klokken 22:00, senest, slik at de friske og uthvilte kan stille på jobb klokken 07:00 og vie hele sin produksjonskapasitet til beste for arbeidsgiveren ( NHO ) og staten!
For å være helt ærlig så skremmer slike tanker hos maktmennesker ( politiet ) vettet av meg! Det mest nærliggende eksempelet på en stat der slike tanker var akseptert politikk er dessverre ( ikke for å brunpisse tråden, lang derifra ! ) ut fra det jeg lærte i historietimene Hitlers Tyskland!!!
Hvis dette er alment akseptert som en sannhet innad i politiet forstår jeg bedre den politispirevippen (fascistjævelen!) som etter å ha stoppet meg midt på natta på vei hjem fra jobb gav meg streng beskjed om å kjøre rett hjem!!!
Er det frekt å stille spørsmål om hvor lang tid det tar før Hr. Ellingsen stiller til intervju i brune ridebukser, tversoversløyfe og ridepisk i hånden?? Jo det er frekt, jeg vet det, men samtidig blir jeg bare så jævlig oppgitt over at sentrale politikere og samfunnstopper ikke makter å se sammenhenger!