Politikk, religion og samfunn Nok et genialt trekk av de rødgrønne

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.591
    Torget vurderinger
    23
    Perpetuum mobile?

Det er visst ingen ende på kreativitet når det gjelder å flå folk/ødelegge Oslo for tiden.

MDG-Lan vil ha nye bommer innenfor bomringen i Oslo - Bil og miljø - VG

bommer.png

Hvor går grensen? Blir det slik til slutt at jo lenger inn og rundt i byen du kjører, jo dyrere blir det
    og til slutt så ille at du må stikke bilen opp i ditt eget rasshøl og jogge hjem?

Hvor er næringslivet oppi alt dette? Og NAF? Den Sydentur klubben som liksom skulle representere bileierne?

Det snakkes mye om terrorister, døgenikter, NAV'ere, flyktinger, kostnader, en rekke uønskede effekter på lang sikt osv osv.

HVA med våre egne terrorister - de som er bedre enn noen andre til å spenne bein på nordmenn?
    Våre egne flyktninger - de som flykter fra virkeligheten?​

weld77

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Antall liker
    14.691
    Bomringen i Oslo er ganske tullete lagt opp - man kan bo helt i skoggrensen til østmarka og like vel kjøre inn til sentrum uten å kjøre gjennom bomringen (kjør enebakkveien og på ved Ryen fremfor å ta påkjøringen ved krysset Ring3/Østensjø/Lambertseter). Kommer man vestfra møter man den ved Lysaker eller litt før Majorstua som er relativt greie plasseringer.

Problemet med dagens satser er at de er såpass lave at de ikke spiller veldig stor rolle - det koster ca det samme å kjøre gjennom daglig som det koster å ha månedskort hos Ruter (ser da bort fra variable kostnader ved å bruke bilen i form av drivstoff osv). Dersom arbeidsgiver har parkeringsplass i tillegg så begynner det å bli en ganske bra deal.

Dersom jeg kjørte til jobben daglig og ikke hadde elbil ville det koste meg rundt 6000 kroner i året. Det er langtfra min smertegrense og ikke tilstrekkelig for å påvirke adferd. (jeg sykler eller tar trikken, for øvrig) .

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.591
    Torget vurderinger
    23
    Vel, jeg har t.eks. en pick-up, den koster nå en hundrings i bomringen, og har du et par ærend i byen så ryker du på 300,- fort - da det ikke er mulighet for "månedskort" slik det var før. En hemningsløs flåing uten like. Parkering? Joda - til 100,- / time takk. Dette er helt rabiate satser. Vi som er født og oppvokst i Oslo og fortsatt bor her har snart ikke råd til å besøke hverandre en gang - det koster fort like mye som det like syke andre ytterpunktet - en flybillett til 299,-

weld77

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Antall liker
    14.691
    Med vanlig personbil - som er hva folk flest faktisk har - så koster det 30 kroner å kjøre gjennom bomringen - for de langt fleste er "unødvendig" kjøring til og fra jobben og hjem, dvs en passering daglig. Da er som regel kollektiv et reelt alternativ. Jeg lå på ca 5-6k i året i bompenger før jeg fikk elbil, det var stort sett kjøring for å handle om kvelden/helger, kjøre til svigers og lignende. Jeg kjører som nevnt ikke daglig til jobb. Jeg har aldri noensinne latt de 30 kronene styre om jeg tar bilen eller ikke. De siste årene har jeg orientert meg mer retning Ski for handling o.l. men det er fordi det er mindre kaos der og behovene blir stort sett dekket. At jeg slipper bompenger på den turen er ganske lite relevant for meg i alle fall - noe mer drivstoff går det forsåvidt også.

Jeg sykler daglig forbi køen oppover kongsveien. Det er typisk en laaaang rekke biler med en person i hver bil og ikke barneseter. For ganske mange av disse skulle jeg tro kollektivt kunne funke greit.

Bompenger og mangel på / dyr parkering er sannsynligvis det eneste som funker for å redusere trafikk inn og ut av sentrum. Men mindre den ekstra tidsbruken på å stå i kø er helt ekstrem (noe den meg bekjent ikke er dør til dør) så vil bilen være et helt kurant alternativ så lenge man kommer seg inn til sentrum for 30 kroner. Parkering er en annen sak, om ikke arbeidsgiver tilbyr så koster det fort en tusenlapp eller to å leie pr. måned - da begynner det å bli dyrt.

Sist redigert:

Larson

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Antall liker
    4.215
    Vel, jeg har t.eks. en pick-up, den koster nå en hundrings i bomringen, og har du et par ærend i byen så ryker du på 300,- fort - da det ikke er mulighet for "månedskort" slik det var før. En hemningsløs flåing uten like. Parkering? Joda - til 100,- / time takk. Dette er helt rabiate satser. Vi som er født og oppvokst i Oslo og fortsatt bor her har snart ikke råd til å besøke hverandre en gang - det koster fort like mye som det like syke andre ytterpunktet - en flybillett til 299,-
    Parkering er et knapt gode i en by, så tilhengere av markedskapitalismen må jo synes at høy parkeringspris er bra med tanke på arealbegrensningen byer har. Tilbudet kan aldri mette etterspørselen.

flybilletten til 299,- får du bare når du bestiller 6 måneder frem i tid og utenom peak hours. Du kan gjøre det enda bedre i bomringen. Kjør elbil utenom rushtrafikken og du kjører og parkerer gratis. Men hvis du insisterer på å kjøre en stor, tung, drivstoffhungrig, lokalforurensende pickup så har du muligheten, men du må betale for ulempene du påfører alle andre.

weld77

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Antall liker
    14.691
    Bytrafikk er ganske greie saker
    - Alle skulle ønske det var færre biler på veiene (i rushtiden)
    - Alle skulle øsnke veikapasiteten var større for å komme raskere frem
    - Alle skulle ønsker det var mer og rimeligere parkering tilgjengeli
    - Alle ønsker at noen andre / fellesskapet skal betale for bedre innfartsveier osv
    - Alle ser helst at noen andre tilpasser seg og lar bilen stå

Når noen slutter å kjøre har tiltakene virket etter hovedhensikten. Å prise et slikt knapphetsgode vil selvsagt i stor grad gå utover de som har minst å rutte med siden bompenger og parkeringskostnader ikke er inntektsregulert. For noen er 12.000 kroner ekstra utgifter i året verdt et slapt skuldertrekk, eventuelt paret med litt harme/irritasjon, for andre er det nok til at adferdsmønsteret endres.

EarlJ

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.10.2012
    Antall liker
    55
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    3
    Parkering er et knapt gode i en by, så tilhengere av markedskapitalismen må jo synes at høy parkeringspris er bra med tanke på arealbegrensningen byer har. Tilbudet kan aldri mette etterspørselen.

flybilletten til 299,- får du bare når du bestiller 6 måneder frem i tid og utenom peak hours. Du kan gjøre det enda bedre i bomringen. Kjør elbil utenom rushtrafikken og du kjører og parkerer gratis. Men hvis du insisterer på å kjøre en stor, tung, drivstoffhungrig, lokalforurensende pickup så har du muligheten, men du må betale for ulempene du påfører alle andre.
    Jeg tror kanskje at man har betalt for ulempene allerede? Engangsavgift (sikkert ganske mange kroner), årsavgift, drivstoffavgift.... synes som om alle glemmer at vi allerede har noen vanvittige avgifter både ved anskaffelse og ved bruk. Ta vekk avgiftene ved anskaffelse og øk utgiftene ved bruk - da kan vi snakke....

Roald

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Antall liker
    3.048
    Torget vurderinger
    1
    ^4688

Og ja det gjelder samme for blå blå

weld77

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Antall liker
    14.691
    Jeg tror kanskje at man har betalt for ulempene allerede? Engangsavgift (sikkert ganske mange kroner), årsavgift, drivstoffavgift.... synes som om alle glemmer at vi allerede har noen vanvittige avgifter både ved anskaffelse og ved bruk. Ta vekk avgiftene ved anskaffelse og øk utgiftene ved bruk - da kan vi snakke....
    Bilavgifter i form av engangsavgifter og mva er rent fiskale og har ingen ting med "bilbruk" eller "penger brukt på vei" å gjøre uansett hvor mye NAF, FrP og andre ønsker å gnåle om det. Bomringer rundt eksempelvis Oslo har en sentral funksjon i å begrense bilbruken inn mot sentrum siden veikapasitet er et knapt gode - og etter hvert et svært knapt gode i rushtiden inn og ut av byen. Kjøretøy med vekt over 3.5 tonn er, eller bør være, nyttekjøretøyer og næringsdrivende fakturerer kan/bør viderefakturere kostnadene videre til kunder da transport av varer og folk for å utføre tjenester er en ikke uvesentlig komponent i hva man må ta seg betalt for ditt og datt.

Jeg har vanskelig for å se en annen mekansime enn bompengesatser og rushtidsprising som skal avhjelpe køproblemene på kort sikt. I min verden er det ganske åpenbart at prisen på å kjøre inn (og muligens ut av) Oslo i rushtiden må opp, og det ganske mye for at det skal få tilstrekkelig effekt. Riktig nok er veier vesentlig infrastruktur i samfunnet, men verdien av et veistrekke en gitt tid på døgnet er svært ujevnt fordelt i befolkningen.

weld77

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Antall liker
    14.691
    Er så utrolig glad for at våre politikere stiller på jobb for å diskutere nåtidens viktigste veivalg :rolleyes:

Vis vedlegget 385673

Hallo, er det her det er asyldebatt?
    De er ikke der fordi det ikke er noen vits i å være der. Debatter som dette i stortinget er spill for galleriet og totalt bortkastet tid. Alle vet hva alle mener om saken og alt er bestemt på forhånd i partiene og diverse komiteer. ingen kommer til å si noe som ikke alle vet og ingen kommer til å endre mening - eller har "lov" til å endre mening siden partiene har et standpunkt.

Jeg hadde vært mer bekymret om mange var til stede, det ville tyder på at de virkelig ikke har noesomhelst å gjøre.

Hardingfele

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Antall liker
    18.886
    Torget vurderinger
    2
    Partiene avklarer sine standpunkt og har komitemedlemmer som deltar for aktuelle saker. Det er sjelden det er voteringer som krever alles tilstedeværelse. Der hvor partistandpunkt er avklart representerer medlemmet partiets samtlige stemmer. Så leser man standpunkt inn i referatet for saken.

Slik kan det se ut. Stortingspresidenten er derimot som regel til stede, stakkars jævel.

https://www.stortinget.no/no/Saker-...sjoner/Referater/Stortinget/2015-2016/160526/

Roald

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Antall liker
    3.048
    Torget vurderinger
    1
    Synes å huske at flere var kritisks til forrige flertallsregjering avgjørelser gjort uten debatt i stortinget og at det ble omtalt som en svakhet for demokratiet.

Om partipisken skal rå i alle saker inkludert de som er uavklart innad kan de like greit kutte stortinget og samle inn lapper fra partikontorene, mye penger å spare på det.....

Her er noe annet som også snikes gjennom….

Lønn1.jpg

Stortinget skjøt ned forslag om grunnlovsutredning før Norge avgir suverenitet | ABC Nyheter

Fjernis 2.0

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2015
    Antall liker
    316
    Er ikke dette Anundsens bord? Og i tråd med FrPs ånd om å gjøre livet mest mulig surt for mennesker med mørk hud i Norge.
    Nå er det slik at de med mørk hud har gjort det surt i sitt eget land og kan ikke lenger bo der, nå er de på vei til å gjøre det samme i Europa og nå blir det surt for oss blenda hvite også.

Aurora

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Antall liker
    13.029
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Rød-grønn, blå-grå, grønn-fiolett, svart-hvitt.... det ser ut som samme ulla nå, alt sammen. Virkelighetsfjerne broilerpolitikere som stort sett er mest interessert i å berge taburetten lenge nok til å få stortingspensjon, - og et springbrett til høyere administrative stillinger i det offentlige. Det er vel snart en majoritet på stortinget som aldri har hatt en vanlig jobb, muligens utenom strøjobber i studietida. Distriktspolitikerne skal jeg slett ikke snakke om - en øredøvende taushet om alt som har å gjøre med de distriktene som har valgt de inn.

Larson

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Antall liker
    4.215
    Er ikke dette Anundsens bord? Og i tråd med FrPs ånd om å gjøre livet mest mulig surt for mennesker med mørk hud i Norge.
    Nå er det slik at de med mørk hud har gjort det surt i sitt eget land og kan ikke lenger bo der, nå er de på vei til å gjøre det samme i Europa og nå blir det surt for oss blenda hvite også.
    Nå er mørkhudete flyktninger i ferd med å gjøre "blendahvite" Europa til mislykkete stater, sier du. Kunne du utdype litt, er du snill. Ja, du vet, mislykkete stater er stater ala Irak, Libya, Eritrea, Somalia, Syria. Hvor er de dagligdagse likvidiasjonene? Hvor er de lokale krigsherrene? Ja, de som tvangsrekrutterer soldater, voldtar, dreper og sprer terror? Hvor er den kollektive straffen? Hvor er de utbombede byene?

Og mens du er i gang. Hvem er 'oss "blend hvite" (sic)'? Inkluderer uttrykket samene i nord også? De går også rundt i rare drakter og snakker et uforståelig språk og har rare skikker. Og hva med andre europeere som franskmenn, briter, spanjoler, grekere, tyrkere. Det er ganske mange europeere som ikke kan kalles "blendahvite", så hvor er krigstilstanden i Europa?

Eller kan det være at du har et rasistisk, paranoid verdensbilde, der du trenger en ytre fiende som trøst / til å skylde på for dine mislykkede personlige drømmer?

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.136
    Torget vurderinger
    0
    Inkluderer uttrykket samene i nord også? De går også rundt i rare drakter og snakker et uforståelig språk og har rare skikker.

La meg bare få si at som same bosatt i Finnmark reagerer jeg "noe negativt" på din rasistiske beskrivelse av meg og "mine stammefrender"

Jeg og 100% av samene i Nord Norge går KKE rundt i "rare drakter"! Vi har i likhet med andre nordmenn det som kalles "nasjonaldrakter" eller som det i sør omtales: "bunad"! Tradisjonelle samiske klær er ikke det spor "rarere" enn andre norske tradisjonsklær!!!!! Til daglig bruker vi klær som til forveksling er helt identisk med det som brukes lenger sør i landet. Samdrakta/kofta er ( som andre bunader ) så jævlig kostbar at det ikke inviterer til daglig slitasje og bruk. Det er i dag et stasplagg som brukes ved spesielle anledninger. Søringer bruker ikke bunaden som dagligantrekk de heller!

Vi snakker IKKE et uforståelig språk!! Vi snakker norsk de aller fleste av oss, det finnes noen eldre som ikke gjerne snakker norsk det er så, men over 99% snakker norsk! Ja sjokkerende nok så regner vi oss som nordmenn også! Men selvsagt når man treffer den rette sorten "idiotisk søring" er det greit å bare snakke samisk til ham, for da putler de seg vanligvis avgårde! Samisk er forøvrig ikke "uforståelig"! Det er kun et spørsmål om å lære seg! Ikke på noen annen måte enn som med engelsk, fransk eller tysk! Jeg tror ikke det er mange som vil beskrive engelsk som "uforståelig".

Våre skikker er da ikke på noen måte "rarere" enn de du har din overlegne blei! Ikke spiser vi babyer og ikke driver vi tvangsgifting av pikebarn. Faktisk er vi så like andre nordmenn at det rent ut sagt er kjedelig! 1/8 etnisk same er nok til at man kan melde seg inn i Samemantallet, dvs 1 av besteforeldrene, det er mange som er av "renere rase" enn som så som regner seg som 100% norske likevel. Noen er trøndere og norske, andre er vestlendinger og norske, selv er jeg trønder, same OG norsk! Er det så jævlig vanskelig å forstå!

Edit:
    Du er kanskje ikke klar over at norges største sameby heter Oslo? Vi er derfor ikke "bare" et "rart" folk langt oppe i nord! Du treffer sikkert samer hver eneste dag du rusler rundt nede i ditt "urbane" Oslo! Det kan faktisk være at du har en same som nabo uten å vite det!

Sist redigert:

Larson

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Antall liker
    4.215
    Det var det med å ro med én åre da, spirre. Det går ikke så veldig bra.

Det er din venn Fjernis (og andre her inne på offtopic) som synes rare klær, uforståelig språk og rar kultur er noe som vi må holde oss vekke fra. Dine meningsfrender faktisk. De argumenterer til og med særdeles sterkt for forbud. Og du slenger deg gjerne med dem, og ytrer dem aldri imot. De snakker ikke om kofte, samisk og samisk kultur og religion, men om hijab, islam og islamske skikker.

Larson

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Antall liker
    4.215
    "Noen er trøndere og norske, andre er vestlendinger og norske, selv er jeg trønder, same OG norsk! Er det så jævlig vanskelig å forstå!"
    Read more at http://www.hifisentralen.no/forumet...v-de-ra-dgra-nne-236.html#egEcZI0A0MqgAKPM.99

Du er så nære nå. Sett deg i en muslims posisjon og du kan erstatte ordet same med muslim. Er vedkommende noe mindre norsk? Aldri. Er du mindre norsk fordi du er same. Aldri. Argumenterer et tonn av mennesker her inne for at vedkommende ikke er norsk og aldri kommer til å bli norsk. Åja. Arresterer du dem når de gjør det? Aldri. Du heier på dem isteden.

edit:
    gåseøyne på sitatet

Sist redigert:

Fjernis 2.0

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2015
    Antall liker
    316
    Nå er mørkhudete flyktninger i ferd med å gjøre "blendahvite" Europa til mislykkete stater, sier du. Kunne du utdype litt, er du snill. Ja, du vet, mislykkete stater er stater ala Irak, Libya, Eritrea, Somalia, Syria. Hvor er de dagligdagse likvidiasjonene? Hvor er de lokale krigsherrene? Ja, de som tvangsrekrutterer soldater, voldtar, dreper og sprer terror? Hvor er den kollektive straffen? Hvor er de utbombede byene?

Og mens du er i gang. Hvem er 'oss "blend hvite" (sic)'? Inkluderer uttrykket samene i nord også? De går også rundt i rare drakter og snakker et uforståelig språk og har rare skikker. Og hva med andre europeere som franskmenn, briter, spanjoler, grekere, tyrkere. Det er ganske mange europeere som ikke kan kalles "blendahvite", så hvor er krigstilstanden i Europa?

Eller kan det være at du har et rasistisk, paranoid verdensbilde, der du trenger en ytre fiende som trøst / til å skylde på for dine mislykkede personlige drømmer?
    Nå er det slik at ting tar tid, alt skjer ikke med engang, voldtekt statistikken har jo økt kraftig pga innvandringen, de landene du nevner var jo ganske fredelige på 1960 tallet så du skjønner at etter tid så kommer vi til å se de samme effektene her til lands.

En annen ting dere sosialister har vanskelig for å skjønne er at penger vokser ikke på trær, ikke har vi personer med lommer på buksene sine som lager penger heller.

Innvandringen koster penger og derfor vil det før eller siden føre til kollaps for økonomien til landene i Europa, bare se til Sverige der tendensene til at de både sliter økonomisk og er et splittet folk.

Frankrike er et annet eksempel der terror skjer for ofte ppa innvandring, dette er også en annen ting sosialister ikke forstår seg på, de klarer ikke å se effekten av det de gjør.

Ordet blenda hvitt er det da dere på venstresiden som har skapt, ikke skrev jeg heller at hele Europa var blenda hvitt, men å vri på hva andre skriver er en egenskap sosialister er veldig flinke til.

Blenda hvitt:
    Studentengasjementets blendahvite skyggeside
    Studentengasjementets blendahvite skyggeside | universitas.no
    Oscarprisen i krise etter «Blenda-hvit»-kritikk
    Oscarprisen i krise etter «Blenda-hvit»-kritikk - Hollywood - VG

Grønland beboerforening kritiseres for å være blendahvite
    Grønland beboerforening kritiseres for å være blendahvite - Aftenposten

Så blenda hvitt er nok noe de sosialistene har funnet på.

Eller kan det være at du har et rasistisk, paranoid verdensbilde, der du trenger en ytre fiende som trøst / til å skylde på for dine mislykkede personlige drømmer?[/
    Man er ikke disse tingene som du nevner bare fordi man bringer frem sannheten, min personlige drøm var å bli like god som Maradona i fotball og det ble jeg ikke, altså ikke noe med innvandringen å gjøre.

Sist redigert:

Fjernis 2.0

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2015
    Antall liker
    316
    Det var det med å ro med én åre da, spirre. Det går ikke så veldig bra.

Det er din venn Fjernis (og andre her inne på offtopic) som synes rare klær, uforståelig språk og rar kultur er noe som vi må holde oss vekke fra. Dine meningsfrender faktisk. De argumenterer til og med særdeles sterkt for forbud. Og du slenger deg gjerne med dem, og ytrer dem aldri imot. De snakker ikke om kofte, samisk og samisk kultur og religion, men om hijab, islam og islamske skikker.
    Hvor er rasismen størst, i Saudi Arabia eller i Norge?

Spiralis og jeg er ikke venner, vi er totalt uenige i konflikten i Ukraina, men i motsetning til deg og meg så klarer han å opptre som et sivilisert menneske.

Sist redigert:

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.591
    Torget vurderinger
    23
    Fra idealismens tinde og ned til den pengedrevne virkelighet

Rett etter innsetting var det "bilfritt Oslo som gjaldt - nå er budskapet justert etter mer reelle problemstillinger...

taxi.png

realisme.png

Larson

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Antall liker
    4.215
    "Nå er det slik at ting tar tid, alt skjer ikke med engang, voldtekt statistikken har jo økt kraftig pga innvandringen, de landene du nevner var jo ganske fredelige på 1960 tallet så du skjønner at etter tid så kommer vi til å se de samme effektene her til lands."
    Read more at http://www.hifisentralen.no/forumet...v-de-ra-dgra-nne-236.html#flMByWqWBp5S4JCt.99

Har den voldtektsstatistikken virkelig økt? Og hvis så er tilfelle er det virkelig korrelasjon og deretter kausalitet? Du kommer hele tiden drassendes med overfallsvoldtekt (som utgjør en forsvinnende liten andel av alle voldteker) i Oslo (et begrenset område) over noen få år(begrenset tid) og som er så få hendelser at aldri blir statistisk signifikant. Dette har blitt påvist gang på gang, men du fortsetter å misbruke statistikken og med det sverter en hel gruppe uskyldige mennesker.

Du sier nå at landene var ganske så fredlige på 1960-tallet. og impliserer at de kollapset grunnet disse mørkhudete menneskene ikke klarte å styre landet. Mener du virkelig dette? Seriøst?

Hvor fredelige var de egentlig.

Eritrea:
    Landet fikk sin selvstendighet fra Etiopia i 1993 etter en 30 år lang blodig borgerkrig.
    Somalia: Italiensk koloni, britisk okkupert. statsdannelse i 1960. Borgerkrig siden 1977. Failed state.
    Libya: Italiensk koloni, okkupert av allierte under ww2 til statsdannelse i 1951. Oljefunn i 1959. Militærdiktatur siden 1969. Et av de mer vellykkede velferdssamfunnene i Afrika frem til Norge og Danmark bombet frem maktvakuum i 2011.
    Syria: Fransk mandat etter ww1 etter Sykes-Picot avtalen. Linjaler på et kart. Frankrike måtte bruke militær styrke får å okkupere området, og syria ble først uavhengig i 1943 etter å ha vært kortvarig okkupert av tyskerne. Kort oppsummert var syria ustabilt frem til 1970-tallet der militærdiktatoren Assad fikk stabilisert det hele. Ble omtalt i Axis of evil av Bush i 2002. Og naboskapet med Israel har vært trøblete
    Irak: britisk mandat etter ww1 etter Sykes-picot avtalen. uavhengighet i 1936 med pågående militærkupp og ustabilitet. Har vært alt annet enn stabilt og fredlig siden.

Det eneste landet i Afrika som klarte å stå opp mot europeiske kolonialister var Etiopia. Resten av Afrika (og midtøsten) ble plyndret og hadde infrastruktur bygd for dette formålet

Du synes Saudi-Arabia er en målestokk vi skal slå. Jeg synes at Aston Villa er en tulleklubb i Premier League, et lag alle andre lag skal slå. Saudi Arabia er for land hva Aston Villa er for Premier League.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.591
    Torget vurderinger
    23
    Larson, nå tror jeg definitivt at du har tullet deg inn i helt feil tråd!

Larson

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Antall liker
    4.215
    Larson, nå tror jeg definitivt at du har tullet deg inn i helt feil tråd!
    Mulig. det var et svar til fjernis som synes blendahvite Norge skal være fritt for nasjonsdestruktive mørkhudete.

Fjernis 2.0

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2015
    Antall liker
    316
    "Nå er det slik at ting tar tid, alt skjer ikke med engang, voldtekt statistikken har jo økt kraftig pga innvandringen, de landene du nevner var jo ganske fredelige på 1960 tallet så du skjønner at etter tid så kommer vi til å se de samme effektene her til lands."
    Read more at http://www.hifisentralen.no/forumet...v-de-ra-dgra-nne-236.html#flMByWqWBp5S4JCt.99

Har den voldtektsstatistikken virkelig økt? Og hvis så er tilfelle er det virkelig korrelasjon og deretter kausalitet? Du kommer hele tiden drassendes med overfallsvoldtekt (som utgjør en forsvinnende liten andel av alle voldteker) i Oslo (et begrenset område) over noen få år(begrenset tid) og som er så få hendelser at aldri blir statistisk signifikant. Dette har blitt påvist gang på gang, men du fortsetter å misbruke statistikken og med det sverter en hel gruppe uskyldige mennesker.

Du sier nå at landene var ganske så fredlige på 1960-tallet. og impliserer at de kollapset grunnet disse mørkhudete menneskene ikke klarte å styre landet. Mener du virkelig dette? Seriøst?

Hvor fredelige var de egentlig.

Eritrea:
    Landet fikk sin selvstendighet fra Etiopia i 1993 etter en 30 år lang blodig borgerkrig.
    Somalia: Italiensk koloni, britisk okkupert. statsdannelse i 1960. Borgerkrig siden 1977. Failed state.
    Libya: Italiensk koloni, okkupert av allierte under ww2 til statsdannelse i 1951. Oljefunn i 1959. Militærdiktatur siden 1969. Et av de mer vellykkede velferdssamfunnene i Afrika frem til Norge og Danmark bombet frem maktvakuum i 2011.
    Syria: Fransk mandat etter ww1 etter Sykes-Picot avtalen. Linjaler på et kart. Frankrike måtte bruke militær styrke får å okkupere området, og syria ble først uavhengig i 1943 etter å ha vært kortvarig okkupert av tyskerne. Kort oppsummert var syria ustabilt frem til 1970-tallet der militærdiktatoren Assad fikk stabilisert det hele. Ble omtalt i Axis of evil av Bush i 2002. Og naboskapet med Israel har vært trøblete
    Irak: britisk mandat etter ww1 etter Sykes-picot avtalen. uavhengighet i 1936 med pågående militærkupp og ustabilitet. Har vært alt annet enn stabilt og fredlig siden.

Det eneste landet i Afrika som klarte å stå opp mot europeiske kolonialister var Etiopia. Resten av Afrika (og midtøsten) ble plyndret og hadde infrastruktur bygd for dette formålet

Du synes Saudi-Arabia er en målestokk vi skal slå. Jeg synes at Aston Villa er en tulleklubb i Premier League, et lag alle andre lag skal slå. Saudi Arabia er for land hva Aston Villa er for Premier League.
    Det er enda verre at det så å si aldri har vært fredelig i disse landene de siste 100 årene, så ja jeg tok feil men det styrker ikke akkurat dine argumenter.

Når du sammenligner en fotball klubb med det islamske landet som sponser bygging av moskeer i hele europa så vet man at du er langt ut på jordet.

Sist redigert:

Terje-A

Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Antall liker
    9.755
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Pickup over 3,5 tonn ? Politisk ukorrekt. Nei, ikke slåss mot myndighetene, du er dømt til å tape.
    Dere kan jo evakuere ut til provinsen. Østfold er ikke så gæren't for oss tidligere Oslo beboere. Kort vei til Systembolaget også. Og gode veier, selv om det er en bom eller to her. Alternativet er jo å flytte til et sted der ingen kunne tru at nokon kunne bu.:)

Larson

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Antall liker
    4.215
    ...

...

Når du sammenligner en fotball klubb med det islamske landet som sponser bygging av moskeer i hele europa så vet man at du er langt ut på jordet.

I rest my case.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn