C
cruiser
Gjest
Helt seriøst
Helt enig, folk som ikke kan det de holder på med bør holde seg unna, politikere bør kun gå i selskaper som de er veldig flinke til.Jeg skjønner ikke hvorfor politikere skal drive å styre med trasévalg, gi utbygger en pott penger å si "bygg bybanen for x antall kroner som frakter flest mulig passasjerer billigst mulig".
Det samme burde også gjelde vei og andre samferdelsprosjekter.
Det var vel en del av avtalen med andre partiene for å få ordføreren?Og sånn går no dagan......................
Man satser stort på dårlig husk
Bergensavisen - Nå er det bestemt: Bybanen skal gå langs BryggenAp sa i valgkampen at de ville ha Bybanen i tunnel. Men i dag stemte de altså for det motsatte.
Egentlig ikke, veiselskapet har mulighet til å planlegge mer langsiktig men de må fortsatt forholde seg til lokale reguleringsplanerEr det ikke dette regjeringen har begynt med en del steder?
Det var vel en del av avtalen med andre partiene for å få ordføreren?Og sånn går no dagan......................
Man satser stort på dårlig husk
Bergensavisen - Nå er det bestemt: Bybanen skal gå langs BryggenAp sa i valgkampen at de ville ha Bybanen i tunnel. Men i dag stemte de altså for det motsatte.
Denne setningen går igjen nå hos de som er for innvandring "– Det er umulig for Norge å hjelpe alle, men det er ikke et argument for ikke å hjelpe noen", men de sier aldri noe om hvor mange Norge kan hjelpe, ca 20% av den norske befolkningen er allerede ikke etniske norske.Mulig jeg tar feil, men jeg tror AUF-lederen undervurderer Listhaugs popularitet.
Den strekker seg langt utenfor pk-elitens trange meningskorridor, og favner slett ikke bare FrP-velgere.
AUF-leder om Listhaug: - Kast kjerringa på hue ut av regjeringa
Et flertall av nordmenn støtter Listhaug og regjeringens innvandringspolitikk.listhaug er nok bare populær hos menigheten i FrP.
utfordringen til dagbladet er dataene ikke underbygger konklusjonen. Dataene sier noe om epler. Overskriften er pærer.Et flertall av nordmenn støtter Listhaug og regjeringens innvandringspolitikk.listhaug er nok bare populær hos menigheten i FrP.
Nordmenn st�tter Frp's store innflytelse p� regjeringens asylpolitikk - nyheter - Dagbladet.no
Et flertall av nordmenn støtter Listhaug og regjeringens innvandringspolitikk.listhaug er nok bare populær hos menigheten i FrP.
Nordmenn st�tter Frp's store innflytelse p� regjeringens asylpolitikk - nyheter - Dagbladet.no
Hun der Lan Marie ble intervjuet oppå en bro over en motorvei inn til Oslo. Tenk hvor fint det hadde blitt hvis alt dette var sykkelstier sa hun. Ingen støy og eksos, bare sykler og glade mennesker i skjønn forening. Hvis den der dama, mot formodning, pluteselig fikk bruk for 10 kubikk med ferdigbetong. Det blir jo, etter rask hoderegning, en helv.... haug med sykler for å få levert guggen.
det er forsåvidt ikke noe rart, slik som vegvesenet opererer.For et års tid siden -eller var det to- så var det en forsker fra Transportøkonomisk Intitutt ( eller noe sånt) som i en kronikk påsto at uansett hvor mye veir man bygse rundt Oslo, så kom det fortsatt til å være kø om 50 år....
Å si at ytre ringveg går rundt Oslo gjelder ikke lenger. Snart rekker vel Oslo til Hamar og det er et av problemene....^ Nemlig. Synd at norske politikere bare er så himla treige til å få bestemt seg - og ikke minst alle hensyn som må/skal tas. E6 gjennom Ringebu er ett eksempel. Den gamle opprinnelige Ytre Ringvei i Oslo et annet. Den strandet etter at man hadde støpt ferdig 500m 4-felts bru fra Alna opp mot Tveita.
Hvis man følger logikken med at økt kapasitet på veiene = flere biler, så kunne man kanskje tro at den samme logikken ville gjelde hvis man utvidet kapasiteten på kollektivtrafikken isteden for å tro at alt kan løses med bompenger og avgifter. Større kapasitet burde da gi flere kollektivreisende.All erfaring når det gjelder veiutbygging, fra alle land, viser at når kapasiteten bygges ut, så fylles veiene med flere biler, og køene blir ikke borte. Det eneste som hjelper er bompenger og rushtidsavgifter, for å forsøke å spre bilbruken utenfor presstid.
Nå er, som nevnt, politikerne på jakt etter argumentene de trenger for å redde ansikt og skrinlegge korridoren på E18.
Budstikka - Høyre-medlem vil droppe E18-utbyggingen
Ytre Ringvei ble aldri gjennomført. Kun prosjektert og startet opp med nevnte bro.Å si at ytre ringveg går rundt Oslo gjelder ikke lenger. Snart rekker vel Oslo til Hamar og det er et av problemene....
https://www.nrk.no/hordaland/nei-til-alkohol-pa-strippeklubbar-i-bergen-1.12978831Kvinnegruppa Ottar har fått med seg politikarane i Bergen på å nekta skjenkeløyve til strippeklubbar. – Dei bidreg til ein seksualisert kultur som me ikkje synest noko om, seier Ottar-leiaren.
/QUOTE]Mener venstresiden har vært for lite islam kritisk.[
Solhjell ferdig i norsk politikk - Aftenposten