G
Gjestemedlem
Gjest
Kurs i selvlobotomering for femitasser og svensker:
https://everydayfeminism.com/transforming-white-guilt/
https://everydayfeminism.com/transforming-white-guilt/
Hvilken middelalder er herr Larson født i ?Venstre er ikke et attraktivt alternativ for folk som sogner til AP.
Igjen...demokrati og sånt...sperregrenser, antall representanter, forhandlinger om koalisjoner...slikt kan tippe begge veier.PS!
Selv med AP på nærmest historisk bunnivå så viser flere meningsmålinger flertall for opposisjonen. Så det at flertallet av det norske folk ønsker blåblå politikk... det utsagnet er tvilsomt. Det var faktisk ikke en gang sant ved Stortingsvalget. den blåblå koalisjonen hadde ikke et majoritetsflertall blant folket, men de fikk det i Stortinget.
Hvert tredje ord du bruker er jo basert på egendefinisjon. Praktisk for en værhane. Noe trumpaktig over det hele. Blir man fersket i tullball så kan man jo i ettertid omdefinere ordene i stedet for akseptere at man tok feil, eller innrømme at man bare diktet opp noe piss som hørtes sannsynlig ut i eget hode.Jeg brukte ikke ordet sogne bokstavelig, Trane. Det måtte du da forstå.
For å senke meg ned til ditt nivå:Hvert tredje ord du bruker er jo basert på egendefinisjon. Praktisk for en værhane. Noe trumpaktig over det hele. Blir man fersket i tullball så kan man jo i ettertid omdefinere ordene i stedet for akseptere at man tok feil, eller innrømme at man bare diktet opp noe piss som hørtes sannsynlig ut i eget hode.Jeg brukte ikke ordet sogne bokstavelig, Trane. Det måtte du da forstå.
Jadda, jeg skal pudre med undrende smilefjes neste gang jeg erter litt på herr.Larson.Mine herrer; dette er lavmål.
Dette er like hjernedødt som da man nekta å slippe covfefe-greia til Trump og mente det var ustyrtelig morsomt å kritisere han for det i all fremtid.
Vi VET hva Larson mente (med unntak av de som ikke burde ha fått innvilget førerkort for internett), så skal vi kritisere han for noe har vi mer enn nok å ta av blant hva han faktisk mener.
Det er ikke som at det er lett å gå tom for ting å krangle om.
Tenk det. Det blir tungvindt fordi det er stortingsrepresentanter som reiser fra Akershus, Østfold, Vestfold, Hedmark, Oppland, Buskerud og Telemark.Wold sier det vil bli mer byråkrati om en skal ha en ordning med betaling og en rekke unntak.
..............................
– Men i Oslo rådhus har politikerne bestemt at de skal gjøre det, burde ikke Stortinget også kunne gjøre det?
– Vi har representanter fra hele landet. Stortingsrepresentanter fra Akershus, Østfold, Vestfold, Hedmark, Oppland, Buskerud og Telemark dagpendler til Oslo. Det blir tungvint om de bare skal bruke kollektive transportmidler, sier Wold.
Adelen har alltid hatt særrettingeter i Norge, så hva er nytt?Argumentene mot forslaget er ganske morsomme:
Wold sier det vil bli mer byråkrati om en skal ha en ordning med betaling og en rekke unntak.
– Men i Oslo rådhus har politikerne bestemt at de skal gjøre det, burde ikke Stortinget også kunne gjøre det?
– Vi har representanter fra hele landet. Stortingsrepresentanter fra Akershus, Østfold, Vestfold, Hedmark, Oppland, Buskerud og Telemark dagpendler til Oslo. Det blir tungvint om de bare skal bruke kollektive transportmidler, sier Wold.
Adelen har alltid særrettigheter over alt. Om du sjekker verdenskartet, vil du oppdage at det er få land i verden der "adelen" har færre særrettigheter enn nettopp i Norge. Med unntak av kongehuset, er det dessuten ikke noen reell adel i Norge.Adelen har alltid hatt særrettingeter i Norge, så hva er nytt?Argumentene mot forslaget er ganske morsomme:
Wold sier det vil bli mer byråkrati om en skal ha en ordning med betaling og en rekke unntak.
DisqutabelAdel er betegnelsen på en samfunnsklasse som, fortrinnsvis historisk, hadde særskilte juridiske privilegier. Tidligere innebar dette ofte skattefrihet i større eller mindre grad, men det kunne også innebære spesielle plikter.
Det er ett parti som hele tiden fremmer begrensninger i lønnsøkningene til Stortingsrepresentantene. Resten av dem skriker "gi meg mer".Ser ut til at enkelte ikke helt skjønte at det var den nye "adelen" jeg siktet til - Stortingspolitikerne
Stortingspolitikerne har stort sett uriasposter, dessuten er det ikke urovekkende mange av dem. Betalingen er grei nok, men noe for lav for ministerne, om de sammenlignes med lederstillinger i mer og mindre statlige AS.Det er ett parti som hele tiden fremmer begrensninger i lønnsøkningene til Stortingsrepresentantene. Resten av dem skriker "gi meg mer".Ser ut til at enkelte ikke helt skjønte at det var den nye "adelen" jeg siktet til - Stortingspolitikerne
Hva ledet deg innpå at det hadde med lønnsnivåer å gjøre?Det er ett parti som hele tiden fremmer begrensninger i lønnsøkningene til Stortingsrepresentantene. Resten av dem skriker "gi meg mer".Ser ut til at enkelte ikke helt skjønte at det var den nye "adelen" jeg siktet til - Stortingspolitikerne
Og hva leder deg til å holde lønn utenfor? Er ikke lønn et gode?Hva ledet deg innpå at det hadde med lønnsnivåer å gjøre?Det er ett parti som hele tiden fremmer begrensninger i lønnsøkningene til Stortingsrepresentantene. Resten av dem skriker "gi meg mer".Ser ut til at enkelte ikke helt skjønte at det var den nye "adelen" jeg siktet til - Stortingspolitikerne
Stortingsrepresentantenes godtgjørelser, utgiftsdekning og serviceordninger.Tjenestereiser, og hjemreiser i helgene for pendlere, dekkes fullt ut.
Familiemedlemmer til representanter som bor mer enn 40 km fra Stortinget får dekket inntil to besøksreiser per år, per person.
Stortinget eier 143 møblerte leiligheter i varierende størrelse som stilles vederlagsfritt til disposisjon for representanter som bor mer enn 40 km i kjøreavstand fra Stortinget.
Synes ikke 1,3 mill er for lite for regjeringsmedlemmer. En mellomlederstilling drømmer om å tjene like mye og vedkommende har gjerne like mye ansvar og mye mer stress. Og tabber hun seg ut der hun befinner seg mellom barken og veden, så får det raskt konsekvenser for stillingen.Jeg har ikke noe i mot at stortingsrepresentantene tjener godt. For en grå benkesliter er vel 928.602,- en bra lønn. For andre mer profilerte er det OK, men de kunne gjort det bedre i det private (Hei First House!). Regjeringsmedlemmene tjener 1.325.358,- og det er ærlig talt ikke noe skryte av gitt den belastningen det er både mtp. arbeidstid, tilgjengelighet, medieeksponering og ansvar.
Det er dobbeltmoralismen, som dette med fri parkering midt i Oslo sentrum, dietter, pendlerleiligheter etc. som irriterer.
Yrkespolitikere fra Nord Norge og Trøndelag som etter 20-30 år på tinget fortsatt får betalt leilighet i Oslo, gratis "hjemreiser", redusert skatt i nord m.m. selv om de for alle praktiske formål er bosatt i Oslo.
Den gamle pensjonsordningen med full opptjening etter 12 år er heldigvis pensjonert. Etterlønnsordninger er vel også strammet inn.
Stortingsrepresentantenes godtgjørelser, utgiftsdekning og serviceordninger.Tjenestereiser, og hjemreiser i helgene for pendlere, dekkes fullt ut.
Familiemedlemmer til representanter som bor mer enn 40 km fra Stortinget får dekket inntil to besøksreiser per år, per person.
Stortinget eier 143 møblerte leiligheter i varierende størrelse som stilles vederlagsfritt til disposisjon for representanter som bor mer enn 40 km i kjøreavstand fra Stortinget.
En vanlig mellomleder har like mye ansvar og mye mer stress enn et regjeringsmedlem ? !Synes ikke 1,3 mill er for lite for regjeringsmedlemmer. En mellomlederstilling drømmer om å tjene like mye og vedkommende har gjerne like mye ansvar og mye mer stress.
Nemlig! Men det har jeg ikke tenkt på før du gjorde meg oppmerksom på det.8)Og så får man ikke tid til å høre på musikk
Helt i orden det. Politikere som er i politikken grunnet lønn er neppe en god politiker.Jeg hadde ikke under noen omstendigheter vært statsråd for 1,3 mill. Makan til møkkajobb. I skytteltrafikk daglig mellom stortinget og marienlyst for å krangle med en eller annen Larson som ALDRI blir fornøyd
Ikke hvis du tjener mere fra før!1,3 millioner i lønn i tillegg til alle andre goder er en fet lønn.
Har du røykt sokkene dine igjen? Du har sjelden demonstrert så tydelig at du ikke aner hva du snakker om.Synes ikke 1,3 mill er for lite for regjeringsmedlemmer. En mellomlederstilling drømmer om å tjene like mye og vedkommende har gjerne like mye ansvar og mye mer stress. Og tabber hun seg ut der hun befinner seg mellom barken og veden, så får det raskt konsekvenser for stillingen.
Glem nå ikke at ministeren har ca 200 høyt kompetente byråkrater som leier han/hun trygt igjennom det meste med talepunkter, statistikk osv.Har du røykt sokkene dine igjen? Du har sjelden demonstrert så tydelig at du ikke aner hva du snakker om.Synes ikke 1,3 mill er for lite for regjeringsmedlemmer. En mellomlederstilling drømmer om å tjene like mye og vedkommende har gjerne like mye ansvar og mye mer stress. Og tabber hun seg ut der hun befinner seg mellom barken og veden, så får det raskt konsekvenser for stillingen.
Hvilken mellomleder er det som må stille på NRKs Politisk Kvarter på kort varsel for å bli avbrutt i annenhver setning av både programleder og en politisk motstander, håndtere spontanspørretime i Stortinget, holde tale på en eller annens organisasjons landsmøte, forsøke å styre et egenrådig embedsverk, for så å stå offentlig til rette på Dagsrevyen for hva embedsverk og underliggende direktorater har gjort og ikke gjort? Og det er bare en alminnelig hverdag i den rollen. Tabber man seg ut vil mistillitsforslag og daddelvedtak henge løst i Stortinget. Noen jobbgaranti utover neste regjeringskabal eller valg finnes ikke, uten oppsigelsestid.
I den grad det finnes næringslivsledere med tilsvarende ansvar og stress har de langt bedre betalt, og mellomledere med tilsvarende lønn som statsråden jobber på feriekoloni i forhold. Konsernsjefer i større børsnoterte selskap er vel de eneste jobbene som kommer i nærheten av statsrådsrollen. Definitivt ikke noe jeg ville utsette meg selv og familien for, og ihvertfall ikke til den lønna.