Politikk, religion og samfunn Nok et genialt trekk av de rødgrønne

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.645
    Antall liker
    35.608
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    De' e' bærrelækkert:
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    15.026
    Antall liker
    11.437
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Med alle de problemer som AP har hatt i de seinere år, med nærmest totalt manglende sakfokus, indre maktkamp ( og de er det visst mange av) osv osv, så er det intet mindre enn uforståelig at man klarer å skyte seg selv i foten i et omfang som nærmest ligner selvmord.
     

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Mye mer engstelig for Sliske i styre og stell enn i blant smårips og annen rips. Det vil evt stoppe #hetoo....

    Da han var næringsminister forsøkte han å innynde seg (infiltrere) styre og stell på mer eller mindre statlige og halvstatlige bedrifter og som en muldvarp spre sin formidable inkompetanse samtidig som han håvet inn grande styrehonorarer..... en total premieidiot, ... hold ham der han er please....
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.344
    Antall liker
    9.586
    Torget vurderinger
    2
    Nettopp!! Han og hans kamarater delte ut meningsløse direktørtitler og milliongasjer til seg selv og hverandre. Det er ikke engang politikk. det er kriminelt
     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.003
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    korrupsjon har alltid vært et politisk problen.

    uklare sms mellom privatpersoner på et nachspiel slett ikke.

    det er når en ikke ser forskjellen på slikt at jeg blir litt oppgitt.
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.215
    Nettopp!! Han og hans kamarater delte ut meningsløse direktørtitler og milliongasjer til seg selv og hverandre. Det er ikke engang politikk. det er kriminelt
    synd det ikke er det spor bedre i partiet Høyre. Norges best betalte statlige styreleder ble avsatt uten noen grunn og Mælands nære venninne og eksminister, Widvey ble satt inn i stedet. Selvsagt ikke korrupsjon etter norske domstoler, da de ikke er søstre.

    Korrupsjon og vennetjeneste? 100 % ja.


    bildet her er interessant. Drevland sto ikke bak for litt korrupsjon selv. Hun unnslapp fengsel, men det gjorde ikke gubben hennes i hans underslagsak
     

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Greit nok men begge fruentimmere har/hadde mikroskopisk innflytelse/påvirkningskraft i motsetning til Herr blekkspruttentakkelakrobat Sliske....
     

    lurvis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2015
    Innlegg
    2.789
    Antall liker
    5.411
    Sted
    Totenvika
    Torget vurderinger
    0
    Jeg blir litt oppgitt av utsagn som å nullstille klokken. En stoppeklokke er for det bruket, ingen andre klokker. Klokkene de går og de gikk, forigårs, i fjor, i morgen og neste år. Tiden går, leger alle alle sår og aldri glem Alamo. Bokstavkjeks og svada forsvarer ikke trusegribber og manglende moral. Og sånne burde vi ikke ha som fyrtårn.
    giske giske

    han er et politisk dyr, mer enn en byråkrat.
    ap trenger ham mye som det - mer enn en byråkrat

    han har blitt fanget i metoo. sikkert med rette. metoo vaker mellom overgrep og uønsket oppmerksomhet. giske er ikke overgriper. han har nok - etter sigende - bedrevet en del uønsket oppmerksomhet.

    kjærringa holder ham nok på matta fremover.

    beklagelser og unnskyld er menneskets måte å nullstille klokka. hvorfor skulle en ikke tenke slik her? er vi for alltid de feilsteg vi engang gjorde? prøv på deg selv!
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.215
    Greit nok men begge fruentimmere har/hadde mikroskopisk innflytelse/påvirkningskraft i motsetning til Herr blekkspruttentakkelakrobat Sliske....
    ehrm.

    Drevland var ordfører, varaordfører og byråd i en årrekke i Norges nest største by. Hun fikk egenhendig omgjort et lovverk for at Bergen skulle døpe et cruiseskip, korrupt som hun var.
    Mæland er vår nåværende justisminister. Hun har vært næringsminister og kommunal og moderniseringsminister. Hun har hatt like mye innflytelse som Hr. Giske.
    Widvey overlevde ikke veldig lenge som kulturminister nå sist, men har historie som olje og energi-minister. Hun er nok det svakeste kortet, men har vært med i Høyres sentralstyre. så ikke akkurat uten innflytelse
     

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Tull. Du vet åpenbart svært lite om Sliskes nettverk, fangtråder og andre edderkoppnett når du sammenligner med Drevland/Mæland, det var en bagatell sammenlignet med korrupsjonen Sliske orkestrerte og veltet seg i....
     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.003
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    Jeg blir litt oppgitt av utsagn som å nullstille klokken. En stoppeklokke er for det bruket, ingen andre klokker. Klokkene de går og de gikk, forigårs, i fjor, i morgen og neste år. Tiden går, leger alle alle sår og aldri glem Alamo. Bokstavkjeks og svada forsvarer ikke trusegribber og manglende moral. Og sånne burde vi ikke ha som fyrtårn.
    hvis du ikke kan nullstille klokken, så er freden umulig. tilgivelsen meningsløs. fremtiden bare en gjentagelse av fortidens faenskap. intet tar slutt hvis ikke klokken kan nullstilles…

    bokstavkjeksen fant jeg ikke helt ut av.
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.215
    Tull. Du vet åpenbart svært lite om Sliskes nettverk, fangtråder og andre edderkoppnett når du sammenligner med Drevland/Mæland, det var en bagatell sammenlignet med korrupsjonen Sliske orkestrerte og veltet seg i....
    Meget mulig jeg tuller. Så du får opplyse meg. Ny kunnskap er alltids nyttig
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.215
    Tull. Du vet åpenbart svært lite om Sliskes nettverk, fangtråder og andre edderkoppnett når du sammenligner med Drevland/Mæland, det var en bagatell sammenlignet med korrupsjonen Sliske orkestrerte og veltet seg i....
    Googgel 4 U Sir....
    Så jeg skal google dine påstander? Jeg står over.
     

    lurvis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2015
    Innlegg
    2.789
    Antall liker
    5.411
    Sted
    Totenvika
    Torget vurderinger
    0
    Der
    hvis du ikke kan nullstille klokken, så er freden umulig. tilgivelsen meningsløs. fremtiden bare en gjentagelse av fortidens faenskap. intet tar slutt hvis ikke klokken kan nullstilles…

    bokstavkjeksen fant jeg ikke helt ut av.
    Du beskriver verdenshistorien. Sånn er menneskeheten. For ordens skyld, jeg er håndverker og realist. Og samtidig tidligere stoffmisbruker. Hvor er tilgivelsen for det jeg har forårsaket, mot politiet med vold f.eks. Jeg kunne jo i dag blitt norges beste politimann, utelukket. Skjønner hvorfor, hvorfor forsvare en slik person som Giske spør jeg? Med masse ord og ingen forståelse hvordan vanlige menneskers opplevelser med den mannen er.
    Du kan ikke nullstille klokken for pokker, bygdeborger og folkevandringer er ingen god kombinasjon, de er evige sannheter om oss på jorden. Snu det andre kinnet til og der fikk du tilgivelse? du får ikke det med min erfaring. Så bokstavkjeks. Ord uten handling er lik null.
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.215
    Hvis du hadde fulgt med i timen hadde du visst men du er vel en av disse hjernevaskede broilerene fra Utøya, eller prøver å være, fra tiden før ABB som uansett vil benekte alle facts so dont try to waste my time....
    Tar meg bryet å legge inn Balles post som fanger kjernen i det hele,kan jo legge til: Korrupsjon.
    Det var virkelig opp som en løve og ned som en skinnfell.
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.215
    Hvem som waster hvem sin time, se det er det store spørsmålet.

    Varsler som kommer akkurat nå, om ting fra 2014; se det passer alt for bra. Stinker av hele greia. Akkurat som Bar Vulcan.
    Giske representerer ikke lenger kun Giske. Han representerer alle disse 30-40-50-åringene i partiorganisasjonene som har slimet seg innpå unge jenter.

    Det kan virke som om 80 % av jentene har sin "Giske". Han har blitt et symbol. Og han kan i grunn ikke kladre seg andre enn seg selv for at han er der han er. han har ikke lagt seg flat. han har knapt nok beklaget. han har anklaget sine ofre.

    Giske er uspiselig som kandidat, ikke fordi han er verst, men fordi folk er trøtt på trakasseringen.
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.215
    Oi..... akkurat sånn AP-lakei / SV argumentasjon...
    jeg ba om at du skulle opplyse meg. Jeg var åpen for at jeg tok feil. Du valgte å ikke utdype dine påstander og begynte heller å komme med dårlige og tåpelige anklager, eksemplifisert med siterte.

    Jeg gir meg nå. du hadde din sjanse til å opplyse meg.
     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.003
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    Der

    Du beskriver verdenshistorien. Sånn er menneskeheten. For ordens skyld, jeg er håndverker og realist. Og samtidig tidligere stoffmisbruker. Hvor er tilgivelsen for det jeg har forårsaket, mot politiet med vold f.eks. Jeg kunne jo i dag blitt norges beste politimann, utelukket. Skjønner hvorfor, hvorfor forsvare en slik person som Giske spør jeg? Med masse ord og ingen forståelse hvordan vanlige menneskers opplevelser med den mannen er.
    Du kan ikke nullstille klokken for pokker, bygdeborger og folkevandringer er ingen god kombinasjon, de er evige sannheter om oss på jorden. Snu det andre kinnet til og der fikk du tilgivelse? du får ikke det med min erfaring. Så bokstavkjeks. Ord uten handling er lik null.
    ja ja, jeg skal ikke ta fra deg bokstavkjeksen…
     

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Larson. Hvis dette ikke trigger noe hos deg har du et problem men du er kanskje født etter Sliske var næringsminister?

    Nettopp!! Han og hans kamarater delte ut meningsløse direktørtitler og milliongasjer til seg selv og hverandre. Det er ikke engang politikk. det er kriminelt
     

    lurvis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2015
    Innlegg
    2.789
    Antall liker
    5.411
    Sted
    Totenvika
    Torget vurderinger
    0
    ja ja, jeg skal ikke ta fra deg bokstavkjeksen…
    Nei nei, skal aldri ta fra deg den naive svadaen... dessuten er bokstavkjeksen tildelt fra meg til deg på redelig vis til odel og ære. 😎
     
    Sist redigert:

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.981
    Antall liker
    19.837
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Giske representerer ikke lenger kun Giske. Han representerer alle disse 30-40-50-åringene i partiorganisasjonene som har slimet seg innpå unge jenter.

    Det kan virke som om 80 % av jentene har sin "Giske". Han har blitt et symbol. Og han kan i grunn ikke kladre seg andre enn seg selv for at han er der han er. han har ikke lagt seg flat. han har knapt nok beklaget. han har anklaget sine ofre.

    Giske er uspiselig som kandidat, ikke fordi han er verst, men fordi folk er trøtt på trakasseringen.
    Dette er nok en del av forklaringen. Men i tillegg brukes det også i et rått spill om makt. Det passer for godt inn med Bar Vulcan og nå den siste, fra 2014. Like før årsmøtet begge ganger.
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.215
    Bar Vulcan var en fadese fra VG, hvor en sentral journalist har en relasjon til en Giske-opponent. Motiv og mulighet. Og så kastet media seg på i flokk.

    Bar Vulcan var en ikke-sak. Men Giske var en kløne som satte seg i slik posisjon at misforståelsen kunne oppstå. Han burde alldeles ikke gått på den baren.
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.813
    Antall liker
    13.306
    Han må vel kunne gå på en bar om han har lyst? Saken illustrerer fint dongs poeng med at moralen har overtatt politikken.
     

    lurvis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2015
    Innlegg
    2.789
    Antall liker
    5.411
    Sted
    Totenvika
    Torget vurderinger
    0
    Lurer litt på hva slags kvinner som vil på samme bar hvis de visste at han var der🤔
     

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Samme som de fleste kvinner: Makt, penger, publisitet. Fyren er jo like sjarmerende som et flykrasj....
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.215
    Han må vel kunne gå på en bar om han har lyst? Saken illustrerer fint dongs poeng med at moralen har overtatt politikken.
    Når du kjemper for ditt politiske liv etter trakasseringsanklager og bevis på dette, og har mektige fiender, så er det elendig situasjonsvurdering å gå på en pub hvor uheldige situasjoner lett kan fabrikeres.

    Giske ga dem en lissepasning for en drittpakke.

    Han burde heller gått hjem til sin gravide(?) kone og vist at han har endret sine veier.
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.981
    Antall liker
    19.837
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Selvsagt burde han gå på den baren. Han gjorde ingenting galt der.

    Dong har rett; moral - og evig skam, har overtatt politikken.
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.215
    Selvsagt burde han gå på den baren. Han gjorde ingenting galt der.

    Dong har rett; moral - og evig skam, har overtatt politikken.
    Dette handler om rå maktkamp hvor alle midler er tillat. Da tar man sine forholdsregler.

    Moral har alltid vært en del av politikken. Det handler om tillit. Tillitsverv. Det beste trikset for å bli valgt er å få befolknngen til å tro at motstanderen er umoralsk.
     
    U

    Utgatt24668

    Gjest
    Hvis vi skal lytte bare med et halvt øre til alle jenter og kvinner som har innsigelser mot Giske - så er det åpenbart at dette handler mer enn om kun malktkamp og stempling av Giske for egen vinnings skyld. Mennesker som ellers er opptatt av likestilling, feminisme og rettferdighet virker til å miste litt hodet når det kommer til Giske-saken.
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.572
    Antall liker
    9.761
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Skjønner ikke hvorfor Giske er så opptatt av å lede et parti som han er i ferd med å ødelegge.....
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn