For det første var det vel "de rikeste" som holdt henne i arbeid da hun jobbet som flyvertinne!
Og hun er veldig flink til å snakke i klisjeer.
Før venstresiden har laget et system som "flår" de rikeste har de tatt med seg lommeboka og forlatt kongleriket!
Det som har vært grunnstenen i den vellykkede modellen vi har bygget opp her i landet skyldes nettopp at vi har
tillatt "de rike" å utvikle et fornuftig næringsliv/industri som har sørget for at folket har vært i arbeid. Dette er noe som forutsetter
en kombinasjon av fornuftige politikere og ansvarsbeisste "rike". I dag virker det som det er smått med begge deler. "De rike"
er enten 3-4 generasjons "gamle penger", og de har misset på hvordan bestefedrene viste samfunnsansvar, alternativt er "de rike"
"jyplinger" med "nye penger" og de er helt uten historisk erfaring i hvordan en ansvarsbevisst "riking" viser samfunnsansvar.
Og dagens politikere har valgt politikken som karriære allerde på ungdomsskolen. De er ( alt for mange av dem! ) helt blottet for
erfaring fra "det virkelige livet"! Hvor mange av dem har hatt en "ordentlig jobb" der de MÅTTE stå opp om morran å hyte seg på jobb for å få lønn slik at de hadde noe å leve av? Som måttde bidra på jobb slik at arbeidsgiver fikk inn penger slik at han hadde penge til å betale ut lønn? Joda noen finnes det, men slett ikke mange nok! Jeg har selv deltatt i politiske møter der man har kranglet om "kaffepenger" i timesvis. Når jeg da har påpekt at min arbeidsgiver hadde større utgifter med å betale meg full lønn mens jeg var på møte, og overtidsbetaling til min vikar, enn de summene vi satt i møte og kranglet om. Da fikk jeg høre det!! Det gjorde visst vondt for mange å høre
at ting kunne og burde settes inn i et litt større perspektiv. La meg bare legge til at det var et utvalg som ikke hadde prestisje og som i grunnen ikke var springbrett til fylkespolitikk eller rikspolitikk. Vi var en gjeng "halvgamle" kommune og statsansatte!
Sist redigert: